Nimi: Lehtipyörteitä
Kirjoittaja: Mixiuu
Beta: roxy
Ikäraja: Sallittu
Päähenkilö: Remus Lupin
Genre: Drama
Disclaimer: Ficin hahmo kuuluu J.K Rowlingille, mutta minä päätin tylsyydessäni leikkiä sillä. En saa mitää korvausta!
Haasteet: Osallistuu
Vuodenaika-haasteeseen vuodenajalla syksy,
Ficletpakka-haasteeseen ja on osa minun HeHe-tavoitteitani.
A/N: Tää ei nyt ehkä ole mitään mun parhaimmistoa, mutta kelvatkoon. Enjoy!
LehtipyörteitäKylmä viima puhalsi nuoren pojan tummanruskeita hiuksia ja vaikka olikin vasta alkusyksy, ilma oli jo kohtalaisen koleaa ja kylmää. Siksi ympärillä saattoi nähdä paksumpiin vaatteisiin vuorautuneita ihmisiä, jotka yskivät potien jokavuotista syksyn flunssaa.
Remus itse ei ollut halunnut pukeutua lämpimämmin, sillä se ei hänen mielestään ollut tarpeellista. Oikeastaan poika rakasti syksyistä viileää tuulta, joka sinkosi puiden kellastuneita lehtiä yläilmoihin, laskien ne sen jälkeen rauhallisesti takaisin maahan. Sen lisäksi Remus tykkäsi erityisesti maalata syksyllä, kun kauniit lehtipuut vapauttivat oman suojakerroksensa tuulen mukaan tanssimaan. Se oli upean näköistä.
Kaikki muukin syksyllä oli kaunista; hienot lehtimatot peittivät tummanvihreän nurmikon ja yksittäiset sadepisarat pomppivat iloisesti talojen katoilla, luoden rytmikkään kuuloista rummutusta. Se oli kuin musiikkia Remuksen korville. Poika saattoi vain sulkea silmänsä ja nauttia siitä, kuinka ihanan kuuloiset ääniaallot virtasivat hänen tärykalvoihinsa. Ja kun Remus lopulta avasi silmänsä, hän tunsi sydämensä sykähtävän onnesta näkiessään silmiensä ohi vilahtavat lehtipyörteet. Nekin olivat hienoja, niin kuin kaikki syksyssä oli.