Okakettu: Ihanaa että päätit napata tän kommenttikampanjasta, sillä on kiva että löytyy muita ouatin tuntevia
Tota Rumplen motiivia ei tarvitse odotella enää kauaa. Hyvä että oon sun mielestä onnistunu -ainakin tähän asti- kuvaamaan hahmot oikeenlaisina, sillä varsinkin Rumplen pitäminen oikeenlaisena on mulle tosi tärkeetä. Tuo "My power means more to me than you" on yks mun lempilausahduksista Rumplen suusta, vaikka Rumbellen kannalta se onki vähän masentava :/ Mut silti se kuvaa Rumplea niin paljon -kuten sarjasta huomaa- että se on myös tärkeä osa tätä ficciä.
Siunsäe: Kiltti ja huomaavainen Rumple? Ei kai nyt sentään
Tosiaan toi Rumplen motiivijuttu paljastuu piakkoin saa nähdä joudutteko huokaisemaan helpotuksesta vai kauhusta
Ekaa riitaa ei tosiaan tarvitse odottaa kauaa
Seitsemäs luku283 sanaa
Ficlet300: EpäinhimillinenSavu sumensi Bellen näkökyvyn hetkeksi. Räpyteltyään silmiään tarpeeksi, hän huomasi häämekkonsa vaihtuneen tavalliseen siniseen leninkiinsä ja vihertävän kuviolliseen viittaansa. Belle kohotti katseensa ja äkkäsi varsin tutunnäköisen paikan: koti. Tai no, hän oli vuorella, jossa hänellä oli tapana käydä lukemassa kirjojaan. Vuorella, josta hän pystyi näkemään koko valtakuntansa. Näky ei kuitenkaan ollut sellainen mitä Belle oli muistellut. Hän muisti kivilinnan keskellä kylää ja puisen muurin, joka suojasi kylän syleilyynsä. Peltoja viljoineen lännessä, järvi kaloineen pohjoisessa, idässä metsää riistoineen ja vuoret luolineen etelässä, jossa hän nyt seisoi. Nyt ympäri maata roihusi pieniä kokkoja, joissa poltettiin ruumiita. Belle saattoi jopa erottaa ruumiskasoja, niinkin korkealta vuorelta.
”Si-sinä lupasit, että kukaan ei kuolisi”, Belle sanoi ääni väristen, katsellen kaatuneita muureja ja savuavaa metsää.
”Ei, minä lupasin, että perheesi ja ystäväsi eivät kuolisi ja kansasi voittaisi sodan”, Rumpelstiltskin muistutti. Hän oli mestari löytämään porsaanreikiä, vaikka itse sanoikin. ”Muutama kansalainen kuoli, mutta onneksi olkoon, te voititte sodan!” Tyttö pysyi vaiti pitkän aikaa tuijottaen näkymää vetisin silmin. ”Älä rupea pillittämään siinä”, Rumpelstiltskin tuhahti. ”Kuolema on elämän kiertokulkua. Heikoimmat kuolevat. Ei voi mitään.”
Belle siirsi vihaisen katseensa Rumpelstiltskiniin. ”Siinäpä se! Sinä olisit voinut tehdä jotain. Olisit pystynyt pelastamaan heidät! Kaikki!”
”Minähän teinkin”, Rumpelstiltskin puolusteli hieman huvittuneena Bellen voimakkaasta reaktiosta. ”Pelastin suurimman osan kansastasi varmalta kuolemalta.”
”Miksi vain suurimman osan?”
”Voi kultaseni, kultaseni… kaikella taikuudella on hintansa!” Rumpelstiltskin rallatti ja heilautti käsiään pilkallisesti.
”Mutta minä maksoin sen hinnan! Suostuin tulemaan mukaasi. Minä jopa suostuin vaimoksesi! Eikö se ole tarpeeksi?” Belle huusi ääni särkyen viimeisen sanan kohdalla. Eikö tuolla miehellä ollut lainkaan sydäntä? Belle tunsi kylästä nousevan savun kutittelevan nenäänsä. Kuoleman savu. Jonka Rumpelstiltskin olisi varmasti voinut estää.
”Joko olet nähnyt tarpeeksi?” Rumpelstiltskin kysyi ja jatkoi odottamatta vastausta: ”Hyvä.” violetti savu ympäröi heidät taas.
Kahdeksas luku262 sanaa
Ficlet300: Dramaattinen Belle tuijotti Rumpelstiltskiniä niin surullisilla silmillä, että Rumpelstiltskinistä alkoi melkein tuntua hieman pahalta. Hieman. Mutta ei sentään niin paljoa, että pitäisi ruveta kuumetta mittaamaan.
Belle hengitti syvään ja otti kasvoilleen kylmimmän ilmeensä. ”Entä tämä avioliitto? Lupasit että kertoisit syyn siihen. Vai aiotko livistää siitäkin lupauksestasi?”
Rumpelstiltskin naurahti kimeästi ja käveli pröystäillen valkealle kaapilleen. ”Ei makeaa mahan täydeltä, kultaseni.” kohdattuaan tuoreen nuorikkonsa jäisen katseen, hän jatkoi: ”Aion kyllä kertoa, mutta en tänään.”
”Sinulla ei ole mitään oikeutta tehdä minulle näin! Jos sinä kerran livistät lupauksistasi, niin livistän minäkin”, Belle tiuskaisi ja päätti lähteä suoraa päätä kotiin. Ennen kuin Belle ehti edes ovelle, hän tunsi jähmettyvänsä paikoilleen.
”Ei ole kohteliasta lähteä kesken keskustelun”, Rumpelstiltskin sanoi ja käveli tytön eteen nähdäkseen tämän kasvot. ”Luulin, että prinsessalle on opetettu käytöstapoja.” Rumpelstiltskin katseli omahyväinen ilme kasvoillaan jähmettynyttä tyttöä hetken aikaa, mutta päästi sitten irti loitsusta.
”No mitäpäs menit naimaan minut!” Belle huudahti liikuteltuaan loitsusta kangistuneita jäseniään. ”Minusta ei tule kenellekään pelkkää alistuvaista piikaa, joka sallii kaltoinkohtelun ja huijaamisen! Halusit minut vaimoksesi, joten vaimon sait. En aio pysyä hiljaa ja antaa sinun pompotella minua miten sattuu!” Belle jatkoi kiukkuisesti. Pimeä olento tai ei. Kukaan ei kohtelisi häntä näin.
”Kylläpäs sitä ollaan dramaattisia. No mitäpäs sinä menit suostumaan tekemään sopimuksen kanssani. Ja tiedä tämä”, Rumpelstiltskin korotti ääntään ja piti pienen tauon painottaakseen seuraavaa lausetta: ”Kukaan ei riko pimeän olennon kanssa tehtyä sopimusta.” Hän astui lähelle tyttöä ja osoitti tätä sormellaan. ”Minusta tuntuu, että yö kellarissa tekee sinulle hyvää.” Nopeasti Rumpelstiltskin napsautti nopeasti sormiaan, jonka seurauksesta Belle katosi. Tytön olisi parasta alkaa käyttäytyä, tai tämä saisi asua tyrmässä lopun ikänsä.