Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 352768 kertaa)

Lokitar

Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 146, 22.7!!!
« Vastaus #780 : 22.07.2008 12:36:10 »
Amy, varsinkin kun jos Bellatrix kiduttaa Hermionea, Adara ei voi tehdä mitään ;)

irvistelijä

« Vastaus #781 : 22.07.2008 18:26:00 »
Voihan nenä. EN varmaan muuta sano, oli ihan s******N hyvä :)

Rakentava jäin tanssisalille hämeelinnaan :)

Mya Musta

• Kirvesmurhaaja
  • Janne on mun sankari.
« Vastaus #782 : 22.07.2008 20:21:20 »
ZOMGGII.... Mä jo aattelin et Adara jää sinne telttaan, ja kun ne ukkelit tulee se sanoo, että se löysi ne ja oli sano sen Voldun nimen et sais apujoukkoja (tän oikeestaan lainasin sun tekstistä, hyvin keksitty :P) kun ne meinas saada ylivoiman x) jotenki näin, olis kert luullu et ne kaikki ois voinu sitte ilmiintyä pois sieltä jonnekkin kauas ja ottaa mukaansa vaan tärkeimmät tavarat ja palata myöhemmin kattomaan onko mitään enää jäljellä (omia sepustuksia, älä välitä :D)
Luku oli kumminkin taas hyvä, ja hauska myös, vaikka olikin hauska lukea, että Kalkaros on uskotellu että ne menee kohta naimisiin, mutta älä kiltti Fubuki toteuta sitä, Adaran on tarkotus mennä naimisiin Georgen kanssa, ja nää avioerot nyt on mitä on.. tosin se jäis kyllä leskeks jos käy edes vähän niinku kirjassa.... olis se silti ilkeetä, ajattele Siriuksen reaktiota, se kun just osti sen puvunki :O ois se aika hirveetä  8)
Karkas taas melko sivuraiteille tääki kommentti... ja piti tulla jotain rakentavaaki mukaan, ja pyh! ei onnistu :D
Sen voin kumminki sanoo, et kirjotusvirheitä en huomannu, enkä mitään muitakaan virheitä, enkä niitä niin tarkkaillukkaan, tarinan loistava juoni vei mukanaan ;D

Pian uusi luku! <3 ja joitain ilosta, kiltti :) vaikka Siriusta ;D

Mya
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Lauren

• Piirakkatyttö
  • Ava: Karakuri
« Vastaus #783 : 24.07.2008 19:41:13 »
Hyi kun tuntuu kamalalta Adaran puolesta. Kun se joutuu kattoon (ja kuuntelemaan) kun sen ystävät kärsii. Ja olen tyytyväinen siitä, miten sait Adaran tungettua tuohon kohtaan sopivasti. Mutta älä vaan tuhoa enempää Adaran ja Georgen suhdetta (palaahan ne takas yhteen?) minä kun niin rakastan sitä. Virheitä en huomannu, tai sitten huomasin mutta en muista nyt missä kohtaa, luultavimmin en huomannut. Laitas lissää jatkoa.
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

Slytherin

• Vieras
« Vastaus #784 : 24.07.2008 20:39:54 »
45^^^^^^^!!!! Hihihihihi
Hömhöm.
eli 134. Liemessä lukua en jaksanut lukea kun vain alun, joten päätin nyt kommentoida muuta.

Tuo ajankääntö sähellys oli liikaa aivoilleni. En pitänyt siitä, koska oli kivaa kun Adara oli kuolonsyöjä :)
Ja minua häiritsee että Fre/george sanoi että Ron on tullut kotiin. Hän oli Shell Cottagessa eikä kotikolossa :) koska ei halunnut mennä kaksosten pilkattavaksi kotikoloon ;)

Virheitä ei löytynyt, kun että George pitää Adarasta ja niin edespäin :) se on suurin virhe :D
En pidä enää edes Draco/Adarasta :s haluan Severus/Adaraa! :'''DD tiedä miksi.

Voi, kiltti, kai tämä loppuu silleen, että Adara pelastaa Severuksen ja he saavat lapsia (ikäeroa ei ole olemassakaan) :) yay, kiitos! :''''D

Kivasti sait Siriuksen takaisin, tuollalailla viisaasti, ja että Adara ja Sirius tietävät hirnyrkeistä ja tällein :)

Päivän Profeetassa kun oli tuo kuulutus niin odotin näkeäni Dean thomasin nimen siin :o mutta ei.

ah, kunpa jaksaisin nyt lukea lisää, mutta olen jo lukenut niin kauan ! :D alan jo saavuttaa !

Arvaa onko hirveää, koska olen tottunut lukemaan tätä ficciä, ja tiedän että on viellä kaksikymmentä lukua, ja sitten kun olen luvussa 146, pitää odottaa. Ei semmoinen käy!

KIITOS KAMALASTI :)

Lokitar

« Vastaus #785 : 24.07.2008 21:15:27 »
Dodii, pitkä viesti johon vastata taas vaihteeksi. Ensinnäkin:

Lainaus
Ja minua häiritsee että Fre/george sanoi että Ron on tullut kotiin. Hän oli Shell Cottagessa eikä kotikolossa Hymyilee koska ei halunnut mennä kaksosten pilkattavaksi kotikoloon

Kirjassa. Ei tässä ficissä. En tajua kun ensin valitetaan että seuraan liikaa kirjan tapahtumia ja sitten kun en seuraa niin siitä huomautetaan että se on VIRHE! :D

Jos haluat Severuksen pedofilioivan, lue Sev/Her ficcejä xD

Lainaus
Voi, kiltti, kai tämä loppuu silleen, että Adara pelastaa Severuksen ja he saavat lapsia (ikäeroa ei ole olemassakaan) 

Ei, ei pääty.

Kiitos kommentistasi ;D

Merimoi, hyvä jos ei oo virheitä, tarkastin sen moneen kertaan ennen ku pistin esille :)

Mya Musta:

Lainaus
Adaran on tarkotus mennä naimisiin Georgen kanssa, ja nää avioerot nyt on mitä on.. tosin se jäis kyllä leskeks jos käy edes vähän niinku kirjassa....

Se on Fred joka kuolee, ei George o_O

Lokitar

Luku 147. Hyvästi Dobby
« Vastaus #786 : 24.07.2008 21:31:20 »
Luku 147. Hyvästi Dobby

”Ei! Saatte minut! Ottakaa ennemmin minut!” Ron huusi ja Bellatrix läimäytti tätä kasvoille.
”Jos hän kuolee kuulusteluissa, otan sinut seuraavaksi. Verenpetturi on aina minun kirjoissani heti kuraverisen jälkeen.” Adara puraisi huultaan ja mietti. Hänen täytyi toimia, ja ripeästi. Hän haukotteli välinpitämättömästi ja venytteli.
”Taidan ottaa nokoset, onko missään vapaata huonetta?”
”Dracon makuuhuoneen kerroksessa on yksi. Ensimmäinen ovi oikealla”, Narcissa sanoi.
”Kiitos”, Adara sanoi ja lähti salin halki kohti ovea.
”Tarvitsetko mitään?” Narcissa huikkasi perään.
”En, otan teetä vasta herättyäni”, Adara vastasi ja sulki käytävän oven perässään. Hän kiiruhti Narcissan neuvomaan huoneeseen, varmisti että ovi oli lukossa ja sanoi: ”Oljo. Oljo!”

Kuului pieni räksähdys ja likainen pieni kotitonttu seisoi Adaran jalkojen juuressa.
”Niin, neiti?”
”Tarvitsen apuasi. Hae kotitonttu Dobby, ja käske sen ilmiintyä tämän kartanon kellariin. Ja sano, ettei se saa tulla kuolonsyöjien näkyville”, Adara pyysi. Oljo kumarsi.
”Mitä vain neiti pyytää… Oljo tottelee.”
Pieni poksahdus ja Oljo oli poissa. Adara istuutui vuoteelle ja asettui sitten makaamaan, silmät kuitenkin apposen auki. Hän mietti vielä toistamiseen miksi ei pyytänyt Oljoa menemään kellariin. Hän ei luottanut Oljoon vielä täysin. Oljo saattoi pitää Adarasta, mutta Harrysta, Ronista ja Hermionesta taatusti ei. Kuka tietää suostuisiko Oljo auttamaan heitä Adaran pyynnöstäkään?
Samassa Adara kuuli Hermionen kiljuvan, kerrosta alempana salissa.
Adara ummisti silmänsä. Tuntui hirveältä, kun hän ei itse saanut toimia!

Hän otti Harryn pussin ja avasi uteliaana sen. Sisältä löytyi sieppi sekä Harryn taikasauvan puolikkaat – Adara henkäisi. Puolikkaat? Harryn sauva oli rikki?
Adara yritti korjata sen entiustus-loitsulla, mutta mitään ei tapahtunut. Tyttö huokaisi pettyneesti ja puristi sauvan puolikkaita kuullessaan Hermionen jälleen kiljuvan.
Kuului pieni poksahdus, ja Oljo oli Adaran edessä lattialla.
”Dobby on nyt kellarissa. Tahdotteko muuta?” Kuului taas Hermionen kiljaisu ja Adara paiskasi Harryn tavarat takaisin pussiin.
”Huoneessani on pullo, joka on täynnä Feeniksin kyyneliä. Ota se ja pidä sitä turvassa kunnes minä kutsun sinua”, Adara käski ja Oljo kumarsi ja katosi.

”EEEEIII!” kuului Ronin huuto ja Adara ponkaisi ylös. Jotain tapahtui. Adara loikkasi alas vuoteelta ja juoksi kohti salia juuri nähdäkseen kuinka Bellatrix piti puukkoa Hermionen kurkulla.
”SEIS TAI TYTTÖ KUOLEE!”
Adara näki Harryn kurkistavan sohvan takaa.
”Pudottakaa sauvanne. Pudottakaa ne, tai saatte nähdä miten saastaista hänen verensä onkaan!” Adara koki olonsa toivottomaksi. Hän näki Luciuksen kaatuneen tuhkaiseen takkaan ja menettäneen tajuntansa, joten hän vain riensi auttamaan tätä.
”Sanoin, että pudottakaa ne!” Bellatrix kiljui.
”Hyvä on!” Harry huusi ja pudotti sauvan lattialle. Ron teki samoin ja Adara auttoi Luciuksen makaamaan selälleen lattialle. Hän esitti etsivänsä tältä jotakin vaurioita, kun Bellatrix hymyili omahyväisesti.
”Draco, ota sauvat! Pimeyden lordi on tulossa, Harry Potter! Kuolemasi lähenee!” Adaran vatsassa muljahti ja hän pyyhki pienen verivanan Luciuksen otsalta.

Yhtäkkiä heidän yläpuoleltaan kuului omituista kirskuvaa ääntä ja Adara ehti vain katsoa, kun kristallikruunu alkoi pudota kohti lattiaa. Hän asettui Luciuksen suojaksi melkein automaattisesti, tajuttuaan kuinka kauas kristallikruunun sirpaleet lentäisivät. Vain muutama kuitenkaan osui Adaraan, mutta Narcissa näki mitä hän teki ja teki tälle kiitoksellisen nyökkäyksen. Adara nyökkäsi takaisin ja huomasi kuinka intiimisti Draco tuijotti häntä sillä hetkellä. Adara nousi ylös ja näki kuinka Harry tainnutti Fenririn. Narcissa kiskoi Dracoa syrjemmälle ja kiljui katse katossa.
”Dobby! Sinä! Sinä pudotit kattokruunun?!”
Kattokruunun ketjussa roikkunut pieni kotitonttu, Dobby, tiputtautui sulavasti lattialle ja heristeli sormeaan Narcissalle.

”Ei saa satuttaa Harry Potteria!”
”Tapa se, Cissy!” Bellatrix kiljui, mutta kuului pieni poksahdus ja Narcissan sauva lensi tämän kädestä. Nyt kaikki, Draco, Narcissa ja Bellatrix olivat sauvattomia. Vain Bellatrixilla oli puukkonsa.
”Senkin saastainen pieni apina! Kuinka sinä uskallat ottaa noidalta sauva, kuinka sinä uskallat uhmata isäntiäsi?!” Bellatrix rääkyi ja katsoi Adaraan, joka ei onnekseen pitänyt sauvaansa näkyvissä – Bellatrix oli selvästi olettanut että Adaralla olisi vielä sauva – kuten olikin, mutta Adarahan ei sitä heille paljastanut.

”Dobbylla ei ole isäntää! Dobby on vapaa kotitonttu ja tuli pelastamaan Harry Potterin ja hänen ystävänsä!” Dobby huudahti ja Harry heitti yhden kaappaamistaan sauvoista Ronille. Ron nappasi sen ja kaikkoontui Hermionen kanssa. Harry kierähti Lujahaan luokse, otti tästä tiukasti kiinni, tarttui Dobbya kädestä ja he kaikkoontuivat juuri kun Bellatrix heitti heitä kohti puukkonsa. Adara nielaisi. Puukko katosi samalla kuin kolmikkokin…

Adara esitti etsivänsä sauvaansa, kun Bellatrix tarttui raivoissaan häntä olkapäistä.
”Sinä! Mene heidän peräänsä! Nyt heti!”
”Oletko totaalinen ääliö? Ilmiintyisin ilman sauvaani? Älä naurata!” Adara huusi tälle ja riuhtaisi itsensä irti. Hän tähyili ympärilleen ja esitti näkevänsä vilauksen jostain sauvaa muistuttavasta. Hänestä tuntui äärettömän hyvältä kun hän sai huutaa Bellatrixille. Vaikkei Bellatrix ollut tappanut Siriusta uudessa tulevaisuudessa, Adara inhosi tätä silti yhtä paljon.
”Missä Piskuilan on? Hänenhän piti noutaa Potter ja Weasley!” Bellatrix rääkyi herättäessään juuri tainnutettua Fenririä.
”Minä voin etsiä”, Adara sanoi ja lähti kellaria kohti. Hän löysi vankilana käytetyn tyrmän helposti, mutta siellä oli pilkkopimeää.
Hän loihti huoneeseen valoa ja kohtasi kaksi kammottavaa silmää jotka tuijottivat häntä kohti.

Peter Piskuilan makasi kuolleena, hopeinen kätensä kurkullaan, kasvot sinertävinä ja silmät kuin kuopistaan ulos pullahtaneina. Adaraa oksetti ja hän nojasi taaksepäin seinään, peittäen suunsa kädellään.
”Adara, kaikki ok-” hän kuuli Dracon äänen, ja tämä näki myös Peterin ruumiin.
”Pyhä…” Draco mutisi mutta Adara ei kuullut loppuosaa sillä hän haukkoi niin kovaan ääneen henkeä.
”Oletko kunnossa?” Draco kysyi.
”Joo… Joo… Ihan kunnossa”, Adara mutisi ja nousi normaaliin ryhtiinsä.
”Pitäisi varmaan kantaa hänet ylös”, Draco ehdotti ja tarttui Peteriä jaloista.
”Niin, niin kai”, Adara sanoi ja tarttui Peteriä käsistä. Ne olivat yhä lämpimät.

Kun he saapuivat saliin, ja huomasivat raivoissaan liikehtivän Voldemortin takan edessä, Peterin ruumis putosi maahan kuin salamaniskusta.
Voldemortin katse hakeutui kuolleeseen Peteriin ja hänen raivonsa yltyi. Hän ei sanonut mitään, vaan käveli Bellatrix perässään ja kuiskaili jotakin tälle ja Bellatrix vastaili. Voldemortin katse nauliutui hetkeksi Adaraan.
”Musta, mene Potterin ja muiden luokse. He eivät saa alkaa epäilemään sinua.”
”En tiedä minne he menivät, herrani”, Adara sanoi.
”ETSI HEIDÄT!” Voldemort sihahti. Adara nyökkäsi ja poistui kiireellä huoneesta ja kartanon pihalle. Hän mietti hetken ja ajatteli, että Harry oli ehkä palannut teltalleen.

Hän kuitenkin veti vesiperän. Teltalla ei ollut ketään. Adara loihti teltan ja kaikki tavarat kasaan. Otti kaiken isoon reppuun ja kaikkoontui nyt Kalmanhanaukion luo. Hän asteli kotinsa ovesta sisään, laski repun lattialle. Remus ja Sirius nousivat olohuoneen nojatuoleista ja astelivat tämän luokse.
”Onko Harry täällä?” Adara kysyi.
”Ei, miksi olisi?” Sirius ihmetteli.
”Heidät vangittiin Malfoyn kartanoon, mutta he pakenivat Dobbyn ja Oljon ansiota –”
”Oljon?” Sirius toisti hämmästyneenä. Adara jatkoi: ”Ja Pimeyden lordi käski minua etsimään heidät. Oletteko varmoja etteivät he käyneet täällä?”
”Ei, eivät ole täällä”, Remus sanoi.
”Ehkä he menivät Kotikoloon?” Sirius ehdotti.
”No, minä jatkan etsimistä. Kirjoitan teille pian”, Adara lupasi ja painoi huulensa isänsä poskelle pikaisesti, ennen kuin hän astui ulos ja kaikkoontui Kotikoloon.

Hän ei uskaltanut mennä kertomaan rouva Weasleylle tapahtumista, joten hän vain kurkisti Kotikolon ikkunasta sisään, muttei nähnyt mitään mikä todistaisi Harryn saapuneen sinne. Itse asiassa talossa ei ollut ketään. Olivatkohan Weasleyt etsineet turvallisemman paikan asua?
Adara kaikkoontui taas, tällä kertaa Tonksien talolle, mutta juteltuaan Nymfadoran kanssa, ilmeni, etteivät he olleet sielläkään.
Adara kaikkoontui vielä kerran, tällä kertaa Billin ja Fleurin uuteen kotiin, Simpukkamökkiin, jossa häntä odotti kamala, surullinen ilmapiiri. Harry itki pihalla ja kaivoi lapiolla kuoppaa pensasaidan juurelle. Kaikki muut olivat sisällä ja juttelivat kiivaasti jostakin. Hermionea ei tosin näkynyt.

”Harry?” Adara sanoi arasti ja poika pyyhki äkkiä silmiään hihaansa, mutta kyyneleitä tulvi vain lisää. Hänen jalkojensa juurella oli pieni möykky, Harryn takin alla. Adaralla oli jo kylmä aavistus, mikä lause häntä odotti. Kaikesta huolimatta, hän kysyi.
”Harry, mitä tapahtui?”
”Dobby… on kuollut”, Harry sanoi ja itki taas, nojaten päätään lapion päätä vasten. Adara tunsi kuinka paino laskeutui hänen rinnalleen ja hänen silmiään kuumotti. Hän riensi Harryn luokse ja kietoutui tämän kaulaan lohduttavasti, kun Harry alkoi itkeä hillittömämmin ja kietoa käsiään Adaran selälle surun murtamana. Ei  tässä näin pitänyt käydä… Adara ajatteli ja rutisti pojan paitaa käsillään.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2010 20:04:56 kirjoittanut Fubuki »

Mya Musta

• Kirvesmurhaaja
  • Janne on mun sankari.
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 147, 24.7
« Vastaus #787 : 25.07.2008 14:24:56 »
Luku oli taas hyvä ja Adara oli ujutettu mukaan tarinaani hienosti jälleen kerran.
Peterin ruumiin kuvailu..... ei olisi välttämättä tarvinnut kertoa niin yksityiskohtaisesti, nyt se kuva kummittelee mielessä :P toivottavasti se menee pian ohi..
Mistä Adara muuten tiesi tosta Simpukkamökistä? Mainitsiko Ron sen joskus, vai milleen? mä en ainakaan muista mitään sellasta......

Ja taas koettiin Dobbyn kuolema : / se on aina niin surullinen... joskin nyt tässä ei ollut ihan niin paljoa tunnetta, mutta silti surullinen..

Nii... tästä:

Lainaus
Mya Musta:

Lainaus
Lainaus
Adaran on tarkotus mennä naimisiin Georgen kanssa, ja nää avioerot nyt on mitä on.. tosin se jäis kyllä leskeks jos käy edes vähän niinku kirjassa....

Se on Fred joka kuolee, ei George o_O

Tarkotin, että jos Adara menis Kalkaroksen kanssa naimisiin ku se Sev on jotain sellasta niille muille kuolonsyöjille vissiin uskotellu.. ja kun sehän kuolee kirjassa, nii jotain tällästä mä aattelin :)

Laitteleppa pian uutta lukua!

Mya
TEAM Tukkajumala

Lokitar

« Vastaus #788 : 25.07.2008 14:38:39 »
Aaai silleen meinasit. Ok, ok, sekoilen taas :D Ja tietty Adara nyt on simpukkamökistä kuullut Siriuksen luona asuessaan joululomalla ja niinpoispäin. En vaan keksinyt mihin väliin siitä mainita.

Hockenheim

• Vieras
« Vastaus #789 : 25.07.2008 16:36:21 »
Avasin ficcin hieman epävarmoin miettein, mutta innostuin progologista ja aloin kahlaamaan tätä jo järkyttävän pitkäksi venynyttä ficciä, mitä ei todellakaan ole kiva lukea yhteen soittoon väsyneenä ja huonosti nukkuneena.

Teksti on oikein jännittävää ja hyvin kirjoitettua, kauniin synkkää tekstiä ainakin lopusta näytti olevan. Adara oli ujutettu tarinaan onnistuneesti mukaan. Luvuissa, lyhyimmissäkin, tulee esille paljon uusia asioita. Virheitä en pongannut, vaikka olisin sellaisen onnistunut löytämään, niin teksti vei mukanaan eikä olisi haitannut.

Rakentavahan on edelleen Kanadassa, ehkä se tulee koulun alkuihin mennessä takaisin taikka sitten ei...

Lokitar

« Vastaus #790 : 25.07.2008 16:53:29 »
Kiitos, Hockenheim ^^

Mya Musta

• Kirvesmurhaaja
  • Janne on mun sankari.
« Vastaus #791 : 25.07.2008 21:31:41 »
Aivan, tietty se on kuullu siitä Kalmahanaukiolla, etpä oo ainut joka sekoilee :P
TEAM Tukkajumala

strawberry^spoon

« Vastaus #792 : 27.07.2008 21:46:48 »
Voih. Dobbyn kuolema se aina vaan alkaa itkettää.  :'(  Mut hyvä luku oli  :) Jatkoa vaan........  Yks asia tosin ihmetyttää....
MITEN SÄ VOIT OSATA KIRJOTTAA TARINOITA NOIN HYVIN???!!! (olen katkera)

Lokitar

Luku 148. Uteliaisuus
« Vastaus #793 : 29.07.2008 00:43:08 »
A/N: Tämä seuraa lähinnä kirjan tapahtumia mutta pakkohan sekin on tänne laittaa :) en kirjoita nyt varmaan hetkeen kun inspiraatio lähti varmaan kyyneleiden kera ja haihtui pois (rakkausongelmia, älkää kysykö..)

Luku 148. Uteliaisuus

He kaikki seisoivat Dobbyn haudan edessä. Oli hiljaista, vain aallot pauhasivat jossain kaukaisuudessa kallioita vasten, pitäen pieniä kuiskauksia muistuttavia ääniä, pieniä surun valitteluja menetetyn toverin muistoksi. Kaikki seisoivat isossa kaaressa allapäin ja tuijottivat pientä elotonta ruumista, joka oli Harryn sylissä.
Dean antoi Dobbylle villamyssynsä, Ron sukkansa ja kenkänsä, Harry takkinsa ja Adara ei keksinyt antaa muuta kuin Mundungusilta saamansa kaulakorun. Hän kietoi sen neljästi Dobbyn ranteen ympärille ja pisti sen sitten lukkoon. Harry asetteli Dobbyn hautaansa ja Luna sulki Dobbylta silmät ennen kuin hän totesi: ”Meidän pitäisi varmaan sanoa jotain… Minä voin aloittaa.”

Kaikki katsoivat Lunaa, kun tämä aloitti: ”Suurkiitos, Dobby, että pelastit minut siitä kellarista. On epäreilua, että sinun täytyi kuolla, vaikka olit niin hyvä ja rohkea. Tulen aina muistamaan, mitä teit meidän hyväksemme. Toivon, että olet nyt onnellinen.”
”Joo… Kiitos, Dobby”, Ron sanoi karheasti.
”Kiitos”, Dean mutisi.
”Hyvästi, Dobby”, Harry sanoi vaimeasti ja nielaisi. Adara tunsi häpeäkseen olevansa ainoa joka itki sillä hetkellä.
”Olen niin hirveän pahoillani, Dobby. Minä pyysin sinut sinne avuksemme, vaikka tiesin että pelkäät Malfoyita… Minulla on Feeniksin kyyneleitä, ja jos olisin tullut ajoissa… Sinä et ehkä…” Adara murtui ja Harry riensi halaamaan häntä, kun Bill kohotti sauvansa ja haudan viereen kasaantunut maa liikkui, peittäen pienen väsyneen kotitontun ruumiin suojaansa.

Harry jäi yksin haudalle, kun muut lähtivät takaisin sisälle, paitsi Adara joka halusi olla hetken yksin omantunnon tuskansa kanssa. Hän lähti pitkälle kävelylle.
Miksi hän ei heti seurannut Harrya ja muita? Varmistanut ettei kukaan ollut hengenvaarassa? Ei se johtunut siitä että hän olisi unohtanut Feeniksin kyyneleet, hänhän oli juuri käskenyt Oljon säilöä niitä, että tämä voisi tuoda ne jos niitä tarvittaisiin Hermionen auttamiseen. Hermione oli jo lähes toipunut, joten kyyneleitä olisi tarvittu vain pelastamaan pieni, Dobby-parka.
Adara pyyhki kyyneleiset poskensa kuiviksi ja asteli haudan luo. Harry oli lähtenyt sisälle, mutta hautakummun päälle oli ilmestynyt kivi, jossa luki: Tässä lepää Dobby, vapaa kotitonttu.

Adara asteli sisälle ja kysyi missä Harry oli. Bill osoitti yhtä ovea yläkerrassa ja Adara asteli muitta mutkitta sisälle.
”Se on ollut aina selvää meille, jotka olemme opiskelleet sauvatietoa”, kuului Ollivanderin lause, kun Adara asteli sisälle. Harry vilkaisi häntä hyväksyvästi ja Adara asteli peremmälle. Ollivanderin katse hakeutui mustaan piirtoon Adaran käsivarressa, joka paljastui nyt, kun Adara oli ottanut pitkähihaisen puseronsa pois.
”Pimeyden lordin päihittämisen hinta”, Adara mutisi synkästi ja painoi oikean kätensä piirron päälle.

”Voiko ihminen käyttää sellaistakin sauvaa, joka ei ole valinnut häntä?” Harry kysyi jatkaen keskustelua johon hän Ollivanderin kanssa oli jäänyt.
”Voi kyllä, koska jos on kummoinenkaan velho, pystyy kanavoimaan taikuutensa melkein minkä hyvänsä välineen kautta. Parhaat tulokset syntyvät kuitenkin aina silloin, kun velhon ja sauvan sälillä vallitsee vahva yhteenkuuluvuus. Sidokset ovat monimutkaisia. Ensin on vetovoima, sitten kokemusten hankinta yhdessä, jolloin sauva oppii velholta ja velho sauvalta.”
”Minä otin tämän sauvan väkisin Draco Malfoylta, onko minun turvallista käyttää sitä?” Harry kysyi ja kohotti kädessään olevaa sauvaa.
”Kyllä minusta. Sauvojen omistajuutta koskevat mutkikkaat lait, mutta valloitettu sauva taipuu tavallisesti uuden isäntänsä tahtoon”, Ollivander sanoi.
”Minäkin voin siis käyttää tätä?” Ron kysyi ja veti taskustaan sauvan.
”Kastanjaa ja lohikäärmeen sydänjuurta. Yhdeksän ja neljännestuuma. Helposti särkyvä. Minut pakotettiin tekemään tämä Peter Piskuilanille pian sen jälkeen kun minut oli kaapattu. Kyllä, jos sinä voitit sen, se tottelee sinua, ja tottelee hyvin, todennäköisemmin kuin jokin muu sauva.”

”Päteekö tämä kaikkiin sauvoihin?”
”Uskoakseni kyllä”, Ollivander vastasi.
”Ei siis ole pakko tappaa sauvan edellistä omistajaa, jotta saa sauvan omistukseensa aidosti?”
”Pakko? Ei, en sanoisi että on pakko tappaa”, Ollivander vastasi nielaistuaan.
”On kuitenkin tarinoita”, Harry sanoi. ”Tarina sauvoista jotka ovat kulkeneet kädestä käteen murhan kautta.” Ollivander kalpeni silmiinpistävästi.
”Käsittääkseni vain yksi sauva”, hän kuiskasi.
”Ja tiedät-kai-kuka on kiinnostunut siitä, vai mitä?” Harry sanoi.
”Minä – miten? Miten sinä tiedät siitä?”
”Hän halusi, että sinä kerrot hänelle, miten hän voi voittaa meidän sauvojemme välisen yhteyden”, Harry sanoi ja Ollivander näytti pelokkaalta.

”Hän kidutti minua, sinun täytyy ymmärtää se! Kidutuskirous, minä – minulla ei ollut muuta –”
”Ymmärrän”, Harry sanoi. ”Sinä kerroit hänelle kaksoisytimistä? Sanoit että hänen täytyi lainata vain toisen sauvaa?” Ollivander nyökkäsi.
”Mutta se ei toiminut. Minun sauvani voitti lainatunkin. Tiedätkö mistä se johtui?”
”En ollut… koskaan kuullut sellaisesta. Sinun sauvasi teki sinä yönä jotain ainutlaatuista. Kaksoisytimien välinen yhteys on erittäin harvinainen, mutta sitä en todellakaan tiedä, miksi sinun sauvasi iski lainasauvaan.”
”Johtuisikohan se siitä –” Adara avasi ensimmäistä kertaa suunsa. ”- että sulka, joka Harryn sauvassa on juuri Dumbledoren Feenikslinnun, Fawkesin antama? Olisiko Fawkesilla ollut yhteys sulkiinsa, joten se halusi tukea Harrya?”
”Sellaisesta en ole kuullut”, Ollivander sanoi. ”Mutta se ei ole mahdotonta.”

”Äsken puhuin sauvasta, joka vaihtaa käsiä murhan kautta… Tiedät-kai-kuka kyseli siitä sauvasta, vai mitä?”
”Mistä sinä tiedät sen?” Ollivander kysyi, mutta Harry ei vastannut.
”Kyllä, hän kyseli… Hän tahtoi tietää kaiken, minkä osasin kertoa sauvasta, joka tunnetaan seljasauvana… Pimeyden lordi oli aina ollut tyytyväinen sauvaan, jonka tein hänelle, kunnes hän keksi kaksosytimien välisen yhteyden. Nyt hän etsii toista, entistä vahvempaa sauvaa ainoaksi keinoksi, jolla voittaa sinun sauvasi.”
”Mutta pian hän saa tietää, ellei tiedä jo, että minun sauvani on hajonnut korvauskelvottomaksi”, Harry totesi.
”Ei! Ei hän voi sitä tietää, Harry, miten hän voisi -?”
”Varhennum loitsuimes”, Harry sanoi. ”Sinun sauvasi jäi Malfoyille. Jos he tutkivat ne, panevat toistamaan taikansa, he näkevät että sinun sauvasi katkaisi minun, ja että yritit korjata sen, mutta epäonnistuit…”

Hermione valahti kalpeaksi, ja Ollivander keskeytti: ”Pimeyden lordi ei etsi seljasauvaa vain sinun tuhoamiseksesi, Harry. Hän haluaa omistaa sen, koska uskoo olevansa haavoittumaton sen omistajana.”
”Onko hän?”
”Seljasauvan omistaja joutuu aina pelkäämään hyökkäystä, mutta eiköhän Pimeyden lordi kärsi sellaisista jo muutenkin… Mutta on myönnettävä, että ajatus Pimeyden lordista kuolonkepin haltijana on… pelottava.”
”Sinä siis uskot että se sauva on tosiaan olemassa?” Hermione kysyi.
”Tottahan toki, siitä on todisteita koko historian halki. On vuosikymmeniä kun se katoaa historiasta, mutta aina se vain pulpahtaa esiin. Sitä en tosin tiedä, onko sen pakko vaihtaa isäntäänsä murhan kautta, vai johtuuko se yksinkertaisesti siitä, että sitä tavoitellaan niin kiihkeästi ja se herättää velhoissa suuria intohimoja”, Ollivander vastasi.

”Sinähän kerroit, että seljasauva on ollut Gregorovitsilla?” Harry kysyi ja Ollivander kalpeni taas.
”Mistä sinä – mutta mistä?”
”Vähät siitä mistä minä sen tiedän”, Harry sanoi. ”Sinä siis kerroit?”
”Niin huhuttiin… Huhuttiin vuosikausia sitten. Uskoakseni huhun pani liikkeelle Gregorovits itse. Voin kuvitella miten hyvää se teki liiketoiminnalle: että hän tutki ja kopioi seljasauvan ominaisuuksia!”
”Voin kuvitella… Vielä yksi kysymys: mitä sinä tiedät kuoleman varjeluksista?” Harry kysyi.
”Mi- mistä?” Ollivander kysyi hölmistyneenä.
”Kuoleman varjeluksista”, Harry toisti.
”Ei, en tiedä mistä puhut, liittyykö tämäkin sauvoihin?”
”Ei… antaa olla”, Harry sanoi ja he lähtivät.
”Minun täytyy saada –”
”Puhua Hermionen ja Ronin kanssa kolmestaan, tajuan kyllä”, Adara lopetti Harryn lauseen ja meni istumaan Deanin ja Billin väliin keittiöön. Bill kysyi mitä oli tapahtunut, ja Adara suostui kertomaan heille hiukan muunnellun version, vaikka hänen mielensä harhaili näissä niin kutsutuissa kuoleman varjeluksissa ja seljasauvassa…
« Viimeksi muokattu: 20.11.2010 20:11:09 kirjoittanut Fubuki »

Slytherin

• Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti luku 148, 29.7!
« Vastaus #794 : 29.07.2008 14:49:24 »
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!

tämä on se hetki, jota olen vihannut. Tulin 148 lukuun. Mikä tarkoittaa että minun täytyy odottaa lukuja, enkä vain lukea milloin sattuu! -.-

Todella hienosti olit ujuttanut Adaran Malfoyn Kartanolle, ja muutenkin Potterin mukaan.

OOOH! Olen selvännäköijä 8) jo kauan sitten, toisessa tai kolmannessa viestissäni, vihjasin jotain Sev/Adaraa kohtaan 8) 
wuoh.

Jakselemisia rakkaushuolillesi :) (? tuo muka lause ? :o)

Sewwiee :) olet ihana :)

Olen lukenut koko aamun tätä, ja minun piti tehdä lenkki -.-
Nojaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Huomaa tosiaan kuinka paljon olet edistynyt tämän ficin edistyiessä itse.

Olisi kivaa (jos osaat piirtää/muokata) että tekisit jonkinlaisen kannen tälle ficille, ja näyttäisit meille. Tai ainakin ottaisit kuvan kaikista luvuista tulostettuina pinossa! Haluan nähdä kuinka iso pino siitä tuli!

Joo-o... Dobbyn kuolema... ei ollut yhtä koskettava kuin kirjassa, mutta ymmärtäähän sen, sillä Adara ei ollut tapahtumahetkellä siellä suremassa.

Tapa millä Adara keksi etsiä Simpukkamökki oli kiva, ettei hän heti ole silleen Aa, varmasti simpukkamökki! Menen sinne...

:'D got it ?

Anygays, toivottavasti huolet haihtuvat ja inspiraatio ilmaantuu ja jatkoa jaksat juonitella.

Huoh. -.- olen liian väsynyt.

Cattleya

« Vastaus #795 : 31.07.2008 09:11:35 »

Jestas ku oot kirjottaunu hyvän ficin! Meinasin pudot tuolilt ku ekan kerran bongasin tän ja huomasin et täs on 148 lukua! Mut ei haittaa mitään ;)pitkät ficit on ihania. Onneks on tulos jatkoo, toivottavasti nopeesti.
Ihanaa kun Sirius ei loppujen lopuks kuollu, vollotin about neljä lukuu sen kuoleman jälkeen :'(
Ja oon myös sitä mielt et olet kehittynyt paljon ficin aikana. Ensimmäiset luvut oli paikka paikoin vähän töksähteleviä, mut nyt mä en huomaa enää mitään.
Ihana ficci :D
“A dragon has just flown over the tree-tops and lighted on the beach. Yes, I am afraid it is between us and the ship. And arrows are no use against dragons. And they're not at all afraid of fire."

"With your Majesty's leave-" began Reepicheep.

"No, Reepicheep," said the King very firmly, "you are not to attempt a single combat with it.”

- The Chronicles of Narnia, The Voyage of the Dawn ...

serafina II

« Vastaus #796 : 31.07.2008 20:40:28 »
NYT NOLOTTAA JA KOVASTI! :S En ole lukenut luvun 85 jälkeen tätä, nyt kiskoin kahdessa illassa nää luvut siitä etteenpäin, ja täytyy sanoo et oon iha fiiliksissä, niin mahtava ficci on! Hienosti oot keksinyt näitä juonenkäänteitä, ja teksti on muutenkin tosi laadukasta, en oo yhtään virhettä koko ficin aikana löytänyt, se on hyvä se! :P Tosi kiva että Adara sai pelastettua Siriuksen, ja tuosta Severus/Adara huijauksesta tykkään kovin! ;) Sori, en saa tällä hetkellä mitään järkevää palautetta annettua, jatkoa toivoisin kovin kiihkeästi! ;D

-Serafina-

Lokitar

« Vastaus #797 : 01.08.2008 00:56:28 »
Kelmikiti, etpäs palannut :P
Slytherin, hahah, otit meidät vihdoin kiinni :D tosin ihan hyvä kun sulta tuli joskus niin vanhoista luvuista kysymyksiä että olin ihan "mitä hittoa, koska tällänen tapahtu?!"-tunnelmissa xD
Cattleya, hyvä kun jaksoit lukea alun töksähdyksistä huolimatta eteenpäin :D
serafina II, kiitoksia ^^

Kuvittelenko vaan vai onko näitä kommentteja tullu vähemmän ku yleensä? revitteleekö ihmiset ilot irti vikoista kesälomaviikoistaan?

Tunnelimyyrä

• en idiot
« Vastaus #798 : 01.08.2008 13:49:14 »
Fubuki, todennäköisesti on tullut vähän kommentteja, sillä ensimmäiset koulut alkavat jo 4. päivä, sitten 11. päivä ja vissiin viimeiset 18.päivä :D Mutta päätin nyt kommentoida, etten pommita ihmisiä paniikinomaisilla kysymyksillä, kuten tarvitseeko riparin isonen mahdollisesti vappuviuhkoja leirille mukaan.. Mutta hei, loistava luku, niinkuin aina, ja jatkoa olisi kiva saada! 3.-10. tätä kuuta pidän 'lomaa' paimentaen viisitoista vuotiaita (mukaan lukien itseäni)., eli siis tulen lerin jälkeen kommaamaan taas ja häiriköimään lisää, mutta jatkoaaaa? Kiltti, ennen 3. päivää jos vain kykenee.. vink vink ;D

- Myyrä
En osaa olla epätavallinen, enkä tavallinen, mikä siis olen?
*klik*

Lokitar

Luku 149. Teddy
« Vastaus #799 : 02.08.2008 02:15:52 »
Luku 149. Teddy

Seuraavana päivänä Adara palasi Kalmanhanaukiolle, sen sijaan että hän olisi vain kirjoittanut. Dobbyn kuolema sai Adaran ikävöimään Siriusta enemmän kuin ikinä. Kaikki hirveät muistot Siriuksen kuolemasta palasivat pintaan ja Adara ei halunnut kuin rutistaa isäänsä tiukasti eikä päästää ikinä irti. Hän kiitti kaikkia maailman voimia siitä että oli onnistunut pelastamaan Siriuksen.
Hän astui kynnyksen yli ja huomasi jotain mitä ei ollut huomannut aiemmalla pikakäynnillään: Sirius oli siivonnut taloa entistä siistimpään kuntoon, muuttanut huonekalujen sijaintia ja värejä kirkkaammiksi. Musta, karmiva vitriinikaappi oli nykyään ruskea, ja kaikki olohuoneessa sopi sen kanssa sävy sävyyn. Sohvat ja hyllyt olivat vaaleamman ruskeita ja olohuoneen kärsinyt vanha matto oli korvattu uudella, tummanruskealla. Takassa roihusi iloisesti tuli, ja keittiöstä tuoksui päivällisen tuoksu.

Adara asteli keittiöön todetakseen Siriuksen olevan yksin ja tylsistyneen, hiukan hermostuneen näköinen.
”Hei”, Adara sanoi ja Sirius säikähti tätä.
”Älä pelottele tuolla tavalla, olin saada sydänkohtauksen”, Sirius moitti.
”Anteeksi… Tulin vain kertomaan mistä eilen oli kyse”, Adara sanoi ja Sirius katsoi häntä odottavasti. Muistot Dobbyn hautajaisista palasivat raskaasti Adaran mieleen ja hän pidätteli itkua vaivalla. Sirius huomasi sen ja halasi tätä hellästi.
”Mitä on sattunut?” hän kysyi ja Adara purskahti itkuun.
”Dobby… Dobby on -!”

Kertomusta riitti. Adara kertoi kuinka hän joutui esittämään kuolonsyöjää kun Hermionea kidutettiin ja kuinka hän keksi pyytää Oljolta apua. Hän kertoi, kuinka hän etsi epätoivoisesti Harrya ja muita edellispäivänä, kunnes löysi heidät simpukkamökistä, Harryn kaivamassa hautaa – yhtäkkiä portaista kuului ääniä ja Lupin asteli esiin.
”Kävin juuri simpukkamökissä. Harry ja muut ovat kunnossa – Hermione tosin kidutettu, mutta paranemaan päin. Mitä ihmettä eilen tapahtui?”, hän kysyi.
”Voin kertoa sinulle myöhemmin, Adara on juuri selittänyt kaiken minulle”, Sirius vastasi.
”Bill sanoi että kotitonttu Dobby kuoli, näin haudan lähtiessäni”, Lupin sanoi ja Adara nielaisi.
”Minulta unohtui yksi asia… yksi hyvin tärkeä asia jäi kertomatta”, Adara sanoi ja Sirius ja Lupin, ainoat eloonjääneet kelmit katsoivat häntä kysyvästi.
”Peter on kuollut.”

Lupinin huulet aukesivat raolleen, hän istuutui pöydän päähän hiukan pökertyneen näköisenä. Sirius taas kohotti päätään ja hieroi leukaansa kädellään.
”Miten se tapahtui?” Lupin kysyi.
”En ole varma, mutta Harryn kertoman mukaan – hän kuristi itsensä.”
”Kuristi -?”
”Se hopeinen käsi jonka hän sai Vo- Pimeyden lordilta. Se ilmeisesti ymmärsi, että sen isäntä epäröi taistella Harrya vastaan, ja päätti tappaa Peterin, koska hän oli tottelematon”, Adara sanoi. Sirius tuntui saaneen jonkinlaisia kylmiä väreitä sillä hän värähti.

”Voldemort oli siis suunnitellut sen ennalta. Hän kirosi sen käden heti luotuaan sen, siltä varalta, että Peter aikoo pettää hänet”, Lupin totesi.
”Hassua… tiesin, että Peterin kohtaloksi jää jonain päivänä kuolla tämän kaiken aikana… Silti, tuntuu kuin –”
”Olisit menettänyt ystävän”, Adara päätti lauseen. Sirius nyökkäsi.
”Tunsin menettäneeni ystävyytemme jo silloin kun ymmärsin hänen olevan petturi, mutta nyt… hän ei koskaan tule takaisin”, Sirius sanoi. Adara silitti Siriuksen olkapäätä noustuaan ylös ja asteli portaisiin, jättäen Lupinin ja Siriuksen suremaan entistä ystäväänsä.

”Kaksikymmentä vuotta sitten… meillä ei ollut aavistustakaan tällaisesta. Me jätimme Tylypahkan taaksemme nelistään, parhaina ystävinä, jotka vannoivat, ettei mikään aika tai tapahtuma erottaisi ystävyyttä…” Lupin sanoi.
”Ja nyt. James on kuollut, Peterin ja minun takiani. Ja Peter on kuollut… Ystävykset – kelmit epäonnistuivat valassaan”, Sirius totesi. Lupin ja Sirius vaikenivat hetkeksi, kunnes lopulta Sirius painoi kätensä terhakasti pöytää vasten ja nousi siihen nojaten ylös.
”Tuliviski kelpaisi nyt.”

Viikko kului, eikä kuolonsyöjistä ollut kuulunut paljoa mitään. Vain Kalkarokselta tuli kirje, jossa tämä suositteli Adaraa viettämään nyt aikaansa kotona. Tylypahkan kevätlukukausi oli jo alkanut, mutta oletettavasti Adaran ei tarvinnut enää käydä koulua loppuun kun hän olisi rehtorin tuleva kihlattu, sekä kuolonsyöjä.
Kaikesta huolimatta Adara hiukan ikävöi Tylypahkaan. Häntä huolestutti miten Nevillellä ja muilla rohkelikoilla sujui Amikuksen ja Alekton kurituksessa. Mikäli Adara oli yhtään niistä hulluista sisaruksista oppinut, muilla meni yhtä huonosti kuin aina.

Kaikkea tätä juuri murehdittuaan, Adara istui huoneensa ikkunalaudalla ja Sirius asteli hänen huoneensa ovelle.
”Käytäisiinkö Simpukkamökillä? Olisi mukava nähdä Harrya ja muitakin. Bill ilmoitti että he ovat yhä siellä”, Sirius ehdotti.
”Hyvä idea… Entä Remus?”
”Etkö kuullut sitä jytinää minkä hän päästi juostessaan portaat alas aiemmin? Tonks ilmoitti supistusten alkaneen”, Sirius sanoi yllättyneenä.
”Ai se oli Remus! Minä luulin että Hiinokka karkasi huoneestaan ja vyöryi portaat alas”, Adara sanoi ja Sirius nauroi.

Jälleennäkeminen oli mukava ja ilmapiiriä selvästikin rentouttava tapahtuma. Sirius ja Harry juttelivat pitkän tovin ja vaihtoivat kuulumisiaan. Adara taas päätti jutella pitkästä aikaa Lunan ja Deanin kanssa. Dean oli selvästikin oppinut jo hiukan tuntemaan Lunaa, sillä Tylypahkassa ollessaan Adara oli huomannut, ettei Dean ollut kovinkaan innoissaan Lunan tarinoista, jotka kertoivat narskuista ja ties mistä olioista. Ja eipä Deania voinut syyttää.

Sirius ja Adara päättivät olla vielä vaiti asiasta, että Tonks oli juuri synnyttämässä. He halusivat säästää yllätyksen Lupinin kerrottavaksi, kunhan lapsi oli syntynyt, ja varmasti voi hyvin.
Pari tuntia he joutuivat odottamaan uutisia, kun oveen koputettiin ja Bill huikkasi: ”Kuka siellä?”
”Minä! Remus John Lupin!”, kuului ääni oven takaa. ”Olen ihmissusi, naimisissa Nymfadora Tonksin kanssa ja sinä, Simpukkamökin salaisuudenhaltija, kerroit minulle tämän osoitteen ja kehotit tulemaan hätätilanteessa!”
Bill juoksi ovelle ja avasi sen. Lupin kiirehti kynnyksen yli ja ennen kuin kukaan ehti edes kysyä, hän huudahti: ”Poika!! Se on poika! Me annettiin hänelle nimeksi Ted. Doran isän mukaan!”

”Mi-? Tonks – onko Tonks saanut vauvan?” Hermione kiljahti.
”On, on, vauva on syntynyt!” Lupin huusi ja kaikki kiljahtelivat nyt onnitteluja ja riemun huudahduksia. Lupin hoki kuin lamaantuneena sanaa ”poika” ja näytti siltä kuin mikään maailman suru ei saisi sitä iloa hänestä revittyä pois. Hän kiirehti halaamaan Harrya ja kysyi: ”Alatko lapsen toiseksi kummisedäksi?”
”Mi- minäkö?” Harry änkytti hämmentyneenä.
”Sinä, totta kai – Dora on sama mieltä, ja toinen kummisetä on tietysti Sirius, koska minä olen Adaran – helkkari, Adara! Ryhdytkö sinä kummitädiksi?”
”M- Oletko tosissasi?” Adara kysyi yllättyneenä.
”Totta kai olen!” Lupin puuskahti kun Bill saapui pikareiden kanssa ja alkoi täyttää niitä viinillä.
”No, kyllä minä sitten suostun – kiitos”, Adara vastasi ja Lupin halasi häntäkin. Sirius ojensi yhden pikareista Lupinille ja kun kaikilla oli omat pikarit kädessä, he kohottivat maljan.
”Teddy Remus Lupinille, tulevalle suurelle velholle!” Lupin huudahti ja lasien kilahtelut yhteen ja riemuhuudahdukset täyttivät koko huoneen. Adara painoi lasin reunan hitaasti huulilleen, ja ensimmäistä kertaa vähään aikaan, hän hymyili. Hän hymyili aidosti.