A/N:Kiitos DragonHeart58.
6.luku
Kuolonsyöjien rikkumaton valaVictoria juoksi linnan käytävää pitkin, hän kuuli takaa-ajajien äänet takanaan, ne lähestyivät väjäämättä. Mutta mitä väliä, vaikka hän kuolisikin?Hänen hengellään ei olisi mitään väliä, kunhan vain hän saisi haluamansa. Vastauksen. Hän kääntyi oikealle, hänen vaistonsa johdatti häntä, vasemmalle, oikealle, oikealle, suoraan. Käytävän päässä oli ovi. Sydän hakkasi rumpuna. Victoria yritti avata oven. Turhaan, lukossa tietenkin. Nyt hän oli jo hädissään, vastaus oli tuon oven takana, hirviöt olivat jo lähimmän mutkan takana. Victoria tempoi sauvansa taskustaan, muttei saanut kipinääkään aikaan, ja hirviöt avasivat tappavan kitansa hotkaistaakseen hänet yhtenä suupalana!
Victorian silmät rävähtivät auki. Adrenaliini virtasi suonissa. Hän oli valmis juoksemaan pakoon henkensä edestä. Se oli vain uni, hän hoki itselleen. Pelkkä uni.
Hän oli nähnyt etsimisunia lähes joka yö siitä lähtien kun Sam ja Maggie olivat tapettu, joten hän oli periaatteessa jo tottunut niihin. Tämä uni oli vain ollut poikkeuksellisen painostava ja ahdistava. Victoria oli vieläkin tuntevinaan käsivarren mittaiset hampaat niskassaan.
Hän makasi hetken hikisissä lakanoissaan, ja havaitsi sitten, että hänellä oli hirveä jano. Hän otti taikasauvansa tyynyn alta, ja lähti varovasti kohti keittiötä, sillä vaikka hän olisi uskotellut itselleen mitä hyvänsä, hänen olonsa oli vieläkin vainottu.
Victoria oli olohuoneessa, kun hän kuuli jotain. Pienen äänen, kuin vaatteiden kahahduksen. Hän jähmettyi. Hyökkääjä varmaankin tajusi paljastuneensa, sillä sekunnin murto-osan kuluttua Victorian ohi lensi vihreä valosuihku. Kirous osui peiliin ja rikkoi sen tuhansiksi siruiksi. Victoria syöksyi sohvan taakse.
”Kuka siellä mesoaa?” neiti Clearwater huusi alakerrasta.
Victoria näki kasvot ikkunassa ja kirkaisi. Voi ei, hän ajatteli raivoissaan itselleen, nyt hän oli paljastanut olinpaikkansa. Hän havaitsi joidenkin muidenkin ikkunoiden takaa ohi vilahtavia hahmoja. Talo oli piiritetty.
”Victoria! Emme halua vahingoittaa sinua. Tulimme rauhanomaisin aikein”, sanoi joku mies rauhoittavalla äänellä.
Victoria tunnisti äänen heti. Mies oli niitä murhaajia. Hänen päässään naksahti. Hän loikkasi sohvan takaa ja kiljaisi: ”KIDUTU!”
Mies torjui loitsun täpärästi.
”AVADA KEVADRA! TAINNUTU! SAAKELI! KOMENNU! AVADA KEVADRA! VARJELUM! KIDUTU! ESTOUS! KARKOTASEET!” Victoria kiljui kurkku suorana ja sinkosi kirouksia joka suuntaan ovista ja ikkunoista tunkeutuvia hyökkäjiä kohti.
Vanhemmat orvot ja neiti Clearwater yrittivät ensin auttaa, mutta huomasivat vain joutuvansa ristituleen, joten he apua hälytettyään pakenivat paikalta pienten lasten kanssa.
Victoria lennätti kuolonsyöjiä päin raskaita ja teräviä esineitä, käytti kaikkia tietämiään kirouksia ja hyppi sohvilla ja pöydillä potkien koriste-esineitä tieltään. Kun joku pääsi iskuetäisyydelle, hän löi ja potki. Mutta vaikka Victoria taisteli kaikilla voimillaan, ei hänkään kuitenkaan pystynyt voittamaan muutamaa tusinaa koulutettua, kokenutta ammattitappajaa.
”MURHAAJAT! AVADA KEVADRA! MENKÄÄ SAMAA TIETÄ KUIN MINUN SADISTINEN ISÄNIKIN! TAINNUTU! TULEJO KEITTIÖVEITSI!” Victoria kiljui täysin poissa tolaltaan.
”Hei rauhoitu! Me tulimme hakemaan sinut pois täältä! Saat arvoistasi kohtelua, sellaista kuin Luihuisen perillisen kuuluu saada! Sinusta tulee johtajamme, hallitset koko maailmaa!” huusi mies, jonka huppu oli valahtanut, ja jonka Victoria tunnisti Macnairiksi.
”TEILLÄ ON AIKA OUTO TAPA OSOITTAA HYVÄKSYN- VARJELUM!” Victoria huusi ääni jo käheänä.
”Tuo ei auta mitään, Macnair! Kaikki yhtä aikaa! Riisutaan hänet aseista. Ei hän kaikkia loitsuja voi torjua!” huusi kirkas ja ehkä hieman pelokas naisen ääni.
”Okei! Kuulitte mitä Cissy sanoi! Lasken kolmeen! Yksi. Kaksi. KOLME!!”
He joutuivat yrittämään muutaman kerran,mutta sitten Victorian taikasauva lensi nurkkaan. Kymmenkunta sauvaa osoitti häntä kohti. Laskeutui hiljaisuus, jonka rikkoi vain taistelijoiden raskas huohotus. Victoria ei ainakaan ollut päästänyt kuolonsyöjiä helpolla.
”Upeaa, Victoria!” Macnair sanoi hymyillen leveästi.
”Ensiluokkaista”, joku huppupäinen myönsi ja lisäsi; ”Mutta tarkoituksemme ei ollut tulla taistelemaan häntä vastaan, vaan voittamaan hänet puolellemme. Kuka lähetti ensimmäisen loitsun?”
Kukaan ei tunnustanut. Huppupäinen huokaisi.
”No niin. Victoria Valedro. Ymmärrämme, että puolustat itseäsi, kun havaitset uhkaavilta vaikuttavia noitia ja velhoja kotinasi pitämässäsi talossa keskellä yötä. Ymmärrämme myös, että viime tapaamisemme saattoi järkyttää sinua jonkin verran. Toivomme, että asiat olisivat menneet toisin, ja jästit, joiden luona asuit, olisivat valinneet oikein”, Macnair sanoi harjoitellulla, diplomaattisella äänensävyllä.
”Mutta. He kuitenkin olivat jästejä, ja myöhemmin vielä kiität meitä pyrkimyksestämme kitkeä sinusta haitalliset jästiystävälliset ominaisuudet”, sanoi aiemmin puhunut huppupäinen aivan yhtä diplomaattisesti.
Victorialle tuli mielikuva kahdesta aloittelevasta näyttelijastä, jotka lukivat vuorosanojaan paperilta hyvin huolellisesti ääntäen. Miehet jatkoivat selostustaan puhdasverisyyden ylevyydestä, jästiveren kitkemisestä aitojen ja oikeiden noitien ja velhojen keskuudesta, luonnottomien osinihmisten rekisteröimisestä ja karsimisesta sekä Victorian lahjakkuuden valjastamisesta näiden ylevien tavoitteiden käyttöön. Victoria huomasi keittiöveitsen aivan hänen jalkojen juuressa. Niin lähellä, niin kaukana. Hän hillitsi halunsa ottaa veitsi ja suolistaa joka ikinen noista rasistisista, itsekeskeisistä murhaajista.
”Hyvin vähän aikaa ennen kuolemaansa pimeyden lordi sanoi meille näin: ´Jos kuolen, hakekaa Malfoyden kartanon kellarissa oleva vauva. Vauvan lähettyvillä on kirje. Viekää lapsi ja kirje kirjeessä lukevaan osoitteeseen. Talossa olevia jästejä ei saa tappaa muuten kuin pakon edessä. Hakekaa hänet takaisin yhdentoista vuoden päästä. Tehkää tästä maailmasta sellainen kuin millaiseksi minä sen haluan, minun lapseni johdolla. Hänestä ja hänen jälkeläisistään tulee tämän maailman valtiaita. Jos voitan sen kirotun Potterin penskan, älkää edes yrittäkö mennä kellariin, koska suojaloitsut siellä tappaisivat teidät.´”
Jos hän yrittäisi kutsua Tontun hätiin... Se voisi tuoda hänelle hänen sauvansa, Victoria pohti kuunnellen samalla puolella korvalla.
”Minä en kyllä tiennyt, että pimeyden lordilla ja Bellalla oli suhde. Tai siis, kaikkihan tiesivät Bellan olevan lääpällään häneen, mutta hänellähän kuitenkin oli Rodolphus. Kunnes tämä kuoli Azkabanissa sen ministeriön selkkauksen jälkeen. Sen jälkeen kun sain tietää Victoriasta, olen epäillyt, että Rodolphus ei kuollut ennen joukkopakoa, vaan pimeyden lordi jätti hänet tahalleen Azkabaniin saadakseen Bellan... No, emme tulleet tänne juoruilemaan,” Cissyksi kutsuttu nainen sanoi.
”Ei tultukaan. Mutta minä olin aina luullut että pimeyden lordilla ei ollut... Tai antaa olla”, huppupäinen sanoi.
Miten hän voisi saada yhteyden Tonttuun? Ei varmaan mitenkään. Mutta neiti Clearwaterhan oli kutsunut apua, joten hän voisi vain pelata aikaa siihen asti kunnes aurorit saapuisivat.
”Lucius! Narcissa! Turvat umpeen! Eli Victoria, tuletko mukaamme, ja teet niin kuin pimeyden lordi olisi halunnut sinun tekevän?” Macnair kysyi.
Victoria katsoi heitä silmät sirrillään ja pää kallellaan näyttäen sillä hetkellä tietämättään hyvin paljon isältään. Puuttui vain taikasauva, jota hän olisi pyöritellyt sormissaan.
”Miksi minä tekisin yhtään mitään teidän aatteittenne hyväksi? Kuulkaas, menkää vain takaisin koteihinne, haaskaatte vain aikaanne täällä. Minä ennemmin kuolen kuin ryhdyn tappamaan viattomia ihmisiä!” Victoria sanoi.
”Vai niin. Victoria, olen pahoillani, että joudumme pilaamaan elämäsi, mutta me kuolemme, jos emme tapa viattomia ihmisiä. Se on isäsi viimeinen lahja tälle maailmalle,” nauroi taka-alalla seisova vaaleatukkainen mies katkerasti.
Victoria ei ymmärtänyt, mistä mies puhui, mutta se suututti monet kuolonsyöjistä.
”Ole hiljaa!”
”Oliko pakko?”
”Tuki Draco ruma verenpetturiturpas!”
”Hei, Victoria ei kuitenkaan suostu tulemaan meidän mukaamme vapaaehtoisesti joten on ihan sama mitä me hänelle sanomme!” Draco puolustautui.
”Miksi te ette vain voi jättää minua rauhaan?” Victoria kysyi, ja lisäsi mielessään ´kunnes olen tarpeeksi vahva tappaakseni teidät´.
Draco astui lähemmäs. Hän näytti hyvin, hyvin väsyneeltä. Hänet voisin ehkä jättää henkiin, Victoria ajatteli.
”ÄLÄ KERRO HÄNELLE!” Macnair huusi.
”Koska isäsi pakotti meidät vannomaan rikkumattoman valan”, Draco sanoi.
Macnair kirosi raskaasti.
Victoria pohti hetken kuulemaansa. Ilmeisesti hän ei pääsisikään niin helposti kuolonsyöjistä eroon kuin mitä oli kuvitellut. Jos aurorit tulisivat pelastamaan hänet nyt, vaara olisi vain siltä osin ohi. Kuolonsyöjät jahtaisivat häntä kuolemanpelossaan koko ajan, ja Victoria jos kuka tiesi epätoivon voiman olevan hirvittävä. Häntä oikeastaan vähän säälitti nuo ihmiset, monet heistä olivat jo vanhoja ja olisivat varmaan halunneet jo lopettaa taistelemisen.
Mutta ei hän niin paljon heitä säälinyt, että lähtisi heidän mukaan.
”Ole kiltti. Minulla on vaimo ja pieni lapsi kotona,” Draco sanoi pelkoa silmissään ja ojensi kätensä häntä kohti.
Yhtäkkiä hän karjaisi ja vetäisi kätensä pois.
”Taisin paljastua,” sanoi ääni tyhjästä aivan Victorian edestä.
Harry Potter veti näkymättömyysviitan päältään, ja lähetti sauvastaan punaisia kipinöitä.