Mä luin tän jo aikaisemmin, mutten ehtinyt kommentoida mitään. Nyt tulin lukemaan tämän uudestaan, koska halusin ehdottomasti jättää kommentin.
Idea on ihana, ja mielestäni kuulostaa ihan loogiselta, että Draco yrittää selittää itselleen kaiken johtuvan vain silmistä. Koska eihän hän tietenkään Potterista pidä, silmistä se varmasti johtuu. Ei mitään sen kummempaa, eihän?
Musta on ihanaa, miten tartut aiheeseen epävarmuuden kautta. Draco yrittää kieltää tunteensa vaikka samalla tietää, ettei se todellakaan johdu ainoastaan silmistä. Hän on miettinyt selvästi tarkemminkin asiaa, ja yrittänyt selitellä olevansa hetero, koska Pansynkin kanssa on seurusteltu. Mutta sitten se ei kuitenkaan tuntunutkaan kovin kummoiselta. Harryn nähdessä lepattelee perhoset vatsassa eikä sitä arpinaamaa saa edes pois mielestä. Saattaa olla rakkauttakin ilmassa. Mutta silti, silmät ne on!
Ihan mahtavasti oot tavoittanut Dracon ajatuksen ja sen, miten hän yrittää itseltään kieltää tunteensa. Ja toki, kun ottaa vielä huomioon, että Harry on kuuluisa arven takia ja siksi, että on ollut tuuria, niin johan on kumma. Draco kun sattuu olemaan sekä loistotyyppi, että myöskin huomattavasti paremman näköinen! Mahtavaa kerrontaa, siis ihan huikeeta!
Tää oli tosi viihdyttävä, mutta ei sellaisella överillä tavalla vaan hyvin maltillisesti. Tykkäsin sun lähestymistavasta tosi paljon ja tämän inspiroimana oon nyt itsekin pohtinut paljon velhomaailman suhtautumista homouteen. Alan tulla siihen tulokseen, että se on aika samanlaista kuin jästeilläkin. Osa hyväksyy, osa ei. Ja jokainen olis varmaan mieluummin hetsku, jos sais päättää, koska jo homouden myöntäminen itselleen -kuten tässä ficissä näemme- on vaikeaa. Puhumattakaan, jos on mennyt ihastumaan ihan väärään henkilöön!
Kerronta oli enimmäkseen sujuvaa, muutamassa kohdassa tökkäs vähän. Mutta kun tarkemmin katselin, niin en nyt sitten tiedä, oliko ne niin töksähtäviä.
. Hän oli luihuinen ja Harry rohkelikko, hänellä ei ollut tarvetta esittää olevansa jokin 'kaikkien aikojen sankari' toisin kuin Potterilla ja olihan Draco ulkonäöllisestikin paljon paremman näköinen.
Tuon olisi voinut muotoilla ehkäpä vaikka; Hän oli luihuinen ja Harry rohkelikko. Hänellä ei ollut tarvetta esittää olevansa 'kaikkien aikojen sankari', toisin kuin Potterilla. Ja olihan hän....
Itse olisin siis tuossa kohtaa pätkinyt lausetta ja jättänyt yhden sanan pois. Noihan on kyllä myös ihan tyyliseikkoja. Mä oon varma, että mun tyyli ärsyttää monia. Eli vaikka olisin itse ehkä kirjoittanut eri tavalla, niin ei se tarkoita, että tuo olisi väärin. Aina on vaikeaa näistä sanoa mitään, kun ei sitten lopulta ookaan ihan varma, että onko sittenkään sitä mieltä, että lauseen ois voinu muotoilla "paremmin".
Toisaalta taas sitten ihania lausahduksia ja kohtia oli monia:
Miksi hänellä piti olla vihreät silmät?
En olisi koskaan rakastunut häneen, jos ne olisivat ruskeat.
Sen täytyi olla jokin ohimenevä vaihe.
. Ja mikä parasta, hänestä pidettiin yksinkertaisesti hänen olemuksensa vuoksi, eikä siksi, että hänellä oli otsassaan ruma arpi ja menneisyydessään uskomatonta tuuria itse tiedät-kai-ketä vastaan.
Hemmetin silmät. Tämä kaikki oli niiden syytä.
Oikeestaan melkein koko ficci oli ihanaa kohtaa, enkä viittinyt ihan kaikkea lainata tähän.
Mutta kokonaisuudessaan tämä on siis aivan ihana. Oli tosiaan pakko oikein palata tänne kommentoimaan, koska jäi harmittamaan, etten viimeksi ehtinyt vaikka tämä jäi positiivisella tavalla mieleen! Kiitos kivasta lukukokemuksesta!