Nimi: Ei pettäjä kaipaa sääliä
Raiting: S
Paring: Harry/Draco (Draco/Hermione viittaus)
Summary: Usein pettäjät kaipaavat ja janoavat sääliä kumppaneiltaan,
mutta joskus se rooli kääntyy petetylle.
Laulu: Simple Plan - When you're gone
Hahmot eivät ole minun, ne kuuluvat meidän iki-ihanalle Rowling-tädille (:
Kiitos lainasta.
Ei pettäjä kaipaa sääliä
I look around me
But all I seem to see
It's people going nowhere
Expecting sympathy
It’s like we’re going through the motions of a scripted destiny
Tell me where’s our inspiration
If life won’t wait
I guess it’s up to me
Draco katsoi muita luihusia lievä inho ja alhaisuus kasvoillaan. Hän siirsi katseensa hitaasti muita tarkkaillen rohkelikkojen pöytään. Harry istui siellä hiukset sekaisin ja uni kasvoillaan leväten. Hän ei näyttänyt huomaavan Dracon katsetta, tai sitten hän peitti sen turhan hyvin.
Kuten oli peittänyt jo useita viikkoja.
No we're not gonna waste another moment in this town
Woahh
We won’t come back the world is calling out
Woahh
Leave the past in the past gonna find the future
Draco oli kuullut kuinka monet olivat kertoneet hänen suudelleen Hermionea, ja tottahan se oli. Ei Draco sitä ollut suunnitellut - se vain sattui tapahtumaan väärään aikaan. Poika tunsi nyt kuinka Hermionen katse poltteli häntä entistä kuumemmin oikeaan ohimoon.
Draco kuljetti katseensa pitkin rivissä istuvia Weasleyta Hermioneen. Tyttö oli yhtä hymyä ja kiehnäsi omituisesti penkissään. Draco kuuli Ginnyn kysyvän jotain ja näki kuinka Hermione punastui korviaan myöten.
Misery loves company
Well so long
You’ll miss me when I’m gone
Dracon suunpieli nykäisi kun Harry alkoi puhumaan Ronille jotain - epäilemättä keskustelu liittyi huispaukseen, kun Ron leikki haarukassa olevan nakin lentävän. Yllättäen, kuin hidastetussa filmissä, Harryn pää kääntyi Dracoa kohti ja pojan katse seurasi perässä. Siinä he sitten katselivat toisiaan. Harryn katseesta ei voinut lukea mitään tunteita, hänen silmänsä olivat ilmeettömät, täysin tyhjät. Hän näytti niin säälittävältä, yritti esittää niin kovasti olevansa jotain tärkeää.
Let's go...!
Draco siristi silmiään ja pudisti päätään. Hän nousi ylös penkistään ja näki kuinka Harryn kasvot muuttuivat hätääntyneiksi.
"Olet säälittävä", Draco muotoili sanat huulillaan ja lähti viitta liehuen Suuresta salista. Ennen kuin hän ehti marmoriportaisiin, hän tunsi Harryn tarttuvan häntä käsivarresta.
"Draco", poika kuulosti hengästyneeltä, "En minä ole vihainen", hän sai puhua Dracon selälle, "En ole. Oikeasti. Se oli varmasti vahinko. Et sinä minua haluaisi satuttaa, ethän?"
Nuo sanat olivat tyrmätä Dracon.
Won’t look back
When I say goodbye
I’m gonna leave this hole behind me
"Kyllä me tästä selvitään, eikö niin?" Draco oli kuulevinaan kuinka itku rutisi Harryn kurkussa.
Draco antoi hiljaisuuden laskeutua heidän ympärilleen ja kääntyi sitten Harrya kohden. Pojan silmät kimmelsivät kyynelistä ja hän katsoi toivottomana Dracon harmaita silmiä.
"Kuuntele itseäsi", Draco sihisi inhoten, "Olet säälittävä. Et muka välitä siitä, että suutelin Hermionea? Eikö sinua enää lainkaan haittaa että petin sinun luottamuksesi? Entä se sinun vihasi, joka on leijunut meidän ympärillämme muutaman viikon ajan?"
"En minä-"
"En minä tätä aamulla halunnut, mutta kun näin kuinka säälittävä sinä olit", Draco katsoi poikaa nenänvarttaan pitkin, "Koitit hautoa vihaasi ja menettää samalla itsesi. Minunkaan tunteeni eivät ole koskaan kadonneet näin nopeasti."
Draco katsoi kuinka Harry nielaisi ja suoristi sitten ryhtinsä, "Kuule", poika aloitti ja karaisi kurkkuaan, "En minä sinua kaipaa, tiedätkö? Et sinä merkitse minulle enää mitään. Mene vain ja ota Hermione mukaasi. En todellakaan välitä teidän puuhistanne yhtään. Tämä kaikki on ollut yhtä suurta virhettä."
"Kerrankin olemme samaa mieltä jostain", Draco sanoi inhoten, "Meidän tiemme eroavat nyt - lopullisesti."
Draco kääntyi viimeisen pahan katseensa jälkeen ympäri ja lähti armottomasti marssimaan portaita ylös. Puolivälissä hän kuitenkin saattoi kuulla kajahtelevien askeltensa seasta tuskaisen ja vaikeroivan nyyhkäisyn.
You’re gonna wake up feeling sorry
Cause life won’t wait
I guess it’s up to you
[size=85]A/N: Kiintoisaa.. en ole aivan täysin varma mitä Simple Plan on näillä laulunsanoilla ajanut takaa, mutta minusta ne sopivat tällaiseen ]