Nuo uudet gymit on nyt auenneet, mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan taistelua. En todellakaan mene enää tähän aikaan tuonne ulos riekkumaan. :'D Mutta siis, mitä nyt videoita olen noista salitaisteluista katsonut, niin ensi tuntumalta vaikuttaa valtaaminen haastavammalta, kun jokaisella puolustavalla hahmolla on se motivaatiomittari, eikä se laske paljon paskaakaan, kun on kerran sen hahmon päihittänyt. :/ Joten isommalla porukalla varmasti on helpompi saada kokonaisia saleja alas. Se on hyvä uudistus, että kullakin gymillä voi olla vain yksi kappale kutakin hahmoa, ettei pääse just enää syntymään niitä kymppitason saleja, joissa jokainen hahmo on Blissey.
Mä en kyllä kauheasti innostu siitä ajatuksesta, että pitäisi isolla lössillä päihittää niitä raideja tai mitä lie. Muutenkaan en tykkää mennä edes tuohon lähigymille hakkaamaan, jos näen jonkun jo olevan siinä, vaan yleensä just odotan, että se lähtee ensin veke ja menen vasta sitten itse valtaamaan. Ja jos jotkut legendaariset pitäisi päihittää isolla porukalla, niin se vasta kamalaa oliskin, kun muutenkin isot ihmismäärät ahdistaa. Sinänsä ihan hauskaa, että pelistä on yritetty tehdä yhteisöllisyyttä nostattava kokemus, mutta toisaalta, yksilöpelaajiakin on paljon, jotka ei siitä yhteisöllisestä aspektista välttämättä niin välitä, joten siksi vähän kiristelen hampaitani tälle uudelle systeemille ja legendaarisille hahmoille.
//Yhdistän mun edellisen viestin perään tälleen, etten tuplapostaa.
Oletteko jo päässeet kokeilemaan Raid-taisteluita?
Kävin äidin kanssa tässä iltasella tuossa lähigymillä, jonne ilmestyi kultainen muna. Sieltä tupsahti sitten vastukseksi yli 16 000 CP Vaporeon. Ja me päihitettiin se kahdestaan, kun ketään muita ei ollut lähettyvillä. Olihan se hauska kokemus, vaikka panikointiinkin, että saadanko hakattua se kahdestaan. Sen jälkeen saatiin vaikka mitä sälää. Jotain kultaisia marjoja ja rare candya. Rare candy on käsittääkseni sellainen, että sen voi käyttää mihin tahansa pokemoniin ja siitä muuttuu yksi kappale sen pokemonin namia, johon sen käyttää. Toi on kyllä hyödyllinen 5 km kävelykavereita ajatellen.
Ja sitten saatiin jotain Charged ja Fast TM-juttuja, joilla voi opettaa jollekin valitsemalleen hahmolle uudet iskut.
Käytän yhden kyllä Dragoniteen, jolla on huonoimmat mahdolliset iskut. Ihan huippu itemi tuokin ja näitä spesiaaliesineitä voi saada käsittääkseni vain, kun voittaa Raid-vastustajan.
Sitten sen Raid-taistelun jälkeen saatiin yrittää napata se Vaporeon jollain oudon näköisillä valkoisilla palloilla.
Molemmat saatiin Vapot kiinni, mutta niillä oli eri IVt ja CPt.
Iskut oli parhaat Vapon iskut meillä molemmilla. Ja vaikka ei nyt Vaporeoneja kumpikaan liiemmin tarvita, niin oli toi silti kiva kokemus.
Toki olis ollut mahtavaa jos sieltä olis tullutkin Tyranitar, mut ehkä sekin joskus osuu kohdalle.
Ja tosiaan Raid-taisteluihin pitää liittyä sellaisella passilla, jollaisen saa Gym-stopilta kerran päivässä. Eli niitä passeja kannattaa ehkä säästellä hyviä hahmoja varten.