Kirjoittaja Aihe: Doctor Who: Huonoin hätäpiilo koskaan [S, Tohtori/River]  (Luettu 2264 kertaa)

Nukkemestari

• Lonkeropulla
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: Huonoin hätäpiilo koskaan
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Doctor Who
Tyylilaji: Adventure, Fluff
Ikäraja: S
Paritus: Tohtori/River
A/N: Älytön otsikko vol. 3-haasteeseen! Harmittelen sitä ettei Tohtorin ja Riverin suhdetta käsitellä/käsitelty tarpeeksi paljon tv-sarjan puolella, mutta onneksi fanfiction maailma on olemassa. Toivottavasti pidät tästä.
Edit: 15.7.2014: Uusi kappalejako!

Huonoin hätäpiilo koskaan

”Tule jo!”
River sanoi ja veti Tohtorin hihansuusta huoneeseen ja paiskasi sen oven kiinni. ”Ne tulevat aivan kohta!”

”Minulla on suunnitelma!” Tohtori sanoi. ”Tai ei ole, voi olla sellainen tulevaisuudessa.
Tarvitsen aikaa ajatella!”
”Meillä ei ole aikaa! Sinä se aikaherra olet, keksi jotain!”

”Tarvitsen... tarvitsen...” Tohtori pyörähti ympäri. Huoneessa oli kolme asiaa jotka
kiinnittivät Tohtorin huomion ensimmäinen oli valtava vaatekaappi, toinen oli jykevä
parivuode ja kolmas oli jadesta tehty kiinankaali sen vieressä olevalla pienellä
pöydällä. Hän käveli sen luokse, koputti sitä ja oli juuri sanomassa jotain kun River
kiskaisi hänet ympäri ja sanoi: ”Et ainakaan sitä. Tule, mennään piiloon tuohon
kaappiin!”

Tohtorilla ei ollut vastaan sanomista kun River veti hänet kanssaan kaappiin. Kaappi oli täynnä koinsyömiä pölyisiä turkiksia. Yksi niistä osui suoraan Tohtorin leukaan aiheuttaen valtavan pölypilven.

”Tämä on”, Tohtori aivasti ja jatkoi: ”On huonoin hätäpiilo koskaan ja missään
universumissa.”
”Olisit keksinyt sitten jotain parempaa. Sillä koriste-esineelläkö aioit heittää dalekia?”
”Ei ei ei, se ei ollut mikä tahansa koriste-esine, se oli kiinankaali! Jadesta!”
”Täytyykö sinun olla aina niin lapsellinen?” River sanoi, hätkähti hiukan ja jatkoi:
”Hyss, ole hiljaa, taisin kuulla jotain.”
”Mutta se oli kiinankaali!”
”Hiljaa nyt!”
”Mutta---”

Riverin suu tukki Tohtorin suun kirjaimellisesti tämän tyrkätessä huulensa vasten
Tohtorin suuta. Se ei ollut kovin hellä suudelma, vaan pikemminkin hiukan kiukkuinen
törkkäisy.

”Mmm...” Tohtori mutisi. Hän hiljentyi suudelman muuttuessa pehmeämmäksi.
Vaatekaappiin lankesi hiljaisuus. Kuului sädetykin laukaus ja robottimainen ääni
”TARKISTAN TÄÄLTÄ!”
”SELVÄ!” Toinen samanlainen vastasi. Äänestä päätellen ovi rysähti lattialle.
Jokin liikkui huoneessa. He kuulivat kuinka se käänteli päätään edes takaisin.
Kaapissa lymyilevä pariskunnan kumpikin osapuoli tunsi toistensa sydämien sykkeen, River Tohtorin kahden.

Ääni tuntui suuntaavan ovelle. Tohtori ja River pysyivät vaiti pitkän tovin. Sitten River
raotti hiukan kaapin ovea.

”Selvä, reitti selvä”, River sanoi. ”Voimme palata TARDISille.”
River avasi ovea lisää, mutta Tohtori tarttui tätä toisesta kädestä.
”Oletko karkaamassa jonnekin?”

River kääntyi ja hymyili.
”Keskellä dalekien hyökkäystä? Olet sinäkin.”

Sitten hän sulki kaapin ja painautui kohti Tohtoria.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 09:50:16 kirjoittanut plööt »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

onkonälkä

• Show me some skin, I might bite it
Äh, miksen mä itse ole keksinyt, että DW on ehkä paras fandom ikinä noille älyttömille otsikoille? Pidin tästä kyllä! Tohtori oli kyllä niin tohtori tuon kiinankaalinsa kanssa :D Riveriä inhoan hahmona, joten se hieman laski lukunautintoa, mutta se nyt on vain minun ongelmani!
Dialogi on erittäin sujuvaa ja kaksikon välinen huumori toimivaa. Kiitos tästä!

Pahoitteluni, etten saa tämän pidempää kommenttia aikaiseksi! Karkasin vain ihan nopeasti käymään koneella  ;D
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

Nukkemestari

• Lonkeropulla
  • The Uneartly Child
Kiitän kommenteista!

Mikä jäi häiritsemään, on kappalejako. Ainoa asia, mikä teki tän lukemisesta jokseenkin keskeneräisen oloisen ja epämukavan.

Hyvä kun huomautit, jostain syystä tää on vetänyt kappalejaon jossain vähän omituiseksi O_o? Ei se silloin kyllä mielestäni ollut kun postasin...

Jadesta tehty kiinankaali ei muuten ole oma ideani, nimittäin törmäsin sellaiseen vuosia sitten kiinaposliinikaupassa. Tai en ole varma oliko se jadea vai lasia :D
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Kaatosade

• pervektionisti
  • kiero ja sarkastinen
Pakko lukea, kun samasta otsikosta kirjoitettiin. Jotenkin tuo otsikko provosoi heti ihanaan läheisyyteen kun survoudutaan yhdessä johonkin maailman huonoimpaan hätäpiiloon, ja mikäs sen mahtavampaa. En muista hahmona Riveriä ollenkaan (olen katsonut sarjaa tosi vähän) mutta se ei haitannut yhtään.

Jadesta tehty kiinankaali. Eikä. En aina ihan ymmärrä koriste-esineitä, jos se nyt oli koristeeksi tarkoitettu, mutta miksikä muuksikaan. En ihmettele, että Tohtori tuijotti sitä.

Lainaus
”Minulla on suunnitelma!” Tohtori sanoi. ”Tai ei ole, voi olla sellainen tulevaisuudessa.

Ihana. Tuollaista ajatusmallia taitaa alitajuisesti tulla hyödynnettyä itse vähän väliä. Ei aavistusta mitä teen, ehkä mä sen keksin jossain vaiheessa. :D

Suutelointia kaapissa keskellä dalekien hyökkäystä. Mikä ettei! <3 Kiitoksia tästä, piristävä tapaus.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)