Kirjoittaja Aihe: Ja hetken heillä on kaikki (Lily Jr./OFC, S)  (Luettu 2703 kertaa)

Isfet

• Kaamoskirjuri
  • kuppi teetä kaipaukseen
Ja hetken heillä on kaikki (Lily Jr./OFC, S)
« : 18.04.2016 21:40:03 »
Nimi: Ja hetken heillä on kaikki
Kirjoittaja: Isfet eli minä
Beta: sensaatio, kiitos oikein paljon! <3
Paritus: Lily Jr./OFC (Alisa)
Genre: drama, femme, fluffysöpöily
Ikäraja: S
Vastuunvapautus: Kaikki minkä tunnistatte Rowlingille kuuluvaksi, kuuluu hänelle. En saa tästä rahallista korvausta, vain mielihyvää.

A/N: No niin, tässä tämä on. Ensimmäinen ficcini jonka julkaisen Finissä, siinä sivussa ensimmäinen femmeilyni. Otsikon kanssa tuskailun jälkeen päädyn tähän ällösöpöön. Ainakin se varoittaa tulevasta, mutta koitin pysyä kohtuudessa. Osallistuu haasteeseen Femme10 #5. Kommentit ovat enemmän kuin suotavia ;)

Ja hetken heillä on kaikki

Kasvihuone kakkosen sisältä kantautuu vaimean sadattelun terävöittämää mutinaa. Se on epätavallista, sillä kello on jo kuusi illalla ja tunnit ovat päättyneet aikoja sitten. Kaikkein kummallisinta on se, ettei kasvihuoneessa ole sillä hetkellä lainkaan kasveja, vaan ainoastaan punapäinen kuudesluokkalainen, joka ei ole lainkaan tyytyväinen tilanteeseen. 

"Neiti Potter, tupatoverin kiroaminen ei ole lainkaan suotavaa. Minun on annettava teille jälki-istuntoa", tyttö lässyttää itsekseen.

"Eikö se ämmä tajua, että se typerys yritti lähennellä minua! Ei, ei tajua. Professori Tikki ei tajua ikinä mitään!" hän tiuskaisee viskaten harjan ämpäriin niin, että vesi roiskuu ympäriinsä kastellen vaaleanpunaiset lenkkarit. Mutta hän ei välitä, sillä hän on yhä kiukkuinen tyhmälle professorille, joka määräsi hänet tyhmään jälki-istuntoon. On kaunis toukokuinen ilta, ja hän menisi paljon mieluummin huispaamaan. 

"Professori Longbottom taisi mainita minulle, että kasvihuone numero kaksi pitäisi puhdistaa, koska siellä on esiintynyt viherlonkerokuumetta. Ja sinä saat kuurata sen, neiti Potter", tyttö jatkaa lässyttämistään.

Hän nousee jälleen harja kädessään varpailleen yltääkseen korkeammalle, ja hankaa rivakasti taialla vahvistettua seinää jossa pöpöt piilevät. Puhtomaagi –pesuaineella tukevoitettua likavettä valuu hänen rannettaan pitkin hihaan aiheuttaen taas pientä kiroamista.

"Voi Merlin! Taikuudella tämä olisi hoidettu tuossa tuokiossa, mutta sitähän minä en saa käyttää! Parasta takavarikoida pikku-Lilyltä hänen taikasauvansa ettei hän yritä luistaa työstään, jonka tulee opettaa hänelle oikeaa moraalia! Niin!" tyttö, Lily, puhisee äkäisesti. 

Hän nousee tukeville tikkaille ja kuuraa kattoa kahta kauheammin niin että hikipisarat kohoavat helmeilemään rypistyneelle otsalle. Vettä tipahtelee pulleina pisaroina tulipunaisiin hiuksiin ja hartioille kastellen Lilyn läpikotaisin. Aurinko vierii hiljalleen kohti läntistä taivaanrantaa, mutta harja kolahtelee yhä säännöllisin väliajoin metallisen sangon laitaan, vaikka liikkeet muuttuvatkin raivokkaista vähitellen uupuneiksi. Hän jatkaa vielä silloinkin kun keski-ikäinen ruskeatukkainen nainen astelee mäkeä alas ja avaa oven katsoakseen sisälle. 

"Erinomaista, neiti Potter. Toivoakseni et kiroa herra McLaggenia enää?"

"En, professori", Lily vastaa kuuliaisesti, ellei hän ärsytä, hän lisäsi kuitenkin hiljaa mielessään.

"Hmm. Taitaa olla kuitenkin parasta että tulet huomenna saattamaan työsi loppuun. Varmuuden vuoksi, tiedäthän", professori arvelee tuijottaen Lilyä siniharmailla silmillään aivan liian tietäväisesti.

"Mutta professori, huomenna on lauantai ja -" Lily huudahtaa.

"Niin on, Potter. Näin ollen voinet aloittaa jo kymmeneltä", professori keskeyttää hänet ja ottaa Lilyn taikasauvan violetin kaapunsa taskusta, "tässä. Kymmeneltä tulet tänne ja ojennat tämän jälleen minulle."

Lily nyökkää nyrpeästi ja poimii katajaisen sauvansa naisen kädestä. Aavistuksen lämmin henkäys tuntuu hänen sormissaan, kuten aina kun sauva palautetaan hänelle eron jälkeen. Tai ehkä hän vain kuvittelee sen. Rose ei varmasti ollut ihan pöhkö, kun oli lähtenyt opiskelemaan sauvatietoa koulun jälkeen. Ne kertoivat aina jotain omistajistaan, Lilyn sauva oli sitkeä ja kestävä kuten tyttö itsekin. 

Hän lähtee viivytellen seuraamaan loitsujen opettajansa loittonevaa selkää. Ilta on tosiaan loistava, ei tuule juuri lainkaan eikä häikäisystäkään ole haittaa. Mutta luudanvarsi on makuusalissa, eikä hän sinne mentyään voisi livahtaa enää takaisin ulos. Lily potkaisi hiekkaa turhaantuneena, eikä huomannut pientä hahmoa joka hiipi hänen selustaansa hiljaa kun kuiskaus. 

"Arvaa kuka?" tuo tyttö kiljahtaa ja hyppää Lilyn reppuselkään peittämään käsillään tämän silmät.

Lily kirkaisee kovaäänisesti ja vetää sirot kädet pois kasvoiltaan. Holtiton hihitys kumpuaa hänen rinnastaan.

"Ei saa säikyttää", hän huohottaa, "sain melkein sydänkohtauksen!"

"Niin sai varmaan moni muukin jos sattui pitämään ikkunoita auki. Kamala ääni! En tiennyt että osaat kirkua noin kovaa!" pienempi tytöistä kikattaa ystävänsä punaisiin hiuksiin.

"Sinä säikäytit", Lily sanoo posket punottaen. 

"Anteeksi vaan. Luulin että sinusta on kiva nähdä minua."

"Tietysti on. Anteeksipyyntö hyväksytty", Lily vastaa kieppuen villisti ympäri.

"Iiik, päästä alas! Me kaadumme!" noita hänen selässään kiljuu lähes hysteerisesti kikatellen.

Lily nauraa hersyvästi ja kiepsahtaa vielä muutaman kerran epävakaasti ennen kuin laskee tytön maahan. Hetken he molemmat tasailevat hengitystään vetäen viileää kesän tuoksuista ilmaa keuhkoihinsa. Lily saa ensimmäisenä hihityksensä kuriin.

"Noin, laskin sinut alas. Riittääkö?"

"Et tarpeeksi nopeasti. Tästä seuraa kosto", toinen vastaa siniset silmät uhkaavasti välähtäen.

Lily ehtii perääntyä vain muutaman askeleen ennen kuin hänen ystävänsä syöksyy huutaen kutittamaan häntä kaikkialta minne yltää. Lily kiljahtaa uudelleen ja lähtee juoksemaan karkuun niin nopeasti kuin pääsee. Hetken aikaa kaksi noitaa juoksee villisti pitkin Tylypahkan pihamaata, kunnes punapää kompastuu mäen juurella ja toinen tyttö pääsee loikkaamaan hänen päälleen.

"Apua, ei saa! Alisa lopeta, lopeta, olen pahoillani!" 

"Hyvä on, saat anteeksi. Vaikka myös kastelit minut", Alisa syyttää kierähtäen Lilyn viereen selälleen.

"Itsepähän hyppäsit likomärkään selkääni." 

He makaavat kostealla ruohikolla rintakehät epätasaisesti kohoillen ja katsovat ylös siniselle taivaalle. Muutama pöllö liihottaa etuajassa kohti Kiellettyä metsää, ja he molemmat ajattelevat samaa: heidän pitäisi olla jo omassa tuvassaan, niin kuin kaikkien muidenkin. Mutta kumpikaan ei halua lähteä, ei vielä, ei nyt. Alisa nousee kyynärpäidensä varaan ja katsoo mietteliäänä järvelle. 

"Nyt kun tässä sääntöjä rikotaan, niin eikö tehtäisi sitten kerralla vähän enemmän?" 

Lily rypistää kulmakarvojaan ja seuraa parhaan ystävänsä katsetta. Oivallus laajentaa hänen silmänsä teevadin kokoisiksi. 

"Et kai tarkoita että menisimme uimaan? Se on -"

"Kiellettyä? Mieletöntä? Loistava idea, sanon minä!" Alisa hihkaisee kiskaisten Lilyn pystyyn ja vetäen tämän vesirajaan. Hän vetää saapikkaat jaloistaan ja kastaa varpaansa veteen.

"Tuletko?" hän kysyy leveästi hymyillen.

"En oikein tiedä, vesi on varmasti tosi kylmää..." Lily empii, tarttuu Alisaa tiukasti lanteilta ja heittää tämän nopeasti veteen hypäten itse perässä. 

Tytöt nousevat pärskien pintaan, ja Alisa vetää kasvoilleen valuneet suortuvat pois silmiltään katsoakseen Lilyä tuimasti. Lily nauraa tikahtumaisillaan, eikä Alisan auta kuin liittyä ystävänsä ilonpitoon jälleen kerran. 

"Hyrr, tämä on tosiaan aika kylmää. Uidaan pieni lenkki ja noustaan sitten rantaan."

"Niin, ennen kuin jättiläiskalmari nappaa meidät!"

"Hölmö, ei sitä ole. Ja jos on ollutkin se on jo kuollut vanhuuteen." Alisa väittää läiskyttäen vettä Lilyn päälle.

"On se olemassa!" Lily vastaa roiskauttaen takaisin.

"Eihän ole!" 

"Onpas!"

He räpiköivät vielä hetken räiskytellen vettä kiivaasti toistensa päälle, ennen kuin kiipeävät hytisten rannalla kasvavan vanhan pyökin juurelle. He ovat onnellisia, mutta myös uupuneita, ja kaikki heidän vaatteensa ovat märkiä. Lily nojaa selkänsä vasten puun karheaa kaarnaa ja kietoo kätensä ympärilleen. 

"Hyi kun paleltaa. Nyt olisi lämmitys- ja kuivatusloitsu paikoillaan."

"Niin, mutta en oppinut sitä mikä höyrystää veden pois vielä eilisellä tunnilla. Tosin ehkäpä...", Alisa mutisee taskujaan kaivellen, "ahaa!" 

Lily katsoo epäuskoisena kosteaa nenäliinaa jota sinisilmäinen noita roikottaa kädessään voitonriemuisesti hymyillen. Lily ei ymmärrä mikä tuossa alavireisen näköisessä löydössä on niin loistavaa. Miten yksi nenäliina auttaisi heitä kuivattelemaan?

"Öh, kuule. En usko että tuo paljon auttaa, ellet aio kuivata vain kasvojamme tai jotain."

"Ei tällaisenaan, mutta odotahan vain. Miten se meni... Ah, aivan." Alisa kaivaa taikasauvansa taskustaan, ja  mutisee loitsun tehostaen sitä harkitulla sauvanheilautuksella. 

Hitaasti nenäliina kasvaa, paksunee ja muuttaa muotoaan suureksi pehmeäksi pyyhkeeksi. Virnistellen hän kietoo sen heidän molempien ympärille saaden osakseen ihastuneen huokauksen. Lily vetää hänet syliinsä ja painaa pienen suukon hänen niskaansa. 

"Olet ihana. Anna anteeksi että epäilin sinua."

"Ainahan sinä epäilet. Ja aina minä annan sen anteeksi", Alisa hymyilee henkien lämmintä ilmaa Lilyn kaulaa vasten, "silti olisin tyytyväisempi jos istuisimme takan ääressä. On hieman liian koleaa minun makuuni."

"Takan... Totta tosiaan! Olen minäkin yksi typerys, voiko minua enää noidaksi kutsua!" Lily puuskahtaa, taikoo esiin lasikulhon ja täyttää sen sinikellon värisillä liekeillä. 

"Ah, lämpöä! Mistä olet oppinut tuon loitsun?" Alisa värähtää kurkottaessaan lähemmäs.

"Hermione-täti opetti sen vuosia sitten. En ole vain muistanut käyttää sitä."

Tytöt käpertyvät paremmin sylikkäin niin, että tuli lämmittää heitä molempia. Lily silittää verkkaisesti Alisan vaaleanruskeita hiuksia, joita aurinko on jo alkanut vaalentaa. Lily tietää, että myöhemmin, kun koulu jälleen alkaisi kesän jälkeen, ne olisivat täynnä hunajan värisiä kultaisia raitoja. Se on yhtä varmaa kuin se, että Lilyn nenä olisi täynnä kesakkoja, ja he molemmat tietävät sen. He tuntevat toisensa paremmin kuin kukaan muu, kaikki pelot, haaveet ja unelmat.   

"Olemmeko me hieman vanhoja tällaiseen. Kutitteluun, vaatteet päällä uimiseen ja sen sellaiseen", Lily kysyy.

"Ehkä muut meidän ikäisemme ovat joskus olevinaan. Mutta me emme ole koskaan liian vanhoja tällaiseen", Alisa toteaa asialliseen sävyyn. 

"Emme kai. Ja minä pidän tästä." 

"Niin minäkin. Ja vielä enemmän tästä."

Kylmästä punottava nenänpää hipaisee Lilyn poskea Alisan kääntäessä päätään suutelemaan häntä. Vaikka se annetaan sinertävin huulin, se lämmittää heitä molempia paljon suloisemmin kuin kaikki maailman lämmitysloitsut olisivat tehneet. Se maistuu lupaukselle kesästä; kaislaisen järven maun takaa tuntuu häivähdys mansikan makuisesta huulikiillosta. Sormet lomittuivat täydellisesti ristikkäin, ja hetken heillä on kaikki, sillä heillä on toisensa.

« Viimeksi muokattu: 25.04.2016 18:35:19 kirjoittanut Isfet »
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
Vs: Ja hetken heillä on kaikki (Lily Jr./OFC, S)
« Vastaus #1 : 25.04.2016 17:57:55 »
Olipas tämä valloittavan ihastuttava ficci! ^^ Nappailin tämän pari päivää sitten Kommenttikampanjasta ja sitä kautta eksyin tänne, kun ei muuten tule oikein luettua Potter-femmeä. Tämä olikin hyvin suloinen yllätys. Enpä ole pahemmin kolmannen sukupolven ficcejä lukenut muutenkaan, joten tämä oli raikas lukukokemus jo senkin kautta. Plus tuo tekstin nimi on tosi nätin runollinen. ^^

Lily kuulostaa varsin temperamenttiselta päähenkilöltä, selvästi perinyt äitinsä persoonallisuutta. Alisa taas oli mukava pari hänelle ja vaikka hänestä ei lukijalla mitään kuvaa periaatteessa olekaan aikaisemmin, niin hänestä tuli tässä varsin hyvin kerrottua. Hyvin tyttöjen keskinäinen luottamus tuli esille ja he olivat molemmat tosi luontevia.

Tässä oli tosi hyvää kuvailua, tykkäsin siitä suuresti. Lukijalle maalattiin silmien eteen kohtaukset ja tekstissä pysyi kärryillä hyvin koko ajan. Loppu oli tosi suloinen ja teksti kuroutui umpeen tosi hyvin. Varsinkin, kun siinä viitattiin otsikkoon, mistä annan aina lisäpisteitä, hii. ^^

Kiitos, tää oli tosi kiva illanpiristys ja julkaise ihmeessä lisääkin luettavaa. ^^
Hyppää lehtikasaan!

Isfet

• Kaamoskirjuri
« Vastaus #2 : 25.04.2016 18:20:17 »
Hei, joku tunnustaa lukeneensa! <3

Mutta siis, kiitos Grenade kommentistasi! Kolmannenkin sukupolven ficcejä kannattaa lueskella, joukossa on todellisia helmiä. Hyvä että tykkäsit söpöstelystä ja tytöt käyttäytyivät luontevasti. Kuvailun ja dialogin sopiva suhde on ainakin minulle hieman sellainen veteen piirretty viiva, mutta on mukavaa jos tässä oli sitä mielestäsi sopivasti. :)

Olin tosiaan hieman epävarma tuosta otsikosta, hienoa että se on kuitenkin onnistunut. Nyt hymyilen typerästi koko loppuillan, koska kommentit ovat ihania!
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Arte

• Puuskupuh
« Vastaus #3 : 01.05.2016 17:47:38 »
Potter-femmeä! ♥ Kivaa, että olet uskaltautunut kirjoittamaan niin harvinaisesta hahmosta kuin Lily II:sta. Minä olen lukenut kolmannesta sukupolvesta lähinnä Teddyä ja Jamesia koskettavia ficcejä, joten kiinnostuin, kun hoksasin sinun kirjoittaneen Lilystä. Tuntemattomissa hahmoissa on se kiva, kun niistä saa muokattua ihan omanlaisiaan. Ja Lilyn suhteen harvalla tuskin on mitään valmiita headcanoneja olemassa niin kuin esim. juri Teddyn tai Jamesin suhteen!

Mut joo. Lily vaikutti aika tuittupäiseltä ja äkkipikaiselta hahmolta! Hän muistutti minua Ginnystä, mutta toisaalta taas siinä oli vähän mukana myös Fredin ja Georgen rebel-asennetta. Oikein persoonallisen ja mielenkiintoisen oloinen hahmo! Alisassa vierastin hänen jotenkin niin suomalaisen kuuloista nimeä, mutta muuten hän tuntui varsin hyvältä aisaparilta Lilylle: Molemmat tuntuivat aika omapäisiltä ihmisiltä eivätkä niin turhantarkoilta varsinkaan sääntöjen suhteen. Tytöt olivat myös vähän ehkä ikäistään lapsellisempia, mutta tykkäsin siitä, että he itsekin keskustelivat asiasta ja totesivat, että mitä väliä.

Itse tarinaa oli ihan mukava lukea! Tapahtuvat etenivät tarpeeksi jouhevasti eteenpäin ja etenkin Lilyn manailua ja valitusta oli hauska lukea. Loppupuolella taas tykkäsin taikaelementtien mukaan tuomisesta, kun tytöt miettivät sopivia loitsuja tilanteeseen. Myöskin lopun herkkä suutelupätkä oli kiva, etenkin niin että se oli vain lyhyt katsaus tyttöjen suhteeseen eikä mikään yltiöpäinen söpöys-overload, joista en itse niin välitä. ^^

Itse harrastan paljon tällaista, että vedän tekstin nimeksi jonkun pätkän tekstistä, joten minustakin nimi oli osuva. (: Kiitos tästä, toivottavasti julkaiset jatkossa lisääkin tekstejä! Etenkin Potter-femmeä ♥

“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Isfet

• Kaamoskirjuri
« Vastaus #4 : 02.05.2016 16:29:41 »
Kiitos sinullekin, ,Arte!

Joo, tein Lilystä aika paljon äitiään muistuttavan (eli hän päätti tulla sellaiseksi, ihan kuin minulla olisi mitään valtaa), mutta hyvä että muitakin piirteitä lyötyi ;) Ja oho, Alisa on tosiaan aika suomalainen nimi nyt kun tarkemmin katson: yleenä pyrin kyllä antamaan Potter-hahmoille brittiläisiä nimiä, mutta tuo taisi olla ensimmäinen joka tuli mieleen ja on päässyt livahtamaan :P En kuitenkaan ala sitä nyt muokkaiilemaan, menköön nyt tämän kerran.

Hyvä että pidit, ja kiitos vielä kerran. (Potter-femmeä pitäisi olla tulossa lisää vielä ihan lähiaikoina ;) )
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

• Valon ja ilon tuoja
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
« Vastaus #5 : 02.11.2016 16:09:15 »
Hihii, minä kun sun listauksen selailun aloitin, niin jatketaan sitä sitten :D
En oo kauheesti lukenu Lily JR:stä ficcejä, mutta tää oli vissiin jopa ensimmäinen :o Alisa on niiiin minä! Elämäniloinen, hauska, lapsenmielinen ja sellainen, joka voisi tehdä mitä vain hetken mielijohteesta :D Aww, tää fic oli ihana! Otsikko oli osuva, itsekin juuri eilen mietin että voisi ruveta käyttämään sitä tekniikkaa, että ottaa otsikon tekstin seasta. :) Loppu oli taas ihana, kiiitoooos <3 Haluun lisää Lily JR/Alisaa! :D
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

• Kaamoskirjuri
« Vastaus #6 : 02.11.2016 17:34:30 »
SparklingAngel, sinä tosiaan olet nyt kommentoinut listaustani ahkerasti! :D Kiva kuulla, että niin otsikko kuin hahmotkin miellyttivät. Ehkä innostun tästä ja kirjoitan vielä lisää näistä kahdesta! ;)
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii