Vastuunvapaus: J. K. Rowling omistaa kaiken hänelle tunnistettavan ja loput kuuluu minulle. En saa tästä rahallista korvausta, vain hyvän mielen.
Ficin nimi: Unohdetut
Kirjoittaja: Odo
Beta: Neiti Syksy, kiitos.♥
Genre: Draama, femme, het
Paritus: Hermione/Pansy, Hermione/Ron ja monia muita tuttuja ja yllätyksiä!
Ikäraja: maksimissaan K-11
Varoitukset: Kuolemia, ahdistusta, seksiä (ei tarkasti kuvailtuna), päihteitä ja kiroilua
Summary: Hermione on valmistunut Tylypahkasta ja velhomaailman tilanne on rauhoittunut. Voldemortin aatetta ihannoivat noidat ja velhot on sodan jälkeen melkein kukistettu. Hermione matkustaa Australiaan vanhempiensa luokse ja ehdottaa heille hoitoa Pyhässä Mungossa, jotta muistot saadaan takaisin. Se on pitkä projekti ja sairaalassa Hermione tutustuu vanhaan viholliseensa: Pansy Parkinsoniin.
A/N: Niin, Hermansya todella pitkän kaavan kautta, joten ennen onnellista loppua (jos sellaista koskaan tulee!) tarinassa on paljon draamaa velhosodan jälkeisestä maailmasta, ihmissuhteita, Voldemortin kannattajien kapinointia ja vanhoista haavoista parantumista. Vaikka kyseessä on Hermansya yritän silti pysytellä uskollisena niille vähäisille asioille, joita canonissa on. Parituksissa tämä näkyy selkeiten ja mukana on monia tuttuja canonparituksia, mutta tietysti myös muutakin. Tätä on rustailtu toisena projektina CampNaNoWriMoon ja jotkut osista osallistuvat Ficlet300 -haasteeseen, josta voi päätellä, että kyseessä on ficletsarja ja voin tässä vaiheessa jo kertoa: tämä tulee olemaan pitkä. Suuret kiitokset Neiti Syksylle, joka on suostunut betailemaan tätä ja toimii mun muusana. Omistankin tämän sarjan kokonaan hänelle!
// Oon kirjoittanut nyt 18. lukua ja huomasin, että joitain lukuja en vaan saa ficletmittoihin. Luvut tulee olemaan siis ficleteistä max 1000 sanan mittaisia, mutta eikai se ketään haittaa, kun tarina on niin jännä. (; Nyt kun sais vielä pidettyä tuon alle tonnin.
Ensimmäinen luku
86. Tytär (Ficlet300)
Kahvilan ikkunoista näkyi Harbour Bridge, johon Hermione oli ajatuksissaan kohdistanut katseensa. Hän oli ensimmäistä kertaa Australiassa, Sydneyssa.
”Ottaisitteko lisää kahvia?” tarjoilijan sanat saivat Hermionen hätkähtämään. Hän oli täysin uppoutunut ajatuksiinsa, eikä ollut huomannut tarjoilijan saapumista pöytänsä vierelle.
”Ei kiitos, odotan seuraa”, Hermione vastasi ja katsoi kelloa. Hänen odottamansa pariskunta saapuisi aivan pian, joten Hermione puristi hermostuneesti kahvikuppia estääkseen käsiensä vapinan. Tarjoilija kaatoi pöydällä olevasta kannusta sitruunavettä lasiin ja poistui kohteliaasti pyytäen Hermionea kutsumaan, jos tarvitsisi jotain.
Ulko-oven avautuessa kuului kellon kilahdus, joka sai Hermionen kääntämään katseensa nopeasti tulijoihin. Hän tunnisti pariskunnan, jotka katselivat ympärilleen etsien naista, joka heidät oli kutsunut. Hermione nosti kätensä viittoakseen pariskunnalle ja heidän huomattuaan Hermionen he hymyilivät hieman epävarmasti ja kävelivät nurkkapöydän luokse.
”Hyvää päivää”, Hermione sanoi ja ojensi kätensä, kun oli noussut seisomaan.
”Hyvää päivää. Jean Granger”, nainen esitteli itsensä kätellessään Hermionea ja jatkoi: ”ja tässä on mieheni Mark.” Mies kätteli Hermionea vuorostaan ja nyökkäsi kohteliaasti tervehdykseksi.
”Olen pahoillani, että en voinut kertoa teille enempää kirjeessä tai puhelimessa. Olen Hermione Granger”, Hermione sanoi ja pariskunta nyökkäsi ymmärtäväisesti.
”Istukaa alas. Haluaisitteko juotavaa tai syötävää? Minä tarjoan.”
”Ei sinun tarvitse”, Jean sanoi ystävällisesti, mutta Hermione pudisti päätään.
”Minä vaadin. Asiassani voi mennä jonkin aikaa.”
He istuivat kolmestaan hetken aikaa hiljaisuuden vallitessa, jonka aikana Hermione kokosi mielessään puhetta, jonka oli kirjoittanut valmiiksi. Hän muisti sanatarkasti, mitä hänen tulisi sanoa, mutta nyt kaikki tuntui vaikealta ja takkuilevalta. Ei ollut oikeita sanoja, joilla hän saattaisi kertoa asiansa aiheuttamatta järkytystä.
”Sattumaa, että sinulla on sama sukunimi kuin meillä. Oletko mistä kotoisin?” Mark rikkoi hiljaisuuden ja otti kulauksen kahvistaan, jonka Hermione oli hetki sitten hakenut tiskiltä.
”Lontoosta”, Hermione vastasi ja pariskunta näytti yllättyneeltä. ”Mekin olemme sieltä. Olemme aina halunneet muuttaa Australiaan ja kaksi vuotta sitten muutimme tänne.”
”Oletteko pitäneet Australiasta?” Hermione kysyi ja hymyili teennäisesti. Oikeasti hän oli niin jännittynyt, että hymyn saaminen kasvoille oli haasteellista. Mitä enemmän he keskustelisivat, sitä vaikeammalta Hermionesta tuntui aloittaa asiansa kertominen ja hetken aikaa hän mietti, pitäisikö hänen vain poistua ja jättää pariskunta asumaan Australiaan. Jean ja Mark puhuivat kauniisti elämästään Sydneyssä ja siitä, miten paljon pitivät siellä asumisesta.
”Olemme puhuneet jo liikaa itsestämme. Sinun asiasi on varmasti todella tärkeä, kun tulit Lontoosta asti tänne”, Jean keskeytti rupattelun ja vakavoitui katsoessaan Hermionea.
”Olet oikeassa, asiani on tärkeä. Minulla on asiaa, joka saattaa järkyttää teitä ja pyydän, että kuuntelette loppuun asti.” Hermionen ääni oli vakaa ja kasvot ilmeettömät, sillä hän tiesi, että ei voisi enää perääntyä.
Hermione otti viereiseltä penkiltä laukun syliinsä ja etsi sieltä käsiinsä valokuvan. Hän katsoi muutaman sekunnin ajan kuvaa, jossa seisoi 11-vuotiaana vanhempiensa vierellä leveä hymy huulillaan. Se oli ainoa valokuva, joka oli enää heistä kolmesta jäljellä. Hermione liu’utti valokuvan pöydän yli pariskunnan eteen, jotka katsoivat sitä pitkään sanattomana ennen kuin kohottivat katseensa kohtaamaan Hermionen.
”Olemmeko tavanneet? Minä en muista, olen pahoillani –” Jean sanoi ja oli hyvin ihmeissään. Mark näytti yhtä yllättyneeltä ja tarttui vaimoaan kädestä.
Hermione hengitti pari kertaa syvään ennen kuin puhui.
”Minä olen teidän tyttärenne.”