Luin molempien kommentit jo päiviä sitten, mutta vastaaminen niihin vain kesti. Pahoitteluni. Teidän molempien jättämät kommentit olivat tosi ihania ja saivat mut sanattomaksi. ◕‿◕
Otaku: Mulla on ihan sama homma, kun kommenttikampanjan kautta jätän jollekin kommenttia. Mutta älä huoli, sun kommenttisi on oikein hyvä. Todellakin oikein hyvä.
Todella mukava kuulla, että olen mielestäsi osannut tuoda selkeästi tässä esille sen kaiken mitä kiusattu joutuu kokemaan elämässään, myös senkin jälkeen, kun kiusaaminen on taakse jäänyttä. Ikävä kyllä, mulla on omakohtaisia kokemuksia kiusatuksi joutumisesta, joten mun oli turhankin helppo kuvata niitä tuntemuksia, mitä kiusaaminen aiheuttaa ja miten se vaikuttaa elämään.
Nykyään yritänkin aina mahdollisuuden tullen valistaa ihmisiä kiusaamisesta ja mitä se aiheuttaa. Ja että se tulee aina vaikuttamaan kiusatun elämässä, tavalla tai toisella, joillakin enempi kuin toisilla. Tänkin raapalesarjan on tarkoitus olla valistava.
Mä olen käynyt tuon tyyppisien koulupsykologin luona, jolla Hilja tässä kävi. Siellä käyntien olisi kai pitänyt auttaa, mutta mulle tuli aina vaan pahempi olo ja pian sitä alkoi uskoa (yhä enempi), että itsessä oli jotain vikaa.
Iron Man-mantra on sellainen, jonka keksisin itselleni käyteyttäväksi ahdistus-/paniikkikohtausten aikana nähtyäni kolmannen Iron Man-elokuvan. Jotenkin siitä tulee lohdullinen tunne, kun ajattelee, että supersankaritkin ovat tavallisia ihmisiä, joilla on omat ongelmansa - maailman pelastamisen lisäksi. Ja jos Tony Stark pärjää ahditus-/paniikkikohtausten kanssa, niin sitten pärjää myös itse.
Ajattelin lainata sitä sitten Hiljalle, koska Hiljakin tarvitsee jotain, mikä rauhottaisi häntä ja helpottaisi ahdistus-/paniikkikohtausten aikana. Stressipallon lisäksi.
Halusin kirjoittaa tähän ns. onnellisen lopun. Että Hilja on alkanut ymmärtää, että hänellä(kin) on arvoa vaikka muut muuta väittivätkin. Ja että hänellä on oikeus myös olla oma ihana itsensä niin kuin muillakin.
Mä olen kirjoittanut joskus aikaisemminkin tarinan kiusaamisesta, mutta en ole ihan varma, että olenko julkaissut sen täällä. Jos en ole, niin tuskin tulen julkaisemaankaan, koska sen kirjoittamisesta on melkoisesti aikaa ja tyylini on tässä välissä ehtinyt muuttua melkoisesti. Tulen kyllä kuitenkin vielä aivan varmasti kirjoittamaan lisää tarinoita kiusaamiseen liittyen.
Kiitos sulle todella paljon ihanasta ja kivasta kommentista! Se sai mut sanattomaksi.
Ooka: Älä yhtään pahoittele kommenttisi laatua. Se on oikein hyvä kommentti, joka myös onnistui saamaan mut sanattomaksi (kirjoitin melkein tajuttomaksi, ehhehe
).
Olen todella pahoillani siitä, että olet joutunut kokemaan kiusaamisen helvetin. Tiedän täysin (tai no, en ehkä ihan täysin, mutta kuitenkin) miltä susa tuntuu. Mä olin koulukiusattua myös ja sen vuoksi mulla puhkesi paniikki-/ahdistushäiriöt, joiden kanssa joudun yhä elämään. Itseluottamusta mulla ei ole oikein nimeksikään, mutta yritän saada sitä nousemaan sieltä syvyyksistä, johon se liiskattiin, edes jonkin verran. Pelkään sosiaalisia tilanteita tavattoman paljon ja mulla on myös paha luottamuspula. Ja kuten sä, mäkin tulen aina pohtimaan aika ajoin, että miksi mua alettiin kiusata. Mutta niin kuin sanoit, en tule sitä luultavasti koskaan tietämään.
Todella mukava kuulla, että mielestäsi tyylini sopi tähän aiheeseen. Kyllä siellä oli humoristiseksi tarkoitettuja kohtia, mutta mun huumorintajuni on vähän outo ja erilainen, joten ollut varma avautuisivatko ne kaikille – ja naurattaisivatko ne ketään muuta kuin mua. Joten kiva tietää, että sai olit (kai) ne sieltä huomannut, mikä on mahtavaa. Tällaiseen vakaavaan tekstiin on hyvä (koettaa) laittaa huumoria hieman mukaan, pieneksi piristykseksi.
Kuten tuossa jo Otakulle sanoinkin, niin olen ottanut elämäntehtäväkseni koittaa aina mahdollisuuden tullen valistaa ihmisiä kiusaamisesta ja sen jättämistä jäljistä/arvista. Aion myös jatkaa sitä, sillä aihe on todella tärkeä ja (harmillista kyllä) ajankohtainen asia, jonka eteen pitää tehdä töitä.
Kiitos ihanasta kommentistasi. On mukava tietää, että joku on lukenut tämän ja pitänytkin. Se merkitsee mulle todella paljon.
Arvostan teidän molempien kommentteja todella paljon. Joten vielä suuret kiitokset molemmille!❛ᴗ❛✿
-tirsu