Kirjoittaja Aihe: Hukkuvat |K11|  (Luettu 2345 kertaa)

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Hukkuvat |K11|
« : 25.01.2013 17:45:16 »
Nimi: Hukkuvat
Kirjoittaja: Nide
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: Drama, angst (horror?)
Varoitukset: Veri, tappaminen

A/N: Nyt heti alkuun että tämä on kirjoitettu selvässä sekalaisuuden tilassa, johon liittyvät teenjuonnin seuraukset, muistikatkot, flunssa, kipeä kurkku ja BBC!Sherlockin katsominen. Olen hieman talvisairas, ollut tämän päivän (ja eilisen) kotona peiton alla, ja syönyt ehdottomasti liikaa suklaata. Seuraukset? Teksti, jota kutsun sekavaksi ja on täyttä tajunnanvirtaa. Erityiskiitokset Rennetolle, jonka tuotoksista saan inspiraatiota. :> Osallistuu haasteisiin Originaali10 ja Ficletpakka.


Hukkuvat


Kynnys on suuri mutta hän korkeampi. Este joka ylittää muttei korkealta, hipoo rimaa ja leikkii jumalaa. On täydellinen. Pah.

Seisoo pihalla, kuusenlatvaa ei näy. Syy on yksinkertainen; niska ei taivu ja on liian lyhyt

(vaikka pitkäksi kuviteltiin, eikö muutama tuuma lisää olisi sopiva?)

ja paksu mutta sillä ei loppujen lopuksi ole väliä.

Heidän verensä kelluu muttei virtaa, on paikoillaan ja syöksee tuhontunnetta. Kauhunsekaiset ilmeet ovat mitä loistavinta viihdettä, ei halpaa mutta vaivansa väärti.

Kujilla juokseminen on taidetta, se riepoo ja pistää, voi jäädä kiinni ja mitä silloin tapahtuukaan?
No kauheita, eikö sitä muka ymmärretä?

Kauheudet ovat inhottavia, loistavaa hupia ja riemua, ei kauaa. Hän seisoo ovella ja näyttää läkähtyvän paksussa turkissaan (mutta sitä ei voi ottaa pois koska alla on vain verta ja lihaksia, ei kukaan voi olla ilman nahkaansa) läähättää siihen suuntaan.

Päästää kuitenkin sisään ja ei osaa varoa, koska liika on liikaa ja maailma liian vähän, tuonpuoleinen kiinnostava ja elämässä jotain nähtävää. Syöksee tulta ilman tappuraa ja käpertyy kokoon kaiken alla. Maailma on nähty.

Toinen on sopiva muttei kuitenkaan. Huitaisu vain ja poissa pelistä, mielestä.
Herkuttelee lihalla ja oivalla tuoksulla
                         
                                                          jossa ei kyllä mitään kehuttavaa, onhan kitkerä ja tunkkainen.

Ei juokse hukka pakoon kun kettu tulee. Katsoo nauraen ja vetää puvun päältään. Hui kauhistus mitä paljastuu!

- kukaan ei varoittanut, vai?

On kamalaa ja kauheaa, toisto esiintyy muttei kukaan tajua yhteyttä. Ovatpahan idiootteja, se on aivan silmien edessä!

Miettien menneitä ja tulevaa, nykyisyyttä ja tajuaa elävänsä limbossa (ja ei kuitenkaan halua pois). On kuolemaa ja tuskaa, tulenkipinöitä pilvisellä merellä ja kaatuneita laivoja ilman arvolastia. Kaikkea mitä haluaa ja mikään ei riitä.

On se kumma kun ollaan typeryksiä! Kiroillaan päivät ja hempeillään yöt, ei samanlaista ristiriitaisuutta

vaan pahempaa

ja kaikki on pielessä! Missä yhteys? Se on tärkeä!

Kukaan ei vastaa ja voi epäillä jo kaikkea pahaa ja hyvää, taivasta jota ei ole ja helvettiä jonka lieskat vainoavat pahuuden siemeniä. Koordinaatisto on kateissa ja he hukkuvat itseensä.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2014 20:08:50 kirjoittanut Nide »
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

Funtion

  • Vieras
Vs: Hukkuvat |K13|
« Vastaus #1 : 03.02.2013 19:43:04 »
Voi nenä taas näitä sun sekoilutekstejä. :DD Tai siis näitä joista mä en löydä punaista lankaa enkä kyl minkään muunkaa väristä. Mut jokin mut nyt toi tänne, ehkä maaginen voima tai sun nimes kirjoittajana... okei, se oli varmaan toi otsikko. Se oli ihan sikaupee! Hukkuvat! Hukkuvat verbinä vai hukkuvat tekijöinä? Tosin jos ne ois tekijöinä, se ois varmaan "hukkujat"... hmm. Hukkua-verbi on muutenkin ihan älyttömän kaunis, joten otsikko iski muhun lujaa. : )

Seisoo pihalla, kuusenlatvaa ei näy.
Tykkään kauheesti tällaisesta tyylistä, jossa tää verbi on perusmuodossa! Varsinkin virkkeen aloittajana se on ihana!

Heidän verensä kelluu muttei virtaa, on paikoillaan ja syöksee tuhontunnetta.
Ei aavistustakaan mihin tää "he" viittaa tai siis ketä ne "he" ovat ja... veri kelluu muttei virtaa! Aijai! <3 Tosin en tiedä onko tuhontunne yhdyssana vai ei...

Hän seisoo ovella ja näyttää läkähtyvän paksussa turkissaan (mutta sitä ei voi ottaa pois koska alla on vain verta ja lihaksia, ei kukaan voi olla ilman nahkaansa) läähättää siihen suuntaan.
Hyi kauhee! Tästä tuli mielee niide kaikkien piirrettyjä (...minkälaisia piirrettyjä mä katon) hahmot joilla ei oo lainkaa nahkaa vaa pelkästään luut ja veri ja... niiku siinä.. siinä... hitsi en saa sen nimee päähäni! Mut tää mielikuva tuli mulle vahvasti esiin ja se oli etova näky. Hyi oikeesti hyi!

Päästää kuitenkin sisään ja ei osaa varoa, koska liika on liikaa ja maailma liian vähän, tuonpuoleinen kiinnostava ja elämässä jotain nähtävää. Syöksee tulta ilman tappuraa ja käpertyy kokoon kaiken alla. Maailma on nähty.
?? Hä. :DD Siis tää koko lainaamani pätkä oli mulle täyttä hepreaa, mä tuijotan ihan suu auki tota kun kelaan että tuo on oikeesti suomee. Kun siis en ymmärrä esim. mitä ei osaa varoa, mikä ihmeen liika on liikaa, miten niin maailma on liian vähän, mikä syöksee tulta, mikä käpertyy, miks maailma on nähty, MITÄ.

Kordinaatisto on kateissa ja he hukkuvat itseensä.
Koordinaatisto tulee kahdella oolla. : )

Okei, kun mä lähin lukemaan tätä, mä tiesin jo sillon etten tuu tajuumaan tästä mitään.... ja enhän mä tajunnutkaan. :DDD Mutta tää sun kirjoitustyylis oli nimenomaan tässä tosi, tosi hieno (en oo aikaisemmin tajunnut sitä!) ja nautin erityisesti lopun virkkeistä, sanoista ja niiden rytmistä. "He hukkuvat itseensä" oli ehkä hienoin lopetus aikoihin! Mut... niin. Tää jäi mulla vähän pintapuoliseks, kun en oikeesti saanut tästä lainkaan otetta. Mullei oo aavistustakaan ketkä/kuka tässä oli päähenkilönä, mitä ne oikeastaan teki tai mikä tän pointti oli. Okei, okei, talvisairas + suklaa, ymmärrettävä yhdistelmä sikäli. Ja Renneton tuotokset inspiraationa? Siinä tapauksessa ymmärrän loistavasti sitä etten ymmärrä koska en ymmärrä Renneton tekstejä niin... :DD

Mutta kaikesta ymmärtämättömyydestäni (sanahirviö!) huolimatta, mä pidin tästä. Tässä oli omanlaisensa tunnelma ja jotkut sanat oli kovin maukkaita. Kiitos! <3

Heidi

  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Hukkuvat |K13|
« Vastaus #2 : 03.02.2013 23:31:32 »
Okei. Joo. Mistäs sitä aloittaisi? Tällaseen tekstiin on pirun vaikeaa kommentoida. Otsikko veti muakin puoleensa, kuulosti mielenkiintoiselta. Muistelin jonkun joskus Finissä kyselleen miltä tuntuu hukkua ja pohdin liittyykö tämä siihen, mutta eipäs liittynyt eikä veteen ollenkaan.

Rakastan tämän tapaisia tekstejä. Niitä on hauskaa kirjoittaa ja vielä mukavampaa lukea, tajunnanvirtaa ja sekavuutta, järjettömiä lauseita ja kekseliästä sanoilla leikkimistä. En voi kuin ihailla. Yritin löytää tähän jotain punaista lankaa ja ymmärtää paremmin, mutta tyydyin lukemaan lauseita uudestaan ja ymmärtämään yksinkertaisesti edes niiden sisällön. Tää toimii loistavasti, runomainen, erikoinen asettelu sopii tälle kuin nenä päähän.

Lainaus
Este joka ylittää muttei korkealta, hipoo rimaa ja leikkii jumalaa. On täydellinen. Pah.
Este ylitetään rimaa hipoen, ne kuuluvat luonnollisesti yhteen, mutta pakka sekoittuu jumalan leikkimisellä. Juuri tästä mä tykkään, tällaisesta epäsovinnaisuudesta, tavallisten sanontojen käyttämisestä, niiden kanssa leikkimisestä ja niiden rikkomisesta. Ja lyhyistä lauseista. Ne on aina toimivia.

Lainaus
Heidän verensä kelluu muttei virtaa, on paikoillaan ja syöksee tuhontunnetta.
Tykkäsin tästä kovasti.

Lainaus
On kamalaa ja kauheaa, toisto esiintyy muttei kukaan tajua yhteyttä. Ovatpahan idiootteja, se on aivan silmien edessä!
Nappaillessani tuolta parhaita lauseita, mua alkoi naurattaa tää kohta. Tää vois olla lukijoille suunnattu. Oli pakko lukea vielä kokonaisuudessaan uudestaan, yrittää saada vielä selvää. Mutta mun mielessä pyörii susi, joka jolkottaa kaduilla, joka ei tietenkään voi turkistaan luopua. Mutta mitä tapahtuu, kun kettu tulee? Vetää puvun päältään? Ihmissusi? Ei, ei toimi tämäkään ajatus. Ehkä susi ja kettu eivät olleet niin konkreettisia. Ehkä mä yritän olla ottamatta tästä tekstistä selvää.

Lainaus
On se kumma kun ollaan typeryksiä! Kiroillaan päivät ja hempeillään yöt, ei samanlaista ristiriitaisuutta

vaan pahempaa

ja kaikki on pielessä!
Löydän tän ristiriitaisuuden itsestäni ja varmaan jokainen edes jollain tapaa myös. Tässä voisin kuvitella puhuttavan ihmisistä yleensäkin. Kuten myös lopetuksessa.

Lainaus
Koordinaatisto on kateissa ja he hukkuvat itseensä.
Ihmisillä on kiire, eivät tiedä mihin ovat menossa. Itseensä hukkuminen voisi olla itsekyyttä tai ylipäätään omien ongelmien murehtimista. Tai sitten se voi olla jotain aivan muuta.

Loistava lopetus. Loistava teksti. Pidin äärettömän paljon, kiitos hienosta lukukokemuksesta!

Ps. Huomaan tän sekavuuden tarttuneen itseeni.  ;D

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Vs: Hukkuvat |K13|
« Vastaus #3 : 05.02.2013 20:40:29 »
Kiitos kommenteistanne! ^^

fierté, mä ja sekoilutekstit ei koskaan erota, ettäh! Ja mun nimi nyt sattuu olemaan puoleensavetävä.
Tosin mä voin sanoa että tässä tuskin sitä lankaa on, kunhan revittelin, mutta pistetään se kaikki talvisairauden ja suklaan piikkiin, vai? ;) Hienoa että pidit otsikosta, mun saralla se taitaa olla jopa lyhin - ja hukkua-verbi on kaunis. No "he" nyt ovat ne mun "syntipukkini ja päähenkilöni" joita ei ole nimetty mutta esiityvät teksteissä eri muodoissa. Millaisia piirrettyjä sä oikein katsot? Heprea on hepreaa, tuo on sitä mun yleisintä, ei ihme ettet tajunnut, en mäkään. ^^

Ihanaa että pidit lopusta! Renneto inspiraation tuojana, joo. Kiitos kommentistasi ja virheen löytämisestä :>

Heidi, ei, tämä nyt veteen hukkumiseen liity mitenkään. : D

Ihanaa että pidit tekstistä ja asetteluista, koetin rikkoa hieman rajojani (ties miten onnistui). Kiva kuulla ettei epäsovinnaisuus haitannut, sitä esiintyy. Lyhyet lauseet on mukavia, vaikka makuni kallistuu enemmän hienoisen riimittelyn puolelle. ^^ Joo, ehkä mä yritin vihjaista lukijoille kuinka niiden pitäisi tajuta koko kuvio (mikä kuvio?). Mutta hauska kuulla että sain pohtimaan, susi ja kettu eivät ehkä olleetkaan niin konkreettisia, mutta mistäs sen tietää :>
Kiitos kommentistasi, mukavaa että pidit  - ja sekavuus tarttuu. :3

sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

NicuQ

  • Vieras
Vs: Hukkuvat |K13|
« Vastaus #4 : 09.06.2013 02:17:32 »
Oh mein gott.

Voin sanoa kyllä ihan suoraan, etten varmaan tajunnut puoliakaan, koska oon tymä lapsi ja kello on jo aika paljon. Vaikka kyllä tästä selvästi erottui se tietty yhtenäisyys, tai sitten vaan tulkitsin omiani. En jaksa nyt alkaa analysoimaan liikaa, koska muut ovat sen jo hoitaneetkin, mutta niin. Tykkäilin kovasti tästä sekavuudesta ja tajunnanvirraksi tää on ihan mahtava ja tosi hyvä. Tykkäilin tosi paljon sun kirjoitustyylistä ja tän tekstin teemasta. En oo tottunut lukemaan täntapaisia tekstejä kauheesti, mutta vaihtelu virkistää ja huomasin tykkääväni tästä. Uusia puolia, hmm.

Lempikohtani oli ehdottomasti kyllä tämä:
Lainaus
Päästää kuitenkin sisään ja ei osaa varoa, koska liika on liikaa ja maailma liian vähän, tuonpuoleinen kiinnostava ja elämässä jotain nähtävää. Syöksee tulta ilman tappuraa ja käpertyy kokoon kaiken alla. Maailma on nähty.
- Jotenkin tuo niin selkeästi esille kaiken tarpeellisen, mutta jättää silti kuitenkin miettimään ja äsh, en tiedä. Mahtavasti kirjoitettu.

Joka tapauksessa halusin vaan kertoa, että mun on selvästi luettava lisää sun tekstejäsi, koska tykkäsin tästä näinkin paljon. Ja lopetus oli kertakaikkiaan ihana, jos niin voi sanoa. Ei mulla kai muuta. Jatka hyvää työtä. c:

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Vs: Hukkuvat |K13|
« Vastaus #5 : 05.07.2013 03:24:00 »
Oh, kommenttivastauksessa on kestänyt mut ko periaatteet. Kiitti, ootte ihania ♥ Kello on joo paljon eikä mua nukuta, oon ollu koko edellisen vuorokauden turhan ylipirteä, toivottavasti se ei kostaudu kommenttivastauksissa.

Pyry, jumalat vaan sinne. Ja hei, et sä oo tymä, mä kirjotan vaan vähän sekavasti - ei liity suhun ei (mutta kellonaika tosiaan vaikuttaa aina joskus). Aww kiitos kamalasti kehuista ja hei, aina tartte analysoida, mulle kelpaa hyvin tuollainenkin kommentti okei kuulosti aika pahalta mut tiedät etten tarkoittanut. Musta on aina hienoa kuulla että joku tykkää mun kirjotustyylistä, käännytän sut vielä tajunnanvirtatappamisen puolelle, hehehe. >:3

Oh, lue toki pois, mahtavaa kuulla että pidät ja haluat oikeasti lukea jotain muutakin. Ja kai lopetuksesta voi niin sanoa, jatkan jatkan. Kiitos! c:

Sab, sä ja sun tulkinnat. Ei vaan, oon iloinen että mun tekstejä ylipäätään yritetään ymmärtää ja se on hienoa ja silleen. 'Kertoja' on aika mielenkiintoinen persoona - omasta mielestäni - ko se nyt tunkee kaikkialle eikä vähiten juuri tajunnanvirtaan. Mä vedän vaikutteita vähän kaikkialta ja nyt Rennetolta - en oo varma pitäiskö olla enemmän imarreltu vai ei että se näkyy. Luultavasti kyllä. c:

Et oo ensimmäinen joka ei ymmärtänyt ja mä ymmärrän sen, ja hei - parasta että pidit edes jotenkin. Tällaisia on hankala kommentoida, kyllä, koska näistä voi olla niin montaa mieltä. Yh, harmi että jäit vielä nälkäiseksi, koska mulla tuppaa jäämään nämä tekstit tämmöisiksi. Mutta silti hienoa että sait jotain irti ja luit ja nah. Kiitos! :3
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter