Nimi: Värisokea
Kirjoittaja: Skylar
Ikäraja: sallittu
Sadepisarat putoilivat lankulle. Yksi kerrallaan, ja lakanat huokailivat vuoteessa. Aamu, joka toi tullessaan tuskan.
Yöllä meitä suojellut liekki oli hiipunut sammuksiin. Seisoin yksin tyhjässä huoneessa ja kuuntelin rummutusta. Minua vavisutti kylmä tuuli, joka pääsi sisään tuntemattomasta ikkunasta. Joku oli jättänyt sen auki.
Halusin sinun jäävän luokseni. Yritin kertoa sen. Sinä halusit lähteä.
Jos yö voi olla niin ihana ja täynnä rakkautta, miksi me pelkäämme sen mukana saapuvaa pimeää? Pimeässä voimme sulkea silmämme ja avata sydämemme. Näemme asiat selvemmin, sokeina ja kuuroina, kuin raa'assa päivänvalossa. Oletuksia ja syytöksiä. Pimeässä sinun hymysi minun huulteni alla on ainoa aurinko, jota tarvitsen.
Nyt kohtaan pelkoni. Luon sinulle maailman unelmista ja haaveista, rakkaani. Nostan sinut korkeuksiin ja rakennan pilvilinnoja rakkaudesta. Sitten tulee tuuli taas ja se puhaltaa minut pois. Kun tulen takaisin, sinun hymysi on sama, mutta sydämesi on muuttunut. Liekki on sammunut ja me romahdamme.
Silmäni särkevät ja huuleni hymyilevät, kuin näkymättömien sormien vetämänä. Kaikki on hyvin, katsokaa. Päivä on täällä ja minä seison, yksin. Haluan sinut vierelleni, mutta et tule enää takaisin. Ainoastaan kun suljen silmäni...
Unohdan sinut värien loisteessa. Astun ulos myöhään illalla ja palaan aikaisin aamulla. Ympäröin itseni ihmisillä, jotka eivät ole sinä. Karkaan totuutta toiseen todellisuuteen, maailmaan jossa silmämme eivät sulkeudu ja sydämemme eivät kärsi.
Silti löydän itseni ajattelemasta sinua ja kun herään tyhjästä talosta, on lohtu pelkkä nopeasti kylmettyvä muisto. Avaan oven ja sinä olet toisella puolella, muiden kanssa. Välissämme on luodinkestävää lasia. Vain sanoja.
Portaat nitisevät takanani. Istun niillä ja katson kuinka sydämeni särkyy. Näen sinut selvästi; silmissäsi on surua, mutta olet päättänyt tiesi. Haluan sinun edelleen jäävän.
"Älä lähde."
Voisimme suudella ja miten hyvältä se tuntuisikaan. Voisimme jatkaa ja jatkaa ja jatkaa ja unohtaa. Mutta se ei muuttaisi sitä, että jokainen aamunkoitto muistuttaisi meitä siitä, että tie on lopussa.
"Tule lähemmäs", sanot ja hetken pelkään, mutta sitten tunnen kätesi ja sylisi. On hassua, kuinka ystävämme pitävät minua vahvana, mutta vain sinä kannattelet minua näinä hetkinä. "Jonakin päivänä."
Päästän irti ja sinä astut ulos ovesta.