[Uudet ikärajat huomioitu 2.11.-14.]Ficin nimi: Kuolleita korppeja ja mielipuolia
Kirjoittaja: yami.
Ikäraja: K-11.
Yhteenveto: Kapteeni Jack Sparrow’lla on ongelmia. Ja niin taitaa olla monella muullakin.
Genre: Hitusen crackiä, huumoria, satiiria ja parodiointia erittäin supermulticrossover-henkisesti Johnny Deppin tähdittämien leffojen hahmoista. One shot. Ainoastaan puhetta.
Päähenkilöt ja paritukset: Henkilöitä? Ihan oikeasti. Monta. Tosi monta. Lue, niin tiedät ketkä. Paritukset erittäin tulkinnanvaraisia.
Fandomit: Älä lue, jos et halua spoilaantua! Luettavuuden ei pitäisi edellyttää kaikkien ficissä esiintyvien elokuvien tuntemista.
Tekstissä esiintyvässä järjestyksessä: Pirates of the Caribbean –elokuvat (4 kpl), Alice in Wonderland (2010), Cry Baby, From Hell (myös tunnettu nimellä Viiltäjä-Jack ja Viiltäjä), Sweeney Todd, Päätön ratsumies, Dark Shadows, Saksikäsi-Edward, Jali ja suklaatehdas, Finding Neverland – tarinan lähteillä, The Libertine, The Lone Ranger, Corpse Bride, The Tourist, Pieni suklaapuoti, Don Juan DeMarco, Public Enemies, Rango, Gilbert Grape. (Yhteensä 19 hahmoa, huikeaa!)
Tulevista projekteista mainintana Transcedence, Into the Woods, Pirates of the Caribbean 5 ja Alice in Wonderland 2.Varoitukset: Häpeämätöntä Johnny Deppin näyttelemien hahmojen hyväksikäyttöä. Veren ja viiltelyn mainintoja. Yksinkertaistamista ja yksipuolistamista, ääliöintiä ja itsensä toistamista. Rutkasti OoC:tä – osa leffoista nähty vain kerran (Rangoa ei kertaakaan). Hehän ovat mielipuolia (lähes) koko sakki, savvy? (Ja juuri siksi minä heitä rakastankin – tai ainakin melkein kaikkia.)
(Muistutan, että oikeasti pidän suurimmasta osasta Deppin elokuvia.)Vastuunvapautus: Jokainen ficissä esiintyvä elokuva ja hahmo kuuluu omistajilleen, käsikirjoittajilleen ja Deppille, ja mahdolliset alkuperäisteokset kirjoittajilleen, vain ficci on minun. En saa tästä minkäänlaista taloudellista hyötyä – vain iloa. Ja taisipa Eppu Normaalikin lauleskella vähän, ja R. Raalan laulukin esiintyy...
A/N: Jotain käsittämätöntä tapahtui Facebookissa maanantaina. Omistettu huonon huumorintajun omistavalle pikkusiskolleni – kiitos hänelle tämän syntymisestä, vaikka mun piti tehdä jotain ihan muuta. Mulla oli hauskaa, toivon että teilläkin on. Huumori on vaikea laji. Ja huomaa! – minä tosiaan iskin ficiin itsenikin, rakkaa(mma)lla nimimerkilläni Valo... Kappalejako oli hankala, kaikki kun oli yhteen pötköön. Luettavuus ehkä kärsisi muutoin... Julkaisu ei ole ollut pitkään aikaan näin jännittävää ja pelottavaa, jään odottelemaan reaktioitanne. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa! :-D
Kuolleita korppeja ja mielipuolia
“One person's craziness is another person's reality."- Tim Burton
KAPTEENI JACK SPARROW: ”Ystävät, olemme tulleet hyvin tärkeiden asioiden äärelle.”
HULLU HATUNTEKIJÄ: ”Mitä yhteistä on korpilla ja kirjoituspöydällä?”
WADE ”CRY BABY” WALKER: ”Kyynel.”
HATUNTEKIJÄ: “Aivan! Aivan! Loistavaa, loistavaa, loistavaa...”
FREDERIK ABBERLINE: ”Asia vaatii selvitystä. Viiltäjä kuuluu kulkeneen näillä main.”
SWEENEY TODD: ”Mistä kuulit? Voin taata teille huolellisen parturoinnin, voin taata, voin taata, voin taata teille sen!”
ICHABOD CRANE: ”Verta! Heikottaa!”
BARNABAS COLLINS: ”Missä? Missä? MISSÄ?!?”
SAKSIKÄSI-EDWARD: ”Teroittakaa teräni!”
TODD: ”Käsissäsi on makaaberia luonnetta, haluatteko apulaisekseni, apulaisekseni mun? Lontoo haisee.”
EDWARD: ”Olen mieltynyt vihreään ja jäähän. Yksinäinen erakko!”
WILLY WONKA: ”Missä? Kannibalismi on epäterveellistä!”
J. M. BARRIET: ”Mikä-Mikä-Maa on lähempänä kuin luulinkaan.”
VALO: ”Blokki on poissa, varokaa kun...”
SPARROW: ”Eikö asian saada selvyyttä, hah? Kas, kun ongelmani ei edes käy ilmi, kun te jo...”
WONKA: ”Haa! Sulattiko suklaa hampaasi, vai tarvitsetteko hammasraudat?”
SPARROW: ”Kultahampaat eivät reikiinny, mate?”
HATUNTEKIJÄ: ”Valkoinen kani, missä on Liisa?”
JOHN WILMOT: ”Kutittaako? Kuulin, että olette melkein yhtä verraton naistennaurattaja kuin minä.”
SPARROW: ”Tortugassa riittää miellyttävää seuraa, ystäväiseni. Vai kuka te olette? Peruukkinne on mauton, ja kasvonne ovat paiseiset. Kävikö huonosti?”
TONTO: ”Toisinaan on aikoja, jolloin hyvä mies pukee naamion.”
SPARROW: ”Hän on sairas, Tonto!”
COLLINS: ”Riittävätkö valkoiset kasvot?”
TODD: ”Kuka meistä on hyvä?”
BARRIET: ”Hyvän ja pahan ristiriita, siinäpä vasta pulma. Blah, blah, blah.”
HATUNTEKIJÄ: ”Ihanan hullua! Tontolla on korppi! Löytyykö keneltäkään kirjoituspöytää?”
EDWARD: ”Saanko muotoilla kuontalosi? Tuollaista oranssia en ole nähnyt aikoihin.”
VICTOR VAN DORT: ”Nain kalmomorsiamen, mutta oikea morsian odottaa! Emilystä täytyy ottaa avioero!”
SPARROW: ”Nimi kuulostaa tutulta, Victor. Emily? Olenko kenties tavannut hänet?”
FRANK TUPELO: ”Por favor?”
ROUX: ”
Ja kitara soi...”
CRY BABY: ”
... ei itkeä saa…”
DON JUAN DEMARCO: ”Miten se meni? Oih!
... ylleni taivaan teen tähtineen...”
SPARROW: ”Ei vetistellä, ystävät rakkaat, sillä...”
JOHN DILLINGER: ”Tämä on ryöstö!”
CRANE: ”Ja taas, en saa happea!”
ABBERLINE: ”Ryhdistäydy, mies! Viiltäjä, sinäkö se olet?”
DILLINGER: ”Näyttääkö tämä teistä veitseltä?”
TODD: ”Minulla on! Haluatko lainata?”
TUPELO: ”Por favor, por favor!”
SPARROW: “Rango!”
DILLINGER: “Mitä, missä?”
CRANE: “Lisko olkapäällänne, se heikottaa!”
RANGO: “TSIIIIIIH! Jano! Vettä!”
COLLINS: “Verta?”
TODD: “Verta!”
VALO: “PAM! Dillinger häviää ensimmäisen erän 0-1 ja menettää tajuntansa Tonton tyrmäyksen myötä! Yksi, kaksi...”
WONKA: ”Voin vannoa, että suklaa maistuu paremmalta maidon kera.”
ROUX: ”Voin vahvistaa väitteen. Mutta mistä sitä saisi? Ei näy suklaatehdasta, ei pientä suklaapuotia...”
GILBERT GRAPE: ”Minulla on. Tai töissä on, älä hauku äitiäni.”
WONKA: ”Mitä, oletteko tavannut äitini?”
ABBERLINE: ”Kas.”
TODD: ”Kun.”
TONTO: ”Minulla.”
CRY BABY: ”Ei.”
ROUX: ”Ole.”
EDWARD: ”Sellaista.”
DEMARCO: ”Sydämeni pakahtuu! Rakkaus... raastava tai yksipuolinen rakkaus – sehän tekee meistä kaikista --”
WILMOT: ”MIELIPUOLIA!”
SPARROW: ”Parhainta pysytellä vapaana miehenä, ystävät. Mutta kuulkaahan...”
ABBERLINE: ”Olet epäilyttävä, Sparrow!”
SPARROW: ”
Kapteeni!”
COLLINS: ”Ystäväkö? Kuulostaa syötävän hyvältä.”
TODD: ”Voin viiltää kurkun auki, jos haluatte.”
GRAPE: ”Minulla on kesäkurpitsaa, pistetäänkö grilliin?”
SPARROW: ”Minut on jo kertaalleen kärvennetty. Yksi kerta riitti.”
COLLINS: ”Minua on
haudatettu kaksisataa vuotta.”
TODD: ”Vankilassa on omat parfyyminsa.”
CRY BABY: ”Ehdotan kyynelmarinadia.”
ROUX: ”Ja jälkiruuaksi...”
WONKA: ”Suklaata!”
HATUNTEKIJÄ: ”Teetä!
Kello on jo viisi, lapset herätkää!”
TONTO: ”Korpille muonaa!”
DEMARCO: ”Kynttiläillallinen... Oih, mieleni tekee veisata rakkauslauluja!”
VAN DORT: ”Victoria... Voi, suloinen Victoria...”
VALO: ”Hyvät herrasmiehet, aika alkaa käydä vähiin. Deppillä on kiire luomaan hahmokavaldiin uutta ihmeteltävää, joten olkaa hyvä ja kiirehtikää!”
SPARROW: ”Kerrankin naisen suusta kuulee jotain järjellistä!”
ABBERLINE: ”Täytyy tiedustella, mikä on hänen nimensä?”
HATUNTEKIJÄ: ”Naisen vai ihmisen?”
VALO: ”Will.”
ABBERLINE: “Viiltäjä!”
SPARROW: ”Eunukki!”
VALO: “Sitten hän vaihtaakin sudenturkkiin.”
TODD: ”Lampaita!”
VALO: ”Onneksi olkoon, kapteeni Sparrow ja Hatuntekijä, Depp tahtoo astua saappaisiinne vielä kerran.”
SPARROW: ”Tietysti hän tahtoo! Minä olen legenda!”
HATUNTEKIJÄ: ”Kai Liisa tulee?”
TUPELO: ”Por favor.”
TODD: ”Yhdistetäänkö voimamme, Edward ja Collins. Minä viillän, Edward viipaloi ja Collins hävittää jätteet!”
CRANE: ”Onko tämä tunnustus?”
EDWARD: ”Keskityn nykyisin jääpalabisnekseen.”
COLLINS: ”Valitan. Mahtavatko herra Toddilla olla edes asianmukaiset luvat kunnossa?”
TONTO: ”Myönnän viimeisen puheenvuoron! Sparrow, ole hyvä!”
SPARROW: ”Niin, minullahan oli jotain sanottavaa. Unohtui. Ja nyt: mihin rommipulloni mahtoi hävitä, kun te pölähditte paikalle?”
RANGO: ”Hik! Hik hik!”
BARRET: ”Rango? Rango? Ei, kirjoittaja minussa vaikeroi – tämä ei teille luontaista eikä uskottavaa!”
RANGO: ”Mutta kun mi-mi-mi-minulla oli jhano!
Yo ho...”
WILMOT: ”Sparrow, minulla olisi ehdotus.”
SPARROW: ”Ei. Ehdoton ei. Ei. Ei. Se ei käy. Tämä on häirintää!”
WILMOT: ”Olen vain kovin utelias, miten te suu...”
HATUNTEKIJÄ: ”... nnittelette hattuja! Minä voin kertoa!”
ROUX: ”
... yo ho...”
EDWARD: ”Ööh...?”
TUPELO: “Por favor?”
CRY BABY: “Kyynel?”
DEMARCO: “Silmäkulmani kostuvat, rinnassa riehuu rakkaus!”
SPARROW: ”
… Mr. Depp’s movies for us!”
GRAPE: ”Lähdetään baariin, minä tarjoan!”
TONTO: ”Valkoinen mies, hyvin tyhmä,
hyvin tyhmä! Ja pian hyvin köyhä!”
SPARROW: ”Rommia! HAA!”
TODD: ”Voin laskea veret suonista!”
COLLINS: ”Kiitän!”
WONKA: ”Vaahtokarkkikaakao minulle!”
RANGO: ”TSIIIH! Katapultti ja kaktus!”
ABBERLINE: ”Bloody Mary!”
VAN DORT: “Edward, saisitteko mahdollisesti katkaistua tämän kiristävän sormuksen sormestani? En enää tarvitse sitä.”
VALO: ”Varokaa, Dillinger heräsi ja löysi ritsan ja...!”
DILLINGER: ”PAM!”
VAN DORT: “AI, AIH! Sormeni! Katkaisit sormeni!”
EDWARD: ”Anteeksi. Mutta Dillinger säikäytti... anteeksi.”
WONKA: ”Minä tiedän pelin, jota Edward ei koskaan voita!”
TONTO: ”Kivi!”
RANGO: ”Paperi! Onko kellään paperipussia!”
GRAPE: ”Sakset!”
BARRET: ”Friikit.”