Kirjoittaja Aihe: En voi elää ilman sinua | Dramione, K11 | Angst, Raapale  (Luettu 4922 kertaa)

Lily02

  • Vieras
Nimi:En voi elää ilman sinua
Kirjoittaja:Lily02
Beta:Ihana MoonyGirl!!
Ikäraja: K11 // zachy nosti ikärajaa ja siirsi oikealle osastolle
Genre:Angst
Disclaimer:Nämä ihanat hahmot kuuluvat ihanalle Rowlingille. En saa tästä korvausta.
Varoitukset:Eipä juuri.
A/N:Enpä tiedä miksi tein tämän. Tuli inspis ja sitten tajusin, että en ole tehnyt yhtään raapaletta tai Dracosta ja Hermionesta kertovaa ficciä. Toivottavasti pidätte.


Tätä ei ole betattu, koska oli niin lyhyt, että itse sen sitten tarkistin. ;) Ei pitäisi olla kirjoitusvirheitä...


En voi elää ilman sinua

Minä ajattelen sinua joka päivä, mutta sinä et tuskin koskaan ole ajatellut minua. Tunsin tuskaa, ja se kaikki oli sinun syytäsi. Sinä et tajua, miten paljon sattui, kun sinä kiusasit minua. Sinä revit minun sydäntäni auki ja sait sen vuotamaan verta. Itkin sinun takiasi itseni uneen joka ilta. Sinä haukuit minua kuraveriseksi. Sinä et ikinä ole sanonut “Hermione”. Minä en ole ikinä kironnut sinua, kun taas sinä olet lukuisia kertoja. Sinä olet katsellut vierestä, kun sinun tätisi on kiduttanut minua, etkä sinä ole tehnyt mitään. En silti ole sinulle vihainen. Minä rakastan sinua, Draco. En voi elää ilman sinua.

Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 02:11:51 kirjoittanut Beyond »

Herkkuoone

  • Vieras
Tällaiset surulliset ja yksipuoliset rakkaustarinat ovat aina jollakin tavalla kiehtoneet minua ja pidän kyllä siitä, miten tuot tämän yksipuolisuuden esiin tässä: Hermione haikailee Dracon perään, mutta tämä puhdassukuinen ei suo ajatustakaan tytölle. Myös viittaukset haukkumiseen, kuraveriseksi kutsumiseen sekä kiduttamisen katselemiseen kuvaavat oivallisesti puhdassukuisuutta ja ajatustapojen eroja: kuinka Dracon silmissä hän ja Hermione eivät millään voi olla yhdenvertaisia. Hermionesta itsestään en kylläkään pitänyt, sillä hän on mielestäni liian OC-mäinen ollakseen oma itsensä – minusta tyttöä on vaikea kuvitella kliseisesti itkemään itsensä uneen joka ilta, sillä Hermionen persoonassa on sellaista vahvuutta ja periksi antamattomuutta, että oksat pois.

Virheitä en huomannut (jos pilkkua viilataan, niin tuon ”Hermione”-kohdan jälkeen tuleva piste kuuluisi olla ennen lainausmerkkiä), mutta verbien aikamuodot häiritsivät. Tekstissäsi esiintyy sekaisin preesensiä, imperfektiä ja perfektiä, mikä on aikamoinen määrä eri aikamuotoja näin lyhyessä tekstissä. Raapalemittaisissa teksteissä kannattaa pysytellä mieluusti siellä yhdessä ja samassa aikamuodossa, sillä aikamuodoilla leikkiminen saa helposti aikaan sekavan tunnelman, eikä lukija saa oikein kiinni tapahtumista. Tekstiä olisi siis kannattanut vähän viilailla ja hienosäätää vaikka betan kanssa ennen julkaisua, niin lopputuloksesta olisi tullut miellyttävämpi kokonaisuus. :>

Kiitos, jatkahan ihmeessä kirjoittelua. : )
~ Herkku.

Lily02

  • Vieras
Herkkuoone: Kiitos vinkeistä ja kommentista! Yritän seuraavalla kerralla kiinnittää huomiota enemmän verbien aikamuotoihin. ;)

Lily02

  • Vieras
missmalfoy: Kiitos kommentista, minäpäs korjaan tuon virheen!  ;)