Ficin nimi: Avun tarpeessa osa 1
Kirjoittaja: Ferfuura
Fandom: crossover, PJ & Kanen aikakirjat
Ikäraja: S
Beta: Otaku
Päähenkilöt: Percy Jackson, Carter ja Sadie Kane, Cara Wolter
Yhteenveto: Percy ja Cara tulevat pyytämään Kaneilta apua yllättävässä ongelmassa, joka vie heidät seikkailuun
Vastuuvapaus: Hahmot (lukuun ottamatta Cara Wolteria) sekä Brooklynin talo kuuluvat Rick Riordanille, vain fici on minun.
A/N: Idea tähän ihka-ensimmäiseen ficiin lähti yksinkertaisesti siitä, että sain luettua Kanen aikakirjat ja ihastuin niihin
![Hymyilee :)](https://www.finfanfun.fi/Smileys/default/smiley.gif)
Tässä ficissä Percy Jacksonilla on puolisisko nimeltään Cara Wolter, joka on täysin minun käsialaani.Olen kirjoittanut ficin samaan tapaan kuin Kanen aikakirjoissa, joten Sadie ja Carter ovat "äänessä" vuorotellen.
AVUN TARPEESSA (osa 1/?)SADIE PoV
"Carter, tulepas katsomaan. Näyttää siltä, että saamme kaksi uutta taikurikokelasta" , minä huhuilin Carterille.
"Oletko varma" sanoi uusi ääni viereltäni. Hätkähdin. Kukapa muukaan kuin minun tavallaan-poikaystäväni Walt-Anubis-mikälie. Se kuvio on vähän mutkikas. Walt tiiraili ikkunasta kahta henkilöä, tyttöä ja poikaa, jotka kävelivät pihatietä kohti taloamme.
"Olet varmaan oikeassa, he pääsivät läpi" Walt sanoi tarkoittaen maagista suojamuuriamme. Minä menin vähän hämilleni aina Waltin seurassa, joten sanoin vain:
"Öh... Juu. Mutta he voivat yhtä hyvin olla vihollisia" Walt nyökkäsi, muttei sanonut mitään. Hän -kuten minäkin- halusi kovasti uskoa, että tulijat olisivat liittolaisia. Meillä oli niitä nyt enemmän kun minä (ja valitettavasti myös veljeni Carter) ja muutama muu olimme kukistaneet Apepin. Silti toivoimme, että he olisivat meidän puolellamme, emmehän halunneet uutta sotaa.
Ovikello soi - tulijat olivat ehtineet ovelle. Siinä vaiheessa myös minun hidasälyinen veljeni havaitsi tulijat. [Joojoo, Carter, älä selitä että olit vain pitämässä oppituntia] Hän huusi:
"Sadie!" Ja kiiruhti itsekin ovelle, jolla minä ja Walt tietysti jo olimme. Hetken Carter näytti hämmentyneeltä, veti sitten taikasauvansa esiin ja avasi oven.
Kävi heti selväksi, että tulijat olivat ystävällisissä aikeissa. Kun he olivat nähneet Carterin sauvoineen, (tiedän, veljeni on aika karsea ilmestys) he nostivat kädet ylös antautumisen merkiksi. Carter laski sauvansa ja viittoili vieraita käymään peremmälle - noin 12-vuotiasta tyttöä ja noin 15-vuotiasta poikaa, jotka mitä ilmeisimmin olivat sukua toisilleen. Heillä oli kummallakin sysimustat hiukset, vaalea iho ja merenväriset silmät. (Joo, tiedän, aika hatara kuvaus, mutta en osannut sanoa, olivatko silmät siniset vai vihreät, joten sanon merenväriset. Ja Carter, pidä suusi kiinni.)
Poika oli melko pitkä ja lihaksikas, ja muistutti erehdyttävästi Anubista, mistä johtuen taisin hieman punehtua, ainakin siitä päätellen, että Carter katsoi minua oudosti. Hei, anteeksi vain! En ole edelleenkään varma, onko poikaystäväni Walt Stone vai Anubis, joten olen vähän pihalla. [Joo joo, Carter, kyllä minä pitäydyn aiheessa] Tyttö taas oli muuten hyvin kaunis, pitkät mustat hiukset, jotka laineilevat melkein ristiselälle asti, mutta hän näytti sairaalta, ja se sai minut värisemään. Inhoan jo muutenkin sairaaloita ja kaikkea siihen liittyvää, joten tyttö sai minut peruuttamaan pari askelta. Hän kuitenkin hymyili ystävällisesti, joten pitäydyin niissä parissa askeleessa.
Tuijotimme toisiamme aika pitkään, ennen kuin rikoin hiljaisuuden sanomalla:
"keitä te olette? Oletteko tulleet tänne opettelemaan Jumalten teitä?" Kysymykseni taisi saada heidät hämmästymään, sillä poika sanoi:
" Öh... Minä olen Percy Jackson, ja tämä on siskoni Cara Wolter. Ja ei, emme tulleet opettelemaan Jumalten tietä, mitä te nyt sillä sitten tarkoitattekin. Tulimme pyytämään apua" Katsoin poikaa hölmistyneenä. En päässyt vieläkään eroon mielikuvasta, että hän olisi ollut Anubis, [Älä naura, Carter] joten takeltelin:
"Te kaipaatte apua... Missä?" Odotin, että poika avaisi taas suunsa, mutta hämmästyin, kun tyttö sanoikin:
"Sadie" Hämmästyin lisää.
"Kuinka tiedät nimeni?" Ajattelin ensin että nämä nuoret olivat ehkä kuulleet legendaarisen Sadie Kanen kukistaneen Apepin, mutta he eivät näyttäneet edes tietävän, mihin olivat tulleet. Sairas tyttö naurahti. (Carter sanoo, että minun pitäisi käyttää heidän nimiään, joten olen pahoillani. Tarkoitin siis: CARA naurahti.)
"Ovessanne lukee: kouluttajat Carter ja Sadie Kane. Otaksun, että sinä et ole Carter." Hän tokaisi ja sai Waltin ja Carterin nauramaan. Minua ei naurattanut. Pyysimme heidät peremmälle jutellaksemme lisää.
Kokoonnuimme kirjastoon. Jouduimme tosin ensin häätämään sieltä "kirjastonhoitajamme" Cleon sekä paviaaniystävämme Khufun, jotka olivat siitä ilmeisen näreissään, mutta lähtivät kuitenkin. Cleo on mukava tyttö, mutta joskus jopa kuivempi kuin Carter, ja usko pois, se on paljon sanottu.
Cara ja Percy [Näetkö, Carter? Käytin heidän nimiään.] kertoivat tulleensa Long Islandin salmelta (he eivät suostuneet kertomaan tarkemmin, vaikka minä kovasti yritin, ha-di loitsun uhalla) tapaamaan meitä. He kertoivat, että tyttö, Cara (oikealta nimeltään Carlotte) oli vakavasti sairas ilmeisesti jonkin kirouksen seurauksena (Walt katsoi minua, ja tiesin hänen tarkoittavan: kumpa ei samanlainen kirous kuin minulla) ja että hän osasi käyttää hyvin erikoista magiaa: Cara kykeni hallitsemaan jäätä ja lunta. Hän näytti meille, ja samassa koko kirjasto oli ison lumimyräkän keskellä, pakkasta oli ainakin -20 °C. Minua värisytti, mutta en voinut olla ihastelematta. Se oli minun silmin kaunista magiaa. Mutta sitten tyttö heilautti käsiään ja pyry katosi.
"Vau" sanoi Carter. "Miksi te sitten tulitte tänne? Hänhän osaa käyttää magiaansa hienosti" Percy näytti vaivaantuneelta.
"No, katsokaas, ongelma on siinä, että..." Cara keskeytti veljensä sanoen:
"Saanko kertoa itse?" Poika nyökkäsi ja tyttö jatkoi:
"En pysty aina hillitsemään voimiani. Olen saanut joskus aikaan isoja ongelmia, kun magia on ottanut vallan. Vaikka kuinka yritän, en saa aina hillittyä purkauksia. Tämä tapahtuu usein esimerkiksi silloin, kun saan vahvan tunneryöpyn. Silloin olen vaaraksi kaikille, jotka ovat minua lähellä. Siksi tulimme tänne. Ajattelimme, että voisitte auttaa, sillä magia vain voimistuu ja sairaus pahenee" Walt, minä ja Carter katsoimme toisiimme. Carter rykäisi:
"Tuota... Autamme teitä mielellämme ja teemme minkä pystymme. Luulen, että meidän pitää opettaa häntä kanavoimaan vain jonkin verran voimaa, ei kaikkea kerralla." Percy ja Cara näyttivät kiitollisilta.
Ohjatessani Caraa oman makuuhuoneeseensa kysyin häneltä jotain, mikä askarrutti minua.
"Mistä tuo kirous on tullut?" Hän näytti hyvin haluttomalta kertomaan. Lopulta, pitkän kiemurtelun jälkeen, hän vastasi: "Äidiltäni." Olin ällikällä lyöty. [Carter kysyy, mikä oikeastaan on ällikkä. Heko-heko]
"Kirosiko äitisi sinut?! Miksi ihmeessä? " Tyttö näytti taas haluuttomalta kertomaan yhtään mitään.
"Se on pitkä tarina. Minun äitini, lumenjumalatar Khione, kirosi minut, kun olin syntynyt. Hän piti minua syypäänä siihen, että isäni jätti hänet. Suutuksissaan hän sitten antoi minulle nämä voimat, joiden seurauksena alkoi sairastelu." Vaikenin. Cara oli juuri kertonut minulle jotain sellaista, mitä tiesi tuskin kovin moni muu. [Aivan, Carter, hän kertoi minulle eikä sinulle] Nyökkäsin, ja jätin hänet huoneeseensa, sillä hän sanoi tahtovansa olla yksin. Kerroin vielä, missä hänen veljensä nukkui, ja lähdin itsekin kohti omaa makuuhuonettani.
JATKUU...