Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 166965 kertaa)

Eveliina L

Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #340 : 14.05.2024 18:08:11 »
Komppaan kyllä Kosmikia siinä, että mun mielestä voittobiisi oli sen saamiin jurypisteisiin nähden jotenkin suoraan sanoen aika tylsä ja mitäänsanomaton ja vielä pliisummaksi sen teki, että taas jurylla oli oma ylivoimainen suosikkinsa (saisivat avata mikä siitä biisistä teki niin ylivoimaisen hienon, kun laulaja kyllä osasi laulaa, mutta itse biisi ei herättänyt melodisesti mitään tunteita, vaikka sanat oli hienot). Juryn äänestyksen seuraaminen oli hirveän puuduttavaa, kun pystyi jo arvaamaan, että 12 pistettä Sveitsille ja hohhoijaa. Kieltämättä toista vuotta peräkkäin hiipi mieleen että asiantuntijoiden keskuudessa oli jo etukäteen päätetty kenelle voitto tänä vuonna annetaan ja sille sitten ladattiin älytön pistepotti ettei yleisöäänestyksellä ollut oikein mitään merkitystä voittajaan nähden. Voisivat karsia juryn valtaa tai ainakin lyhentää sitä äänestystä, koska tunnelma kyllä lässähti sitä seuratessa ja se jatkuva 12 pistettä Sveitsille vei kaiken jännityksen aika äkkiä. Muutoin olin kyllä ylpeä siitä, että jo ennen jurypisteitä pystyi arvaamaan, että Sveitsi ja Ranska tulee olemaan korkealla tuomariäänissä. Ainoa jännitys koko hommassa.

En itse jaksanut nyt äänestää, mutta jos olisin niin Espanjaa ja Irlantia. Norjankin biisistä tykkäsin. Niin, ja Kroatian biisistä.

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
« Vastaus #341 : 17.01.2025 20:51:01 »
No niin, nyt on kaikki UMK-biisit paljastettu! UMK:n Youtube-kanavalta löytyy, jos ne haluaa vielä kuunnella ja fiilistellä musavideoita.

Mitä mieltä olette tämän vuoden ehdokkaista ja minkä lähettäisit Euroviisuihin isolle lavalle näin pelkkien musiikkivideoiden perusteella?

Itse ehdin olla vähän, että okei, en ole varma tämän vuoden kappaleesta, kunnes loppuviikko pelasti. Goldielocksin Made of ja Erikan Ich Komme on mun suosikkeja tämän vuoden kappaleista. En ollut Goldielocksista kuullut ennen, mutta täytyy ehkä käydä tsekkaamassa, millaista musaa hän muuten tekee. Ja Erikalta en tiennyt, mitä odottaa, mutta en ainakaan tätä! Hienoa, että hän on lähtenyt omalta tutulta linjaltaan kauemmas ja kokeilee. Ich Kommessa sopisi joku todella överilavashowkin. Kun Ich Komme alkoi, olin vähän mitäs tää nyt on, mutta mitä pidemmälle biisi jatkui, sitä enemmän olin mukana. Ja mietin, että mitäs hittoo, voiko näin lopettaa biisin, että pätkäskö mun netti nyt, mutta sehän on just sopiva lopetus. :D

Näen itseni popittamassa autossa Neean Nightmaresia ja Nellin Hitaammin hautaan on kyl todellinen korvamato, joka jää todella helposti mieleen. :D Costee ei niinkään iskenyt tällä kertaa, eikä One Morning Leftkään. Balladeista en oikein muutenkaan kiinnostu, joten Viivikin jäi valitettavasti itsellä haaleaksi. Olisi kyllä hienoa saada välillä Suomesta naisedustaja Euroviisuihin, jos edellinen on ollut Saara Aalto!

Viime vuonna muistan, että en oikeastaan ollut varma ennen kuin näin lavashowt, koska nekin merkkaa kuitenkin aika paljon. Ehkä tänä vuonna käy samoin, mutta ainakin näin musiikin perusteella olisin innoissani, jos jompikumpi heistä pääsee Sveitsiin.
Hyppää lehtikasaan!

Eveliina L

« Vastaus #342 : 22.01.2025 14:09:13 »
Mä kyllä ihan periaatteestakin toivoisin, että Erika voittaisi ja lähetettäisiin viisuihin, koska ei silloin aikoinaan päässyt. Muuten en oikein osaa päättää. Goldielocksin ääni kuulostaa hyvältä, mutta itse biisi oli musta tylsä. Ei erottuisi viisuissa tarpeeksi. Viivin biisi oli kyllä ihan kaunis, että sekin voisi olla ihan kiva, mutta riippuisi siitä paljonko on balladeja. kyllä mä taidan Erikalla mennä tällä(kin) kertaa.  ;D Neeakin oli musta ihan kiva. Ääh, en tiedä. Katotaan kuka iskee livenä eniten.