Nimi: Kamomillatee
Kirjoittaja: Seidig
Beta: -
Paritus: Kamomilla/? (OFC/OFC)
Genre: Drama, femme, pienimuotoinen angst
Fandom: Originaali
Ikäraja: S
Varoitukset: -
Disclaimer: Omistan hahmot ja juonen. En saa rahaa.
Summary: Aurinko on Kamomilla, ja minä olen Kuu. Kuun ainoa tehtävä on kiertää Aurinkoa, ja Aurinko pärjäisi hyvin ilman Kuutakin. A/N: Kaikki alkoi siitä, kun mietin, miten hyvin Kamomilla toimisi nimenä. Sitten löysin kamomillanvärisen vihon ja päätin kirjoittaa tämän, kun femmeäkään en oo pitkään aikaan kirjoittanut
Kommentoikaa jos luettekin, pliiiiis.
KAMOMILLATEEAurinko osuu Kamomillan elovenahiuksiin ja raidoittaa ne valkoisella.
Minä otan teekannun pois levyltä ja nuuhkaisen siitä nousevaa sitruunahöyryä. Kaadan teetä Kamomillan pienillä kukilla koristeltuun posliinimukiin, saan kiitokseksi väsyneen hymyn ja kaadan teetä myös itselleni.
Istuudun Kamomillaa vastapäätä, hän korottaa kupin huulilleen ja hörppää. Minä tarkkailen hänen sirojen huultensa liikkeitä ja painan hämillisenä katseeni pöytään, kun hän kohottaa kulmiaan kysyvästi.
Sormeilen valkoista pitsiliinaa toinen käsi kuuman teemukin ympärillä enkä uskalla nostaa katsettani.
”Ajattele”, Kamomilla sanoo ja hänen pureskelemattomat kyntensä naputtavat pöydän puista pintaa,
tok, tok, tok. ”Aurinko on loppujen lopuksi vain tulipallo.”
Aurinko on Kamomilla, ja minä olen Kuu. Kuun ainoa tehtävä on kiertää Aurinkoa, ja Aurinko pärjäisi hyvin ilman Kuutakin.
Aurinko ei ole riippuvainen Kuusta.
Silti minä myötäilen Kamomillaa. Aurinko on tulipallo, joka tuhoutuu noin viiden miljoonan vuoden kuluttua.
”Kamilla”, minä aloitan käyttäen hänen oikeaa nimeään. Kamomilla kohdistaa lempeänvihreän katseensa minuun.
Rohkeuteni pettää ja päätän lauseen tukahtuneella äänellä:
”Ei mitään.”
Kamomillaa hymyilyttää ja minä piilotan hymyttömät kasvoni teemukini taakse.
”Sinä olet hassu”, Kamomilla virnistää jotenkin pehmeästi ja hetken minusta tuntuu, että hän olisi minun, eikä kenenkään muun. Hän pyyhkäisee hiukset olkapäältään selkään ja paljastaa solisluut, jotka nekin ovat turhauttavan täydelliset.
Me juomme teen loppuun ja minä keitän uuden kannullisen kamomillateetä.
Kamomilla nauraa hiljaa, pulppuilevasti ja sanoo, että tämä on yksi syistä, miksi olen hänen elämänsä toiseksi tärkein henkilö.
----