Nimi: Kuinka maailmaa muutetaan
Kirjoittaja: Onkonälkä
Paritus: Pansy/Draco
Ikäraja: S
Tyylilaji: Romance, Drama
Kun tapasin sinut, oli taivas harmaa kunnes se hiljalleen muuttui siniseksi kevään myötä ja heijastui mustajärvestä saaden silmäsi näyttämään sinisiltä.
Kun rakastuin sinuun, ja kerroin sen sinulle, kalpeat poskesi punertuivat ja kylmät silmäsi lämpenivät.
Kun me istuimme yömyöhään korkeimmissa torneissa, kävi taivaalla kaikki maailman värit sen tummuessa tähdiksi piilottamaan suudelmamme.
Kyynärvartesi oli yhtä valkea kuin muukin ihosi, kunnes teit suurimman virheesi ja se mustui käärmeen muotoon. Minä tein samoin vain rakkaudestani, tummasta pelosta eroa kohtaan.
Kun muutin kanssasi asumaan, oli kauluspaitasi valkoinen, kuten piha-aitamme, jonka maalasit vihreäksi ja valkopyykkiin lipsahti punainen sukka.
Kun minulla oli ollut jo viikkoja huono olo, ilmestyi raskaustestiin sininen viiva, jonka ei kuulunut olla siinä. Ei vielä.
Kun kerroin sinulle, puuterini juovittui kyynelistä ja silmäni oli violetti seuraavan viikon.
Kun pyysit anteeksi, olivat kyynelet sinun kasvoillasi ja silmäsi itkusta punaiset.
Kun lapsi kasvoi, oli pöytäliina vaaleanvihreä, kunnes se tahriintui mansikkamehuun kuumana kesäpäivänä.
Kun poika aloitti koulun, olivat toiveemme vihreät ja hopeiset, mutta kotiin saapuva kirje huokui sinistä. Kipu jota tunsit oli silti pienempää kuin punainen.
Kun hän muutti pois kotoa, jäi jälkeen sininen huone täynnä sinisiä julisteita.
Kun me tapasimme, olivat hiuksesi aivan vaaleat ja minun lähes mustat. Kun me vanhenimme yhdessä, sekoittuivat värit siistiksi harmaaksi, jonka värinen oli taivas kun ensi kerran kohtasimme, ja jonka värinen oli taivas kun tiemme erkanivat.
Hauta-arkkusi oli silmissäni väritön.