37. Naamakirjanaamat: jatko-osa
Pakko vielä avautua lisää näistä Naamakirjassa somettajista. Siis niistä, jotka rutiinisti änkevät seinälleen ihan perkeleen vittumaisia tilapäivityksiä.
Elikkäs, ihan ensixi: salamyhkäilijöillä on oman FB-kokemukseni perusteella vielä yksi alaryhmä, nimittäin tsättäilijät. Ensin naputellaan niin saatanan salamyhkäinen tilapäivitys ja odotellaan uteliaiden kommentteja. Sitten, kun uteluita tulee, sanotaan yhdelle näistä, että "kerron sulle tsätissä!!1" ja jätetään muut uteliaat täysin ulkopuolelle asiassa. Miksi sitten pitää tehdä joku helvetin tilapäivitys, jos asia on niin vitun salainen, että se voidaan loppupeleissä kertoa vain bessulle ja tsätissä?
Yksi kategoria on myös ne ihmiset, joiden tilapäivityksistä ei saa paskan kieliopin - tai kieliopin puutteen - takia paskankaan vertaa tolkkua. Sanat kirjoitettu on miten sattuu, välimerkit sikin ja sokin ja sekaisin ovat (jos niitä edes on). Näiden tyyppien kirjoituksia lukiessa hengästyy ja simmut itkevät verta. Lisättäköön, että en lue tähän ryhmään lukihäiriöisiä! Minäkin pari lukuhäirikköä tunnen, kielioppi heille haasteellinen asia on. Tähän ryhmään katson kuuluvaksi ne, joilla ei lukuhäirikköä ole, ja joiden teksteistä pelkkä kielen kunnioituksen puute ja piittaamattomuus huokuu!
Sitten on nämä viikonlopusta muistuttajat. Aina perjantaisin muistuttavat nämä heebot, että on perjantai ja viikonloppu alkaa. Nämä tyypit ovat yleensä vapaalla viikonloppuisin. Jumalauta, en tahdo nähdä sellaisia "PERDE, VIIGÖNLÖBBYH!!!!1111" -päivityksiä minun seinälläni! Kyllä minä tiedän, mikä viikonpäivä on ja milloin koittaa viikonloppu. Eivätkä kaikki edes ole vapaalla viikonloppuna, saatana.
Lomalle lomps! -ihmiset voisi kanssa kieltää. Tämän ryhmän jäsenet jatkuvasti lomamatkoilla juoksevat, ja lomailusta postaillaan koko ajan kuvaa ja päivitystä Fabottimeen. Milloin istutaan drinkillä ja milloin kierretään kaupunkinähtävyyksiä. "Vitun köyhät, me reissataan koko maailma ympäri 666 tähden hotelleissa!!111"
Sitten on profiilikuvailijoiden ryhmä. Nämä tyypit jatkuvasti vaihtavat profiilikuvaansa, siis koko ajan! Jatkuvasti uusi proffis on uutisvirrassa. Kyllä profiilikuvia saa vaihtaa, mutta a) ei koko ajan b) luonnottomat fotoshoppaukset voisi änkeä perseeseen c) älkää ottako kaikista profiilikuvista vittu samanlaisia ja d) älkää vetäkö hernettä nenäänne, jos koko Naamakirjanne väki ei ole välittömästi tykkäämässä kuvastanne!
Äityleiden kategoriaan voisi lukea nämä tällaiset "Mun kersat on parempii ku sun kersat!!" -ryhmäläiset. He postaavat jatkuvasti lapsistaan kaikkea ja kaikki postaukset korostavat sitä, miten parhaita/eteviä/mahtavia heidän kakaransa ovat muiden kersoihin verrattuna. Päivityksistä voi lukea, miten 3-vuotias Pertsa oppi lukemaan ja luki jo ensimmäisen romssunsa tai miten Lyydia sai kympin ja miljoona plussaa päälle matikankokeesta. Joidenkin näiden naikkosten kakaroilla on myös saatanallinen kasa harrastuksia, ja nämä eukot raportoivat Fabossa aina, kun ipana on urheiluryhmänsä paras tai voittaa jotkut kilpailut tai kun tämän urheilujoukkue voittaa toisen joukkueen. Jos matikasta 5 tulee, kersa ei ole paras vaan sijoitus on 8/10 tai jos joukkue ei voita toista 100-0 vaan häviää 5-3 tai pelaa tasaluvut 2-2, näistä ei puhuta.
Jotkut pitävät Naamiksessa omaa discoa. Nämä ihmiset heittävät musiikkilinkkejä koko ajan, siis jatkuvasti, jumalauta. Kyllä minä musiikista pidän ja on muksaa, kun jotain välillä heitellään, mutta jotkut postaavat musiikkia niin vauhdikkaasti, ettei kuunnella ennätä ja sitten kone tukkeutuu, saatana!
Jotkut taas ovat ottaneet pyhäksi tehtäväkseen kaikesta tykkäilemisen. Nämä tyypit kaikesta laikkaavat. "Voitin lotossa 2 milliä." -> Tyyne Tykkääjä tykkää tästä. "Paskoin housuun." -> Tyyne Tykkääjä tykkää tästä. Nämä tyypit tykkäävät kaikkien kavereidensa kaikista jutuista, joka vitun ikisestä. Oikeastaan he eivät taida edes lukea päivityksiä. He taitavat vain etsiä käsiinsä kaikki koskemattomat laikkauspainikkeet.
Sitten on vänkääjiä. Nämä(kin) ovat polveutuneet suoraan Saatanasta. Jos joku vinkkiä johonkin kysyy ja joku tulee vinkkiä antamaan, saapuu paikalle jossakin välissä vänkääjä heittämään oman ehdotelmansa. Vänkääjä pitää vinkkiään parhaana koko vitun universumissa ja lyttää muiden ehdotukset. Jos joku vielä jotain muuta ehdottaa tai komppaa jonkun toisen kuin vänkääjän vinkkiä, vänkääjä alkaa vängätä ja lyttää lisää muiden ehdotuksia, vaikka itse vänkääjällä ei olisi paskankaan vertaa kokemuksia muiden ehdotuksista.
Sitten on kaksi ryhmää, jotka voisi lukea "tahdon tuntea itseni suosituksi" -otsakkeen alle, nimittäin tykkäysten haalijat ja kaverilistan siivoajat. Ensiksi mainitut postaavat päivityksiä tyyliin "jos 100 tykkää, niin olen viikon vetämättä käteen" tai "jos 20 tykkää, en lopeta mun FB-tiliä". Tapaus 1: kaikki tykkäävät ja satanen täytyy, kommenteissa ehkä vittuillaan humoristisesti ja päivityksen tekijä postaa johonkin väliin "hei lopettakaa tykkääminen!!11". Tapaus 2: tykkäyksiä ei tule, ainakaan sitä kahtakymmentä, pari bessua ehkä laikkaa. Päivittäjä kommentoi, että "no mä sit loppaan Fabon", johon joku bessu sitten tulee, että "etpäs loppaa". Toiseksi mainitut, nämä kaverilistan siivoajat siis, ilmoittavat seinällään, että aikovat listansa siivota ja heittää porukkaa Fabottimestaan vittuun. Miksi helvetissä siitä ilmoitetaan? Vastaus: koska nämä tyypit haluavat tuntea itsensä suosituksi sillä tavalla, että kaverit tulevat kommentoimaan, että "älä heivaa mua pellolle!!". Ja varmaan nämä kommentoijat jäävät listoille, kun siivoaja kerran on heidän suosiotaan saanut.
Jotain rotia ihmiset. Minua wituttaa.
Wilho