En osaa ottaa kantaa noihin Disney-leffoihin, kun en sitten Vaianan ole niitä katsonut.
Kyllä ne välillä käy mielessä, mutta ei ole tullut katsottua. Pitäisi kyllä varmaan katsoa, mihin Disney tässä on kehittynyt, kun onhan Vaianastakin jo 5 vuotta (Suomen ensi-illasta)?! Olin varma, että ehkä kaksi...
Omasta hyllystä löytyy tosiaan Vaianaan asti täydellinen kokoelma ja jokunen Disney-Pixar sekä noita Disney-elokuvien jatko-osia. On siellä esimerkiksi noista "uusista" Frozen 2, mutta en ole sitä(kään) vielä katsonut.
Tulin kuitenkin puhumaan James Cameronin
Avatarista (2009) ja sen jatko-osista. En tiedä, muistaako enää kukaan, kun Avatarin jatko-osista alettiin huhuta. Niiden kuvaukset ilmeisesti alkoi vuonna 2017. (Tuon tarkistin Wikipediasta. Huhuja oli minusta jo paljon aiemmin.) Noita jatko-osia on odoteltu tuosta kuvauksien alkamisvuodestakin laskettuna jo 5 vuotta. Tässä tapauksessa se tuntuu ikuisuudelta, vaikka juuri tuntui edellisessä kappaleessa, että Vaianahan taas julkaistiin "tyyliin eilen". Ristiriitaista, ettenkö sanoisi.
Itse Avatarista on jo yli vuosikymmen, mutta se teki minuun aikoinaan suuren vaikutuksen. No kaikkien näiden vuosien jälkeen
Avatar 2 olisi tulossa tänä vuonna, jos nyt olen ymmärtänyt oikein.
Onko joku, joka olisi seurannut "mitä Avatarille kuuluu" vuosien varrella? Odotatko leffaa? ...itseasiassa leffoja. Povattuja ensi-iltojahan on siis 2022, 2024, 2026 ja 2028. Tuntuu aika hurjalta. Tuli ylipäätään mieleen nuo jatko-osat, kun sanoin kumppanille, että erään leffan suhteen ottakoon aikansa. Kunhan tulee hyvänä ulos. Kun nopeesti ja rahaa tiskiin -leffat on jo nähty. Että sitten on tämäkin ääripää.
Toki siinä mielessä hatunnostot, että maailman tuottanein elokuva ennen Endgamea, on "malttanut" näinkin pitkään jatko-osiensa kanssa. Olisihan siinä voinut käydä niinkin, että taotaan, kun rauta on kuumaa ja oltaisiin saatu vuosittain uusia Avatareja, kun sieltä sitä rahaa on ennenkin tullut.
Mainittu leffa, että ottakoon aikansa, on siis
Alita: Battle Angelin jatko-osa. Spoilaamatta itse elokuvaa, sanon sen olleen ehdottomasti paras live-action, jonka olen nähnyt. Se perustuu Gunm-mangaan, joka ei kansikuvia lukuun ottamatta ole tuttu (nyt toki lainassa 1 ja 2 osat, että lukisin), etten voi suoraan sanoa uskollisuudesta alkuperäiselle. Mutta muutamia live-actioneja katsottua niissä ei ole ollut lainkaan järkeä, vaikka alkuperäisteos olisi tuttu
(köhköh Fullmetal Alchemist). Alitassa kuitenkin juoni tuntui toimivalta. Tarina eteni. Se oli hieno. Ei haitannut, vaikka ei tuntenut alkuperäistä ja se viihdytti. Elokuvan puolivälissä toki tuli olo, että "miten hiivatissa ne kursii tämän kokoon ennen loppua", kunnes tajuaa, että eihän se ole koko tarina. Vaan jatkoa on luvassa. Toivottavasti. Alita taisi menestyä kohtuullisesti, joten jospa se jatko-osakin tulee. En nykyisin seuraa leffauutisia, joten ei aavisustakaan.