Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 220822 kertaa)

Claire

Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #360 : 09.03.2025 09:39:18 »
Melloista ja KAJsta kun täällä on ollut puhetta - katsoiko kukaan täällä eilen Mellojen finaalin? Meillä oli kotikatsomo ja voi sitä kiljunnan määrää, kun KAJ meni voittamaan! ;D Ihan uskomatonta, että voitti jopa ennakkosuosikki Månsin. Lämmittää kyllä niin paljon sydäntä varsinkin näin Vöyrin lähellä asuvana, mistä bändi on kotoisin (on ollut ihana nähdä, miten paljon riemua tämä on aiheuttanut täällä paikallisissa medioissa ja ihmisissä - toki myös koko Suomen laajuisesti). Oli myös iloinen yllätys, että kv-raati antoi KAJlle upean pistepotin, ja että yleisön suosikki voitti. Vähän ihmetyttää Månsin ”huono häviäjä” -asenne, josta olen lukenut nyt aamulla medioista. Vaikka olisi kuinka pettynyt, niin ei sitä tulisi mennä mollaamaan voittajaa, vaan ainakin esittää iloista toisen puolesta. Mutta mahtoi olla kova isku hävitä suomalaiselle humoristiselle esitysnumerolle. Vaikka mun mielestä tuo biisi ei todellakaan ole ”pelkkä läppä”, vaan simppelisti hyvää mieltä tuova ja todella tarttuva ja hyvä kisabiisi. Täysin viisuihin sopiva ja innolla odotan näkeväni sen viisulavalla :) Pitkästä aikaa onkin syytä äänestää Ruotsia viisuissa ;D

// Ai niin ja piti sanoa, että olen myös Wallen tavoin obsessoitunut Liettuaan. Minuunkin puree raskas melankolia, ja sama oli juuri tuon Latvian Sudden Lights -bändin suhteen pari vuotta sitten, ai että :D
« Viimeksi muokattu: 09.03.2025 09:43:26 kirjoittanut Claire »
We're stars wrapped up in skin
The light comes from within

There's no me, there's only (you)
There's only youniverse

Kosmik

« Vastaus #361 : 09.03.2025 13:11:57 »
En katsonut finaalia, mutta olin hengessä mukana ja päivittelin Ilta-Sanomia, jotta olisin ajan tasalla ja olin iloisesti yllättynyt, että KAJ voitti ja mielestäni ihan ansaitusti. :) Just tuollaista iloista hömppää sitä kaipaakin tän maailmantilanteen keskelle.

Mun oli pakko googletella vähän sitä Månsia, kun mulla oli jo alkujaan siitä tosi nihkeät fiilikset ja ilmankos, koska se oli joskus jotain homofobisia mielipiteitään jaellut julkisesti ja varmaan se oli jäänyt kytemään mun mieleen, minkä vuoksi mulle tuli tyypistä ei niin miellyttävät -vibat. Jotenkin ei sitten yllättänyt, että oli noin huono häviäjäkin vielä. ::)

Pitääkin mennä tuo Liettuan esitys katsomaan, koska toi kuvaus raskaasta melankoliasta kuulostaa lupaavalta!

//Okei toi Liettua on tosi hyvä! Laulajalla on upea ääni! Ja laulaa ilmeisesti liettuaksi, mistä iso plussa.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2025 13:38:44 kirjoittanut Kosmik »
"Son, your life’s an open book
Don’t close it ’fore it’s done"

Waulish

• rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
« Vastaus #362 : 09.03.2025 16:54:40 »
Mellot tuli katsottua, ja täytyy kyllä todeta, etten ole koskaan ollut näin mielelläni väärässä! :D Olin siis aivan varma, ettei KAJ voi voittaa sillä systeemillä, joka Melloissa on käytössä. Siellä ei välttämättä riitä, vaikka saisit valtavan landslide-voiton teleäänissä, koska äänestäjät on jaettu ikäryhmiin ja voittaakseen pitää pärjätä tasaisesti kaikissa ryhmissä, plus äänten lukumäärällä ei ole edes väliä, kun katsotaan vain kilpailijoiden keskinäistä sijoitusta kunkin ikäryhmän äänissä. Lisäksi en olisi villeimmissä kuvitelmissanikaan uskonut, että juryt voisivat päästää KAJ'n toiseksi vain KAHDEN pisteen päähän Månsistä. Siis liki tasoihin! Tämä on oikeasti niin uskomaton juttu, etten ole varma, olenko koskaan todistanut mitään yhtä outoa tämän viisuharrastuksen parissa. :D Ja se on parasta ikinä! KAJ on ihan älyttömän sympaattinen kolmikko kaikessa maanläheisyydessään ja vilpittömyydessään, ja Bara bada bastu on tuonut jo nyt ihan valtavasti iloa koko viisufandomiin. ♥

Claire, ihana kuulla että siellä seudulla on ollut riemukasta menoa! :-* Minusta on sympaattista, miten nämä kaverit eivät ollenkaan osanneet odottaa tällaista räjähtävää suosiota ja päätyyn asti riittävää pärjäämistä. Sekin on sympaattista, miten he ovat omalla vilpittömällä tekemisellään onnistuneet yhdistämään ihmisiä ja levittämään iloa näin laajalti. Mulla on kova kutina siitä, että se ilo leviää kevään mittaan vielä laajemmallekin, ja samaten mulla on vahva tunne siitä, että tämä sanoma ja huumori puree muihinkin kuin pohjoismaalaisiin. Johan juryäänestys antoi siitä viitteitä, ja lisäksi Redditin kv-viisuyhteisö on aivan sekaisin KAJ'sta! My Eurovision Scoreboardissakin KAJ on hienosti kolmantena.

Måns ja John Lundvik ovat kyllä laukoneet aika katkeria kommentteja. :-\ Mulla oli Månsistä jotenkin paljon sympaattisempi kuva, hän kun teki niitä kaiken maailman hassutteluyhteisvideoita KAJ'n kanssa ja fiilisteli biisiä. Nyt on mielikuva vähän muuttunut. Ymmärrän kyllä ihan täysin pettymyksen ja harmituksen, ja tämä on varmasti tosi kova paikka ennakkosuosikille, mutta musta on ikävää edes vihjailla, että juryt olisi tehneet väärän päätöksen Baselia ajatellen. Måns itse kuitenkin voitti juryt, vaikkakin niukasti. Eikä ole realistista odottaa pääsevänsä edustusmatkalle juryjen turvin, vaan kyllä telestäkin pitäisi tulla tasaista kannatusta - ja sitä sai nyt kaikesta päätellen KAJ Månsin sijaan.

Ihana kuulla, että tekin Claire ja Kosmik tykkäätte Liettuasta! :-* Minustakin laulajalla on hieno ääni, ja kielivalintaa peukutan myöskin. Olen niin hurmoksessa tästä biisistä, oi ja voi!
in this world there’s a kind of painful progress
longing for what we’ve left behind

and dreaming ahead

Ygritte

• [igrit]
« Vastaus #363 : 09.03.2025 17:39:24 »
En itse katsonut Melloja, mutta tuota Bara Bada Bastua olen fiilistellyt jo hetken aikaa :D Olen tosi iloinen, että KAJ voitti, sekä siitä, etteivät ruotsalaiset lähde liikkeelle (taas) sellaisella steriilillä poppibiisillä. Siis ihan radiomatskuahan Ruotsin biiisit on aina olleet, mutta minusta Euroviisuihin kuuluu myös tietynlainen överiys. Ei sen välttämättä tarvitse olla aina pelkkää hassuttelua (vaikka siitä isot pisteet KAJn hauskalle esitykselle!), vaan esimerkiksi viime vuoden Irlanti oli överi taas omalla tavallaan ja siksi niin ihana ja jäi mieleen :D
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Kosmik

« Vastaus #364 : 09.03.2025 18:16:43 »
Se harmittaa, että nää koomisemmat esitykset sijoittuu finaalissa just yleensä max. toiseksi jury-äänten takia, koska yleisöltä ne saa hyviä pisteitä. Käärijä ja Baby Lasagna sai ainakin kokea sen kohtalon valitettavasti ja Vjerka Serdjutška jäi aikoinaan kanssa Suomen viisuissa kakkoseksi ja on nykyään kuitenkin Euroviisu-legenda. Mutta loppuviimein se toinen sija tuntuu olevan enemmän siunaus kuin kirous. Olis silti kiva, jos joku vuosi tuollainen yleisön suosikki huumoripläjäys voittaisi. :D

Toi KAJn lavashow on oikeasti todella hyvä ja loppuunhiottu, ja ne on saaneet hyvin sellaisen suomalaisen mökkitunnelman sinne lavalle. :')

Yllätyin vähän kans siitä, miten laajasti ne muutkin Ruotsin mellojen artistit kritisoi tuota KAJ:n voittoa. Onko se sit iso kolaus, että joku suomalainen yhtye tulee esiintymään sinne ruotsiksi ja vie voiton muiden nenän edestä. On kyllä tosi katkeraa settiä, että ihan naurattaa ja tulee myötähäpeän tunne noiden puolesta. ::) Varmasti joo tuntuu kurjalta, että häviää, vaikka on povattu ennakkosuosikiksi, mutta come on. UMK:ssa oli kyl niin ihana, että kaikki muut esiintyjät tanssi ja lauloi mukana, kun Erika voitti ja esitti sen kappaleen vielä toistamiseen lähetyksen lopussa.

Mä löysin sen viime vuoden Espanjan kappaleen taas uudelleen ja siinä oli kanssa niin kuuma lavashow niiden miestanssijoiden ansiosta, että huhhuh. XD Ja se kappale oli oikeasti hyvä ja sanoma timanttinen. Olen edelleen pöyristynyt, ettei se menestynyt finaalissa, koska se oli Viron ohella mun suosikkeja ja paikan päällä yleisö tuntui rakastavan sitä esitystä.

Tuon Liettuan kappaleen olen kuunnellut nyt jo useamman kerran ja on se vaan hyvä. Ihan kylmät väreet tulee, kun laulajan ääni riittää tuollaisiin pitkiin "kiekaisuihin" (en tiedä millä sanalla sitä kutsuisi :')).
"Son, your life’s an open book
Don’t close it ’fore it’s done"

Remoteness spectator

• Sanokaa Remoksi vaan
« Vastaus #365 : 10.03.2025 08:57:45 »
Täällä onkin jo paljon keskustelua KAJ:n voitosta! Aivan mahtavaa, että Suomella on nyt teknisesti ottaen kaksi kilpailijaa viisuissa  ;D Olenkin jo kuuluttanut ihmisille, että tänä vuonna äänestän ensimmäistä kertaa koskaan Ruotsia viisuissa.

Tosiaankin ihmetyttää tuo Månsin ja muiden kilpailijoiden erittäin lapsellinen ja törkeä asenne voittajiin - Måns oli vetänyt itkupotkuraivarit ja heitellyt puhelintaan maahan, ja muut kilpailijat haukkuivat KAJ:n biisiä "tiktok-biisiksi" joka soveltuu lasten laulettavaksi, ja jollain tapaa todistaa, että musiikin taso on laskenut... Aivan järkyttävää miten huono yhteishenki voi olla, kun artistien pitäisi nimenomaan tukea ja kannustaa toisiaan.

Pakko kyllä sanoa, että tuon heidän asenteensa takia ja muutenkin KAJ:n voitto tuntuu suloiselta "kostolta" Cha Cha Cha:n kohtalosta. Ollaan ikään kuin infiltroitu Ruotsin viisut ja voitettiin ne suomalaisesta kulttuurista kertovalla biisillä xD

Niin joo, ja lisäksi Måns oli valittanut mediassa kuinka KAJ:n biisi on "epäruotsalaisin biisi koskaan", mikä sai ainakin itseni ajattelemaan että onko englanniksi laulettu tusinapop-biisi sitten enemmän ruotsalainen kuin ruotsiksi laulettu biisi joka on vahvasti sitoutunut kulttuuriin?
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality

~Dark designs~

Eveliina L

« Vastaus #366 : 11.03.2025 13:56:56 »
Mä sanoisin että tämä sama asenne on se, että kun kirjoittaa huumoria ja huumorilla niin on jotenkin automaattisesti huonompi ja vähemmän yritystä esitykseensä/tekstiinsä laittanut kuin muut, vakavasti otettavat artistit. No varmaan sitä onkin vähemmän vakavasti otettava, mutta ei se sitä tarkoita, että olisi muita vähemmän taiteellinen, kun pitää siihenkin olla lahjoja.  ;D Siihen vaan vastauksena sanoisin, että siitä vaan Måns ja muut valittajat voisi kokeilla huumoripuolella, että kuinka helppoa se on. Varsinkin itse olin sitä mieltä, että Revolution biisinä oli aika tylsä. Musta on kyllä hyvä kun ihmisten asenteet paljastuu. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ylemmyydentuntoisuus. Lisää tyytyväisyyttäni KAJ:n voittoon.  ;D
« Viimeksi muokattu: 11.03.2025 13:59:59 kirjoittanut Eveliina L »

Tuittu

« Vastaus #367 : 12.03.2025 22:09:02 »
Måns on ihan kuin miespuolinen Loreen :D

Bara bada bastussa on muitakin ansioita kuin hauskuus. Musiikillisestikin paljon mieleenpainuvampi kuin esim. Månsin biisi. Tosin vähän alkaa jo uuvuttaa, kun vaikka laittaisin Spotifyn pois päältä, Bara bada bastu jatkaa soimista jatkuvalla loopilla (päässäni) ;D

Sitä paitsi minulle Euroviisubiiseissä yksi tärkeä ominaisuus on juuri se, että niitä voi laulaa lasten kanssa yhdessä. Kivempi fanittaa ja kannustaa koko perheellä.

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #368 : tänään kello 16:38:55 »
Minä en sillä tapaa noita ole seurannut, mutta sainkin kyllä viestejä, miten ilta eteni ja siinä näin tuonkin KAJ:n esityksen. Oli hulvattoman hilpeää, että Suomi voitti (vaikkakin ruotsiksi laulaen) ruotsalaiset omassa kilpailussaan. ;D

Parasta olisi, jos Ruotsi vielä voittaisi tällä rallatuksella, niin saisi nähdä, nielisivätkö ylpeytensä ja olisivat iloisia voitosta. Ainakin Suomelle olisi hyvä syy äänestää Ruotsia tänä vuonna! :D

Yllätyin vähän kans siitä, miten laajasti ne muutkin Ruotsin mellojen artistit kritisoi tuota KAJ:n voittoa. Onko se sit iso kolaus, että joku suomalainen yhtye tulee esiintymään sinne ruotsiksi ja vie voiton muiden nenän edestä. On kyllä tosi katkeraa settiä, että ihan naurattaa ja tulee myötähäpeän tunne noiden puolesta. ::) Varmasti joo tuntuu kurjalta, että häviää, vaikka on povattu ennakkosuosikiksi, mutta come on. UMK:ssa oli kyl niin ihana, että kaikki muut esiintyjät tanssi ja lauloi mukana, kun Erika voitti ja esitti sen kappaleen vielä toistamiseen lähetyksen lopussa.
Naurettavaa pelleilyähän se on saada kiukkukohtauksia kun ei voitakaan, ja varsinkaan sellaiselta, joka on jo ennestään voittanut koko viisut, niin ei edes ole mitään todisteltavaa sen puolesta. Myös minulle tuli hyvä mieli UMK:ssa tuosta kannustavasta asenteesta.

Sen verran toki ymmärrystä, kun ajattelee toisin päin. Olisi sekin ollut vähän hassua, jos ruotsalaiset olisi voittaneet UMK:n laulamalla suomeksi, mutta toisaalta sen verran hupaisa tilanne sellainen olisi ollut, että olisi sille saattanut nauraa ja tsempatakin! ;D Ehkä ruotsalaiset ovat astetta tiukkapipoisempia? (Tai ainakin nuo muut ehdokkaat - oletan että kansa on tykännyt, kerran ovat KAJ:ta äänestäneetkin?)

(Ja minua aina naurattaa koko Måns, kun sen nimestä tulee mieleen Pekka Töpöhännän kiusaaja-Monni!  ;D)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~