Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 344436 kertaa)

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Vs: Adara, Siriuksen tähti 19.6 luku 140.
« Vastaus #700 : 23.06.2008 17:04:08 »
Hupsisss! *korjaa* noin, parempi :D Aloitin hiukan uutta lukua eilen mutta en pystyny jatkaan ku oon niin hermona huomisesta >_<

Merimoi

  • Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti 19.6 luku 140.
« Vastaus #701 : 23.06.2008 23:31:46 »
Mitä huomisesta? :O

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Vs: Adara, Siriuksen tähti 19.6 luku 140.
« Vastaus #702 : 23.06.2008 23:42:20 »
Kirjoitan jatkoa varmaan huomenissa jos pystyn. Mua hermostuttaa nyt ihan kauheasti kun mulla on treffit tiistaina ja maha on täynnä perhosia koko ajan :S

^

strawberry^spoon

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Adara, Siriuksen tähti 19.6 luku 140.
« Vastaus #703 : 24.06.2008 12:36:08 »
Kerro sitten miten treffit meni! ^^

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 738
  • Janne on mun sankari.
Vs: Adara, Siriuksen tähti 19.6 luku 140.
« Vastaus #704 : 24.06.2008 12:42:09 »
Toivottavasti treffit menee hyvin ;)
Täytyypi olla samaa mieltä muiden kanssa tosta luvun lopetuksesta, siinä tulee oikeesti mieleen, että: noni, se jatkuu seuraavassa viestissä, ei se tähän kohtaan voi jäädä, suoraan sanottuna siis julmaa :D Yritän silti toipua siitä
Luku oli taas, kuten totuttua, tosi hyvä, pelottavia nuo Kalkaroksen "yllätyshyökkäykset" :P mä en ainakaan pystyis...

Tässä jotenki tuntu niinku toi kuitenkin sana ois väärässä kohtaa, kyllähän lauseen idean ymmärtää hyvin, mutta kun sitä rupeaa miettimään... Enpä sitten tiiä :D Et jos se olis: "Aika Nevillen kysymykselle koitti kuitenkin pian..."

Lainaus
Aika kuitenkin Nevillen kysymykselle koitti pian, kun he olivat kahden Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa.

Ja sitten tässä häiritsi taas toi rouva Mustan huuto-juttu, Siriushan pyyhki sen suun tärpätillä, joten mistä sitä tietää vaikka Adaran huuto ois peittäny rouvan huudon kokonaan, jos se ois kuulunu tai sä oisit kirjottanu jotain niistä mitä se huutaa, en osaa selittää tätä oikeen hyvin, mutta toivottavasti tajusit :)

Lainaus
kipu kuohahti hänessä ja hänen huutonsa peitti melkeinpä rouva Mustan taulun huudot.

Koitathan saada sen luvun pian kirjotettua, että paastään taas lukemaan :D

Mya
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Vs: Adara, Siriuksen tähti 19.6 luku 140.
« Vastaus #705 : 24.06.2008 14:44:53 »
OH! Totta! Mustan suu! Hitto, mä unohdin sen kokonaan... *kipittää muokkaan sen*

Ceatrix

  • ***
  • Viestejä: 59
Vs: Adara, Siriuksen tähti 19.6 luku 140.
« Vastaus #706 : 24.06.2008 21:39:50 »
Hitto oot tökee. Lopetat noin vaan, just kun oon päässy lukemisen makuun. Joo, olen lukenut ennenkin, mutta ei vaan ole tullut kommattua. Luin koko tekstin yhessä pätkässä, silmät p*askana. Kirjotat melkeempä yhtä hyvin ku Stephenie Meyer (Paras kirjottaja, Rowling toinen, sinä välissä). Joitakin linksuja oli tuolla tekstin seassa, vaan yks niistä näky mulle. No jaa, eipähän mtn. Välillä oli hiukka sekava, kun pompittiin paikasta toiseen ja aika kulu niin nopsaan.

Jatkeles.

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Vs: Adara, Siriuksen tähti 19.6 luku 140.
« Vastaus #707 : 24.06.2008 22:33:42 »
Aivan ihanaa! (:
Mut ei tuollaseen kohtaan saa jättää!
EIEIEIEI!!!
Ei missään tapauksessa!
Jatkoa!
Tahtoo tietää miten tässä käy!
Tahtoo tahtoo tahtoo!

Nii että saisko jatkoa?

Cir*Katwi Kerjää Lisää
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Luku 141. Kotona
« Vastaus #708 : 25.06.2008 23:30:42 »
A/N: Soriii, tästä luvusta tuli tosi lyhyt, mutta lähden huomenna Turkuun ja olen siellä sunnuntaihin asti, joten ajattelin antaa edes tän raapaleen siksi aikaa teille kunnes palaan kirjoittamaan :D



Luku 141. Kotona






Sirius kumartui Adaran lähelle, nosti tämän käsivarsilleen ja vei olohuoneen sohvalle makaamaan.
”K-kylmää vettä…” Adara änkytti ja Lupin säntäsi keittiöön.
”Miksi, Adara?!” Sirius huudahti itkien ja Adara yritti tasata hengitystään.
”Koska… he eivät osaa epäillä minua… minulla on – hyvä suunnitelma”, Adara änkytti.
”Miksi sinun piti tehdä jotain näin vaarallista yksin?” Sirius kysyi ja tarttui Adaraa terveestä kädestä.
”En minä ollut yksin, tavallaan”, Adara sanoi. ”Severus tuki minua.”
”Severus? Kalkaros?” Sirius sanoi hölmistyneenä. Adara nyökkäsi. Hän oli päättänyt kertoa oman osansa suunnitelmasta.
”Esitän olevani rakastunut Severukseen, jotta pääsin kuolonsyöjiin”, Adara sanoi.
”M-mitäh?” Sirius sanoi juuri kun Lupin toi kylmää vettä astiassa. Ja siitä alkoi pitkä, hiukan muunneltu tarina…

”Se toimi, isä! Voldemort teki minulle piirron!”
”Se ei ole pääasia! Mitä helvettiä Kalkaros oikein ajattelee, sekaantumalla sinuun?! Minä tapan sen paskiaisen!”
”Isä, me emme ole tehneet – öh – sitä mitä varmaankin kuvittelet.” Siriuksen ilmeen valtasi suuri kuvotus, tämän edes ajatellessa asiaa.
”Jos hän tekee, minä tapan hänet!”
”Etköhän sinä tapa hänet jo muutenkin”, Lupin totesi huokaisten.
”Koeta rauhoittua nyt, minä osaan pitää huolen itsestäni siellä”, Adara sanoi.
”Niinkö? Mitä nuo arvet sitten ovat?” Sirius kysyi ja osoitti arpia jotka Kalkaros oli Adaralle loihtinut.
”Nämä ovat jälki-istunnoista, ei Severukselta.”
”Mitä?!”

”He kiduttavat oppilaita jälki-istunnoissa. Teidän pitäisi nähdä missä kunnossa Neville Longbottom on nykyään”, Adara vastasi. Sirius sihisi vihaisesti.
”Sairaat, saastaiset paskiaiset…!”
”Yhtä asiaa en ymmärrä. Miten pääsit tänne?” Lupin kysyi.
”Severus toi. Hän luulee että olen kuolonsyöjien puolella, joten hän ei pitänyt kovinkaan riskialttiina jos tulisin tänne huiputtamaan teitä”, Adara sanoi.
”Ja palaat siis Tylypahkaan joululoman loputtua?” Sirius kysyi.
”Palaan jo ennen”, Adara sanoi. ”Minun on parasta olla siellä katsomassa tilannetta… Miten Ron voi?” Sirius ja Lupin vilkaisivat toisiaan.
”Mitä?”
”Ron katosi tänään tavaroidensa kera. Ilmeisesti hän lähti etsimään Harrya”, Lupin vastasi.
”Toivottavasti hän pärjää”, Adara sanoi.

Sirius yritti vielä keskustelun lopuksi sitoa Adaran piirron sideharsoon, mutta Adara ei suostunut. Hän tiesi että se sattuisi vain lisää.
”Yritetään olla koskematta siihen, niin se paranee helpoiten”, Adara sanoi ja pian sen jälkeen hän nukahti sohvalle. Sirius peitteli hänet viltin alle ja silitti tämän päälakea.
”Puhutaan keittiössä hetki, Sirius”, Lupin sanoi ja meni edellä keittiöön. Sirius vilkaisi vielä tytärtään, painoi huulensa tämän otsalle ja seurasi perässä.

”Asiat ovat menneet pahasti pieleen sitten Adaran kirjeen tulon”, Lupin sanoi.
”Samaa mieltä… En voi vieläkään uskoa että Kalkaros olisi mennyt noin pitkälle”, Sirius sanoi vihaisesti ja löi nyrkillään pöytää. ”Sairasta!”
”Älä herätä Adaraa! Hänellä on ollut jo tarpeeksi rasittava päivä”, Lupin varoitti. Sirius painoi päänsä pöytää vasten ja lyyhistyi kyykkyyn lattialle, nojaten päätään pöydän reunaan.
”Tunnen oloni niin avuttomaksi! Kun hän tarvitsi apuani, en voinut sitä antaa…” Sirius huokaisi. Lupin katsoi häntä säälien, eikä tiennyt mitä sanoa.
”Mene nukkumaan nyt… Ole hänelle tukena taas huomenna”, hän sanoi ja lähti portaisiin. Sirius huokaisi.
”Jos hän on täällä vielä huomenna…”

Adara esitti nukkuvaa. Kuinka hän olisi voinut nukkua kun se saastainen, musta kuvio poltteli hänen ihollaan. Kipu ei mennyt pois. Eikä se tosiasia että se ylipäätään oli siinä. Hän kuuli Siriuksen huutavan Lupinille jotain, ja pian oli taas hiljaista.
Adara huokaisi ja sulki silmänsä, päästäen kyyneleet valumaan. Hän kuuli ääniä portaista ja piti silmänsä tiukasti kiinni. Hän kuuli kun joku sipaisi sohvan selkänojaa, asteli Adaran jalkopäähän ja kiskaisi peittoa Adaran varpaiden päälle. Sitten kuului poistumisen askelia.
Seuraavat askeleet kuuluivat, eivätkä jatkaneet eteenpäin. Kuului nojatuolin natinaa ja pieni, kärsivä huokaus. Sitten Adara oikeasti nukahti, tietäen että hänen isänsä suojeli häntä.

Seuraavana aamuna Sirius heräsi nojatuolissa ja katsoi heti silmiään hierottuaan sohvalle. Adara ei ollut enää siinä.
Sirius kuuli pannun kolinaa keittiöstä ja suunnisti tiensä sinne. Portaissa hän haistoi tuoreen kahvin, paistetun pekonin ja munakkaan tuoksun ja portaat loppuun asteltuaan hän näki Adaran täydessä työn touhussa. Pekonit ritisivät pannulla rasva roiskuen, kananmunat viereisellä pannulla seuranaan. Adara oli juuri tiskannut yhden pannun ja laittanut sen takaisin kaappiin ja siirtyi lisäämään maidon pöytään ja suolaa munakkaalle. Hän sipaisi vasemmalla kädellään hiussuortuvan otsaltaan, ja Sirius huomasi kuinka hän värähti huomatessaan mustan, hiukan arpeutuneen merkin kädessään.
Adara kuitenkin jatkoi puuhiansa ja asetti lautasia pöydälle. Silloin hän huomasi Siriuksen läsnäolon.

”Ai, huomenta”, hän totesi ja hymyili. ”Remus meni hakemaan Tonksia, että saan nähdä hänet ennen kuin – no, kun palaan Tylypahkaan.” Silloin Sirius huomasikin että aamiaislautasia oli neljä. Ei, viisi.
”Ajattelin myös… jospa George tulisi käymään… Remus lupasi mennä kertomaan hänelle, että olen täällä”, Adara sanoi huomattuaan, kuinka Sirius katsoi viidettä lautasta.
Adara siirtyi sekoittelemaan pannukakkutaikinaa hellan viereen ja Sirius ei voinut muuta kuin katsoa häntä. Hän ei keksinyt mitään sanottavaa.

Adara otti pekonit ja munakkaan pois hellalta ja laittoi ne kansien alle pysymään lämpiminä. Hän etsi hajamielisesti pannua ja huomasi että olikin vienyt sen hetki sitten kaappiin. Sirius asteli ennen häntä kaapille ja ojensi pannun tälle.
”Kiitos”, Adara sanoi ja siirtyi taas hellan ääreen, paistamaan pannukakkuja. Sirius tunsi yhtäkkiä ahdistavaa painetta rintakehänsä seudulla. Hän tiesi, että Adaraan sattui, mutta hän oli liian vahva näyttämään sitä.

Adara käänsi yhtä pannukakkua ja tunsi samassa kädet kietoutuvan hänen yläruumiinsa ympärille.
”Koska sinä ryhdyit esittämään isäsi edessä?” Sirius kysyi.
”Mitä sinä höpiset? En minä esitä mitään”, Adara sanoi hyväntuulisesti, mutta välttelevästi. Sirius tiukensi otettaan hänestä.
”Ei sinun tarvitse esittää vahvaa… Sinä olet jo. Hyvin vahva. Ihan kuin äitisi”, Sirius sanoi. Adara tunsi kyyneleet valumassa poskiltaan, mutta sanoi silti vakaalla äänellä: ”Minä voin ihan hyvin…”

”Adara. Sinun ei tarvitse esittää mitään minulle”, Sirius sanoi.
”Tiedän”, Adara sanoi äänensä täristessä heikosti. Hän painoi oikean kätensä isänsä käsivarrelle ja piti kiinni tiukasti.
”En vain halua huolestuttaa sinua”, Adara jatkoi. Sirius tuhahti, että naurahti samaan aikaan.
”Minä olen huolissani sinusta joka aamu kun nouset sängystä, koska pelkään että kompastut”, hän sanoi ja Adara naurahti ja yritti pyyhkiä kyyneliään. Kipu kuitenkin pimeän piirrossa yltyi pienestä hipaisusta Siriuksen käsivarteen, ja Adara itki vuolaammin. Sirius päästi hänestä irti, siirtyi hänen eteensä ja Adara kietoi kätensä isänsä selälle ennen kuin tämä ehti itse sanoa tai tehdä mitään. Adara lyyhistyi polvilleen lattialle ja Sirius polvistui hänen eteensä ja painoi päänsä tyttärensä päälakea vasten.
”Kaikki järjestyy vielä… Usko pois”, Sirius kuiskasi ja Adara nyökkäsi tämän rintakehää vasten.

« Viimeksi muokattu: 02.07.2008 21:55:09 kirjoittanut Fubuki »

Merimoi

  • Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #709 : 25.06.2008 23:58:09 »
Oijoijoijoi <33 Luin just noita vanhempia osia kun huomasin että oot lisänny jatkoa 8)

Ceatrix

  • ***
  • Viestejä: 59
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #710 : 26.06.2008 00:19:50 »
Jee. Lisää :D No mutta eikös feeniksin kyyneleet tepsi kaikkeen? *toivon kipinä*

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #711 : 26.06.2008 01:16:29 »
Sillä välin ku mä oon Turus nii tehän voisitte esittää jotain kysymyksiä jotka vielä vaivaavat teitä. Siltä varalta jos mä itse oon unohtanu jonkin yksityisseikan :D Kysymyksiä vaikka esim mihin Adara lopulta käyttää ne feeniksin kyyneleet ja miks Kalkaros huolehtii Adarasta ja vaikka pettikö Viola Siriusta Kalkaroksen kanssa (ok nyt riittää...)

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #712 : 26.06.2008 09:41:10 »
Oih ihana <3
Todella jännittäväksi käy, enkä yhtään ihmettele Siriuksen reagointia, kun Adara kertoi Severuksen ja hänen suhteesta :D
Mutta olisi upeaa kuulla lisää Violasta ja Severuksesta, koska heidän suhteensa on niin salaperäinen ja jättää paljon lukijoiden omaan mielikuvituksen varaan :D

Mutta jatkoa vaan kehiin! :)

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

strawberry^spoon

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #713 : 26.06.2008 20:58:47 »
OOOOO, jatkoa tullut! Taas tosi hyvä luku... aika lyhyt vaan :(  Mutta tietty pidemmän luvun kirjottaminen veis enemmän aikaa... loppuuko tää fic muuten sitten kun Voldemort on kukistettu, vai jatkatko kirjottamista vielä sen jälkeenkin???

Merimoi

  • Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #714 : 26.06.2008 22:51:21 »
Määkin haluisin kuulla lisää Severuksen ja Violan suhteesta :)   ::)

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #715 : 28.06.2008 00:39:19 »
MUAHA valtasin turussa nettibaarin... eli

Amy, vastausta Violan ja Severuksen suhteeseen saatte vielä hetken odottaa, mutta selviää sekin, vaikkei vastaus olisikaan Adaralle ja Siriukselle se ihan mieluisin....
strawberry^spoon, no kun mä halusin pistää teille ees jotain ennen lähtöö ^^' jatkan tuota lukua vielä että siit tulee sit luku 141 osa 2/2:sta. Fic loppuu siinä melko samoihin aikoihin kuin kirjakin (ellei Adara kuole ennen sitä, tosin luultavasti kerron sitten Siriuksen näkökulmaa vähän eteenpäin...) ja ficille on olemassa Epilogi valmiina. Epilogi 2:kin saattaa tulla tehtyä, ehkä..
merimoi, sen aika tulee kyllä. Suunnilleen sitten kun Tylypahkassa on Final Battle...

irvistelijä

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #716 : 29.06.2008 16:39:52 »
Kuukkeliskuu, aivan ihana, siis niin ihana ja niin kamala, että kuinka tätä voi lukee tälläin luku kerrallaan...!
Elikkäs jutun juju oli se että nopeesti jatkoa ja jotain sellasta :p

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #717 : 01.07.2008 15:18:02 »
Kelmikiti, hetki menee kun en ole vielä edes aloittanut jatkon kirjoittamista :D ollut vähän muita menoja ja kun osallistun tohon Kuvita Potterisi-haasteeseen niin eilinen sujui siinä kun kiduin ekan piirroksen kanssa

Slytherin

  • Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #718 : 01.07.2008 19:28:00 »
Ehdin lukuun 30 kun totesin, etten tänään jaksa enään lukea :'D
Pari typoa löysin...

Lainaus käyttäjältä: LUKU 23
Pansy Parkinson tuhahti äänekkäästi ja häipyi vauhdilla, Parvati ja Parkinson kuiskuttivat keskenään….
(siellä juhlissa kun he olivat)
Eli, tarkoitat varmaan Parvati ja Padma Patilit, sillä Parkinson oli juuri häipynyt vauhdilla ja Patilit ja Parkinson tuskin ovat puheväleissä.

Lainaus käyttäjältä:  LUKU 1
luku Seamusin läsnäolo oli kotoisampaa, kuin Arada osasi kuvitellakaan, ja kouluaineet sopivan tasoisia.
* Adara.

__________________
Juoni on melko kiinnostava ja hyvin toteutettu, sain parissa päivässä paljon luetuksi. Olin ensin hieman silleen uuh, en halua lukatätäikinä, koska lukuja on 141 enkä ole koskaan lukenut tätä ennen, vaikka tämä onkin "tunnettu" .

Ihmettelin sitä, eettä kolmessakymmenessä luvussa löysin kaksi virhettä :o, mutta se on vain hyvä asia.

Minua häiritsee hieman se että Adara "änkkää" Harryn&kumppaneiden seuraan (vaikka eihän hän änkkää mutta...) ja joissain kohtaa olin silleen "hmm, ja Adara varmaan pelastaa tilanteen." Koska olin silleen ääääääh, en jaksa selittää :o (enkä osaakaan).
Eniten pidin siitä ettei Adara rakastu heti upeaan Harryyn ja ole samanikäinen Harryn kanssa ja tällein. Vaan hänellä on omat ystävänsä. Adaralla tosin saisi olla enemmän niitä omia ystäviä, ja tätä tavallaan tarkoitan sitä änkkäämisellä, että hän menee vuoden nuorempien kanssa ja pitää hauskaa, ja tälleen, kuullostaa oudolta ....

Pidin eniten kohdista jolloin Adara meni Siriuksen luokse (tiedä miksi ;o) mutta se täytti minutkin onnella. 
(voiei, enasa lukea kommentteja, en saa!)

Kirjoitan myöhemmin mitä pidin luvuista 30 eteenpäin, mutta nyt saa täksi päiväksi riittää.
En yleensä innostu OC hahmoista, mutta tämä oli jotenkin kiinnostavampi koska hän... äh, en tiedä.

Huispaus matsi oli kolme riviä, jase oli hieman pettymys, ja pari kertaa asiat menivät oudosti, kuten että Adara saa pöllön "vanhemmiltaan", menee nopeasti sinne, mököttää heille, menee takaisin kotikoloon, ja myöhemmin menee uudestaan haukkumaan heitä, ja menee pois, ja näin.
Huomasin suunnilleen ensimmäisessä luvussa että George tai Fred ovat ihastuneita Adaraan.
Voih, Draco raukka :<

Kommentoin myöhemmin lisää :) Toivottavasti tämä oli nyt jotenkin rakentavaa :'D

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Vs: Adara, Siriuksen tähti 25.6 luku 141!
« Vastaus #719 : 01.07.2008 21:12:21 »
Hupsis, vieläkin typoja... *sigh* ja ei en meinannut Patileitakaan vaan Lavender ja Parvati supisivat, koska hehän ovat niin väleissä kirjoissa, kun Padmahan on Korpinkynnessä toisin kuin siskonsa.

Ja kiva kun aloit sittenkin lukeen, uusia lukijoita on aina kiva saada :D
Ja virheistä sen verta että olen betannut tämän ficin ja tarkistellut itse niin moneen kertaan, että mahdollisimman vähän niitä enää kait on jäljellä.

Ja älä Dracoa sääli, sehän on ihan urpo ;D