Nimi: Dominomaailma
Ikäraja: sallittu
Paritus: tavallaan Akseli/Jonne
Genre: angst, slash (?)
Summary: Sitten rakennan dominomaailmani uudelleen ja varon, ettei se kaadu. A/N: Osallistuu
Kaikenmaailman ficlettejä 3 -haasteeseen. Viikko 6: angst + pakolliset sanat (talviyö, särjetty, unohdettu).
Ensimmäinen julkasukelponen tarinani. Kyllähän noita löytyy koneelta vaikka kuinka paljon, oon vaa hirveen epävarma niistä
Akselin ja Jonnen omistan itse, Pikku Prinssi (ja aavikkokettu) kuuluu Antoine de Saint-Exupérylle.
Dominomaailma
Talviyöt ovat pimeitä ja kylmiä. Ne ovat pimeitä ja kylmiä silloinkin, kun sytyttää kynttilöitä ja odottaa turhaan valon ja lämmön saapumista. Talviyöt ovat niin kylmiä, että kynttilät sammuvat toinen toisensa jälkeen niin kuin dominopelin palaset, jotka kaatuvat jonossa peräkanaa. Minun elämäni on kuin dominopeli. Ensimmäisen virheen jälkeen niitä tulee lisää, lopulta niitä on niin paljon, että vajoan pohjalle saakka enkä enää pääse ylös. Silloin luovutan ensimmäisen kyyneleeni. Ensimmäisen jälkeen toisen, sitten kolmannen, neljännen, lopulta viidennen. Se on ensimmäinen itkuni vuosiin.
Talviyöt ovat kaikkein kamalimpia silloin, kun sydän on särjetty ja ihminen unohdettu. Kun toinen unohdetaan vain sormia napsauttamalla.
Minut jätettiin yksin kuin nalli kalliolle. Naps vaan ja kaikki oli poissa. Jonne lähti toisen matkaan, jätti minut yksin. Ei välittänyt seurauksista, hyppäsi seuraavan hevosen kyytiin niin kuin rosvo, joka ampuu alas hevosen oikean omistajan ja varastaa hevosen. En tiedä, mikä olen. Olenko entinen omistaja vai hevonen? Jonne särki minut, ampui alas satulalta. Jonne kesytti minut omakseen, niin kuin Pikku Prinssi kesytti aavikkoketun. Olenko siis risteytys? Puoliksi ihminen, puoliksi hevonen. Se minä varmasti olen.
En voi olla miettimättä, mitä tein väärin. Enkö ollut tarpeeksi hellä? Enkö suukotellut Jonnen hiuksia, sivellyt poskea, pitänyt kädestä kiinni? Enkö osoittanut rakkauttani tarpeeksi paljon? Olinko kylmä, poissaoleva, ilkeä? Enkö kuunnellut, kun Jonnella oli huolia ja murheita? Ei, kyllä minä olin hellä. Minä suukottelin Jonnen vastapestyjä hiuksia, sivelin poskea, pidin kädestä kiinni. Osoitin rakkauteni pienin teoin. En ollut kylmä, en poissaoleva, en ilkeä. Kuuntelin Jonnea, kun hänellä oli huolia ja murheita, jäin yöksi, pyyhin kyyneleet. En tuominnut virheistä, en lyönyt, en huutanut valheellisia sanoja. Enkö vain ollut tarpeeksi? Eikö pelkkä rakkaus riittänytkään enää?
Jonne halusi kokea jotain uutta. Minä olin vanha, en minä kelvannut. Olin kuin vanha lelu, joka ajan myötä heitetään pois. Miten niin vanha, minä nauroin mielessäni, eihän kuusitoistavuotias ole vanha. Mutta Jonne ei tarkoittanutkaan sellaista vanhaa, koska ei tietenkään kuusitoistavuotias ole vanha. Jonne kierteli ja kaarteli, ei kertonut mitään suoraan. Ei se koskaan kertonut. Ajatellessani sitä kaikkea tajusin, että se olikin koko ajan Jonne, joka ei ollut tarpeeksi hellä, ei suukotellut hiuksiani, ei sivellyt poskeani, ei pitänyt kädestäni kiinni. Se olin aina minä. Minä rakastin Jonnea liikaa päästääkseni irti. En edes ajattelut sellaista. Jonne oli uhkarohkea, uskalsi päästää irti. Minä en.
Minä putoan, huudan apua, tavoittelen pintaa, onnea. Raskas metalliköysi on sidottu nilkkaani, en pääse ylöspäin. Seinät kaatuvat päälleni, nauravat ääneen, minä kuulen sen.
Akseli, sinä olet turha, turha, turha…Puristan käteni nyrkkiin, en halua kuulla enempää.
Kukaan ei rakasta sinua, ei kukaan rakasta turhuutta.Kynsi painaa kämmentä.
Jonnekin lähti, koska Jonne ei rakasta turhia ihmisiä. Turha on turha, tarpeeton. Usko jo.Kämmeneen sattuu.
Akseli, sinä olet turha.
Minä vajoan niin kuin laivanhylky, kunnes lopulta tavoitan pohjan. Sitten raskas köysi katkeaa, minä ponnistan pintaan ja voin taas hengittää. Sitten rakennan dominomaailmani uudelleen ja varon, ettei se kaadu. Sytytän kynttilän, annan sen valaista ja lämmittää. Suuntaan katseeni ylöspäin, uskallan olla rohkea. Nostan seinät pystyyn, tuijotan niitä, suljen niiden naurun, koska tällä kertaa minä aion pysyä vahvana.
Toista kertaa en aio antaa periksi virheiden tuomalle heikkoudelle.