Jee, maitoteksti on täällä! Mietinkin jo, että jätitkö sittenkin tarttumatta, mutta onneksi et!
Angstinen slice of life, indeed! Tämä oli tismalleen sitä itseään. Pysähtyneisyyttä, turtumusta elämän samanlaisuuteen ja harmaataakin harmaampi arki, jossa ei tapahdu mitään. Ja minusta tuo maito oli vallan hyvässä, salakavalan tärkeässä roolissa. Se tavallaan kuvastaa hyvin juurikin sitä arkea ja sen jähmettyneisyyttä, ja tuo, kun ei muista huuhdella lasia, oo, se on todellakin tuskallista kaikessa turhuudessaan
Tuo on yksi niistä pienistä, sinällään mitättömistä asioista, jotka silti osuvat niin hermoon. En itse usein muista kertoa tuollaisista asioista, joten oli ihanan virkistävää lukea tällaista aidon arkista pätkää, jossa sinä tietysti osaat maalata nuo yksityiskohdat tarkkaan ja uskottavasti. Jes. Tykkään kovasti tästä elementistä sun raapaleissa! ^^
Mun oli kyllä pakko rakastaa tuota "en tiskaa, koska joku on suihkussa" -perustelua, joka on näennäisen välittävä ja epäitsekäs, mutta pohjimmiltaan se on kuitenkin sitä laiskuutta (johon itse syyllistyn liian usein, etenkin tiskaamisen suhteen.) Tässä kohdassa olet tavoittanut jotain varsin perustavanlaatuista ihmisluonnosta, johon minä ainakin pystyn samaistumaan ihan täysillä. Eikä se ole mitään elämää suurempaa, se on vain elämää. En tiedä, tajuatko selityksistäni mitään, mutta toivottavasti
Mietin tuota selaan postit x3 ja ehkä yksi kerta on liikaa tuolla keskellä? Ymmärrän kyllä toiston syyn ja merkityksen (sellainen päivä, jolloin ei ole kerrassaan MITÄÄN tekemistä ja postitkin selataan useampaan kertaan, koska ei ole muuta) mutta sanoisin silti, että kahdesti riittää ja tuo kolmas kerta tuolla ensimmäisen maininnan jälkeen syö mielestäni lopun tehoa.
Tykkäsin tästä kyllä kovasti ja maito kunniaan niin taiteessa kuin oikeassa elämässäkin, eikö niin?
Kiitos tästä!