Kirjoittaja Aihe: Ruutupaitoja, maustepähkinöitä ja indigonsinisiä haaveita | K-11 | slash, hömppädraama | raapalesarja 100/100  (Luettu 52650 kertaa)

tupsupipo

Tiiän et olen ihan kamala, kun kommentoin vasta nyt, vaikka oonkin tätä alusta asti seuraillut. Sä kuitenkin kirjotat niin hyvin ja tykkään sun hahmoista niin paljon et oli nyt viimeistään pakko tulla tätä kommentoimaan :D sulla on tässä tosi mielenkiintoiset ja persoonalliset hahmot ja oon niihin ihan rakastunut (varsinkin eetuun<3 ) mutta joo rakentavaa en valitettavasti osaa antaa mutta ajattelin silti tulla ilmiantautumaan ( onko se edes sana :D ) piilolukijana ja sun henkilökohtaisena stalkkerina :D jatkoa!

Sokerisiipi

• Teemestari
Räntsäke: Ja erityisen upeaa, että Eetu sanoi sen ensiksi, koska sille se on paljon suurempi koettelemus kuin Jooalle. Tykkään perusteellisesta pohjustuksesta ennen näitä suuria sanoja, kiva, että se miellyttää turhautumisen sijaan! :D Taneli ilmaantuu aivan piakkoin. Kiitos kommentista!

takkuinen: Juuri näin. Täydellisesti kuvaa Eetun tämänhetkistä tunnetilaa tuo ilmaus sielu auki. Kiitos kommentista!

tupsupipo: Aww, ilmiannot tekevät aina yhtä iloiseksi! ^^ Hii, ihanaa kuulla, että pidät tästä tarinasta ja sen hahmoista! Merkkaa älyttömän paljon <3 Kiitos kommentista!

67. Mitä me pelätään
S
romantiikka
61. Upea
300 sanaa

Jooa

Päässä heittelehti tuhannet, onnesta ja ihmetyksestä sekavat ajatukset. Mun rintaa vasten vyöryi toinen toistaan kuumempi hyökyaalto, ja syke oli jo äärettömyyden tuolla puolen. Muu ruumis teki kaikkensa pitääkseen mut siinä, ihan paikoillani, koska osa musta halusi mennä kiekumaan tätä suurinta suurta koko kaupungille. Maltoin kuitenkin mieleni.

Sano se vielä, kuulinhan mä oikein? Voi hyvä luoja, se oikeasti sanoi sen! MULLE! Hengitä, Jooa, muista hengittää, et nyt pyörry Eetun syliin tällaisena hetkenä. Se ei ikinä tuntunut tältä Tanelin kanssa. Tää on jotakin aivan käsittämättömän, fantastisen ja mahtavan loistavaa, upeaa, ihaninta mitä voi olla!

Mä olin yhtä sisäistä riemunhuutoa, joka kaikui mun sisällä eikä se vaiennut.

”Jooa, vittu nyt”, Eetu ärähti hermostuneena. ”Lopeta toi karmiva tuijottaminen ja sano jotain!”

Voi kamala. En ole sanonut mitään ääneen. Eetulla ei ollut aavistustakaan, mikä ilotulitteiden kirjo mun sisällä räiskyi ja paukkui. Kauankohan se oli odottanut? Vittu, olin idiootti.

”Okei, mä en – mun ei olisi pitänyt sanoa mitään”, Eetu kähisi ja yritti nousta, mutta mä huudahdin, se hätkähti ja kohta Eetu makasikin mun alla sängyllä. Se ei saanut karata tällaisella hetkellä, joka oli meille niin suuri ja merkittävä.

”Mäkin rakastan sua”, artikuloin aivan selkeästi, ”totta kai mä rakastan! Oon halunnu kertoa sen jo iäisyyden!”

”Mikset kertonut?” Eetu kysyi.

”En uskaltanut”, henkäisin, ”pelkäsin, ettet ole valmis. En halunnut ahdistaa sua liiallisella tunteilulla, ja – ja en jotenkin kestänyt ajatusta, että sanoisin sen ja sit – sä et tuntisikaan samoin.”

”Ymmärrettävää”, Eetu sanoi lempeästi ja nosti kätensä silittääkseen mun poskea. ”Muakin pelotti ja pelottaa vieläkin ihan vitusti. Totta kai mä luotan suhun, mutta tää on mulle niin – koska en mä Jussin jälkeen ole kehenkään tällä tavalla – Jooa, kiltti – ”

Tiesin, mitä Eetu niin hädissään pyysi ja suutelin sitä, koska se oli rauhoittavan tuttu ja helppo tapa osoittaa, miten paljon me välitettiin toisistamme. Sanat olivat paljon pelottavampia, kyllä me se tiedettiin.

Sokerisiipi

• Teemestari
A/N:

68. Uudenvuodenlupauksia
K-11
fluffy
233. Uusivuosi
200 sanaa

Eetu

Vuoden ekan päivän aamuna heräsin siihen, että oli aivan jäätävän kylmä. Peito oli valahtanut mun vyötäisille ja hytisin. Mun kämppä oli aika viluinen, mutta tää oli jo kaiken huippu. Vedin peiton korviini ja hivuttauduin ihan kiinni vieressä nukkuvaan mieheen. Se oli niin lämmin ja hyväntuoksuinen.

”Eetu”, Jooa mutisi unesta raskaalla äänellä, ”sun patteri taisi sitten kuolla ihan lopullisesti.”

”Niin taisi tehdä. Hyvin alkoi tämäkin vitun vuosi”, valitin.

”Ehkä se tuli mulle mustasukkaiseksi ja päätti, että nyt se on ohi”, Jooa hymähti.

”Kukapa susta ei olisi mustasukkainen?” naurahdin. Jooa hymyili lämmintä hymyä ja silmissään sillä oli tutulla tapaa kuumotteleva katse. Oijoi, tiesin jo, mitä se lupaili.

Jooan käsi hyväili mun kylkeä, josta se liukui alemmas, lonkalle ja sieltä sisäreiden kautta löytäen etsimänsä. Kipristelin kylmiä varpaitani ja ynisin. ”Jooa – ”

”Musta tää vuosi on alkanut vallan mainiosti”, Jooa rupatteli kuin ei mitään. ”Mua ei haittaa ees se, ettei me nähty sitä rakettiloistoa vuoden vaihteessa.”

”Meillä oli vähän muita kiireitä tuolla lattialla”, virnuilin ja tukahdutin nousevan huokaisun Jooan kaulaan.

”Aivan niin”, Jooa sanoi niin seksikkään matalalla äänellä, että multa oli lähteä järki. ”Käänny, rakas.”

Käänsin Jooalle selkäni, ja se rakasti mua jo kolmannen kerran tänä vuonna. Se lupasi kutkuttavan hyvää seuraavalle 364 päivälle.

Orenji

Ääh, en osaa kyllä tähän hätään sanoa mitään järkevää. On vaan jotenkin todella ihanaa katsoa miten poikien suhde etenee, miten luottamus ja ymmärrys kasvavat. Juuri tällaista söpöilyä on kaivattukin ja mikä olisi parempi ajankohta kuin uusi vuosi! Tunteet on vähän kummallisia, mutta kaikki kunnia Eetulle ja Jooalle, kun ne tuntuu pärjäilevän kuitenkin keskenään. 67. osa Mitä me pelätään toimi hyvänä herättelynä itsellenikin, varsin aiheellinen kysymys. Tuohon yhteyteen sopi tosi hyvin vähän vakavampi keskustelu.
Lainaus
”Mäkin rakastan sua”, artikuloin aivan selkeästi, ”totta kai mä rakastan! Oon halunnu kertoa sen jo iäisyyden!”
Äää, mikä ihana kohta! On ne kaksi sitten ihania... Kiitos!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Räntsäke

• Vieras
Olipas ihana lukea taas pari palaa söpöilyä.
Huh, kyllä niitten tosiaan täytyy tykätä toisistaan, jos uudenvuoden ilotulituskin jää kattomatta. : D
Mulla kieltämättä kesti aika pitkään hoksata tuo aasinsilta pattereiden ja mustasukkasuuden välillä, mut ehkä kello on vaan liikaa. Joka tapauksessa, ihana tuo miten saat ujutettua erotiikkaa tähänkin tekstiin, vaikka K-11 puolella ollaankin.
Jaaa siinä tais tulla kaikki mitä miusta keskellä yötä ja kännykällä irtuaa. : )

Sokerisiipi

• Teemestari
Orenji: Ihanaa, että ei kyllästytä vaan miesten suhteen eteneminen on mielenkiintoista luettavaa! Itse ähkin täällä epätoivoissani, kun tämä tulee varmaan korkkaamaan tuon 100 osan rajan enkä oikein haluaisi, mutta uhhuh. Kiitos kommentista!

Räntsäke: Söpöstelyrapsut on niin kivoja kirjoittaa! ^^ Kyllä ne varmaan katselivat raketteja ennen kahtatoista, mutta juuri vuodenvaihteessa oltiin jo muissa puuhissa :D K-11 erotiikka on aika haastavaa, mutta kiva, jos miellyttää. Kiitos kommentista!

A/N: Ja syön sanani. Tanelia ei tavatakaan ihan vielä.

69. Hämärät rajat
S
draama
25. Hämärä
300 sanaa

Jooa

Jollakin ilveellä Tanelin onnistui pysyä koko tammikuun yhteyksissä, mutta silti saavuttamattomissa. Ehkä se toivoi mun ja Eetun jutun hapertuvan sillä välin, kun se pelasi aikaa tai sit meidän jutun setviminen oli sen tärkeysjärjestyslistan loppupäässä. Ei mulla ollut hajuakaan, miten sen tyypin pää oikein toimi.

En silti viitsinyt murehtia Tanelia. Eetulla ja mulla meni niin hyvin, etten halunnut minkään pilaavan sitä.

Salla kuitenkin toi esiin uudenlaisia huolenaiheita. Se soitti mulle sen kadonneesta tabletista, jota se ei ollut kuulemma nähnyt sen jälkeen, kun olin ollut koiravahtina. Ei Salla mua epäillyt tai mitään. Se vaan kyseli, olinko nähnyt sitä ja sitten, vähän empien, oliko kämpässä ollut ketään muuta.

Mun vatsassa muljahti, kun ajattelin Eetua ja sen pitkäkyntisiä taipumuksia, mutta en voinut uskoa sen pihistäneen Sallan luota mitään, saati jotakin tablettia. Sitä paitsi me oltiin oltu yhdessä lähes koko ajan. Ja silti mä valehtelin empimättä:

”Me oltiin Mustikan kanssa ihan kaksistaan.”

”Ai, okei”, Salla sanoi huolestuneen kuuloisena, ”minne ihmeeseen se on sit kadonnut? Oon penkonut koko kämpän ylösalaisin tuloksetta!”

”Oon pahoillani, ettei musta ollut apua”, pahoittelin vilpittömästi. ”Toivottavasti se löytyy.”

Salla kiitteli ja toivotti kaikkea hyvää ennen kuin lopetti puhelun. Näpräsin kännykkää käsissäni ja olin levoton, vaikka tiesin, etten saisi olla. Luotin Eetuun sataprosenttisesti, mut mun mielen reunoille oli kuitenkin hiipinyt Leevin ääni, ja se, mitä se oli mulle sanonut:

Miten sä voit hyväksyä sellaisen maailmankatsomuksen? Sen moraalin pitäisi olla ihan selkärangassa: varastaminen on väärin.

Mua ei ollut koskaan hirveästi häirinnyt Eetun poikkeavat moraaliperiaatteet. Olin tiennyt alusta lähtien, ettei se ollut rehellisimmästä päästä, ja silloin se oli näyttäytynyt jopa viehättävän röyhkeänä piirteenä. Ehkä mä olin turhan paljon romantisoinut sitä piirrettä Eetussa, mutta silti, ei se takuulla varastaisi mun kavereilta mitään. Kyllä Eetu nyt sen verran tajusi ja tiesi, ettei se ollut hyväksyttävää.

Vai tajusiko? Mistä mä lopulta tiesin, missä kulki varkaan moraalin hämärät rajat?

Hilla

Suloisia joulun ja uuden vuoden osia! Kuten Räntsäke kehuikin jo, tapasi tuoda intiimiä kanssakäymistä teksteihin on melkein salakavalaa, yhtäkkiä tajuaa vain olevansa keskellä kuumaa ja höyryistä kohtausta.

Luottamus on kova, Taneli ei jostakin syystä hirveästi huoleta, vaikka eittämättä hän haluaa varmasti aiheuttaa draamaa.

Orenji

Höh, olisin halunnut Tanelin jo ilmaantuvan, koska tahdon ehdottomasti nähdä millainen tyyppi hän oikein on. Mutta kaikki ajallaan! On tässä näinkin ihan tarpeeksi sisältöä, kun otettiin esille tuo uusi aihe, Salla ja hänen kadonnut tablettinsa. Ei kai Eetu ottaisi noin vain vieraalta ihmiseltä noin arvokasta tavaraa? Tai no, en oikein ole varma missä se kynnys menee... Tuota maailmankatsomusta saisi todellakin raottaa enemmän, koska se on kyseenalaista ja siksi erittäin kiinnostavaa. Jooan luottamus ei liikoja rakoile, vaikka pieni huoli ja epäilys taitaakin vaivata. Onnellinen loppu tuolle tabletin tarinalle kelpaisi vai saadaanko tästä aikaan pahakin selkkaus?

Kiitos!

Sokerisiipi

• Teemestari
takkuinen: Salakavalaa, awws, olen otettu ^^ Vihdoin luotetaan ja saman tien sitä koetellaan, se on pelin henki. Taneli nyt vähän viivästyy. Päätin käsitellä sitä ennen tätä Eetun varasidentiteettiä. Kiitos kommentista!

Orenji: Kuten jo tuossa takkuiselle sanoin, Taneli ei tule ihan vielä, kun keskityn nyt tähän varasjuttuun. Ja nyt sitä maailmankatsomusta tosiaan raotetaan. Haha, saas nähdä :> Kiitos kommentista!

A/N: Mulla meinasi jo kehkeytyä aivan valtava draama, mutta päätin säästää ne kaksi raapaletta (mahdollisesti) tuonnemmaksi :'D

70. Millaisena sä mua pidät?
K-11
fluffy, draama
97. Sydäntalvi ja 242. Tavoite
350 + 100 + 350

Eetu

Isännöitsijä lupasi vaihtaa patterin toimivampaan, mutta ei pitänyt sen kanssa mitään kiirettä. Mun kämppä oli niin kylmä, ettei siellä voinut elää – se ainakin oli Jooan virallinen mielipide, ja siksi mun poikaystävä oli majoittanut mut luokseen, kunnes asia korjaantuisi. Mua hiukan hirvitti ajatus olla 24/7 Jooan seurassa kuka tietää miten kauan, ja varasuunnitelmana mulla olikin pujahtaa Hannan nurkkiin, mikäli hermot sanoisivat naps.

Ei mun kuitenkaan tarvinnut turvautua siihen. Jooa oli edelleen mua aktiivisempi ja vilkkaampi, mutta talvi näytti silti hidastaneen ja rauhoittaneen sitä. Kylmä ja pimeys saivat jopa Jooan kaltaisen säntäilijän nautiskelemaan rauhallisista koti-illoista, jolloin me laitettiin yhdessä ruokaa, keitettiin teetä ja maattiin sängyllä Netflixiä töllöttäen. Pahvilaatikkokaan ei ollut millänsäkään. Olin ilmeisesti ihan yhtä hyvä nukkuma-alusta kuin Jooakin.

Oli helmikuun ensimmäinen viikko, se katsottiin varmaan joksikin sydäntalveksi, vaikka ei se siltä näyttänyt. Lunta oli vain pari hassua senttiä, mutta pakkanen oli sen verran napakka ja ilma kuiva, että sekin vähä pysyi. Jooa oli laittanut mulle viestiä, että se aikoi mennä kavereidensa kanssa baariin parille ja pyysi muakin mukaan, mutta mä en oikein tykännyt Jooan kavereista. Ne olivat aina niin olevinaan, niin helvetin fiksua ja sivistynyttä yliopistokansaa. Ehkä ne eivät itse edes tiedostaneet sitä, mutta mä skippasin mieluusti illan niiden yhteiskunnallisesti kunnostautuneiden kanssa.

Olin sanonut Jooalle, että olo oli vähän kipeä. Se oli saanut Jooan tulemaan hetkeksi kotiin, ihan vaan mua moikatakseen. Siitä oli seurannut lämmin lupaus, ettei Jooa aikonut viipyä pitkään. Me oltiin pussailtu eteisessä niin kauan, että Jooan kännykkä ehti soida useampaankin kertaan ja se näytti jättävän mut hyvin vastahakoisesti.

Hautasin kasvoni hetkeksi sen kaulaan, ja me halattiin vielä pitkään ja perusteellisesti. Lopulta mun piti töniä se pihalle ennen kuin Jooan kaverit tulisivat ja repisivät miehen väkisin mukanaan. Ne olivat jo suurin piirtein hakanneet summerin hajalle.

"Rakastan sua", Jooa kuiskasi vähän käheästi ja edelleen hämillään kuin ei voisi uskoa etuoikeuttaan sanoa se mulle ääneen. Se oli vielä niin uutta ja ihanaa meille molemmille. Me oltiin niin onnellisia, että hyvä, kun ei seottu.

"Mäkin sua", vastasin ja Jooa sädehti. Mun oli pakko vetää ovi meidän välistä kiinni, koska muuten Jooa ei lähtisi koskaan. Nojasin otsaani ovea vasten. Oli jo ikävä.

*

Jooa tuli naurettavan aikaisin kotiin. Ajattelin vähän kuittailla sille huolestuttavasta eroahdistuksesta, mutta sit mä näin, että Jooalla oli mieli maassa.

"Mikä hätänä?" kysyin huolissani. "Sattuiko siellä jotain?"

"Ei tässä mitään", Jooa mutisi välttelevästi. "Ootko sä ruokkinu Pahviksen?"

"Ruokin. Jooa, kerro mulle", sanoin niin lempeästi kuin ikinä osasin. Jooa meni keittämään teetä ja mä menin perässä.

"Muru?" hellittelin enkä sanonut muuta. Ehti siinä kai minuutti mennä ennen kuin Jooa reagoi. Se oli varmasti ennätys.

"Aagh", Jooa älähti ja mun helpotukseksi se alkoi hymyillä, "sä et saisi käyttää tuota sanaa. Ei musta ole ollenkaan vastusta."

Hymyilin leveästi ja nojasin tiskialtaaseen. Tavoite saavutettu.

*

Me istuttiin pöydässä teemukiemme kanssa ja Jooa halusi ensin kuulla, mitä mä olin tehnyt ja millainen olo mulla oli. Se aihe oli nopeasti käsitelty ja Jooan oli pakko siirtyä omiin asioihinsa.

"Mulla tuli riitaa mun kavereiden kanssa", Jooa huokaisi sormet mukin korvalla leikkien. "Niiden mielestä mä en oikein osaa hoitaa mun miesasioita."

Mä tyrskähdin.

"Mitä asioita?" ihmettelin. "Taneliko?"

"Sekin", Jooa myönsi, "ja myös sä. Elina sanoi, että sen kaveri tuntee sut – se oli jo aika humalassa, kun se otti asian puheeksi – ja se puhui susta tosi rumasti. En ottanut sitä kovin hyvin."

"Aika törkeää Elinalta puhua sulle sellaisia", sanoin pahastuneena Jooan puolesta. Se hämmästytti sitä.

"Onks sulle muka samantekevää, että mitä se sanoi?" Jooa epäili.

"Aikalailla", vastasin. "Tässä kaupungissa on roppakaupalla ihmisiä, jotka ei tykkää musta. Ei yllätä, että joku sun kavereista tuntee jonkun niistä."

"Kuka ei voisi tykätä susta?" Jooa ihmetteli. Hymyilin säälivästi Jooan naiiviudelle.

"Osaan olla aika inhottava ihmisille, joista en välitä tai jos ne käy mun hermoille. Ja mulla on ollut huonoja vaiheita elämässä, joista muut ovat saaneet osansa, toiset ansaitusti ja toiset ei niinkään", kerroin. "Monien mielestä mä olen kamala ihminen ja onhan siinä perää – "

"Eikä ole!" Jooa kiisti niin lujasti, että mä hätkähdin. "Mä tunnen sut. Sä olet ihana, hyvä ja välittävä ihminen. Vaikka sä varastelet ja ties mitä muuta, uskon, että sulla on jonkinlainen etiikka kaiken takana – "

"Ties mitä muuta?" toistin kylmästi. Pakotin itseni hymyilemään, vaikka se, mitä Jooa jätti sanomatta, tuntui puukoniskulta sekä rintaan, että selkään. Ja tietysti millä tavalla se sanoi, mitä sanoi. Sitä ei voinut tulkita väärin. "Ai niinku mitä? Huoraan itseäni tuolla kaduilla, vai?"

Jooa hätkähti ja näytti järkyttyneeltä.

"Ryöstän vastaantulevia ihmisiä?" sanoin kovemmalla äänellä. "Käyn putsaamassa vanhusten rahakätköt aina viikonloppuisin? Niin millainen rikollinen mä sulle tarkalleen ottaen olen? Tarpeeksi jännittävä pieneen suhdekokeiluun? Oon aina ottanut vain sen, mitä oon tarvinnut ja pitänyt huolen, ettei se ole jotain, mitä jäädään liiaksi kaipaamaan. Ja ihan tiedoksesi – en ole varastanut mitään sitten viime talven!"

"Eetu, nyt rauhoitut ja kuuntelet mua", Jooa sanoi tyynesti. En halunnut totella, mutta jokin Jooassa sai mut nielemään satuttamaan tarkoitetun vastauksen.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2016 17:30:23 kirjoittanut Sokerisiipi »

Räntsäke

• Vieras
Kieltämättä tässä on melkoiset draaman ainekset kasassa. Saas nähä, mitä vielä kehittelet. Jos nyt järjestät näille jonkun oikein isonkin kriisin ja sit Taneli tulee just sopivasti heti kun hämminki on pahimmillaan... Auts. Mut juu, mikäli Eetun purkaus oli täysin rehellinen, häntä ei tällä kertaa tarvitse syyttää tabletin katoamisesta...

Lainaus
Oon aina ottanut vain sen, mitä oon tarvinnut ja pitänyt huolen, ettei se ole jotain, mitä jäädään liiaksi kaipaamaan.
Hah! Vai ei ihminen kaipaa kenkiään siinä vaiheessa, kun pitää hilippasta yliopistolta kotiin kaameassa koiranilmassa? : ) No jaa, ne oli hienot.

Hilla

Ai ai, auts.. Ainoastaan Jooan merkillinen rauhallisuus ja kärsivällisyys taisi pelastaa tämän valtavan kriisin alun. Kun aihe on kipeä, voi pienikin virheellinen tai huolimaton sanavalinta pistää liekit leiskumaan. Kuka osaa sammuttaa, kuka ei?

Sokerisiipi

• Teemestari
Räntsäke: Eetun toinen sääntö on varmaan se, että kunhan ei jää kiinni, niin kaikki ookoo ;D eihän se olisikaan jäänyt, ellei Jooan olisi pitänyt mennä vessaan. Mutta kyllä, ne kengät olivat tosi hienot. Sitä vaan, että jos varastaa jotain, millä on omistajalleen suuri arvo, kiinnijääminen on todennäköisempää. Ja draaman aineksia, mm, tosiaan! Kiitos kommentista!

takkuinen: Jooa tietää nyt paremmin ja osaa käsitellä Eetua :> ja aihe on kyllä kipeä. Kiitos kommentista!

71. Sä pääsit pois
S
draama
218. Syvällisyys
300 sanaa

Jooa

Totta kai mä tajusin, miten huonosti olin valinnut sanani ja tavan sanoa ne ääneen. Ne satuttivat Eetua. Kaduin myös sitä, että olin edes epäillyt Eetulla olevan jotain tekemistä Sallan kadonneen tabletin kanssa. Toisaalta en kuitenkaan pystynyt ottamaan syytä kokonaan niskoillani, koska mistä mä muka olisin voinut tietää, millainen varas Eetu oli?

"En oo ikinä ajatellut susta tuollaista", sanoin painokkaasti. "En ikinä, ja on aika vitun loukkaavaa sulta syyttää, että halusin vaan kokeilla sua. En mä ole sellainen."

"En tarkoittanut vihjailla mitään", huokaisin. "Anteeksi. Se tuli ulos ihan väärin."

"Ei ihan vaikuta siltä", Eetu sanoi hyisesti. Se oli niin kylmä, kun se oli vihainen, mutta Eetu istui yhä siinä ja puhui mulle. Se piti mut rauhallisena. Tää oli vaan riita ja kyllä me sovittaisiin, tietysti sovittaisiin. Mehän rakastettiin toisiamme.

"Mä luulin, että sä – kaikista ihmisistä just sä hyväksyisit mut sellaisena kuin olen. Jumalauta, mehän tavattiin niin, että mä pöllin sun kengät. Aattelin, että vau, tällaisiakin ihmisiä on, mutta olisihan mun pitänyt tietää, että se oli vaan pintaa", Eetu puhahti ja sen viileä maski räsähteli. Näin kipua sen alla. Eetu yritti piilotella sitä, mutta mä osasin katsoa, ja mä näin.

"Hyväksynhän mä sut, mutta rakas, kai sä ymmärrät. Tarkoitan vaan, että sä et ikinä puhu siitä. Et ole ikinä päästänyt mua siihen osaan sua. Tää on sulle selvästikin arka asia. Ootko sä ikinä miettinyt, että lopettaisit, ihan kokonaan?" sanoin hiljaa. "Sä oot nyt aikuinen, Eetu. Sä käyt töissä ja ansaitset omaa rahaa, jolla elää. Sun ei tarvitse enää varastaa, jotta voisit omistaa sen, mitä muillakin on. Sä pääsit pois. Sulla on nyt enemmän. Ja musta tuntuu, ettei varastaminen tee sua oikeasti onnelliseksi, eihän?"

Eetu oli ilmeetön ja hiljaa hyvin pitkän aikaa. Lopulta se nousi ylös ja mä nousin myös peläten, että olin mennyt liian pitkälle ja sanonut taas aivan vääriä asioita.

Sokerisiipi

• Teemestari
72. Hyvä varas
S
draama
275. Ylpeys
350 sanaa

Eetu

Nojasin patteria vasten ja sen lämpö tuntui suloiselta selkää vasten. Mulla oli tosi kylmä. Se oli omituista, koska äsken mulla oli ollut ihan normaali olo. Nyt mua kuitenkin hytisytti. Jooa kävi tuomassa mulle viltin. Se yritti koskettaa mun hiuksia, mutta vetäydyin kauemmas. Jooan musertunut ilme jäi mun verkkokalvoille pitkäksi aikaa, mutta mun täytyi ajatella eikä se onnistunut, jos Jooa oli vieressä lääppimässä.

Kukaan ei ollut koskaan puhunut mulle niin kuin Jooa hetki sitten. Kukaan ei ollut koskaan nostanut esiin mulle niin helvetin henkilökohtaisia ja kipeitä asioita. Jooa oli tehnyt sen, oikein pitänyt vittu puheen. Se oli sanonut hyvin paljon sellaista, mitä en oikein osannut käsitellä, mutta musta tuntui pahalta. Tosi pahalta. Mietin mun elämää ja musta tuntui, että Jooa yritti korjata sitä mun puolesta. Korjata mua ja mun vikoja. Mä inhosin sellaista käyttäytymistä yli kaiken. Tää oli vittu mun elämä, ja kyllä, Jooa oli todella tärkeä osa sitä, mutta ei sillä ollut oikeutta alkaa tehdä päätelmiä ja heittää ne mua päin, että hei, tällein olisi parempi, eikö vaan?

Olin päässyt pois, Jooa oli sanonut. Pois mistä? Äidin luotako? Ei äiti ollut paha ihminen. En vihannut sitä tai mitään, vaikka se ei ollutkaan ollut mikään mallivanhempi ja fiksu rahankäyttäjä. Jooalla oli tietysti aika paska kuva mun äidistä. Se joulujuttu oli varmaan ollut viimeinen pisara. Pois köyhyydestä? Aivan, joo, koska kaupan kassalla musta tulisikin miljonääri.

Päätelmä numero kaksi: varastaminen ei tehnyt mua onnelliseksi. Ongelmana oli se, että varastaminen ei merkinnyt Jooalle samaa, mitä mulle. Olin oppinut siihen, että hyvät tilaisuudet piti käyttää ja omaansa piti vaatia, ellei halunnut päätyä leipäjonoon. Mä olin hyvä varas. Olin siinä oikeasti hyvä, vaikka Jooa ei ehkä uskonutkaan (koska se oli saanut mut kiinni.)

"Hyvä varas on kaikkien näkyvillä, mutta silti piilossa. Teidän pitää olla kuin muutkin. Teidän pitää olla kuin varas voisi olla kuka tahansa", äiti oli sanonut mulle ja Marikalle, kun ajat olivat olleet tosi tiukat. "Teillä tulee olemaan se etu, ettei kukaan halua uskoa ihmisistä sellaista. Otatte sen, mitä tarvitsette, hiljaa ja vaivihkaa. Siinä ei ole mitään pahaa, uskokaa äitiänne. Muu maailma uskoo toisin, mutta käyttäkää sitä hyväksenne!"

Olin hyvä varas ja ylpeä siitä.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2016 11:32:51 kirjoittanut Sokerisiipi »

Orenji

Auts auts auts. Väärät sanavalinnat ja asioiden ottaminen liian kirjaimellisesti sekä dramaattisuus eivät johda etenkään yhdistettyinä kivoihin lopputuloksiin. Toki noin suuret näkemyserot aiheuttavat aina erimielisyyksiä, mutta eikö ne voisi käydä läpi ihan vaan keskustelemalla? D: Tai no, ymmärrän kyllä Eetun voimakkaan reaktion, koska ei asia ole hänelle yhdentekevä vaan täysin normaali juttu. Jooalle taas ei olla avattu varastelu-elämäntapaa tarpeeksi eikä hän tajua, mitä se Eetulle oikein merkitsee. Ei tosiaankaan mikään helpoin aihe keskustella, mutta sekin täytyy vielä jossain vaiheessa tehdä. Jos nuo tuosta vähän rauhoittuisivat kumpainenkin, niin kai se siitä selviää hiljalleen.

Vähän draamaa, mutta se pitää mielenkiintoa tehokkaasti yllä!

Sokerisiipi

• Teemestari
Orenji: Juuri nuo ainekset ovat näissä hyvin tuhoisia. Kummallakin on taipumusta dramaattisuuteen, joten olihan tämä odotettavissa :'D ja tietysti isot näkemyserot. Ensi osassa keskustellaan kyllä, noin juuri Jooakin ajattelee. Hii, kiva, että kiinnostaa eikä esim. kyllästytä! Kiitos kommentista!

A/N: Ah, nautiskelen tästä tilanteesta, koska hahmot ovat uudenlaisessa tilanteessa ja tuo kivaa vaihtelua kirjoittamiseen! Etenkin Jooasta, joka voi aluksi näyttäytyä fiksumpana ja aikuisempana kuin Eetu, mutta etenkin tästä osasta hänestä paljastuu lapsellisempi puoli. Huomaatte varmaan, mitä tarkoitan. Ja osan nimi on peräisin PMMP:n Pariterapiaa -biisistä, kun istui vaan niin nätisti :D

73. Mä en aio erota (koska en vain halua) mut täytyy puhua
K-11
draama
244. Puhe
300 sanaa

Jooa

Eetu ei puhunut mulle neljään päivään paljon mitään. Se tuntui siltä kuin me oltaisiin erottu. Ei haleja eikä suukkoja. Ei minkäänlaista vinoilevaa sanailua keskustelusta puhumattakaan. Eetu ei kertonut päivästään ja mäkin vaikenin omastani. Oli vain kalsea, väritön ilmapiiri ja kiusallista hiljaisuutta. Inhosin sitä.

”Et sä tälleen voi tehdä”, sanoin sille toisen päivän aamuna. ”Sä et voi alkaa pitää mykkäkoulua kuin joku ylidramaattinen teini, jos meidän ajatukset ei kohtaa. Meidän pitäisi voida puhua ja selvittää asiat.”

”En mä pidä mykkäkoulua”, Eetu hymähti loukkaavan huvittuneesti. ”Järjestelen mun ajatuksia ja mietin, että miten selitän ne sulle niin, ettet sä puhu mua maanrakoon omilla ah niin fiksuilla ja mainioilla argumentointitaidoillasi. Mietin tässä, että miten saisin sut kuuntelemaan.”

”Ainahan mä kuuntelen sua!” huudahdin loukkaantuneena. ”Kuuntelisin nytkin, mutta sä vaan vaellat ympäriinsä kuin mikäkin jääkuningatar etkä sano mitään.

Eetu ohitti nimityksen olkapäiden nytkäytyksellä.

”Tajuatko sä ollenkaan, mitä sanoit mulle?” Eetu ärähti. ”Sä puhuit kuin olisit jokin vitun ekspertti kaikissa mun elämään liittyvissä asioissa. Oikein psykologisoit mua ja puhuit varastamisesta kuin olisin riippuvainen tai jotain! Sä ehkä katsot sen sympaattisuudeksi, mutta mulle se oli aivan helvetin alentuvaa. Kuin sä olisit se oikea aikuinen ja mä se ylidramaattinen teini. En mä ole täällä sun pelastettavana tai ojennettavana.”

”No, et sä olisi suuttunut sillä lailla, jos varastaminen olisi sulle maailman luonnollisin asia”, äyskähdin.

”En mä siitä suuttunut vaan sun vihjailuista, että mun etiikka on päin vittua ties minkä suhteen!” Eetu kivahti, vilkaisi kännykkäänsä ja puhahti. ”Hei, kiitti vaan. Myöhästyn sun takia töistä. Oliks tässä tarpeeks keskustelua sulle vai aattelitko vielä ruikuttaa jostakin?”

En sanonut mitään. Olin niin helvetin vihainen, että hyvä, kun en räjähtänyt veriseksi sotkuksi keittiön seinille.

”Pyysin anteeksi”, sanoin hampaitani kiristellen. ”Olin ymmärtäväinen ja valmis kuuntelemaan, koska välitän susta. Tänkö mä saan palkinnoksi siitä, että oon aina ollut sun tukena? Kiitti ihan vitusti.”

Meidän keskustelut jäivät siihen.

Sokerisiipi

• Teemestari
74. (Ilman sua) on vaikea hengittää
S
draama
64. Valinta
350 sanaa

Eetu

"Te taidatte tosiaan olla suuttuneita toisiinne."

Vilkaisin vähän näreissäni Hannaa, koska se kuulosti huvittuneelta. Sävy ei silti ollut väheksyvä vaan lämmin.

Me oltiin kävelemässä töistä Hannalle ja pakkastuuli kävi inhottavasti poskiin. Hanna nyrpisti hienoisesti nenäänsä ja nosti kaulaliinaa ylemmäs.

"Ilman syytä vai?" kysyin saadakseni selityksen.

"No, eihän se riita tyhjästä tullut", Hanna sanoi verkalleen, "mutta en oikein ymmärrä, miksi se paisui niin valtavaksi. Olisit vain sanonut Jooalle heti, että tuo ei ollut kivasti sanottu ja selittänyt miksi. Nythän Jooa ei tiedä, mitä sinä ajattelet."

"Jos kommunikointi olisi noin suoraviivaista, ihmisillä ei olisi ikinä mitään erimielisyyksiä", huomautin. Hanna tajusi neuvojensa nurjan puolen ja nauroi.

"Tosiaan", Hanna hymähti. "Okei, mä en ollut siellä, joten en voi sanoa, miten konstikas tilanne oli. Mutta et kai sä halua Jooaa sen takia jättää?"

Mun vatsassa muljahti ikävä tunne, kun ajattelinkin, ettei me enää oltaisi yhdessä.

"No en", mutisin, "tiedän, että siitä pitää puhua ja selvittää juttu perinpohjin, mutta mä – ei se ole niin helppoa. Mitä jos me ollaan liian erilaisia? Entä jos Jooa tajuaakin, ettei se voi olla sellaisen kanssa, joka ajattelee niin kuin mä ajattelen?"

"Tahdotko rehellisen mielipiteen?" Hanna kysyi pienen tauon jälkeen, kun me mentiin kerrostalon rappukäytävään ja sieltä hissiin.

"Kyllä kiitos."

"Ongelma ei taida olla siinä, miten ajattelet", Hanna sanoi ja käänsi harmaanvihreät silmänsä mua kohti, "vaan siinä, ettet jaa ajatuksiasi. Jooa taas ei ole tottunut konflikteihin, joten hän on varmaan sen takia hukassa eikä se voi nähdä sun pään sisälle."

"Oman mielenmaiseman avaaminen jollekin toiselle ei ole koskaan helppoa", Hanna jatkoi, "mutta sun täytyy miettiä, että miten tosissasi olet Jooan kanssa."

En sanonut mitään. Mun rintaa puristi, kun mietin, miten selittäisin ja kertoisin Jooalle mun elämän varjoisammasta puolesta. Asioista, joista en ollut ylpeä ja asioista, jotka olin päättänyt unohtaa. En enää pitänyt yhteyttä niihin ihmisiin, jotka olivat tunteneet mut silloin. Paitsi siskoihini. Edes Hanna ei tiennyt. Ajatus siitä, että mun pitäisi kertoa Jooalle tuntui mahdottomalta ja se puristi kaiken hapen ulos mun keuhkoista.

Kuinka tosissani mä olin Jooan kanssa? Halusinko mä elämän Jooan kanssa vai ilman Jooaa?

Yksinkertaistin ongelman alkeellisimmalle tasolle, ja tajusin, ettei se lopulta edes ollut mikään valinta.

Sokerisiipi

• Teemestari
A/N: Omistan tämän seuraavan osan Räntsäkeelle, koska sä tiesit ;)

75. Tartu tilaisuuteen
S
draama
112. Torstai
350 sanaa

Jooa

Mun oli vaikea keskittyä opiskeluun tai ylipäätään yhtään mihinkään. Oli mahdotonta työntää se riita sivuun kuin se ei olisi niin vakavaa. Me ei oltu puhuttu juuri mitään melkein pariin viikkoon. Mun mielestä se oli helvetin vakavaa. Monta kertaa olin soittamassa sille, mutta en halunnut kuulla lisää tiuskimista ja vittuilua, joten en mä sit soittanut. Oli vaikea nukkua, kun vieressä ei ollut ketään, ja Tatun mukaan mä vaikutin luonnottoman ärtyneeltä ja masentuneelta. Sen verran näkyi siis ulospäin. Olisipa se tiennyt, millainen myllerrys mun sisällä kävi.

Kaipasin Eetua aivan kamalasti, mutta itsepäinen ääni sanoi mussa, että oli Eetun vuoro tehdä aloite. En jaksanut aina olla se, joka selvitti asiat ja otti kontaktia. Eetu ei voinut ottaa passiivista roolia luullen, että kaikki aina hoituu, kun mä teen sen kuitenkin. Tää oli sen tilaisuus todistaa, että mitä se musta ja meistä oikein lopulta tahtoi, ja olinko mä sille se ihminen, jolle se halusi jakaa asioitaan, niitä kipeitäkin.

Olin tosi pahalla tuulella yhden pitkän ja rasittavan torstaipäivän jälkeen. Olin kaupassa – Eetun Lidlissä, mutta sitä ei näkynyt – kun mun kännykkä soi. Toivoin aina, että se olisi Eetu, ja mun mieli synkkeni entisestään, kun näin, kuka mulle soitteli.

"No hei, Taneli. Sustakin kuulee. Joko kipitit takaisin Saksaan?" kysyin purevasti ja pyörittelin käsissäni purkkikeittoa, jota en ajatellut edes ostaa.

"Taisin ansaita tuon", Taneli hymähti ja sen ääni oli yhtä miellyttävä kuin muistinkin. Sitä oli aina kiva kuunnella ja nytkin tunsin ärtymykseni hiukan lievenevän. "Suomessa ollaan vielä. Sori niistä ohareista tässä taannoin. En ollut silloin vielä valmis kohtaamaan sua. Kai mua jotenkin ravisteli se, että seurustelet jonkun toisen kanssa."

"Sähän katkaisit välit muhun", muistutin sitä.

"Mä tiedän sen. Se tuntui silloin fiksuimmalta vaihtoehdolta, ihan sunkin kannalta. Kuule, näistä asioista on paras puhua kasvotusten. Pääsisitkö sä tässä lähipäivinä Helsinkiin? Puhutaan ja selvitetään meidän asiat. Oon sen velkaa sulle."

"Todellakin olet", sanoin, mutta en saanut ääneeni enää terävyyttä. Taneli kuulosti vilpittömältä ja se ainakin myönsi virheensä suoraan toisin kuin Eetu. "Tuun vaikka heti huomenna."

"Oi, tulisitko?" Taneli kuulosti niin ilahtuneelta, että mua hymyilytti. "Okei. Mahtavaa!"

Me sovittiin yksityiskohdista ja lopeteltiin hyvässä hengessä. Olin niin hyvilläni, että edes jokin sujui.

Räntsäke

• Vieras
Omistettu miulle? Aw, kiits.. : )
Ja joo, tosiaan tiesin... Tietysti Tanelin lopullinen esiinmarssi on pahinpaan mahdolliseen aikaan. Iso riita päällä, Eetu ehti just vähän lauhtua... Kyllä tää näitten jätkien kuvio on vaan koetuksella. Mut loppujen lopuksi, hyvä niin. Eiköhän tästä joskus jotenkin selvitä. Todellinen rakkaus kestää myös karikot, eikä elä vain kivoina ja hellinä hetkinä.
Mut siis... Taneliko oli tässäkin välissä jo ehtinyt jotkut oharit tehdä? Eka kinusi ja kinusi, että nyt pitää nähä ja puhua, ja st kuitenki... Äh, ihme jätkä! Ihan oikeutetusti Jooa suhtautuu häneen hieman kyynisesti.
Vähän myös jännittää, että mikähän se nyt on se Eetun synkkä salaisuus, mistä se vihjasi tuossa... Mut juu, jatkossahan sekin selviää. Kattoopi nyt, kuin tässä vielä käy. : )

Sokerisiipi

• Teemestari
Räntsäke: Tottahan toki, onhan tää tarinan kriisikohta :3 On hyvä välillä koetella ja testata, että minkä sorttinen rakkaus on kyseessä ja mihin kaadutaan ja mistä selvitään. Siis. Taneli sanoi alunperin, että haluaa nähdä Jooan uudenvuoden aikaan ja vältteli jätkää sit koko tammikuun, kunnes nyt viimein sai sotkunsa jonkinlaiseen järjestykseen ja sai sovittua treffit Jooan kanssa. Se on vähän semmoinen :'D Katsotaan indeed. Kiitos kommentista! ^^

A/N: Huu, mikä kirjoitustahti. Tällä vauhdillahan tämä vielä oikeasti valmistuu :--D (olisi jo aikakin)

76. Kun sanat loppuu
S
draama, angst
58. Tuntematon
200 sanaa

Eetu

Jooa soitti mulle torstai-iltana, että voinko tulla kissavahdiksi pariksi päiväksi. Sen ääni ei suoranaisesti ollut tyly, mutta aika lattealla sävyllä se mulle puhui. Kuin ei olisi kiinnostanut paskaakaan. Tukahdutin ikävät, vittumaiset vastaukset, joita pyöri kielellä useampi.

"Tietysti. Minne sä oot menossa?"

"Helsinkiin." Jooa ei valaissut asiaa sen enempää eikä mun tehnyt mieli kysyä.

"Selvä."

Me oltiin pitkän aikaa hiljaa, mutta kumpikaan ei katkaissut puhelua.

"Ootko sä siellä vielä?" kysyin vähän arasti hetken kuluttua.

"Olen", Jooa vastasi pehmeämmin kuin puhelun alussa. Se ei ollut vielä lähelläkään sen normaalia, eläväistä ja lämmintä äänensävyä, mutta oli se vähän parempi.

"Miten sulla menee?"

"Ihan hyvin. Opintoja, kavereita, lenkkeilyä ja muuta", Jooa selosti aika haluttomasti. "Sulla?"

Mun rintaa puristi tukalasti. En kestänyt, kun me oltiin näin, kuin kaksi tuntematonta, yhtä etäisiä ja varautuneita. Kaipasin meidän naljailua, Jooan hassutteluja ja jaarittelua, hymyä sen äänessä ja helliä sanoja, joita se luritteli sujuvasti kuulostamatta yhtään epäuskottavalta.

"Mulla on ikävä sua", sanoin. 

"Mitä? Sori, en kuullut", Jooa sanoi, ja musta tuntui, että se vittuili mulle ja koko tunnustus kadutti saman tien. Äkillinen suuttumus leimahti mussa ja hammasta purren sanoin:

"Että milloin pitäisi saapua Pahviksen luo?" 

"Iltapäivällä vaikka. Mun juna lähtee kahdeltatoista."

"Selvä. Mä tuun silloin."

Ei ollut muuta sanottavaa.

Hilla

Voi helkutti. Itsepäisyys..*hakkaa päätään senään*