Mä oon taas pelaillut Pogoa. Ajattelin ihan lyhyellä matkalla Bradfordissa (Englannissa) ollessani kokeilla, mitähän sieltä tulee. Nappasin aika monta, vaikka pelasin ehkä puolen kilometrin verran ja pari pääsi menemään ohikin, kun kaverini ei jäänyt odottelemaan mun nappailuja.
En tunne yhtään tämän uuden genen Pokemoneja, saati sitten, onko ne harvinaisia. Kerronpa nyt kuitenkin, mitä tuolta maailmalta sain, jos sinne olisi joku harvinaisempi eksynyt. Palloon tarttui Taillow, Castform, Whismur, Spheal, Barboach, Wurmple, Skiploom, Minun ja Gulpin. Sitä ennen sain pari Suomesta ja sen jälkeen muutaman näitä uusia (tai sitten ne on edellisiä, kun en niitäkään paljoa ole napannut. Osaan vain ekan genen.
) Nyt Pokedexissä on 189 Pokemonia, joista Kantoa 119, Johtoa 53 ja Hoennia 17.
Legeraideidelle en ole osallistunut, enkä haluakaan. Minulla ei ole aikaa, eikä kiinnostusta kytätä ryhmiä ja juosta sinne, missä nyt sattuu jotain tapahtumaan. Pelaan mieluummin omaan tahtiini, kuten olenkin jo aiemmin sanonut. Jossain viestissä sanoinkin, että se on syy, miksi maku meni koko pelistä. Nyt kuitenkin uusien Pokemonien myötä ihan kiva pelata välillä, vaikka en asioikseen olekaan lähtenyt tai varmaan lähdekään pelaamaan vaan ennemminkin satunnaisesti, jos satun kävelemään jonnekin. Mewtwo on minulle tärkeä Pokemon, mutta en ole sellaista passia saanut ja minusta randomius, miten se tulee ja kenelle tulee on tyhmää - ja en edes tiedä, millä perusteilla sen saa. Ja kun se juuri rajoittaa (kai?) sen verran, että pitäisi olla juuri tiettyyn aikaan juuri tietyssä paikassa ja eieiei, en halua, että pitäisi silleen rajoittaa elämääni pelin takia.
Muutenkin minulla on vain "huonoja" Pokemoneja. Tuntuu, että legeraideissa pitäisi olla juuri jotain hyviä, kuten Tyranitar, Golem, Snorlax, Chansey, Dragonite ja mitä näitä "hyviä" nyt on, eikä minulla ole ainuttakaan noista. Noita on ilmeisesti aika vaikea saada napattua ja esim. Dragonite on todella kaukana, että saisin sellaisen edes evolvattua. Olen saanut pari Dratinitia ja yhden Draconairin. Sama juttu noiden muidenkin evolvauksen suhteen, eikä munistakaan ole tullut esim. Chanseytä. 10km munia minulla on muutenkin ollut todella vähän pelin aikana, enkä ole mikään tehomunija niin kuin jotkut ovat. Hautomoita on sen verran, mitä olen saanut level uppien myötä ja silloin joskus muutaman, kun sai stopeilta (sekä tietty se vakio). Haudottuja munia on 87 vaan, käveltyä kilometrejä 230,2km eli olen kai vähän huono pelaaja.
Level on nyt 25.
Paljonko noita Pokemoneja on per gen tullut nyt saataville? Miinustaen noi legendaariset? Mietin, että mulla varmaan tosi pitkä matka saada kaikkia ja legejen takia en tule koskaan kaikkia saamaan. En kyllä varmaan muutenkaan, kun Candyja pitäisi saada niin valtavasti, että voisi evolvata joitain "harvinaisempia". Joku Gyaradoskin jäänee ikuisiksi ajoiksi haaveeksi.