Title: Letitysharjoituksia pimeässä
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: Hobitti
Pairing: Bilbo/Thorin
Genre: fluffy
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Thorin opettaa Bilboa letittämään hiuksensa.
Challenges: Fluffy10
A/N: Vilna heitti IRC:issä (ylläri?) ilmoille ehdotuksen, että kirjoittaisin siitä, kun Bilbo letittää Thorinin hiukset, jotenjoten…
Mä olen oikeasti ihan liian perso kaikenlaisille Hobitti-ficci-ideoille (toki, tätä mä pyysin!
), koska näitä tulee nyt oikeasti sellaista tahtia, että vähemmästäkin hirvittää tämä tahti.
Letitysharjoituksia pimeässä
Thorin loikoili Beornin mökin lattialla. Kaikki muut olivat käyneet jo nukkumaan ja hänenkin pitäisi, mutta jostain syystä hän ei meinannut saada nukutuksi. Varmaan heidän matkansa pään lähestyminen alkoi pikkuhiljaa hermostuttaa häntä, koska mitä lähemmäs Yksinäistä vuorta he pääsivät, sitä vaikeampaa hänen oli olla rennosti. Nytkin hän nousi, kuten oli käynyt jo melkein tavaksi, istuma-asentoon ja alkoi leikkiä hiustensa kanssa. Jostain syystä hiusten kanssa räplääminen oli aina lapsesta asti rauhoittanut Thorinia. Johtuiko se sitten siitä, että se nosti äidin kuvan hänen mieleensä tai jostain muusta, sitä tuleva Vuorenalainen kuningas ei tiennyt.
Thorinin aavistamatta myös Bilbolla oli vaikeuksia nukahtaa. Hobitti pyöri paikoillaan, mutta suuren karhun kasvot ovenraossa nostivat edelleen kylmät väreet hänen niskaansa ja estivät häntä nukahtamasta. Hän käänsi kylkeään ja huomasi Thorinin istuvan hereillä tutkailemassa hiuksiaan. Hobitti päätti nousta pitämään tälle seuraa, kun ei kuitenkaan saisi nukuttua.
”Mitä sinä teet?” hobitti sipisi päästyään hätkähtävän kääpiön luokse.
”Ajattelin letittää hiukseni uudestaan”, toinen vastasi aivan yhtä hiljaa.
”Miksi?” Bilbo ihmetteli.
”Koska se rauhoittaa minua”, Thorin vastasi ja jatkoi hiustensa parissa ahertelua. Bilbo katsoi tämän touhuamista hetken aikaa ennen kuin alkoi pyörähtää ympäri palatakseen takaisin. Kääpiö kuitenkin tarttui tämän olkapäähän ennen kuin hobitti ehti tehdä muuta kuin kääntyä. Bilbo kääntyi takaisin ja katsoi toista kysyvänä.
”Haluaisitko sinä letittää hiukseni?” Thorin kysyi hymyillen vinosti. Bilbo hämmentyi, koska hän oli saanut sellaisen käsityksen, että toisen kääpiön hiusten letittäminen oli erittäin intiimiä puuhaa.
”En minä osaa tehdä lettejä”, Bilbo sanoi tukahtuneella äänellä punaisena. Onneksi mökissä oli pimeää, joten Thorin ei välttämättä nähnyt hänen punastuneen.
”Minä voin opettaa sinua”, Thorin sanoi ja otti Bilbon kädet omiinsa. Hobitti karahti vielä entistäkin punaisemmaksi kääpiön näyttäessä hänelle kädestä pitäen, kuinka letittäminen tapahtui. Sitten kääpiö kääntyi selin hobittiin, joka alkoi hieman haparoivin sormin letittää toisen hiuksia.
Seuraavana aamuna muiden kääpiöiden herätessä he löysivät Thorinin ja Bilbon tuhisemasta harvinaisen lähellä toisiaan hymyillen leveästi.