LetsPotterHeadFanFic: Kiitos kommentista ja kiva, että tykkäsit!
Jatkoa tulee nyt
II
Tapaaminen
”Teddy?”, kuulin Albuksen hiljaisen kysymyksen.
”Mitä?”, kysyin samalla, kun hain lisää kahvia.
”Oletko huomannut, että James käyttäytyy oudosti?”, Albus kysyi.
Tietysti olen. ”En ole, kuinka niin?”, vastasin nopeasti.
”Mietin vain, että voisitko puhua hänelle?”, Albus kysyi hiljaa.
Olin jo kieltäytymässä, mutta toisaalta, miksi? ”Totta kai. Menen heti”, sanoin ja lähdin yläkertaan.
Koputin Jamesin huoneen oveen. ”James?”
”Mene pois, Teddy”, hän sanoi, vihaisesti?
”En mene. Avaa ovi”, sanoin jääräpäisesti ja jäin odottamaan.
James huokaisi hiljaa ja avasi oven, hänen silmänsä punoittivat. ”Olet itkenyt”
”Mitä sitten, vaikka olisinkin? Mitä se sitä paitsi edes kiinnostaa sinua?”, hän kysyi katkerasti.
”Tietenkin minua kiinnostaa”, sanoin hiljaa, mutta hän nousi ripeästi ylös ja käveli pois. Ennen kuin hän paukautti oven kiinni, kuulin hänen vielä kuiskaavan: ”Eikä kiinnosta”
Ryntäsin nopeasti portaat alas ja suoraan aamiaiselle.
”Riitelittekö te Teddyn kanssa?”, Albus kysyi hiljaa.
”Ei”, sanoin nopeasti ja siirryin olohuoneeseen odottamaan Carolinan saapumista.
Teddy istui sohvalla. Missä vaiheessa hän edes tuli alakertaan? Onneksi Carolina putkahti takasta, juuri sillä hetkellä.
Annoin hänelle nopean suudelman ja lähdimme keittiöön.
”Tervetuloa, Carolina!”, äiti huudahti innoissaan.
”Kiitos, rouva Potter”, Carolina sanoi muodollisesti.
”Sano vain Ginny”, äiti sanoi ja ryntäsi hakemaan keksejä.
Isäkin ilmestyi työhuoneestaan ja kätteli Carolinaa. ”Mukava tutustua, Carolina”, isä sanoi.
”Kuin myös, herra Potter”, Carolina sanoi, jälleen muodollisesti.
”Voit sanoa minua Harryksi”, isä sanoi ja ryhtyi auttamaan äitiä.
Kun kaikki olivat päässeet ulos, jopa Teddy, äiti kysyi ihmeissään: ”Missä Al ja Lily ovat?”
”Al meni Scorpiuksen luo ja Lily lähti viistokujalle Ron-sedän, Hermione-tädin ja Rosen kanssa”, sanoin nopeasti.
”Minun täytyy kirjoittaa kirje”, isä ilmoitti yhtäkkiä ja poistui työhuoneeseensa. Äiti lähti keittämään lisää kahvia ja jäimme kolmestaan, Carolinan ja Teddyn kanssa, istumaan ulos. Hiljaisuus oli kiusallinen, joten ilmoitin käyväni vessassa ja pakenin hetkeksi muualle.
James selkeästi pakeni kiusallista hiljaisuutta, mutta ei se minua haitannut. Ymmärsin, mitä hän näki Teddyssä, sillä olihan tämä komea, revityissä farkuissaan ja mustassa T-paidassaan. Turkoosit hiukset olivat myös kiva lisä.
”Pidätkö sinä hänestä?”, kysyin hiljaa.
”Mitä?”, Teddy kysyi ihmeissään, vaikka olin varma, että hän ymmärsi.
”Hyvä on. Aion kertoa sinulle nyt jotain, mitä en saisi ja sen jälkeen lähden etsimään Jamesin. Voit leikkiä, että tätä yksipuolista keskustelua ei koskaan käyty”, sanoin nopeasti.
Hän nyökkäsi ja päätin jatkaa. ”Me emme seurustele oikeasti. James on täysin rakastunut sinuun ja me olemme vain hyviä ystäviä. Hän on kuitenkin täysin varma, että et välitä hänestä, mutta minä huomasin, kuinka sinä katsoit häntä. James on hyvä ihminen, älä satuta häntä”, sanoin mitäänsanomattomalla äänellä ja kävelin pois.
James ja Carolina eivät seurustelleet oikeasti? James oli täysin rakastunut minuun? Entä jos Carolina valehteli, entä jos nolaan itseni?
Olisi pitänyt arvata, he suutelivatkin vain kerran. James on vältellyt minua jo kuukausia, johtuukohan se tästä? Ei kai Carolina valehtelisi?Olen säälittävä. Olen rakastunut, enkä edes uskalla puhua rakkauden kohteelleni. Pitäisikö minun?
Carolina kävi kertomassa, että oli puhunut Teddylle ja lähti sitten kotiinsa, pyysi ilmoittamaan, miten kävi.
Miten minä voisin enää katsoa Teddyä? Olen varma, että hän inhoaa minua nyt. Miksi Carolina meni puhumaan Teddylle?
Minun on aika ottaa itseäni niskasta kiinni.