Kirjoittaja Aihe: Lohikäärmekastajaiset ~ Sallittu ~ Charlie/Harry  (Luettu 2788 kertaa)

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • "Dream life over real life, that's my motto."
Ficin nimi: Lohikäärmekastajaiset
Kirjoittaja: Odo
Genre: Romance, jopa fluffyinen.
Paritus: Harry/Charlie
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: Row omistaa Potterversumin ja minä vain leikin hahmoilla.
A/N: Tämä idea sai alkunsa irkistä ja kiitokset kuuluu Lauchuolle. Pyysin Ficlet300 numeron, joka osui sanaan kaste ja sitten paritusta (Lau hoiti siis numeron keksimisen ja parituksen). No olin ihan pihalla, mitä teen kasteesta ja tässäkin Lau sitten auttoi ja otsikosta voimme kiittää häntä, kuten oikeastaan ideastakin kastaa lohikäärme. Irkin jutut meni kyllä aika älyttömiksi jossain vaiheessa ja pahoittelen sitä, että lohikäärme saanut kastemekkoa tai mukana ollut liekinheittimiä. : D Omistus menee, kuten voi jo arvata eli Lauchuolle! Mä en saanut tätä mitenkään yhdeksi ficletiksi tai edes kahdeksi, joten tässäpä teille jopa kolme ficlettiä! Kaikissa on omat sanansa Ficlet300-haasteeseen, kokonaisuutena osallistuu Rarekymppiin ja Genrehaasteeseen slashilla ja niin 5x jotain uutta-haasteeseen.

Lohikäärmekastajaiset

FF300 - Kaste

Harry puristi Charlieta kädestä ja katsoi tummalla puupöydällä lepäävää lohikäärmettä, joka taivutteli niskaansa ja siipiään katsoessaan uteliaana ympärilleen asettuneita ihmisiä. Charlie oli kertonut Harrylle, että lohikäärme oli Walesin vihreä ja Harry oli tunnistanut poikasen saman lajin edustajaksi, jonka oli nähnyt Kolmivelhoturnajaisissa. Jännitys ilmassa oli lähes käsinkoskeltavaa ja puiden lehtien havinaa ja lohikäärmeen hiljaista ääntelyä lukuun ottamatta ei kuulunut mitään. He seisoivat ulkona metsän laidalla lähellä leiriä, jossa lohikäärmeiden tutkijat asuivat matkallaan. Lohikäärmeen poikanen oli yksi niitä harvoja, jotka olivat syntyneet vankeudessa ja Harry oli päässyt todistamaan harvinaista tapahtumaa: lohikäärmekastajaisia.

Charlien kasvoilla oli onnellinen ilme, kun hän katsoi lohikäärmeen poikasta pidellen toisella kädellään sauvaa ja toisella Harryn oikeaa kättä tiukassa otteessa. He olivat seurustelleet vasta vähän aikaa ja Harrysta tuntui, että tämä oli taianomaisin hetki heidän välillään, sillä jännitys kutitteli vatsanpohjaa ja Charlien hyväntuulisuus tuntui tarttuvan Harryyn sellaisella voimalla, että sitä oli vaikea sanoin kuvailla.
Kaksi muuta velhoa antoivat Charlielle merkin ja sen jälkeen kaikki taas hiljenivät. Charlie nosti taikasauvan ja sen kärkeen syttyi pieni sininen liekki, jonka Charlie kohotti lohikäärmeen pään yläpuolelle. Liekit valuivat ohuina puroina pitkin lohikäärmettä, joka yritti näykätä kiinni taikasauvasta ja hetken kuluttua lohikäärmettä peitti sinisten liekkien ketju, joka sai sen vihreät suomut hohtamaan.
”Kastamme sinut, Walesinvihreä lohikäärme, nimellä Difyr.” Liekit nuolivat lohikäärmeen kehoa, joka kohotti päätään kuin ymmärtäen saadessaan nimen. Harry puristi yhä lujemmin Charlien kättä ja katsoi miehen vakavia kasvoja, joilla kuitenkin oli leveä hymy. Lämpö tuntui hohkavan lohikäärmeestä heihin kaikkiin, kun liekit sammuivat hiljalleen ja lohikäärme levitti siipensä puhaltaessaan pienen liekin terävien hampaiden välistä. Kipinät jäivät hehkumaan pöydän puupintannalle hetkeksi ennen kuin sammuivat.

Harry ei uskaltanut rikkoa hiljaisuutta, mutta miehet hänen vierellään alkoivat pian puhua innostuneesti. He kehuivat Charlieta ensimmäisestä kasteesta ja kehuivat lohikäärme Difyria. Tapahtuman lopuksi he sitoivat hopeisen merkin lohikäärmeen vasempaan jalkaan ja antoivat sen lentää pois. Harry ihmetteli sitä, mutta Charlie selitti hänelle nopeasti, että poikanen pärjäisi luonnossa hyvin ja he seuraisivat sen elämää niin kauan kuin työskentelisivät tehtävissään ja heidän jälkeensä uudet velhot jatkaisivat heidän työtään. Hopearengas oli lumottu niin, että se kasvoi lohikäärmeen mukana, mutta ei koskaan löystynyt niin paljoa, että se tippuisi lohikäärmeen jalasta.

Lohikäärmeen kadotessa punertavaan taivaanrantaan jännitys tuntui katoavan ja Harry rentoutui. Viimeksi, kun hän oli nähnyt lohikäärmeen se oli yrittänyt polttaa hänet elävältä, mutta nyt tilanne oli kuitenkin toinen, eikä hän voinut olla ihailematta työtä, jota Charlie teki. Hetki oli opettanut lisää Harrylle Charliesta, joka ei kertonut paljoa itsestään. Rohkean ja seikkailullisen mielen takana oli paljon sellaista, minkä Harry halusi oppia tuntemaan.

FF300 - Seurustelu

Auringon laskettua Charlie veti Harryn mukanaa heidän telttaansa ja painoi pitkän ja rauhallisen suudelman miehen huulille. Harry vastasi suudelmaan ja kietoi kädet Charlien ympärille toisen tehdessä samoin. Ollessaan toisiaan vasten lämpö tuntui samalta kuin ulkona lohikäärmeenkasteen aikana ja Charlie tiesi, että hänen paikkansa oli siinä: Harryn vierellä. Sodan jälkeen he olivat löytäneet toisensa, kun Charlie oli käynyt useita kertoja Kotikolossa ja nopeasti he olivat ystävystyneet. Charlien elämänilo veti Harrya puoleensa päivä päivältä enemmän, eikä Harry ollut epäröinyt hetkeäkään pyytäessään, että Charlie ottaisi hänet mukaansa Romaniaan.

Pitkien öiden aikana, kun kylmä viima oli ravistellut telttaa Charlie oli vetänyt patjalla nukkuessa Harryn lähemmäksi itseään, eikä Harry nähnyt enää painajaisia. Charlie piti siitä, miten Harry arvosti häntä, siitä, miten Harry oli valmis kokeilemaan uusia asioita. Charlie opetti Harrylle paljon omasta maailmastaan lohikäärmeiden luona ja pian Harry oli huomannut pitävänsä telttojen muodostomaa kylää kotinaan.
”Piditkö siitä?” Charlie kysyi lähes kuiskaten ja  hetken aikaa Harry mietti suudelmaa. Kysymys ei kuitenkaan ollut siitä, sillä Harry tiesi, että Charlie tarkoitti muuta. He eivät koskaan puhuneet suudelmista, yhteisistä öistä, kun makasivat alasti vierekkäin kietoutuneena paksuun peittoon. Ei, he eivät puhuneet sellaisista ja heidän suhteensa oli hyvin fyysinen, se toi molemmille turvaa – sellaista, jota heistä kumpikin oli aina kaivannut, mutta ei ollut tiennyt, mistä löytäisi.

”Difyr on kaunis nimi”, Harry vastasi. ”Mitä se tarkoittaa?” Charlie antoi sormiensa soljua läpi Harryn mustien hiuksien  katsoessaan syvälle vihreisiin silmiin. Niissä oli jotain kesytöntä ja erilaista, josta Charlie piti. Ne muistuttivat hänen mielessään lohikäärmeiden suomuja, jotka olivat lujat ja taionomaiset.
”Se on walesilainen nimi”, Charlie vastasi Harrylle ja painoi otsansa vasten toisen miehen otsaa. ”Sait tänään kokea jotain ainutlaatuista, sillä hyvin harvoin edes me saamme kastaa lohikäärmeen.”
”Se oli upeaa”, Harry sanoi rehellisesti niin hiljaa, että se oli tuskin kuiskaus. Charlie hymyili ja nosti Harryn syliinsä, vaikka oli miestä lyhyempi, eikä Harry vastustellut. He olivat onnellisia siitä, että Romaniassa he saivat olla yhdessä, eikä kukaan välittänyt siitä, että he olivat molemmat miehiä. Kotona Englannissa heidän suhteensa oli salaisuus, vaikka Harry epäili ainakin Hermionen jo aavistaneen jotain.
”Pitäisikö meidän kertoa  meistä?” Charlie kysyi ja hänestä huokui rohkeutta, mitä Harry ei ollut vielä nähnyt. Lohikäärmeet tuntuivat saavan Charlien aina vain eläväisemmäksi ja vahvemmaksi, ja toisinaan Harry mietti, että mies muistutti hieman itsekin lohikäärmettä. Charlie piti ajatuksensa omana tietonaan tehden hänestä salaperäisen ja mies oli täynnä voimakasta energiaa ja tahdonvoimaa.
”Jos sinä haluat”, Harry sanoi ja tunsi itsensä hieman vaivaantuneeksi. Charlie laski hänet patjalle ja istui hänen viereensä. ”Ei meidän ole pakko.”
Harry pudisti päätään sillä ehkä heidän oli vihdoin aika kertoa, että he rakastivat toisiaan. Harry painoi päänsä vasten Charlien olkapäätä ja ehdotti, että he menisivät yhdessä Kotikoloon, kun Charliella vain olisi aikaa. He suutelivat pitkään ja painautuivat nukkumaan toisiaan vasten molemmat tuntien sydämessään tietynlaista kepeyttä päätöksestään. Harry kiersi toisen kätensä Charlien ympärille ja nukahti rauhalliseen uneen rakastamansa miehen viereen ja oli onnellinen siitä, että kaikki oli hyvin.

FF300 - Illallinen

Kotikolossa oli täysi hulina, kun Charlie ja Harry astuivat sisään. Molly juoksi keittiössä valmistaen illallista ja kattaen siinä sivussa pöytää, joka oli jo valmiiksi täynnä monenlaisia herkkuja. Ginny ja George kävivät vauhdikasta keskustelua näkemästään huispausottelusta Ginnyn auttaessa samalla Mollya pöydän kattamisessa, kun Hermionen ja Percyn keskustelut pysyivät rauhallisemmilla uomilla. Pieni Teddy vaati huomiota roikkuen Arthurin hihassa tuoden oman osansa vilskeeseen, joka ympärillä vallitsi.
Bill ja Fleur laskuituivat alakerrasta samaan aikaan, kun Harry ja Charlie olivat saapuneet.

”Moi”, Harry huikkasi, mutta kukaan ei tuntunut aluksi huomaavan heitä. Charlien nauraessa heidät huomattiin ja Hermione juoksi halaamaan Harryä.
”Missä Ron on?”
”Molly käski hänet kitkemään menninkäisiä, että kaikki olisi täydellistä teidän saapuessa. Hän on ollut innoissaan perhetapaamisesta siitä lähtien, kun saimme teidän kirjeenne”, Hermione selitti. Harry aikoi mennä auttamaan Ronia, sillä hän ei tykännyt olla tekemättä mitään. Kaiken lisäksi tekeminen saisi toivottavasti laskettua hänen jännitystään, joka myrskysi hänen mielessään ja tuntui vatsanpohjassa. Hermionen irrottaessa Harryn halauksesta hän tervehti Charlieta ja loi mieheen tietäväisen katseen, joka sai Harryn punastumaan.
”Menen auttamaan Ronia”, Harry sanoi vaivaantuneesti Hermionen katseesta ja katosi nopeasti takaisin ulos.
Ron oli iloinen nähdessään Harryn ja heillä oli paljon puhuttavaa. Mennikkäiset tuli kitketyksi nopeammin kuin Harry olisi halunnut – nyt edessä olisi illallinen ja sen jälkeen ”Suuri Paljastus”, kuten Charlie oli aiemmin vitsaillut.

Illallinen kesti pitkälle iltaan, sillä kaikki juttelivat keskenään ja kertoivat kuulumisiaan. Harryn jännitys tuntui vain paisuvan koko ajan. Charliekin näytti hieman hermostuneelta, mutta hymy Charlien kasvoilla oli niin aito ja onnellinen, että jännitystä ei saattanut huomata kukaan muu kuin Harry, joka hymyili vähintään yhtä iloisena perhetapaamisesta. Hän jopa kaipasi hieman sitä, että voisi asua jälleen Kotikolossa ja toivoi, että he vierailisivat useammin Englannissa Charlien kanssa. Kaikki tulisi kuitenkin riippumaan siitä, miten muut ottaisivat heidän tilanteensa. Illallisen jälkeen kaikki siirtyivät olohuoneeseen jatkamaan seurustelua viinilasit käsissään.

Charlie kohotti lasinsa ja puhui hieman normaalia kovempaan ääneen pyytäessä huomiota. George huudahti toivovansa puhetta, mutta Charlie pudisti päätään.
”Haluan kertoa teille jotain – tai minä ja Harry”, Charlie aloitti hieman vaisusti. Harry nousi ylös sohvalta ja käveli Charlien viereen, joka tuntui mykistyvän juuri sillä hetkellä. Harry tönäisi häntä kevyesti kyynärpäällä, sillä hän ei saanut itse sanotuksi yhtään mitään vaan odotti, että Charlie puhuisi, kuten he olivat sopineet.
”Me seurustelemme”, Charlie tokaisi nopeasti ja Harry painoi päänsä lattiaan. Muuten niin vähän itsestään puhuva Charlie oli päättänyt tuoda asian esille kiertelemättä ja odotti nyt muiden reaktiota. Kaikki hymyilivät ja Charlie ei voinut olla huomaamatta äitinsä pehmeää katsetta, jonka merkityksestä hän ei ollut varma. Hiljaisuus, joka oli kestänyt vain hetken tuntui Harrysta ja Charliesta ikuisuudelta.

”Me tiesimme sen”, Hermione sanoi rauhallisesti hymyillen.
”Johan teidän oli jo aikakin kertoa! Kuvittelin, että ette saa sitä ikinä aikaiseksi”, George jatkoi ja Ron nyökytteli päätään. Harry oli varma, että Ron oli ollut viimeinen, joka keksi heidän salaisuutensa. Molly tuli halaamaan molempia ja kuiskasi heidän korvaansa: ”Olen niin iloinen teidän puolestanne.” Kaikki muutkin tulivat onnittelemaan heitä.
”Hyvä, että saimme tämän tehtyä”, Harry sanoi Charlielle, kun keskustelu oli siirtynyt heistä jo poispäin. Charlie veti Harryn mukanaan keittiöön muiden jäädessä olohuoneeseen.
”Niin on”, Charlie sanoi ja suuteli Harrya, eikä kumpikaan heistä huomannut katseita, jotka virnistelivät tyytyväisenä heidän rakkauden tunnustuksista, jotka kuiskittiin toisen korvaan.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2015 13:13:06 kirjoittanut Odo »
Life is strange sometimes, wouldn't you say?
I know it isn't easy, but nothing worthwhile ever is...

It was a dream, a perfect image of a life that turned out to be.
Just a moment, lost with me

Vilna

• pinkki bebe
  • bii-boh-bi
Vs: Lohikäärmekastajaiset ~ Sallittu ~ Charlie/Harry
« Vastaus #1 : 25.05.2015 20:14:53 »
Aaaaaaa!!!1

Mä rakastan tätä paritusta yli kaikkien rajojen ja voit kuvitella mun iloni, kun huomasin sun julkaisseen tämmöisen ihanan palasen. :') Charlie on paras (ja Harrykin joskus), ja mulla on satamiljoonaa eri teoriaa, miksi nämä kaksi sopivat hyvin yhteen, ja täytyy sanoa, että tykkäsin sun versiosta hirveesti. Mäkin oon kaiketi joskus kirjoittanut tekstin Harrysta Romaniasta, en ole ihan varma, mutta tämä teksti ainakin inspiroi mua valtavasti kirjoittamaan lisää Harry/Charlieta Romanian luontoon. Tää oli aivan järkyttävän ihastuttava, etten edes tiedä, mitä mun pitäisi sanoa tällaisen parhauden edessä!

Tykkäsin ihan tosi paljon tuosta ensimmäisestä pätkästä. Tosi kiva idea, en ole itse tullut edes ajatelleeksi lohikäärmeiden kastetilaisuutta. :D Tosin oon itsekin pettynyt, ettei ollut kastemekkoa; se vasta olisikin ollut jotain, haha. Tää kohtaus oli kivasti kuvattu, jotenkin tosi kattavasti. Ficleteissä tulee yleensä olemaan mulla ongelmaa, että niihin on vaikea saada tapahtumat, kuvailu ja dialogi sulautumaan yhteen niin, että kaikkea olisi tarpeeksi. Tässä ei tosin ollut dialogia, mutta kuitenkin.

Tää toinen ficlet, voi jessus. <3 Tää on just sellainen kohtaus, joka sai hymyilemään ja ainakin mut nyökyttelemään päätäni hyväksyvästi (voi jumpe, kuulostan ihan siltä kuin olisin tän parituksen joku asiantuntija, lol), koska näin se menee. Näiden kahden suhde on nimenomaan rauhallinen, Harrya tasapainottava ja täynnä sellaista fyysistä läheisyyttä, jota poika-joka-elää tarvitsee sodan kauheuksien jälkeen. Jes. Ihanasti kuvailtu.

Lainaus
Charlien elämänilo veti Harrya puoleensa päivä päivältä enemmän --
Näin, juuri näin!

Hihi, kolmaskin ficlet oli kiva! Siinä ei ollut ehkä samanlaista tunnelmaa kuin aiemmissa, mutta tää sulatti tämän tekstin kokonaisuudeksi ja toi sen onnellisen lopun. Onnellisen lopun, josta on hyvä aloittaa uusi alku. Tää oli täynnä rauhallista tunnelmaa, onnellista nimenomaan. Olipa hävettävä ihkutuskommentti, mutta toivottavasti kelpaa edes jotenkuten. Kiitos tosi paljon tästä tekstistä, toivottavasti kirjoittaisit joskus lisääkin. <3

avatar by Claire, banneri by Ingrid

Odo

• Sankari
  • Valvoja
« Vastaus #2 : 05.06.2015 10:47:52 »
Vilna, mä hymyilen joka kerta typerästi kun luen tän kommentin. :D En tiedä, mitä sanoisin, kun tässä on näin paljon kehuja!

Lohikäärmeidenkastajaisista saa tosiaan kiittää Lauchuota, joka ideoi tätä mulle. Oon ite samaa mieltä, että se on todella kiva keksintö ja inspas kirjoittamaan nämä kolme ficleettiä. Alunperin tämän piti olla yksi ficlet, mutta eka ja toka venyi one-shotiksi. Jaoin ensin tämän kahteen ja sitten kolmanteen osaan ja ehkä siksi se kolmas tosiaan ei yltä tunnelmassa noiden aiempien tasolle. Kiva kumminkin kuulla, että se on siitä huolimatta ollut ihan kiva. :)

Aww, oikeesti. Huh, mikä komma. En voi muuta kun kiittää suuresti, tästä tulee hyvä mieli! <3

Ps. Ja on kivaa saada kommenttia Harry/Charlie asiantuntijalta, kun tää on mun eka kerta tällä parituksella. ;) Hyvä, että homma toimii tällä tapaa.

Winga

• Gremlin
« Vastaus #3 : 07.06.2015 11:30:10 »
Olipas tämä mukava fikkeröinen.

Koko kastetilaisuus ehkä vähän hämmensi mua, mutta olihan se ihan hauska idea. Ja olihan se ihan söpöä että Charlie jakoi sen Harryn kanssa.

Näistä pätkistä tuli kivasti ilmi miesten välistä suhdetta, se vaikutti hyvin toimivalta, vaikka siitä nyt niin paljon ei nähnytkään, mutta ihan tarpeeksi. Ja tuo loppu oli, vaikka ehkä vähän kliseinen omalta osaltaan, niin silti ihan toimiva siinä että muut jo tietäisivät suhteesta, kyllähän nuo varmasti osaavat miehiä lukea kun heidät hyvin tuntevat.

Yhden ajatusvirheen bongasin;
Lainaus
Harry ja George kävivät vauhdikasta keskustelua näkemästään huispausottelusta
Harry ei ehkä juttele siellä Georgen kanssa jos hän juuri astui ovesta sisään.

Juuh. Kiitos tästä kivasta fikistä! Harjoittelen tätä kommentointia kun en pitkään aikaan oo sitä harrastanut kovinkaan paljon.
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Odo

• Sankari
  • Valvoja
« Vastaus #4 : 07.06.2015 13:08:56 »
Winga, kiitos kommentista! :)

Ja hyvinhän tuon kommentointi sujuu, vaikka et oo pitkään aikaan kommentoinut. Mut sait ainakin hyvälle tuulelle ja bongasit mun ajatusvirheen. Nauratti, kun tajusin, että "oho tuonnehan on tuommonen eksynyt". :D

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
« Vastaus #5 : 10.06.2015 08:37:05 »
Jeeee, lisää sisältöä romantiikkafluffiterttuun. :D

Tykkään kovasti Charliesta hahmona, joten on mahtavaa, että kirjoitit hänestä! (Vaikkakin minulle hän onkin hyvin vahvasti aseksuaalinen hahmo, mutta koska sitä ei canonissa mitenkään sanota, on aika ymmärrettävää, että eri kirjoittajat kirjoittavat hahmosta eri tavoin. Ja canonissa nyt muutenkin kerrotaan Charliesta todella vähän, joten jokainen fic on enemmän kuin omalla paikallaan.) Tässä ficissä tuli hienosti esille juttuja, joista Charliessa pidän: lohikäärmeet, tuo vähäpuheisuus ja olennaisimman tiivistäminen, mutkaton fyysisyys (musta tuntuu, että Charlie on tosi sinut oman kehonsa kanssa ja osaa juurikin hyvin tuon yhdessä nukkumisen taidon :D ), ulkoilmaelämä, rennon elämänilon tartuttaminen muihin. Kuten Vilna tuolla jo sanoikin, pystyn hyvin kuvittelemaan, että Charlien kanssa oleminen auttaisi Harrya toipumaan sodasta ja pääsemään eteenpäin. Ja vieläpä Romaniassa: mikä olisikaan parempi keino toipumiseen kuin lähteä hetkeksi pois sodan näyttämöltä ja vieläpä luonnon keskelle?

Tykkäsin myös kovasti tuosta lohikäärmekastajaisten ideasta ja siitä, miten lohikäärme rengastettiin vähän niin kuin linnut. Difyr oli myös hieno ja lohikäärmeelle sopiva nimi. Tuo tulen käyttäminen "kastamisessa" oli myös oivaltava idea: totta kai lohikäärmeen kastamisessa käytettiin sen ominta elementtiä, hihii. :D

Myös loppu oli kiva. Tykkään kovasti tällaisista ficeistä, joissa perhe hyväksyy lastensa valinnat ja tukee heitä, ja tuossa Kotikoloon sijoittuvassa kohtauksessa oli tosi lämmin ja kotoisa tunnelma. :)

someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Beatrix Bones

• Ylempi alilehmä
« Vastaus #6 : 10.06.2015 13:36:54 »
Mun pitää alkaa kommentoida ficcejä enemmänkin, jos kaikki ovat samanlaisia söpöstyskappaleita kuin tämä! En ole koskaan lukenut Charlie/Harrya, joten parituksena mulle uusi tuttavuus, mutta sitäkin toimivampi. Mä jotenkin tykästyin tähän, miten ficci ja miesten parisuhde kietoutui lohikäärmeen ympärille, koska jotenkin se tuntuu mulle loogiselta ihan jo kirjojenkin perusteella - ja miten ihana nimi tuo Difyr onkaan, tui tui. ♥

Tykkäsin yleisesti ficin tunnelmasta, sellaista ihanaa siirappia ja turvallisuutta (oon ehkä vähän kateellinen, mäkin haluan tuollaisen miehekkeen), mutta ei kuitenkaan liian höttösiirappia, joka menee mulla yleensä yli ja irvistelyn puolelle. Myös tapa, jolla sä rakennat tätä tarinaa ficlettien muodossa kohti sitä suhteen julkistamista, on ihana - mulle tuli jotenkin mieleen vähän velhomaailman vanhoillisuus, koska jotenkin jäi rivien välistä sellainen fiilis, että miehet empivät mitä jos kaikki eivät hyväksykään tätä. Samalla tästä jäi sellainen fiilis, että näinhän tämän olisi pitänyt kirjoissakin mennä (harmi, ettei Harry lempannut Ginnyä ja vaihtanut Charlieen). Onneksi loppu oli kuitenkin onnellinen ja tavallaan jäi huvittamaan tuo, että vaikka kaksikko niin luuli pitäneensä koko jutun salassa, niin suunnilleen kaikki olivat sen jo arvanneet. Hyvässä mielessä kuitenkin, koska tuo sopii hyvin tähän tarinaan.

Kirjoitustyylisi on edelleenkin ilahduttavan kuvaileva, tykkään siitä että tuodaan esille niitä pieniä yksityiskohtia, mutta ei kuitenkaan liikaa, ettei itse juoni sitten huku niiden joukkoon. Esimerkiksi se, miten tuodaan kaikkitietävän kertojan kautta esille kummankin tuntemuksia asiasta eikä keskitytä kokonaan vain toiseen ja onnistutaan luomaan maagista romanttisuutta, jota mä kadehdin.

Kiitos kovasti tästä palasesta! ♥
Ava © flawless

Arte

• Puuskupuh
« Vastaus #7 : 12.01.2016 11:28:18 »
Olipas se siirappisen söpöä! En pahemmin välitä romantiikkafluffista, mutta Charlie/Harry on sen verran kiva ja harvinainen paritus, että tein poikkeuksen. Kiva lukea parista sallitulla ikärajalla.

Charliessa parasta on miehen rakkaus lohikäärmeisiin, joten oli ihanaa, että ne olivat niin suuressa osassa tätä ficciä. Lohikäärmekastajaiset kuulosti ideana tosi suloiselta, ja tämä toi vähän mieleen meidän maailmamme eläintarhat ja sen, kuinka niissä yritetään saada uhanalaisia lajeja lisääntymään, jotta kantaa saadaan vanhemmaksi. Difyr on söpö nimi - olisin vain halunnut Harryn tapaan tietää, mitä se tarkoittaa. (;

Tykkäsin, kuinka miesten suhteesta oli tehty helppo ja yksinkertainen. Kumpikaan hahmo ei ole järin puhelias tunteidensa suhteen, joten tuntui hyvältä lukea, etteivät he juuri jutelleet suhteensa muodosta ja perheellekin kerrottiin lähinnä töksähtäen. Pariskunta on ehtinyt olla ilmeisesti yhdessä jo jonkin aikaa, kun perhekin on jo ehtinyt arvata asian laidan.

Kielellisesti tekstissä oli välillä vähän turhan paljon toistoelementtejä, ja jäin kaipaamaan pilkkuja, mutta mitäs tuosta, onhan tämä jo vähän vanhempi teksti. Jollain tapaa tykkäsin siitä, että nuo FF300:n sanat oli laitettu tuonne pätkimään tekstiä, mutta toisaalta niihin olisi voinut keksiä jotkin kuvaavat väliotsikotkin. Rakenteesta piti sanoa se, että tykkäsin siitä, ettei enteriä ollut käytetty joka välissä! Se sopi tähän. Vastapainoksi olisi tosin voinut harkita sisennysten käyttöä kappalevaihtojen kanssa.

Huh, oon vieläkin ihan ymmyrkäisenä siitä, että luin näin siirappisen tekstin! :D Kiitos tästä!

“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman