Kirjoittaja Aihe: Ei nyt, eikä koskaan minun | S | Drama  (Luettu 1910 kertaa)

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Ei nyt, eikä koskaan minun | S | Drama
« : 13.06.2015 08:23:39 »
Author: Natural
Title: Ei nyt, eikä koskaan minun
Genre: Drama, angst
Rating: S
Paring: yksipuolinen Sirius Musta/Lily Evans
Disclaimer: J.K. Rowling omistaa, mina lainaan. En saa rahaa.
A/N: Täysin ajatussoppaa, en edes tiedä mistä idea lähti.

Ei nyt, eikä koskaan minun

Istuin yksin hiljaa puiston penkillä. Katselin tähtiä ja arvuuttelin niiden kuvioita ja merkitystä. Kaikki oli hyvin, olin tavallinen mies ilman ongelmia – tai niin olisi voinut kuvitella. Olin aivan yksin.

En usein ota asioita vakavasti ja se on varmasti yksi syy, miksi olen jäänyt yksin. Ystäviä ja hetkellisiä suhteita minulla on, muttei sitä omaa rakastani. Yritän unohtaa hänet – ja päivisin joskus onnistunkin, mutta illalla en saa mielestäni hänen punaisia, silkin pehmeitä hiuksiaan, keveitä askelia tai hentoa ääntään.

Mutta ei, en koskaan voi saada häntä. Hän ei kuulu minulle nyt, ei koskaan. Lily Evansista on tarkoitettu tuleva Lily Potter, ei Lily Musta.


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Ei nyt, eikä koskaan minun | S | Drama
« Vastaus #1 : 15.06.2015 13:45:40 »
Voi Sirius. :< En ole mikään ylin Sirius/Lilyn ystävä, koska rakastan James/Lilyä, mutta päätin kuitenkin lukaista tämän ihan uteliaisuudesta, sillä huolimatta siitä, etten parituksesta niin välitäkään, ovat kaksikon välit mielenkiintoiset ja on aina kivaa lukea Siriuksen ajatuksia. Tää on kivasti kirjoitettu pieni fic ja ajatus siitä, että Siriuksella olisi yksipuolisia tunteita Lilyä - parhaan ystävänsä tyttöystävää ja tulevaa vaimoa - kohtaan, on todella kiehtova ja Siriusta tulee tässä kyllä sääli.

Yhden pienen virheen huomasin:
-- mutta illalla en saa mielestäni hänen punaisia, silkin pehmeitä hiuksiaan, keveitä askelia tai hentoa ääntään.
Kun jotakin asioita listataan, on hyvä pitää nyrkkisääntönä se, että listattavien asioiden tulisi olla samassa muodossa, koska tällöin listausta on helpompi lukea ja se tuntuu loogisemmalta ja tasapainoisemmalta. Tässä lainaamassani kohdassa silmääni tökkäsi tuo "keveitä askelia" kun siitä puuttuu kolmannen persoonan pääte, joka on kahdessa muussa "hiuksiaan" ja "ääntään". Mieluummin siis askeliaan, ei askelia.

Kiitokset. : )
~ Herkku.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Ei nyt, eikä koskaan minun | S | Drama
« Vastaus #2 : 15.06.2015 22:06:02 »
Herkkuoone: Voi kiitus kauhiasti kommentista ! Joo, en itsekään erityisesti pidä Sirius/Lilystä ja sillä tämä oli hiukan haastava kirjoittaa, mutta tulipahan kokeiltua :D kiva kuulla, että joku on edes viitsinyt lukea tämän ja vielä pitänytkin tästä, suuri kiitos.

Tosiaan, tuo virhe taitaa olla jotain minun omia häröilyjä, joten kiitos kovasti kun huomautit !

Kiittäen
- Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 812
  • Not killing people is really hard.
Vs: Ei nyt, eikä koskaan minun | S | Drama
« Vastaus #3 : 18.06.2015 02:30:16 »
Raapaleita on mun mielestä aina ollut vähän vaikea kommentoida - ehkä siksi, että ne on niin lyhyitä että joskus on vaikea keksiä paljon kirjoitettavaa, kun tuntuu siltä, että pitäisi keksiä, vaikka varmasti kirjoittajalle riittäisi lyhyempikin kommentti... Aion nyt kuitenkin yrittää kommentoida edes jotain!

Raapalemittaan sopii mun mielestä todella hyvin tällaiset lyhyet tunnelmakuvaelmat, joita ei välttämättä tarvitsekkaan kuvailla sen pidempään kuin raapaleen verran. Lyhyydessäänkin tää on mun mielestä hyvin kaunis ja välittää hyvin sitä tunnetta, mikä voi tulla jos ei koskaan saa itselleen sitä, jonka haluaisi. Tää on surullinen, mutta silti niin kaunis. Tykkään Sirius/Lily parituksesta, vaikka en sitä kauheesti ookkaan lukenut enkä itse kirjoittanut, ja mua vähän ehkä harmittaa, ettei niiden välillä canonissa ollut mitään, koska olisi voinut! Lisäksi tässä toimii se, ettei heitä ole pakotettu yhteen vaan rakkaus on yksipuolista, eikä Sirius yritä tunkeutua Lilyn ja Jamesin väliin, sillä oikeat ystävät eivät tee niin. Kaunis, vaikka surullinen ajatus.

Lainaus
Lily Evansista on tarkoitettu tuleva Lily Potter, ei Lily Musta.
Tää oli mun lempikohta koko ficissä. Ehkä siksi, että tässä on kiteytetty niin hyvin koko tekstin sisältö, yhteen lyhyeeseen virkkeeseen, ja tää tiivistää ja lopettaa tekstin niin mainiosti.

Kiitos tästä, tykkäsin!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 651
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Ei nyt, eikä koskaan minun | S | Drama
« Vastaus #4 : 22.04.2016 12:54:00 »
Josko vielä viimeisetkin synttärionnittelut? Eli siis, onnea vielä kertaalleen tällä lailla todella jälkikäteen ja pahoittelut myöhästymisestä! (:

Juuri tällaisena mäkin ymmärrän Sirius/Lilyn, koska en ole ikinä osannut edes ajatella, että Lilyllä olisi jotain tunteita Siriusta kohtaan. Koska miksi Lily sitten olisi valinnut Jamesin, jos hänellä olisi ollut tunteita tämän parasta kaveria kohtaan? (Nyt joku kuitenkin keksii jonkun tosi fiksun vastauksen tuohon ja mun ajatusmallilta putoaa pohja... :'D) Tästä aiheesta olisi kyllä saanut pidempääkin tekstiä aikaan, mutta jotenkin tykkään erityisen paljon, että sä valitsit raapalemuodon, koska raapaleissa on tosi hienoa se, että jokainen sana on pitänyt miettiä tosi tarkkaan, koska sanamäärä on niin rajallinen.

Tämä oli todella nätti, vaikkakin sydäntä riipaiseva, pieni raapale, koska olit kuvaillut tosi hyvin Siriuksen tunteita kuinka hän haluaisi Lilyn, mutta se ei kuitenkaan ole mahdollista. Niin ei ole tarkoitus tapahtua, joten niin ei sitten myöskään tule ikinä tapahtumaan. >: Lopetit myös todella riipaisevasti tuolla "Lily Evansista on tarkoitettu tuleva Lily Potter, ei Lily Musta." -kohdalla. Niin nättiä, mutta riipaisevaa, joten kiitoksia tästä makupalasesta, tähän on hyvä lopettaa synttärionnittelut! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid