Title: Tulevaisuus kysymysten päässä
Author: Larjus
Fandom: Amour Sucré
Chapters: oneshot
Pairing: Alexy/Kentin
Genre: dialogi, slash, wtf
Rating: S
Warnings: Epämääräistä ja -loogista jutustelua kahden idiootin välillä
Disclaimer: Alexy ja Kentin ovat ChiNoMikon ja Beemoovin. Tää niiden välinen hölinä on mun aivojeni tuotosta.
Summary: Alexy pohtii parisuhteensa tulevaisuutta.
A/N: Ilta Kenlexy-pöllyissä, ja sitten meen suihkuun. Alan käymään mielessäni keskusteluja Alexyn ja Kentinin välillä. About tämä on lopputulos.
Lisäksi mua inspiroi
Incorrect MCL:n Alexyn
quote Kentinistä (”I want to have his adopted babies”), joka on alunperin Scott Pilgrimistä.
Osallistuu
Dialogihaasteeseen #6.
Ja mwahaha,
Subbe93! S-tason Kenlexyä! *leijuu*
Tulevaisuus kysymysten päässä”Kentin, milloin sinä ajattelit kosia minua?”
”...Anteeksi MITÄ?”
”Milloin aiot kosia minua?”
”Miksi minun pitäisi kosia?”
”Etkö sinä muka halua mennä naimisiin kanssani?”
”Nyt taisin pudota kärryiltä... Alexy, missä vaiheessa muka olen sanonut, etten halua kanssasi naimisiin?”
”No haluatko?”
”Ei avioliitto ole vielä ajankohtainen asia minulle. Täytinhän vasta vajaa kuukausi sitten kaksikymmentä! Naimisiinmeno saa luvan odottaa useamman vuoden.”
”Mutta haluatko?”
”No... Haluan. Mutta en vielä.”
”Kositko minua sitten, kun avioliitto on sinulle ajankohtainen?”
”Edelleenkin, miksi
minun pitäisi kosia
sinua?”
”Ei sinun tarvitsekaan. Itse asiassa minä kosin sinua.”
”Ja milloin sinä niin ajattelit tehdä?”
”Itse asiassa tein jo. Juuri äsken.”
**
”Kentin, kun me menemme naimisiin, täytyykö toisella meistä olla häämekko ja huntu?”
”Mitä helvettiä sinä taas selität?”
”No ainahan avioparista toisella on hääpäivänä huntu ja rimpsuinen mekko.”
”Ei todellakaan ole. Sitä paitsi, morsiamet käyttävät mekkoja, eli naiset. Tietääkseni meistä ei kumpikaan ole nainen.”
”Niin no...”
”Sinä olet kyllä taas kerran pihalla kuin lumiukko. Jos kaksi miestä menee naimisiin, he eivät käytä mekkoja!”
”Onko se kiellettyä?”
”Älä nyt väitä, että sinun mielestäsi jommallakummalla meistä on häissämme oltava mekko ja huntu.”
”No... en väitäkään, mutta...”
”Melkein jo arvaan, mitä aiot sanoa. No, minun vastaukseni siihen: Jos ilmestyt vihkimistilanteeseen mekossa TAI hunnussa – tai mikä pahempaa, molemmissa – saat kyllä mennä naimisiin ihan keskenäsi.”
”No sopiiko, jos kakun hääparista toisella on mekko?”
”Ihan sama. Mutta se esittää sitten sinua.”
**
”Mitä luulet, suostuukohan Armin olemaan bestmanini, kun menemme naimisiin? Vai voiko hän olla meidän molempien? Voiko toinen olla ilman? Pitäisikö pyytää jotakuta muuta?”
”Taas kerran sinä mietit liikaa asioita, jotka eivät ole piirun vertaa ajankohtaisia.”
”Armin varmaan loukkaantuu, jos en pyydä häntä. Vaikkei hän suostuisikaan.”
”No ainahan sinä voit kysyä jotakuta muutakin.”
”Kyllä oman veljen bestmaniksi pitää aina suostua. Mutta sitten sinä olisit ilman.”
”Mitä me edes kahdella bestmanilla tekisimme?”
”Sinua varten täytyisi pyytää jotakuta muuta...”
”Ja sinä et taaskaan kuuntele minua.”
”Vaikka Nathanielia... Tai Castielia...”
”EI!”
”Mitä nyt?”
”Ennemmin hyppään kerrostalon katolta kuin otan Castielin bestmanikseni!”
”Väitätkö sinä, että pelkosi Castielia kohtaan voittaa rakkautesi minua kohtaan?”
”Ei niitä voi vertailla! ...Ja hei hetkinen! E-en minä p-pelkää Castielia! En ole koskaan pelännyt!”
”Et toki, muuten vain aina lasket allesi pelkän Castielin nimenkin kuullessasi.”
”...Ja joku saakin sitten ihan muuten vain tyytyä oikeaan käteensä tänä iltana...”
”MITÄ!? Hei, tuo on epäreilua!”
**
”Kentin, haluatko sinä lapsia? Sitten joskus tulevaisuudessa?”
”Hmm... Itse asiassa haluaisin mutta toisaalta en kokisi elämääni merkityksettömäksi tai tyhjäksi, jos en koskaan lapsia saisi.”
”Ai. Minäkin haluaisin lapsia. Sinun lapsesi.”
”Alexy, tämä ei varmaan tule sinulle yllätyksenä – ainakin syvästi toivon niin – mutta me kaksi emme voi saada yhteisiä lapsia.”
”Haluaisin sinun adoptoidut lapsesi.”
”Ai nyt me olemme jo adoptoimassa lapsia... Se on pitkä prosessi.”
”Mutta ei mahdoton. Minä ja Armin olemme siitä elävä todiste!”
”Se on kyllä totta.”
”Toivottavasti ne lapset perisivät sitten korkeat poskipääsi ja vihreät silmäsi.”
”...Alexy, jos adoptoisimme lapsia, he eivät perisi meiltä mitään. Paitsi rahaa ja mitä nyt ikinä testamenttaisimmekaan heille.”
”Testamenttaa heille sitten kasvonpiirteesi. Ja jumalaiset pakarasi.”
”...Eiköhän tämä keskustelu ollut tässä.”