Nimi: Joskus on vaikea
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: draama
Haasteet: Vuosi raapalehtien V, Teelusikan tunneskaala (epävarmuus)
A/N: Tajusin, että olen vuosi raapalehtien haasteessa 18 raapaletta jäljessä aikataulusta ja ajattelin saada rapsut taas käyntiin. Tällainen simppeli pälätysdraama saa aloittaa :>
Joskus on vaikea
Puhut paljon ystävistäsi, kehut heitä ja hehkutat miten mahtavia he ovat. Kerrot, mitä kaikkea kivaa he ovat sanoneet tai tehneet ja miten onnelliseksi se sinut tekee. Olen iloinen puolestasi, fiilistelen mukana ja kommentoin, että onpa ihanaa, miten mahtava tyyppi, koska sitähän he selvästi ovat. Enkä vain siksi, että niin kuuluu tehdä. Olen vilpitön, koska on ihanaa kuulla, miten iloitset siitä, että ihmiset tekevät sinulle kivoja asioita ja miten tunnet olosi hyväksi ja arvostetuksi. Tiedän, miten kivaa se on, ja minusta sinä ansaitset kaiken hyvän.
Mutta.
Et koskaan sano sellaisia asioita minulle. Et suoraan. Korkeintaan sivuat aihetta ja silloinkin kuin ohimennen. Tiedän, se ei ole sinulle helppoa. Se tuntuu vaikealta, ahdistavaltakin enkä halua sinun pakottavan itseäsi. Joskus on kuitenkin vaikeaa kuulla, miten mahtavia, kivoja ja ihania ne muut ovat. Uskon, etten ole heitä huonompi. Ehkä puhut minusta jollekulle toiselle.
Tahtoisin vain kerran kuulla sen sinulta itse. Sellaiset asiat ovat kivoja kuulla, kai sinä tiedät? Ehkä on väärin vaatia sinulta sellaista. Eihän minulla ole mitään syytä epäillä. Ymmärrän kyllä. Ei se haittaa. Vaikka se on minulle helppoa, ei se tarkoita, että se olisi sitä muillekin. Olemme erilaisia, siinä kaikki. Se on ihan okei.
(Mutta mitä jos et sittenkään pidä minusta yhtä paljon?)