Mä en ole koskaan ajatellut rakastuvani mitenkään erityisesti joko "hyviksiin" tai "pahiksiin". Se on aina ihan hahmokohtaista, mulla on molemmilta puolilta suosikkeja. Sen sijaan voin yleistää jonkinlaisen ryhmän, josta löytyy lähes aina hahmo, jota rakastan. Kutsun sitä ryhmää nimellä "Lovable bastards". Hahmot voi luokitella ihan hyvin hyviksiin tai pahiksiin, tai sitten ne ei ole kumpaakaan. Jotenkin sellaiset raivostuttavan ihanat hahmot on mun mieleen. Jokainen varmaan luokittelee "raivostuttavan ihanankin" eri tavalla kuin muut, mutta sama se. Puhun siis yleisesti hahmoissa, joissa jokin ärsyttää (tai jotka ärsyttävät/raivostuttavat muita), mutta niissä on silti niin paljon ihanaa. Niistä muutamina mainitsen nyt Death Noten
Yagami Lightin, Gravitationin
Seguchi Tohman, Amour Sucrén
Dakotan, The Elder Scrolls V: Skyrimin
Ciceron ja Gokusenin
Baban. Pottereista tähän kategoriaan menee mm.
Lucius poikineen. Elder Scrolleista myös
melkein kaikki Altmerit ylimielisine luonteineen sopii tähän kategoriaan.
Noista mainitsemistani hahmoista Yagami ja Seguchi sopivat myös ulkonäöllisesti rakastamaani hahmotyyppiin, joka on mieleeni. Tai ehkä ne on lähinnä ne hiukset. Kuitenkin sellainen "kaunispoika" bishounen-tyyppi on mieleeni. Samaan sarjaan kuuluu myös mm. Digimon Saversin
Tohma H. Norstein, Junjo Romantican
Takatsuki Shinobu ja Amour Sucrén
Nathaniel. Luonne voikin sitten olla melkein mitä vaan
Tai no, tajusin juuri että noita minun listaamiani hahmoja tässä "kategoriassa" kuvaa aika hyvin
menestys. Kukin omalla sarallaan, oli kyse sitten koulusta, töistä tai jostain muusta. Sen sijaan persoonat on aika erilaisia. Nathaniel on kiltti, tunnollinen ja melko vakavamielinen, kun taas Seguchi on bisnesasioissa (ja joskus tuntuu että muutenkin) häikäilemätön mutta tahtoo rakastamilleen ihmisille vain hyvää.
Tajusin juuri että tuo mun listaama bishounen-lista käsittää blondeja (tai no, Shinobun ja Lightin hiukset on oikeestaan ruskeet), mutta ei tosiaan tarkoita, etteikö muita tuolla listalla olisi. Sattumaa tällä kertaa
Esimerkiksi Diabolik Loversin pojilla on monenväristäkin tukkaa, ja suosikkini
Laito on punapää. Heistä ei kyllä kukaan sovi tuonne "lovable bastards" -ryhmään, he ovat ihan yksinkertaisesti "bastards"
Mutta pahuksen hyvännäköisiä.