Heipparallaa!
Mun on pitänyt jo monen monta kertaa (toisesta raapaleesta asti) kommentoida tätä, mutta olen aina vain siirtänyt sen seuraavalle päivälle. Mutta nyt viimeinkin otin itseäni niskasta kiinni (ja keräsin tarpeeksi rohkeutta) ja tässä sitä ollaan – vihdoin ja viimein.
Tämän nimi ja paritus herättivät mielenkiintoni. Ja Astoria on yksi lempihahmojani (vaikka hänet mainittiin vain kerran pari epilogissa), joten koetan yleensä lukea kaikki
onnelliset ficit, joissa hän on mukana.
Oli hauska huomata, että mun mielikuvani Astoriasta vastaa aika lailla näiden raapaleiden Astoriaa. Ainakin sain sellaisen kuvan, että Astoriaa tupien väliset erimielisyydet ei kiinnosta vaan ne ovat hänestä typeriä.
Kiintoisaa päästä lukemaan vaihteeksi luihuisen ja rohkelikon ystävyydestä/rakastumisesta kertovasta ficistä niin, että pääosassa ovat jotkut muut kuin Harry ja Draco tai Draco ja Hermione. Oikein mukavaa ja piristävää vaihtelua.
Odotan mielenkiinnolla miten Hermionen ja Astorian väliset tunteet lähtevät tästä kehittymään. Kuinka kauan Astoria pystyy salaamaan ihastumisensa ja ystävyytensä tupakavereiltaan? Ja onko Hermionella myös tunteita Astoriaa kohtaan vai onko tunteet yksipuoliset (pliis, ei)?
Tuo tupien välinen sota vaikeuttaa aivan varmasti kaksikon suhteen kehittymistä. Vaikka Astoriasta se on typerää, hän ei kuitenkaan uskalla tuoda eriävää mielipidettään esille peläten siitä aiheutuvia seurauksia. Joita tässä on ihan varmasti luvassa siinä vaiheessa, kun muille luihuisille selviää, että Astoria viettää aikaa Hermionen kanssa. Ja että kyseessä on enemmänkin kuin ystävyyttä.
Pansyn reaktio tulee olemaan aivan varmasti todella vahva ja tämä yrittää varmasti pilata kaksikon suhteen. Mutta Pansya enemmän mua kyllä kiinnostaa Daphnen reaktio. Tässä on käynyt jo ilmi se, että sisarukset ovat jossain vaiheessa olleet läheisiä, mutta eivät enää niinkään (tai sitten luin aivan liikaa siitä kohdasta, jossa Astoria totesi siskonsa naurun olevan nykyään piikikäs). Mikä on tapahtunut aika lailla silloin, kun Daphne oli aloittanut Tylypahkassa ja ystävystynyt Pansyn kanssa.
Ensi alkuun Daphne on ainakin yhtä järkyttynyt kuin Pansy ja tämän mukana pilaamassa suhdetta, mutta toivon, että ajan kuluessa tämä alkaisi miettiä asiaa enempi. Ymmärtämään enemmän siskoaan ja tämän tunteita. Ehkä hän alkaisi nähdä asiat samalla tavalla kuin Astoria ja alkaisi miettiä omaa asennettaan.
Epäilen myös sitä, että kun Harry ja Ron (ja muut rohkelikkolaiset – paitsi ehkä Neville, hän saattaisi olla ymmärtäväinen) saavat asiasta selville (luihuisten toimesta kenties?), he reagoisivat siihen melkein samalla tapaa kuin luihuisetkin. Sillä he inhoavat luihuisia yhtä paljon kuin luihuiset heitä. Mutta ehkä he lopulta, Hermionen ansiosta, ymmärtäisivät, etteivät kaikki luihuiset ole pahoja.
Tota joo, jos jättäisi tuon spekuloinnin nyt ja keskittyisin raapaleissa tapahtuneisiin asioihin.
Pidän todella paljon siitä, miten tyttöjen välinen kanssakäynti alkoi juuri kirjastossa. Mun mielestä se vaan jotenkin sopii, kun ajatellaan millainen innokas opiskelija ja lukutoukka Hermione on.
Ja Hermione ja sen vapaa-ajan lukemiset ja vanhojen kirjojen kertaamiset V.I.P.-kokeita varten sekä asioiden kertaaminen auttamalla Astoriaa.
♡ Niin Hermionea kuin olla ja voi.
Hermionen ja Astorian (hupsista, meinasin ensin kirjoittaa Pansy…) kahdenkeskiset hetket ovat ihanan mutkattomia ja samalla myös suloisia. Olen ihan myyty tuolle kohdalle, jossa Hermione auttaa Astoriaa kouluhommien kanssa.
Malttamattomana odotan miten kaksikon ystävyys ja suhde kehittyy tästä.
Tuo steppaava ananas oli hauska yksityiskohta. Silmien eteen piirtyi ananas, jolla oli silinterihattu päässä, rusetti kaulassa ja keppi kädessä steppaamassa.
Pidin myös siitä, miten Astoria tyrmäsi asian järkevyyden; miksi kukaan tosiaan edes haluaisi steppaavaa ananasta? Ellei sitten vain ihan omaksi viihdykkeekseen. Olisihan se varmasti hauskaa ajankulua.
Mutta siis joo. Tuollaiset suluissa olevat sivuhuomautukset ovat musta aivan parhaita. Tykkään niistä aina todella paljon.
Siksi varmaankin käytän niitä omissa tarinoissani paljon.
Jäin muuten miettimään tuota, kun Astoria pureskeli kynsiään aamiaisella, niin miksi hän piilotti kätensä muiden luihuistyttöjen tullessa paikalle? Oliko sille jotain erikoista syytä? Pelkäsikö hän saavansa moitteita? Eihän se juonellisesti kai ole mitenkään merkittävä homma, kunhan jäin vain miettimään sitä.
Tähän loppuun voisin yhteenvetona sanoa, että pidin tästä todella paljon. Malttamattomana odotan miten kaksikon ystävyys ja suhde kehittyy tästä. Ja miten tapahtumat tulevat etenemään muutoin.
Koetan kommentoida uusimpia raapaleita heti, kun ne huomaan. Tai ainakin parin raapalein välein.
Jatkoa odotellessa.
-tirsu