Kommenttikampanjasta hyvää iltaa. o7
Valitsin antamistasi vaihtoehdoista nämä raapaleet kiinnostavien ja itselleni enimmäkseen melko vieraiden paritusvalintojen takia. Joskus vain täytyy poistua omalta mukavuusalueeltaan.
Ihanaa, miten näin joulun alla on ilmestynyt niin paljon jouluisia HP-ficcejä, pääsee kivasti itsekin virittäytymään joulutunnelmaan. Selvyyden vuoksi kommentoin jokaista raapaletta erikseen.
Ei joulua voi vihataPohdin ennen tekstin lukemista, että Severus/Minerva on mielenkiintoinen ja aika sympaattisen kuuloinen paritus, eikä Severuksen yhdistämisestä jouluaiheiseen ficciin voi seurata mitään muuta kuin tyytyväistä hykertelyä. Tämän saattoi oikeastaan tulkita helposti parituksettomaksikin, mutta pidän kyllä ehdottomasti Sev/Minervasta noin niin kuin ajatuksena. Pidin tässä erityisesti Minervasta, joka oikeasti tuntui kovinkin oikealla tavalla minervamaiselta tekstin lyhyydestä huolimatta, ja kyllä mielikuva Severuksesta hyräilemässä joululauluja nostattaa ehdottomasti hymyn huulille. Tai virnistyksen.
Tykkäsin tästä, oikein söpö pikku teksti. Jos pilkkua viilattaisiin, niin seuraavassa lainauksessa on ihan pari pientä korjattavaa juttua.
”Et taidakaan vihata joulua niin paljon kuin aina väität.” Minerva totesi pelästyttäen Severuksen pahan päiväisesti.
Tuossa kun on sitaatin perässä johtolause, niin lainauksen perään ei tulisi pistettä, vaan pilkku, ja sekin tulisi tuohon lainausmerkkien ulkopuolelle. Tuolla lainauksen perässä taas pahanpäiväisesti kirjoitettaisiin yhteen. Nämähän nyt tietysti ovat ihan pikkuvikoja muuten oikein nautittavassa pikkuficissä!
Ei kaikessa ole aina järkeäSitä aina kuvittelee, että olisi muka HP-ficcimaailmassa jo lukenut kaikesta, mutta Kommenttikampanjan puitteissa olen huomannut, että enpä mä ole lukenut paljoa mitään. Hermione/Lunakin on mulle ihan vieras paritus.
Senpä takia tähän olikin kiinnostavaa tarttua.
”Tuossa on varmaankin paljon narksuja”, Hermione kuuli Lunan sanovan tömähtäessään päin tytön selkää.
Hahah, tämä kohta oli kovasti helppo kuvitella mielessään. Luna vaan randomilla pysähtyy keskellä käytävää tjsp. ja alkaa ihmetellä narksuja.
Dialogi on tässä tosi kivaa, ja lyhyydestään huolimatta hahmot tunnistaisi helposti Lunaksi ja Hermioneksi, vaikka nimiä ei mainittaisikaan. Tämä raapale oli ehkä näistä kolmesta lempparina.
Tässäkin on parissa kohdassa pisteet sitaattien perässä ennen johtolausetta, vaikka sinne kuuluisi se pilkku, mutta toistan, että pikkuvikojahan nuo ovat. Muuten näyttää oikein virheettömältä.
Ei aivan tavallinen joululahjaJa taas mulle ihan vieras paritus. Pitäisi varmaan oikeasti lukea välillä jotain muutakin kuin kelmijuttuja.
Colin oli mun mielestä kirjoissakin helkkarin ärsyttävä hahmo, ja tässä olet onnistunut tuomaan sen saman ärsyttävyyden hyvin esille. Aika creepy fani kyllä tuo Colin, ilmankos Harry jää vähän hämmentyneenä paikalleen napottamaan.
Tuollakin yksi turha piste sitaatin yhteydessä johtolauseen edellä, muuten näyttää hyvältä.
Näissä kaikissa teksteissä toistuu hauskalla tavalla sellainen viaton ja jouluinen yllätyssuukkoteema, mikä jostain syystä viehättää mua kovasti. Tiedä sitten miksi.
Oikein söpöjä pikkuisia ficcejä olivat nämä, kiitoksia siis lukukokemuksesta!
- Trauma