Title: Sinä tunnet minut (paremmin kuin kukaan muu)
Author: FractaAnima
Genre: angst
Rating: S
Pairing: Ron/Hermione
Disclaimer: J. K. Rowling omistaa hahmot, minä omistan mielikuvitukseni. Biisin sanat herra Damien Ricen. En saa tästä minkäänlaista hyvitystä.
Ficlet
Haasteisiin:FF50 sanalla 047.Koti.
Yhtyeen tuotanto II (
Damien Rice - Older Chests)
A/N: Miun Yhtyeen tuotanto II -haasteen biisut on näemmä vähän mollivoittoisia, mutta väliäkös sen.
Sinä tunnet minut (paremmin kuin kukaan muu)
Some things in life may change
And some things they stay the same
Like time, time, there's always time
Hei Hermione,
minä kirjoitan nyt, vaikka tiedät, että olen surkea tällaisessa. Kotikolo on hiljainen, ei sillä, että meillä olisi koskaan ollut kovin äänekästä. Sinun naurusi, sitä minä kaipaan, vaikka loppu ajasta en saanutkaan sinua enää kuin hymähtämään, sitäkin vain silloin tällöin, harvoin. Äh, anteeksi, ei tämän tähän pitänyt mennä.
Isä on ollut poissa paljon. Hän on saanut ylennyksen töissä ja häntä ilmiinnytetään milloin minnekin päin maailmaa. Kyllä hän palaa aina, mutta hänen kotiinpaluustaan johtuva ilo katoaa kovin nopeasti hänen kasvoiltaan. Hän ei kestä nähdä äitiä sellaisena. Kyllä sinä tiedät.
En koskaan kuvitellut, että äiti voisi romahtaa sillä tavalla. Kaikista meistä... jäljelle jääneistä hän vaikutti aina vahvimmalta. Bill pärjää, hänellä on Fleur, vaikken tiedäkään mitä hän näkee siinä naisessa, niin olen onnellinen hänen puolestaan. Charlie on pysynyt poissa, siellä Romaniassa, mutta hän on aina pärjännyt. Hän on sellainen, selviytyjä. Kyllä sinä Charlien tiedät. Percy on ollut vähän huonona, mutta hän käy usein kotona. Oikeastaan minusta tuntuu, että hän on huonona vain käydessään. Uskon, että hänkin selviää. Samanlainen työvelho kuin isä. Tai kuin sinä, tai sinä olet noita, mutta... kuitenkin. Minä jaarittelen.
George on alkanut tapailla Angelinaa. Minusta se on jotenkin sopivaa, vaikka muut eivät sitä oikein sulatakaan. En tiedä, minusta tuntuu, että sinä ymmärtäisit heitä. Olet sellainen. Monen pitäisi ottaa sinusta oppia, 'Mione. Minun eniten.
Hmm. Ginnystä sinä varmasti tiedätkin kaiken, tapaat häntä ja Harrya varmasti yhtä paljon kuin minäkin, ehkä enemmänkin. Me kaikki voimme ihan hyvin. No äitiä lukuun ottamatta.
Minun on pakko myöntää, että kaipaan kotia, sitä pikku jästikaupunkia. Kylänmiehiä penkillään juomassa paperipusseistaan, ihmetellen kasvavaa markettia ja kiljuvia lapsia. Kaipaan meidän pihatietämme, jonka laatat ovat ehkä vieläkin vinossa. Anteeksi, etten koskaan saanut aikaiseksi korjata niitä. Enkä sitä kirjahyllyä, joka antoi periksi kirjojesi painon alla. Olen pahoillani.
Ja eniten minä kaipaan sinua, 'Mione. Niin paljon. Mutta minä voin hyvin. Ja minä pärjään, kun tiedän, että sinulla on kaikki hyvin. Toivon, että työsi on kaiken arvoista. Toivon, että... Toivon, että tapaamme vielä joskus. Joskus sitten.
Ole kiltti, 'Mione, äläkä vastaa tähän kirjeeseen. On parempi, ettet. Ehkä minä en kuitenkaan voi ihan niin hyvin kuin väitän. Mutta kyllä tämä tästä. Sinä tunnet minut, paremmin kuin kukaan. Jotkut asiat eivät koskaan muutu, jotkut taas muuttuvat täysin. Tarvitsen vain aikaa.
Pidä huolta itsestäsi.
Terveisin,
Ron
So pass me by, I'll be fine
Just give me time
Time, there's always time