Ficin nimi: Suuret ihmiset
Kirjoittaja(t): Minä, Pähkinäinen, pieni ihminen.
Beta: SuklaaKissa, ehkä pieni mutta tärkeä ihminen.
Genre: Drama, vähän angst, romancekin. Puhetta seikkailusta.
Ikäraja: K-11, kuolemamaininnan takia.
// neme nappasi ylimääräisen määritelmän ikärajasta pois. Ei ole lieviä tai kärjistettyjä ikärajoja, ikärajat on ja pysyy ja määritellään sisällön mukaan. Paritus/Päähenkilöt: Tavallinen ihminen/Suuri ihminen näin yleispätevästi.
* * * * *
Suuria ihmisiä on vaikea rakastaa. Niitä jotka lupaavat mutta joiden katseessa on surua ja jotka jälkeenpäin sanovat, ettei heillä ollut vaihtoehtoja. Joille saa jatkuvasti huutaa vihaavansa heitä mutta jotka vain pitävät sinusta kiinni kun itket ja raivoat.
Sellaisten ihmisten kanssa joutuu yhtä mittaa vaikeuksiin, vaaraan ja selkkauksiin, saa pelätä niin oman kuin toisen hengen puolesta, joutuu todistamaan suuria uhrauksia ja kokemaan voimattomuuden tunteen, kun luuri lyödään korvaan suuren ihmisesi kieltäytyessä kuuntelemasta puhettasi.
Suurilla ihmisillä on suuret ajatukset.
Heidän mielestään sinä et ymmärrä eivätkä he haluakaan sinun ymmärtävän. He haluavat suojella sinua ja kokevat sen velvollisuudekseen, heidän mielestään heidän
kuuluu kuolla sinun puolestasi jos tarve vaatii tai valehdella sinulle, jos se pelastaa sinut edes kärsimykseltä. Se on heille oikein, ja he haluavat aina tehdä oikein.
Heidän päätöksillään on vaikutusta. Ei vain sinuun, vaan koko maailmaan.
Eikä heistä silti pysty päästämään irti. Sillä vaikka heidän kanssaan saa kulkea yhtä mittaa helvettiin ja takaisin, elämä ei ole enää sama ilman heitä. He ovat suuria ihmisiä, joten heidän jättämänsä aukotkin ovat suuria.
Heistä jää jälkiä, jotka pitää pyyhkiä kokonaan, jotta ne lakkaisivat tuntumasta.
------------------------------
A/N: Lainaushaasteeseen otin Märta Tikkasen kirjan
Kaksi takakannen tekstin:
"Minä olen vaikeasti rakastettava", sanoi Henrik kerran virnistäen. Ehkä niin. Mutta kaikesta huolimatta oli vielä vaikeampaa lakata rakastamasta häntä."Jostain kumman syystä" mietin paljon Doctor Whota tätä kirjoittaessani, mutta tämä ei silti ole ficci, eikä DW ole todellakaan ainoa fandom jota ajattelin tätä laatiessani.
Alun perin oli tarkoitus kirjoittaa jotain konkreettista, mutta sitten tästä tuli tällainen.