Kirjoittaja Aihe: Death Note/Kuroshitsuji: Filosofista | K-11 | M/M | Oneshot  (Luettu 1206 kertaa)

Beyond

• Kamui
  • op HaX
Ficin nimi: Filosofista
Kirjoittaja: Beyond
Ikäraja: K-11
Fandom: Death Note, Kuroshitsuji
Paritus: Matt/Mello, (Sebastiel)
Genre: AU, parodia, crack & (omalaatuinen) huumori.
Vastuuvapaus: En omista mitään paitsi mielikuvitukseni. En myöskään kritisoi Finin ikärajapolitiikkaa, vaan hyvä kirjoittajahan on aina ajan hermolla, ja turhautunut Matt huvitti minua ajatuksena aivan liikaa! :D
A/N: Joskus en tiedä itsekään, miten perustelisin tekstiäni. Älköön kukaan säikähtäkö, vaikka tämä on jo toinen crack-ficci Matt/Mellosta lyhyen aikavälin sisällä, koska vielä jonain päivänä kirjoitan heistä vähän puoli vakavammin. Se päivä vain ei ollut tänään.

Mattin oli toisinaan myönnettävä itselleen, että hänellä oli paljon nörttimäisiä harrastuksia. Kai se oli jokin hakkerineron ammattitauti. Punapää oli aina nauttinut videopelien lisäksi animesta ja fanfictionista. Ne lajit ikään kuin kulkivat käsi kädessä. Sen takia Matt oli rekisteröitynyt muuan foorumille, jossa oli lukuisia herkullisia tekstejä aiheesta kuin aiheesta. Viime aikoina punapää oli erityisen viehtynyt animesta nimeltään Kuroshitsuji.

Eräänä rauhaisana tiistai-iltapäivänä punapää nojautui rennosti taaksepäin työtuolillaan ja avasi linkin, joka johti K-18 ikärajalla varustettuun Kuroshitsuji-ficciin. Matt luki tekstin läpi vain tajutakseen, että tekstissä tapahtunut mitään muuta kuin pieni, siveä suukko. Punapää hölmistyi aluksi, mutta luki sitten jo tulleet kommentit, joissa selvitettiin, että foorumin ikärajakäytänteet olivat muuttuneet. Jopa linkki ikärajaketjuun löytyi eräästä kommentista.

Matt klikkasi linkin auki, luki uudistuneet säännöt ja melkeinpä älähti ääneen. Hän joutui lukemaan säännöt vielä toistamiseen vain vakuuttuakseen siitä, että oli lukenut aivan oikein. Ensisilmäyksellä vaikutti nimittäin siltä, että siitä lähtien kaikki alle 16-vuotiaan ja aikuisen ihmisen välistä suhdetta käsittelevät tekstit luokiteltaisiin pedofiliaksi, olipa sitten kyse siitä, että teini haaveili salaa opettajastaan tai sitten oikeasta pedofiliasta. Tekstin alkuun olisi siis jatkossa merkittävä pedofiliavaroitus, joka myös nostaisi tekstin ikärajan automaattisesti alle 18-vuotiaille sopimattomaksi.

Ei punapää yleensä suhtautunut hirveän intohimoisesti foorumin tapahtumiin ja sääntömuutoksiin, mutta sillä kertaa häntä totta puhuen ärsytti. Kuroshitsujissa vihjailtiin aika avoimesti nuoren henkilön ja miltei aikaakin vanhemman demonin välisestä suhteesta. Kuka tahansa itseään kunnioittava vaihtoehtokulttuurin edustaja tahtoi lukea fanfictionia sellaisesta aiheesta. Toisaalta niin vaihtoehtokulttuuria punapää ei kokenut edustavansa, että tahtoisi lukeutua pedofiiliksi parittaessaan kahta täysin fiktiivistä hahmoa keskenään. Sen lisäksi Matt ei voinut ymmärtää sitä, mikä ihmeen pointti oli demonisoida nuoren, kehittyvän ihmisen seksuaalisuutta. Aivan kuin alle 16-vuotiaan kiinnostus aihetta kohtaan olisi ollut täysin poikkeuksellista.

”Mells, tiedätkö sinä, mitä fanfiction on?” punapää kysyi pitkästyneeseen sävyyn. Tosin sohvalla puhelintaan näpertävän vaaleaverikön ikävystyneisyydelle sävy ei vetänyt laisinkaan vertoja.
”En”, Mello vastasi äänellä, joka kieli siitä, ettei hän todellakaan hinkunut tietää. Se ei kuitenkaan Mattia estellyt, sillä hänen oli pakko saada puhua jonkun kanssa uusista ikärajoista ja siitä, miten paljon ne ärsyttivät häntä. Niinpä punapää selitti silmiään pyörittelevälle vaaleaverikölle lyhykäisesti fanfictionin merkityksen:
”Fanfiction on fiktiivistä tekstiä, jonka lähtökohtana on jokin jo olemassa oleva elokuva, kirja tai sarja. Sitä kirjoitetaan monesti siksi, että alkuperäisissä juonissa on tehty täysin tyhmiä ratkaisuita ja ainoa tapa korjata ne on kirjoittaa itse paremmin.”
”Kiitos maailmani avartamisesta.”
”Mells, minä kuuntelen joka pirun päivä ties millaista marinaa sinulta. Olisi ihan kohtuullista, että tämän yhden ainoan kerran sinäkin kuuntelisit”, punapää ärähti.
”Voi elämä, hyvä on sitten”, vaaleaverikkö puuskahti ja loi Mattiin murhaavan katseen. Keskustelunaloitus ei ollut ehkä paras mahdollinen, mutta siihen punapään oli tyydyttävä, jos tahtoi keventää sydäntään.

”Viime aikoina olen tutustunut erääseen anime-sarjaan, jossa teinipoika myy sielunsa demonille kostaakseen vanhempiensa kuoleman”, Matt aloitti. Vaaleaverikkö ei näyttänyt enää niin hirvittävän pitkästyneeltä, sillä tämän käsitys hyvästä vapaa-ajasta piti sisällään mitä todennäköisimmin sielunkaupittelua ja kostoa.
”Olen lukenut paljon aiheeseen liittyvää fanfictionia, koska sarjassa pojan ja häntä palvelevan demonin välinen jännite on aivan ilmiselvää. Nyt sitten lempifanfictionfoorumillani on päätetty, että noiden kahden välinen suhde on tulkittavissa pedofiliaksi”, punapää jatkoi.
”Matty, nyt on todettava, että minua ei oikeasti kiinnosta, vaikka se sielunmyynti kuulostikin ihan hyvältä. Mene valittamaan sille typerälle foorumille, äläkä minulle”, vaaleaverikkö pyysi tuskastuneesti.
”En minä viitsi valittaa siellä, koska vaikka esittäisinkin asiallisia mielipiteitä tuosta sääntöuudistuksesta, minun asialliset mielipiteeni nähtäisiin vain riidanhaastamisena”, punapää totesi surullisesti.
”Voi elämä”, Mello jupisi jo toistamiseen selvästikään ymmärtämättä, mistä kenkä puristi tai sitten vaihtoehtoisesti siksi, että tilanne oli hänestäkin absurdi. Matt pudisteli päätään, kaivoi savukeaskin taskustaan ja sytytti tupakan. Hän todella tarvitsi kunnon hermosavut.

”En tiedä, mikä minua tässä järkyttää eniten; se, että lempiparituksellani on yhtäkkiä pedofiliaksi tulkittava suhde vai se, että nykyään normaalitkin kehitysvaiheet tulkitaan monia yököttäviksi asioiksi”, punapää jupisi puhallellessaan savurenkaita ilmaan.
”Jos suhtautuisit vastaavalla innolla oikeaan elämään, Kira-olisi jo napattu ja syöpäänkin löydetty jo parannuskeino”, vaaleaverikkö totesi huokaisten.
”Ehkäpä, mutta ennen kuin ratkaisee suuria ongelmia, on parempi hoitaa pienemmät pois alta.”
”Miten filosofista.”

Viikon kuluttua foorumille oli tullut niin paljon valituksia ikärajapolitiikasta, että uudistuneita sääntöjä alettiin harkita uudelleen ja Kuroshitsuji-ficcien ikärajat muuttuivat takaisin järkeviksi. Kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun saakka.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2014 15:22:27 kirjoittanut Beyond »
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Aimtist

• raremagneetti
Kannanottoa ficin muodossa, malliesimerkki mielipiteen ilmaisemisesta kyllä :D Ja awws, Matt katsomassa animea ja lukemassa fanfictiota <3 Pystyn kyllä kuvittelemaan tuon niin selvästi! :D Ja hänellä on selvästi hyvä maku fandomien ja paritusten suhteen. Mahtaisikohan Mellokin innostua hieman enemmän sitten Death Notesta, kun Kuroshitsuji jo hieman herätteli kiinnostusta :DD
Lainaus
”Fanfiction on fiktiivistä tekstiä, jonka lähtökohtana on jokin jo olemassa oleva elokuva, kirja tai sarja. Sitä kirjoitetaan monesti siksi, että alkuperäisissä juonissa on tehty täysin tyhmiä ratkaisuita ja ainoa tapa korjata ne on kirjoittaa itse paremmin.”
Älyttömän hyvin tiivistetty pähkinänkuoreen! Aina itse kun yrittää selittää, mitä fanfiction tarkoittaa niin ulos tulee vain jotain todella epäselvää ja vaikeaselkoista selostusta asiasta :DD

Lainaus
”En tiedä, mikä minua tässä järkyttää eniten; se, että lempiparituksellani on yhtäkkiä pedofiliaksi tulkittava suhde vai se, että nykyään normaalitkin kehitysvaiheet tulkitaan monia yököttäviksi asioiksi”, punapää jupisi puhallellessaan savurenkaita ilmaan.
”Jos suhtautuisit vastaavalla innolla oikeaan elämään, Kira-olisi jo napattu ja syöpäänkin löydetty jo parannuskeino”, vaaleaverikkö totesi huokaisten.
”Ehkäpä, mutta ennen kuin ratkaisee suuria ongelmia, on parempi hoitaa pienemmät pois alta.”
”Miten filosofista.”
Täyttä asiaa kyllä molemmilta! Muutenkin fanonikseni on muodostunut, että Matt olisi Melloa ja Nearia viisampi, mutta L:n jalanjäljissä seuraaminen ei vain häntä kiinnosta. Joten se, että Matt keksisi lääkkeen syöpään olisi minun pääni mielestä ihan mahdollista :D Ei sinussa muuten sattuisi olemaan yhtään ennustajanvikaa? Loppu nimittäin kuulosti aika hyvältä! :D

Kiitokset tästä! <3
- Aimtist
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Beyond

• Kamui
  • op HaX
Aimtist, aww, kiitos! <3

Mäkin pystyn jollain tasolla kuvittelemaan, että Matt katsoo animea. :D Ja siis Kuroshitsuji on niin Mattyn juttu! ^^ Haha, olisipa tosiaan hauska crack-idea siinäkin, että tuossa niiden maailmassa olisikin Death Note -niminen anime..
"Mello, tule katsomaan äkkiä! Kirasta on tehty anime! O_O" -Matt
Eikäääh, mun piti seuraavaksi kirjoittaa jotain epä-crackia, mutta nyt taas mielikuvitus alkoi rullaamaan liikaa. Tämä idea on pistettävä ehdottomasti korvan taakse. :)

Ja siis mitä tulee siihen, että Matt on viisaampi kuin L:n oikeat seuraajat, niin olen itsekin miettinyt juuri samansuuntaisesti. ^^ Mattylla voisi olla potentiaalia ties mihin, mutta sitähän ei koskaan saada selville, koska Matt ei tahdo edes yrittää. :D Tai kai se Mellon mieliksi on yrittänyt jonkin verran, mutta ei täysillä, koska pelkää, että joku voisi heittää siinä veivinsä, kun pääsisi liian lähelle Kiraa.

Haha, toivottavasti olen ennustaja! ^^ Minustakin nimittäin loppuratkaisu oli paras ikinä.

Kiitoksia vielä ihanasta kommentistasi! <3
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Verinen Paronitar

• monkerias
  • monokkeli huurussa
Lainaus
Kuka tahansa itseään kunnioittava vaihtoehtokulttuurin edustaja tahtoi lukea fanfictionia sellaisesta aiheesta.

:D

Tämä oli hauska lukaista heti siihen Verenvuodon perään, ja voi jeesus miten tykkäsin Mellon osuudesta tässä ficissä! En voi quotata mitään sen hulppeinta heittoa, koska silloin pitäisi varmaan napsaista kommenttiin suunnilleen kaikki, mitä kyseinen jamppa tässä ficissä sanoo. Ah, mitä kyllästymistä! Sielunmyymistä koskevat osat oli jo ihan parhautta, ja sen ansiosta nään jo mielessäni miten Mells haukottelisi mielenosoituksellisesti jonkun demonin suurieleisesti tarjotessa diiliä <3

Jooei sori, tämän fiksumpaa ei nyt kyllä irtoa. Halusinpahan vain ilmoittaa, että oli varsin ilahduttavaa viihdykettä yöhön, kiitoksia.

sano mua rovastiks