Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 344429 kertaa)

Synagooganuoli

  • ***
  • Viestejä: 88
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 17.1 Luku 91!
« Vastaus #340 : 18.01.2008 15:33:00 »
Koskettava luku, todella surullinen taaskin. Harryn ja Adaran juttutuokio oli mielenkiintoinen, sillä Harry on tässä ficissä - tietysti, kun Adara on Siriuksen tytär - jäänyt vähän Adaran varjoon. Mutta nyt Harryn ajatukset avartuivat minullekin hieman paremmin... Edelleen vuorosanoissa minua häiritsee tämä virhe:
Lainaus
”Olimme kaikki Siriuksen tupakavereita Tylypahkan ajoilla. Minä olin vuotta ylemmällä luokalla, muut olivat samalla vuosiluokalla.” velho kertoi.

Vuorosanoissa tulee pisteen sijaan pilkku, lainausmerkkien jälkeen siis. Tuokin virke pitäisi olla: "Olimme kaikki Siriuksen tupakavereita Tylypahkan ajoilla. Minä olin vuotta ylemmällä luokalla, muut olivat samalla vuosiluokalla", velho kertoi.
Ei tuo suuremmin häiritse, mutta sanoin siitä sinulle jo ajat sitten. Tuntuu vain tyhmältä kommentoida "rakentavasti", kun rakentava palaute torjutaan saman tien...
Myös tuossa alussa tökki:

Lainaus
Tuuli liehutti hitaasti hänen mustan mekkonsa helmaa ja muutti hänen kyyneltensä kurssia hänen poskillansa.

Yhdessä virkkeessä kolme hänen-sanaa ei kuulosta hyvältä. Tuon virkkeen olisi voinut kirjoittaa vaikkapa näin:
Tuuli liehutti hitaasti hänen mustan mekkonsa helmaa ja muutti kyynelten kurssia hänen poskillansa.


Kurssi-sana ei minusta tuohon sopinut kovinkaan hyvin, mutta en minä tiedä... Ei siihen oikein keksi mitään hyvää sanaa, mutta ehkä ihan vain suunta olisi ollut hiukan parempi.

Kuvailua oli melko sopivasti, tai ehkä sitä voisi hiukan lisätäkin, vaikka kyllä tuokin on jo hyvä. Itse luvusta pidin paljon, olet todella hyvä kirjoittamaan.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2008 16:04:40 kirjoittanut Herm-oo-nini »
Kai jotkut synkät päivät oisin voinut vaihtaa pois,
vaan missä niitä kukaan valoisampiin vaihtaa vois?
Me saatiin nämä kortit ja ne kortit vähenee…

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 17.1 Luku 91!
« Vastaus #341 : 18.01.2008 15:43:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Herm-oo-nini"
Tuntuu vain tyhmältä kommentoida "rakentavasti", kun rakentava palaute torjutaan saman tien...

En mä ole torjunu, mä en vaan opi xD

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 738
  • Janne on mun sankari.
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 17.1 Luku 91!
« Vastaus #342 : 19.01.2008 16:11:09 »
Tosi ihana luku taas, kuvailit mielestäni hyvin Adaran tunteita, juuri sopivasti, tunnelma oli niin ihanan rauhallinen, ja olit saanut sen juuri sopivaksi hautajaisiin....  
Mulle ainakin tuli sellanen surullinen fiilis.
Luku ois voinu olla hivenen pidempikin, mutta kyllä kai tällä nyt hetken pärjää, kunhan seuraava sitten ilmestyy taas pian!!

Tosta sai tavallaan sellasen käsityksen, että sä aiot jättää kertomatta tän nöyrimmän palvelijan, ei kai se vaan ole totta?  Vai paljastuuko se vasta joskus aikojen päästä?? Kerro se kiltti heti, kyllä me silti tätä seurataan :D mut hei, nyt mulle tule mieleen karmee ajatus siitä palvelijasta, ei kai se vaan oo se yks tyyppi?? :D en kerro ettei mulle suututa :P

Mut laita kuitenkin pian taas jatkoa, esim. tämän vaivaisen kommentin jälkeen, kunnen ehdi kirjoittaa enempää...

Mya Musta
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 17.1 Luku 91!
« Vastaus #343 : 23.01.2008 17:50:24 »
Ilmoitusasiaa: Olen vihdoinkin hankkinut BETAN! Jee \o/
« Viimeksi muokattu: 03.07.2008 03:50:00 kirjoittanut Fubuki »

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 738
  • Janne on mun sankari.
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 17.1 Luku 91!
« Vastaus #344 : 23.01.2008 18:00:46 »
Hyvä Fubukiiii!! Vaikka et sä sitä periaatteessa tarttis, ei näissä mitään kauheesti virheitä oo ollu, oikeestaan ei paljon mitään, eikä ne mua kyl niinkään oo haitannu xD  ;D

Mya
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 17.1 Luku 91!
« Vastaus #345 : 23.01.2008 18:50:28 »
no, tuleepahan ne muutamat pilkkuvirheetkin pois häiritsemästä herm-oo-niniä

otarie

  • *
  • Viestejä: 2
    • http://otarie.vuodatus.net/
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 17.1 Luku 91!
« Vastaus #346 : 25.01.2008 16:49:47 »
Vihdoinkin sain luettua tän. Kiitoksia kovasti mahtavasta ficistä. aluksi en pitänyt ajatuksesta että ujutit Adaran Harryn ja kumppaneiden tapahtumiin, mutta kyllä se menetteli. Adara ja George on ihana pari. :) Pidin siitä kun kun George ja Sirius juttelivat.. ja monesta muusta kohdasta, mutta kun olen 91 lukua lukenut enkä kommentoinut ennen kuin nyt niin en voi muistaa kaikkea. :)

Jatkoa odotellen, Otarie

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Luku 92. Oikeasti onnellinen
« Vastaus #347 : 26.01.2008 19:27:24 »
A/N: Heiii mussukat! Olen tänään kyllä ihan tuon lukuni nimen kaltainen kun olin nimittäin Kalmokalvaus-larpissa. Eli kuolonsyöjien kokous peli jossa mä olin petturi ja kaiken lisäks Siriuksen tädin tytär <3 Koijasin Bellatrixia kympillä ja kiusasin Rodolphusta päästämällä muita pettureita karkuun ^^ Hihihi, oli kivaa <3


Luku 92. Oikeasti onnellinen








”Lukilitis!”
Hän istui taas penkillä puistossa Siriuksen kanssa, makasi kuumeessa sängyllään –
”Karkotaseet!”
Sauva lennähti kaarena Kalkaroksen kädestä, tämän katsoessa hiukan hämmästyneenä Adaraa, joka hengitti hiukan tavallista raskaammin. He olivat harjoitelleet jo kolme tuntia salaa, kun Lupin oli poissa Killan asioilla.
”Uudestaan”, Adara vaati Kalkaroksen nostettua sauvansa.
”Lukilitis.”
Hän seisoi hautausmaalla Siriuksen ja Violan haudan luona ja käänsi katseensa äitinsä haudalla lojuvaan punaiseen ruusuun, halasi Harrya hautausmaan reunalla –
”Karkotaseet!”
Sauva lennähti taas Kalkaroksen kädestä.
”Vieläkin liian hidas”, Kalkaros totesi nostaessaan taas sauvaansa. ”Jatkamme ensi kerralla.”
”Selvä, professori”, Adara mutisi Kalkaroksen ollessa jo ovella.

Ovi kalahti kiinni ja Adara lyyhistyi makaamaan sohvalle. Hän pyyhki hikeä otsaltaan ja avasi suunsa päästääkseen sieltä syvän, tuskaisen huokauksen. Hän ei koskaan enää aikonut lyyhistyä Kalkaroksen nähden, ei ikinä.
Melkein samassa ovi aukesi ja Lupin asteli sisälle.
”Ai, huomenta – tai pikemminkin päivää. Nukuit vielä kun lähdin”, Lupin sanoi.
”Joo…” Adara vastasi pyyhkiessään kasvoiltaan synkän ilmeen ja hien.
”Rouva Weasley tulee tänne kohta. Hän valmistaa lounaan, kun kiltalaisia tulee käymään”, Lupin jatkoi ja jätti ulkovaatteensa naulakkoon.
”Keitä on tulossa?” Adara kysyi ja viimein hänen uteliaisuutensa heräsi Lupinin puheisiin.
”Dumbledore ja Mundungus vaihtavat pari sanaa. Sitten seuraan liittyy luultavasti Tonks, Villisilmä, Kingsley ja Arthur.”
”Ai, minulla olisi Mundungusille taas jotain annettavaa”, Adara sanoi ja vilkaisi olohuoneen nojatuolissa lojuvaa laatikkoa, jossa oli suuri osa Siriuksen äidin koruvarastosta.
”Oljo tosin kävi taas varastamassa jotain, pitää käydä hakemassa se takaisin”, hän lisäsi.
”Oletko nähnyt sitä? En ole itse nähnyt sitten – Siriuksen hautajaisten…” Lupinin ilme synkkeni lauseen loppua kohden. Adara esitti, ettei huomannut.

Tunnin kuluttua rouva Weasley olikin saapunut ja ruoka oli melkein valmis. Adara auttoi tätä pöydän kattamisessa, mutta hänen katseensa tarkkaili valppaana Oljon pesän suuntaan. Hän ei tosiaan ollut nähnyt vilaustakaan Oljosta Siriuksen hautajaisten jälkeen, mutta hän kuuli sen askeleet, pienen kuiskuttelun portaissa ja tavaroiden kolistelun kun se varasti jotain laatikoista.
Kun pöytä oli juuri katettu, astelivat Mundungus ja Dumbledore olohuoneesta keittiöön. He olivat keskustelleet jo olohuoneen puolella, eivätkä löytäneet sitten mitään sanottavaa. Lupin asteli heidän perässään ja istuutui pöydän ääreen. Adara vilkaisi väsynyttä Mundungusia, joka ilmeisesti oli saanut jälleen Dumbledorelta hiukan viisaita neuvoja tämän käytökseen ja tekoihin liittyen, sillä hän näytti aavistuksen verran pettyneeltä tai loukkaantuneelta.

Adaraa alkoi ahdistaa keittiössä vallitseva hiljaisuus. Hänestä tuntui, kuin hän häiritsisi jotain tärkeää pelkällä läsnäolollaan. Hän nosti Mundungusin tuomat kukat pöydältä, mutisi jotain niiden olohuoneen viemisestä ja poistui keittiöstä olohuoneeseen. Hän laski kukat olohuoneen pääpöydälle ja palasi keittiön raollaan olevan oven taakse.
”Ihan hirveää…” kuului Mundungusin matala ääni. Adara pysähtyi kuuntelemaan.
Rouva Weasley ilmeisesti äänestä päätellen paukautti kauhan turhan lujaa pöydälle ja äyskäisi: ”Siriuksen kuolemako? Mitä sinä siitä välität?!”
”Luuleksä et mä en välittäny Siriuksesta? Parempaa kaveria saa kuule hakea!” Mundungus sanoi loukkaantuneena ja korotti ääntään.
”Älkää viitsikö huutaa, Adara saattaa kuulla”, Lupin sanoi vaivaantuneesti.

”No niin, Mundungus! Ajattelisit hiukan Adarankin tunteita ja olisit hiljempaa!” rouva Weasley huusi ja Adara erotti Dumbledoren hiljaisen huokaisun.
”Kuka se tässä huutaa, häh? Ja kehtaatko väittää että mä en välitä Siriuksen tyttärestä!? Toi on jo aika paksua!” Mundungus karjui.
”Niin väitän. Syy miksi käyt täällä, on vain saadaksesi pahaa aavistamattomalta Adaralta niin paljon perintöä kuin vain suinkin lähtee talosta irti! En ole kuullut sinun sanovan yhtään lohdunsanaa hänelle Siriuksen kuoleman jälkeen!” Adara tuhahti mielessään.
”No anteeks, mut mä en ole kovin hyvä lohdunsanoissa!”
”No et todellakaan!” rouva Weasley tivasi.
”Jos saan keskeyttää, Adara tuskin on poistunut täysin kuuloetäisyydeltämme”, Dumbledore huomautti ja kaikki hiljenivät.

”Ei kenenkään lapsen pitäisi menettää toistakin vanhempaansa tuossa iässä…” rouva Weasley huokaisi hiljaisuuden vallitessa hetken.
”Adarasta minulla olikin kysyttävää, että onko hän ostanut asunnon?” Dumbledore kysyi.
”Ei ole. On tuskin aikeissakaan”, Lupin vastasi.
”Siriuksen rahoilla sais kyl loistokämpän jos hän ei viihdy täällä…” Mundungus huomautti.
”Taasko sinä ajattelet pelkkää rahaa?!” rouva Weasley rähjäsi.
”Lopeta ny toi mun vainoaminen! Mitä pahaa mä nyt oon tehnyt?!” Mundungus kysyi.
”Hyötynyt toisen kuolemasta!”
”Adara ite halusi ne antaa! Voin mä sanoo Adaralle, etten ota niitä!”
”No sano!” Molly sanoi haastavasti.

Samassa Adara kuuli töminää ja kolinaa, kun Tonks kohelsi olohuoneen läpi.
”Ai hei, Adara!” Tonks huudahti tämän huomatessaan. Adara tervehti tätä ja asteli tämän edellä keittiöön, ennen kuin Tonks tapansa mukaan kompastuisi ja kierisi portaat alas. Adaran yllätykseksi hän ei kuitenkaan sitä tehnyt vaan selvisi ehjänä keittiöön.
”Päivää kaikki”, hän toivotti. Kaikki tervehtivät häntä ja samassa Villisilmä, herra Weasley ja Kingsley astelivat keittiöön.
”Ai niin, Adara. En mä voi ottaa enempää Siriuksen tavaroita, ne on sun”, Mundungus sanoi ja rouva Weasley näytti tyytyväiseltä.
”Ei sinun tarvitse sanoa noin vain siksi, että Molly käski. Ota ne vaan”, Adara totesi välinpitämättömästi kättään heilauttaen. Rouva Weasley katsoi säikähtäneesti Adaraa.
”Kuulin kaiken”, Adara lisäsi ja virnisti. Lupinin ilmeestä saattoi päätellä kuinka paljon hänen virnistyksensä muistutti Siriusta, sillä Lupin hymyili itsekseen.

Samassa pöllö lehahti keittiöön, pelkällä siipiensä äänellä toisten huomion herättäen ja tiputti Adaralle kirjeen. Muut alkoivat jutella, paitsi Lupin joka katsoi kirjettä Adaran avatessa sitä.

Hei Adara

Luin kyllä isästäsi Päivän profeetasta. Sinusta on tullut heidän pääotsikkonsa nyt.
Haluaisin tavata mahdollisimman pian. Jos sinulle sopii niin ensi viikon maanantaina. Tavataan Ollivandersin edessä.

Draco


Adara ei ollut aikoihin katsonut Päivän profeettaa, joten hän kävi hakemassa yhden ja luki jutun jossa häntä ylistettiin ja ennustettiin tulevaksi taikaministeriksi nerokkuudellaan.
Hän tuhahti ja heitti lehden pois. Kaikki oli Nöyrimmän palvelijan ansiota, ja kaiken kukkuraksi Adara ei tiennyt kuka hän oli.
Hän vastasi lyhyesti Dracon kirjeeseen ja meni sitten ilmoittamaan Lupinille lähtevänsä Viistokujalle maanantaina.

Maanantaina Adara seisoi Ollivandersin edessä ja katseli ikkunasta herra Ollivandersia, tämän lajitellessa sauvoja paikoilleen oikeisiin hyllyihin hyvin vaikean asiakkaansa jäljiltä. Nyt kyseinen asiakas juoksenteli innoissaan äitinsä perässä kohti Säilä & Imupaperia. Adaraa hymyilytti nähdä joku niin innoissaan Tylypahkaan menosta, sillä hän itse ei halunnut enää sinne. Hän tiesi tarkalleen millaisia sympaattisia katseita hän saisi, kun kaikki jälleen näkisivät hänet ja hänen hymyttömät kasvonsa.
Juuri sellaisia sympaattisia katseita kun hän juuri sai, Dracolta nimittäin.
Hän huomasi Dracon vasta kun tämä oli parin metrin päässä ja katseli häntä hiukan säälien kävellessään. He eivät kumpikaan sanoneet hetkeen mitään.

Hetken päästä he istuivat vierekkäin syömässä jäätelöä, molemmat hyvin rennon oloisina. Draco kertoi juuri miten hän oli mokannut VIP-kokeissansa. Adara vain kuunteli, eikä muistanut lainkaan nauraa tai hymyillä. He olivat juuri saaneet syötyä Dracon saatua tarinansa loppuun.
Yhtäkkiä Dracon hymy laski ja hän katsoi käsiinsä vaivaantuneena.
”Mitä nyt?” Adara kysyi. Draco tuijotti kämmenselkäänsä ja sanoi sitten:
”Sinä kärsit.”
”Mitä sinä höpiset? Voin ihan hyvin”, Adara sanoi hiukan tekopirteästi hymyillen. Draco katsoi häneen pistävästi. Nyt Adara vuorostaan katsoi käsiinsä ja sanoi: ”Ei sen ole väliä, ei se ole sinun vikasi.” Draco tarttui Adaraa kädestä ja puristi sitä hellästi.

”Oletko yhä varma, että haluat olla meidän… tai siis minun puolellani?” hän kysyi.
”Olen”, Adara sanoi varmasti ja käytti okklumeusta mielessään suorastaan refleksinä, vaikka Draco ei edes osannut lukea ajatuksia. Dracon ilme pysyi silti vakavana.
”Isäni luultavasti pääsee Azkabanista pian”, hän jatkoi ja näkyi selvästi välttävän ilmaisua karkaa.
”Otin häneen yhteyttä aikaisemmin ja hän lupasi hoitaa sinut… no, tiedäthän, tapaamiseen.”
Adara nyökkäsi, vaikkei tiennyt mitä tämä tarkoitti. Tapaisiko hän lisää kuolonsyöjiä? Vai kenties Voldemortin itsensä?
Sitä hän ei saanut tietää, sillä he pysyivät vaiti, kunnes ilta alkoi piilottaa aurinkoa ja tuli hämärää. Adara nousi ensimmäisenä ja oli juuri aikeissa hyvästellä Dracon, kun tämä nousi ylös, kietoi kätensä Adaran selälle ja painoi suudelman tämän huulille. Adara ei tuntenut mitään.
Hän seisoi kädet suorana sivuillansa ja vastasi vain heikosti suudelmaan. Draco lopetti suudelman hitaasti ja veti Adaran itseensä kiinni.
”Olen onnellinen, ihan oikeasti. Koska sinä olet siinä…” hän kuiskasi Adaran korvaan. Adara halasi tätä takaisin ilmeettömänä, katse purppurassa taivaassa ja mutisi: ”Niin minäkin…”
« Viimeksi muokattu: 03.07.2008 03:51:46 kirjoittanut Fubuki »

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 738
  • Janne on mun sankari.
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #348 : 27.01.2008 16:47:25 »
Luku oli ihana, tykkäsin siitä miten sait Adaran ajatukset hienosti tuotua esille, ja myös kuvailu oli sopivaa.
Hyvä kun Adara harjottelee okklumeusta, ja vieläpä ilman Lupinin lupaa, hyvä kunnei se rupea esittämään mitään kunnon tyttöä :)

Se Adaran pikku salakuuntelu oli hyvä, hienoa kun Adara kuuli sen, ja Dung saa edelleen viedä pois Mustan suvun perintökalleuksia.. Dung on ihan hyvä tyyppi siis :D kaikesta huolimatta

Adaran ja Dracon treffit oli hienosti kuvailtu siis myös, ne säälivät katseetkin oli hyviä, tykkäsin siis luvusta :D

Laita pian uutta jatkoa, että pääsen taas kehumaan, kun tämä on niin ihana <3 :P:D

Mya
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #349 : 27.01.2008 17:23:14 »
Pakko kysyä tässä vaiheessa että ovatko lukijat huomanneet silti Adaran tunteiden kuvailun vähentyneen? Koska pyrin hiukan kuvaamaan sitä että Adarasta tulee hieman ontto ja tyhjä, joka vaan tekee mitä täytyy.

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #350 : 27.01.2008 21:24:29 »
woouu..
Olen tainnut taas missata edellisenkin luvun kommentoinnin?
Raah! Voi minua (:
Pitäisi harrastaa kirjoittamista/kommentointia enemmän (:

No kuitenkin..
Tässä viimeisimmässä luvussa oli jotain todella jännää.
En osaa kertoa mitä, mutta tämä oli todella hyvä!
Eikä edellinenkään mikään huono ollut (:
Jätän nyt vain sen kommentoinnin vähän vähemmälle.
Anteeksi siitä (:

On mielenkiintoista seurata, että kuka tuo "Nöyrin palvelija" on.
Koska periaatteessa, hän voi olla kuka vain!
Ja nyt tuo Dracokin liittyi seuraan (:
Ihan kuin Draco ei haluaisi Adaraa liittymään omalle puolelleen (?)
No tämä on taas näitä minun omia päätelmiäni (:

Mutta kuitenkin. Jatkoahan minä tässä toivon (:

Cir*Katwi Kiittää ja Kumartaa
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

ExtraTerrestrial

  • ***
  • Viestejä: 5
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #351 : 29.01.2008 16:50:07 »
Ficcisi on ihan hyvää viihdettä, mitä nyt tähän asti olen lukenut.
Se vain häiritsee, että ensimmäisessä luvussa taisi lukea että vuotta Adaran syntymän jälkeen ilmestyi lehtileike jne, mutta muutoin on selitetty että hänen vanhempansa kuolivat kun hän oli kahden vanha.
Lisäksi kukaan ei todellisuudessa käyttäytyisi vanhempiaan kohtaan, olivat he sitten kasvattivanhempia tai eivät, niin kuin Adara. Se vähän häiritsee.
Ja se etteivät vanhemmat muka sano/ihmettele mitään vaikka Adara jäi joulu- ja kesälomiksi kouluun ja weasleyille.
Monia muitakin tuollaisia virheitä/kirjoituksellisia epäkohtia on tullut havaittua, mutta mutta.
Ihan viihdyttävää, kuten jo sanoin. :>
Ja tähänhän mennessä olen lukenut siihen asti, kun he ovat lähdössä huispauksen maailmanmestaruuskisoihin.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #352 : 29.01.2008 17:25:08 »
En osaa vastata muuhun kuin tuohon vanhempien kohtelemiseen, että voi kyllä ihmiset voivat olla tuollaisia vanhemmilleen.

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #353 : 31.01.2008 20:14:30 »
Hihii.... Olen vihdoinkin saanut luettua kaikki 92 lukua!! :D (Enkä vieläkään ymmärrä mistä ihmeestä pystyit keksimään tälläisen idean)

En nyt jaksa kaikista luvuista erikseen kommentoida, mutta laitan nyt jotakin yleistä...

Tarinan alussa minua häiritsi, aika paljonkin, se että olit minun mielestäni tehnyt Adarasta vähän ärsyttävän, vähän hieman liian täydellisen (Jos ymmärrät mitä tarkoitan :roll: ), mutta asia muuttui kyllä tarinan edetessä enkä ole enää sitä mieltä.

Gerge ja Adara on ihana pari <3
Lisää söpöilyä niiltä, jos saan pyytää... ;)

Kirjoitusvirheisiin en nyt jaksa mitenkään puuttua, koska niistä sinulle on jo sanottu, aika montakin kertaa, enkä muutenkaan yleensä kiinnitä niihin paljon huomiota lukiessani

Minulla on jo oma aavistukseni siitä kuka se nöyrin palvelija on, mutta en nyt laita sitä tähän esille että en pilaa jännitystä (en myöskään halua jälkeenpäin huomata että arvaukseni oli väärin...;))

Tuntuu, että unohdin nyt laittaa tähän jotakin tärkeää, mitä aioin, mutta koska en nyt millään muista mitä se voisi olla niin...

Sitten vielä tämä klassinen pyyntö eli kirjoitathan jatkoa niin pian kuin mahdollista! :)
Wanna see how hard i can fall?

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #354 : 31.01.2008 20:36:26 »
Luthien, Adaran muuttuminen täydellisestä ei-niin-täydelliseksi (=normaaliksi) kuvaa lähinnä Adaran kasvua murrosikään ;) Kiva jos onnistuin senkin selvästi näyttämään.

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 738
  • Janne on mun sankari.
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #355 : 01.02.2008 15:35:03 »
Kyllähän Adarassa on huomattavissa tietynlaista konemaisuutta joissakin asioissa, onneksi ei tietenkään ihan kaikesa, esim. Georgen kanssa, ainakaan ihan niin paljoa..
Koska muuten seuraava luku ilmestyy, odotan sitä jo ihan intona <3

Mya
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #356 : 01.02.2008 16:49:37 »
Luku 93. Kolme päivää








Viikkoa myöhemmin Adara kertoi Kalkarokselle mitä Draco oli luvannut, eikä Kalkaros näyttänyt kovinkaan tyytyväiseltä. Päinvastoin, hän oli tavallista pahemmalla päällä.
”Hän tarkoitti tapaamisella Pimeyden lordin tapaamista henkilökohtaisesti”, Kalkaros sanoi.
”Mutta et ole vielä valmis. Sinun täytyy oppia okklumeus täydellisesti tai koko suunnitelmamme on tuhoon tuomittu. Jatketaan harjoittelua.”
Adara jatkoi monta tuntia sujuvasti torjumistansa, mutta Kalkaros ei silti pitänyt häntä valmiina.
”Tulen huomenna taas”, hän sanoi ja oli juuri poistumassa kun Lupin saapui ulko-ovi kolahtaen.
”Severus! Enkö käskenyt sinua pysymään poissa, kunnes hän on valmis?” Lupin kysyi.
”Hän itse väitti olleensa valmis, ja olemme edistyneet jo lähelle haluamaamme lopputulosta.”
”Tässä yhdessä päivässä muka? Mahdotonta”, Lupin sanoi epäilevästi. Adara katsahti välttelevästi lattiaan.
”Palaan huomenna, samaan aikaan kuin tänään”, Kalkaros sanoi hymyillen hiukan vinosti ja lähti sitten ulos. Lupin katsoi tiukasti Adaraan, joka vain käveli pois huoneeseensa.

Seuraavana päivänä Adara asteli keittiöön, jossa Lupin jo istui syömässä aamiaista ja lukemassa lehteä. Heti kun Adara oli sulkenut oven perässään, Lupin kysyi:
”Kauanko olet harjoitellut tietämättäni?”
”Aloitimme pari viikkoa sitten, mutta emme ole tavanneet kuin –” Lupin huokaisi raskaasti.
”Et pysty pian jatkamaan tehtävääsikään jos rasitat itsesi noin.” 
”Voin ihan hyvin”, Adara sanoi.
”Et, et voi. Sirius on juuri kuollut ja edessäsi odottaa hengenvaarallinen tehtävä, josta sinun on pakko suoriutua, sinä et todellakaan voi hyvin! Yrität unohtaa tuskasi raatamalla okklumeuksen kanssa.” Adara puraisi huultaan välttääkseen tunteidensa näkyvän ulospäin. Lupin nousi seisomaan ja asteli hiukan lähemmäksi.
”Me – minä ja kiltalaiset – tuskin tunnemme sinua enää. Olet kuin kävelevä patsas, et koskaan hymyile ja olet koko ajan henkisesti poissa. Sinä hukkaat itseäsi”, Lupin sanoi ja Adara ei vastannut.

”Etkö muka enää yhtään kaipaa Siriusta?” Adara kohautti olkapäitään.
”Enpä oikeastaan. Hänhän oli Harrylle kuin isä. Rakasti varmaankin enemmän ’poikaansa' kuin –”
Adara tunsi yllättäen kovan kivun poskessaan Lupinin nyrkin osuessa siihen. Hän kaatui taaksepäin ja löi selkänsä seinään.
”Mikä sinua vaivaa?! Missä on se Adara jonka tunsin?! Hän jota opetin kolme vuotta sitten, joka teki aina kaikkensa rakkaidensa ja ystäviensä puolesta! Joka ylipäätään tunsi jotain! Missä?!” Lupin karjui ja Adara painoi kätensä poskelleen katse lattiassa, hiukset peittivät hänen silmänsä joten Lupin ei nähnyt hänen ilmettään.

Lupin ehti nähdä vain kyyneleen vierähtävän Adaran poskelle, kun tämä kääntyi poispäin hänestä. Lupin viimein ymmärsi mitä hän oli tehnyt. Hän katsoi kättään kuin se olisi veren tahrima ja saastainen.
”Minä… Adara, en tarkoittanut –” Lupin kakoi ja katsoi mielipuolisena kättään. Mitä hän olikaan tehnyt?
Hän kääntyi sanoakseen Adaralle jotain, mutta hän oli poissa.
”ADARA!” Hän huusi, mutta kuuli ulko-oven paukahtavan kiinni.

Adara juoksi ja juoksi, kunnes hänen hengityksensä ei tuntunut kulkevan. Hän pysähtyi nojaamaan puiston reunalla olevaan puuhun ja huomasi olevansa juuri Siriuksen ja Violan lempipuiston luona. Hän hengitti raskaasti ja tuijotti jalkoihinsa.
En itke, en itke… hän ajatteli itsekseen ja tärisi kylmästä tuulen henkäistessä hänen päälleen. Tuulta seurasi sade, joka hääti kaikki lapset ja heidän vanhempansa pois puistosta. Adara jäi yksin.
Hän näki puiston toisessa päässä suihkulähteen jonka lähellä oli istunut Siriuksen kanssa.
Hän asteli suihkulähteelle ja istuutui sen reunalle. Pisarat piirsivät väreitä lähteen veden pintaan ja saivat Adaran ihon nousemaan kananlihalle kylmästä. Hän kuuli askeleita takaansa ja kääntyi. Kalkaros.

”Mitä sinä täällä teet?” Adara kysyi.
”Seurasin sinua. Olin juuri tulossa Kalmanhanaukiolle kun juoksit ohitseni”, Kalkaros sanoi.
”Ai…” Adara mutisi ja käänsi katseensa maahan ja pyyhkäisi nuhaista nenäänsä, kuitenkin arastaen koskea poskeensa.
”Meillä piti olla okklumeusta”, Kalkaros huomautti.
”Ai niin… unohdin”, Adara sopersi nolostuneena kääntämättä katsettaan.
”Palaisimmeko tästä sateesta sisätiloihin… Kalmanhanaukiolle?” Kalkaros sanoi kolkosti ja hiukan ivallisesti.
”Ei!” Adara huudahti ja Kalkaros kohotti kulmiaan.
”Jos… jos mentäisiin johonkin muualle”, Adara ehdotti. Adaran yllätykseksi Kalkaros nyökkäsi enempää kyselemättä.
”Miten vain. Tartu käsivarteeni”, hän sanoi, Adara nousi ylös ja tarttui hiukan arkaillen opettajansa käsivarteen. Pian he kaikkoontuivat paikalta.

Adara ei tiennyt missä he olivat, vaikka tiesikin paikan nimen tienviitasta: Kehrääjänkuja.
”Tänne päin”, Kalkaros sanoi ja käveli edellä. Adara seurasi mukisematta.
He saapuivat harmaalle, hyvin ankean näköiselle talolle. Kalkaros mutisi jotain ja ovi aukesi itsestään. Talo oli sisältäkin synkkä, ja kylmä. Olohuoneen pöydällä lepäsi viinipullo ja muutama lasi, eikä mitään muuta. Huone oli muuten siisti ja sisälsi sohvan ja nojatuolin, sekä kaappeja ja hyllyn, eikä mikään ollut pölyssä. Kuin tyhjyydestä huolimatta talossa oikeasti asuisi joku.
”Harjoitellaan täällä”, Kalkaros sanoi ja nosti sauvansa.
”Valmis? Lukilitis!”
Adara oli taas Kalmanhanaukiolla omassa huoneessaan – sitten hän tunsi kuinka Kalkaros etsi hänen mielestään jotain. Jotain tiettyä muistoa. Se tuntui kuin joku sorkkisi sormillaan hänen aivojaan. Yhtäkkiä Adara oli taas keittiössä ja Lupin löi häntä.
”Karkotaseet!” hän torjui ja palasi viimein todellisuuteen, jossa Kalkaros katsoi häntä tuimasti. Adara ei vastannut katseeseen.

”Etsit tuon muiston ihan tahallasi.”, Adara sanoi.
”Hyvä että tunsit sen. Se on hyödyllinen taito.. Olemme edistyneet”, Kalkaros sanoi kolkosti.
”Tuon takia et siis halunnut Kalmanhanaukiolle, mutta tiedoksesi: Lupin tulee asumaan vielä pitkään kanssasi siellä, joten suosittelen teitä sopimaan typerät erimielisyytenne niin minun ei tarvitse tuoda sinua kotiini.”
”Kotiisi? Sinä asut täällä?” Adara sanoi hölmistyneenä.
”Niin asun”, Kalkaros vastasi. ”Jatketaan.” Ja Adara esti tämän loitsun ennen kuin ehti nähdä vilaustakaan muistoista.
”Edistystä”, Kalkaros totesi ja nosti sauvansa lattialta.
He harjoittelivat pitkään, kunnes ilta hämärsi ulkona ja Adara oli väsynyt.
”Lopetetaan tähän”, Kalkaros totesi lopulta. ”Saatan sinut Kalmanhanaukiolle.”
”Ei, ei tarvitse. Löydän sinne itsekin”, Adara sanoi.
”Me ilmiinnyimme tänne, etkä edes tiedä missä Englannin kolkassa tämä paikka on”, Kalkaros huomautti, kun ulkoa kuului pieni poksahdus, kun joku ilmiintyi pihalle.
”Piiloudu”, Kalkaros käski nopeasti ja Adara piiloutui keittiön oven taakse.

Kalkaros odotti kunnes oveen koputettiin, ja meni sitten avaamaan.
”Lupin, mikä yllätys”, Kalkaros totesi kolkosti ja Lupin asteli sisälle hengästyneenä.
”Oletko nähnyt Adaraa?” hän kysyi.
”Kuten tiedät, niin en ole sokea”, Kalkaros sanoi kylmästi. Lupinin kasvoilla hehkui yhtäkkiä toivo.
”Näit hänet tänään? Missä? Mitä hän sanoi? Missä hän nyt on?”
”Rauhoitu”, Kalkaros kehotti, muttei lainkaan lohduttavaan sävyyn, ”Vastaan tuossa järjestyksessä kuin kysyitkin. Kyllä, näin hänet tänään, hän juoksi minun ohitseni kun olin tulossa Kalmanhanaukiolle. Hän ei sanonut mitään erikoista, paitsi että hän ei halunnut missään nimessä palata Kalmanhanaukiolle. Ja hänen olinpaikkansa nyt –” Kalkaros vilkaisi lattiaan ja sanoi: ”En tiedä.”
Lupin horjahti istumaan Kalkaroksen sohvalle.
”Menetin malttini”, hän sanoi ja hieraisi päätään.

”Ja löit”, Kalkaros sanoi mitään ilmaisevalla äänellä.
”Mistä sinä sen tiesit?” Lupin kysyi.
”Sen näki poskesta ja hänen käytöksestään”, Kalkaros sanoi ja asteli sulkemaan keittiön oven kokonaan kiinni. Adara ei kuullut mitään.

”Hän vihaa minua varmasti nyt”, Lupin sanoi ja huokaisi raskaasti.
”Tuskin”, Kalkaros tuhahti.
”Mistä tiedät?”
”Olettaisin hänen ennemminkin pelkäävän.”
”Pelko muuttuu ajan myötä vihaksi.”
”Tuskin. Kyllä sinä tiedät, ettei hän ole aivan niin.. taipuvainen vihaan.”
”Mutta hän on muuttunut… Hän ajattelee pelkkää tehtävää ja hän – hän kadottaa itsensä. Etkö voisi lopettaa okklumeuksen opettamista siksi aikaa että teen hänelle selväksi, ettei se haittaa jos hän epäonnistuu?”
”En tuolla perusteella, koska se todellakin haittaa jos hän epäonnistuu.”
”Sitten teen selväksi, että välitän hänestä vaikka hän epäonnistuu!”
”Liikuttavaa, Lupin. Voin suorastaan pahoin”, Kalkaros sanoi pilkallisesti, mutta Lupin ei sanonut mitään.

”Me menetämme hänet…” Lupin totesi myöhemmin ja huokaisi. ”En tiedä mistä enää etsiä.”
”Hän on keittiössä”, Kalkaros totesi yhtäkkiä.
”Mitä?” Lupin sanoi hölmistyneenä.
”Hän on keittiössäni. Ja pysykööt siellä kunnes päättää itse tulla –” Kalkaros oli sanomassa kun Adara asteli keittiöstä ulos.
”- esiin.”
”Adara”, Lupin sanoi ja nousi ylös katse tytössä.
”Olen todella pahoillani, en tarkoittanut –”
”Ei se mitään”, Adara vastasi tyynesti. ”Lähdetäänkö?”
Lupin katsoi tämän kävelevän ovesta ulos, asteli tämän perässä ovelle mutta jäi ovenrakoon sanomaan Kalkarokselle: ”Anna hänelle muutama päivä. Kolme päivää, pyydän…”
Ovi kalahti kiinni ja Kalkaros jäi seisomaan paikalleen, katse ovessa kunnes kuuli heidän poistuneen.
”Ihmissuhteet… Onneksi eivät ole minun ongelmani. Sinulla ne taitavatkin rajoittua siihen, että moni maksaisi päästäsi, vai mitä, Matohäntä?”
« Viimeksi muokattu: 03.07.2008 03:56:12 kirjoittanut Fubuki »

Tunnelimyyrä

  • en idiot
  • ***
  • Viestejä: 114
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #357 : 01.02.2008 17:17:02 »
Vou. Upeaa tekstiä taas. Lupin löisi? Ei, en oikein voi kuvitella sellaista. Joteskin se ei vain ole Lupinin tyylistä.. Siun tekstisi vain paranee paranemistaan, ihan huippu hyvä ficci! Tööt.. Lukulomalla pitäisi olla, mutta kun ei pysty.. Offia..

 -Myyrä ( jonka pitäisi olla tekemässä ussan ja äikän profekteja, eikä lukemassa ficcejä -.- )
En osaa olla epätavallinen, enkä tavallinen, mikä siis olen?
*klik*

Luthien

  • ***
  • Viestejä: 203
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #358 : 01.02.2008 17:44:58 »
:o Lupin löi Adaraa!
Anteeksi vain, mutta en todellakaan pysty kuvittelemaan Lupinia lyömään ketään... :|
Muuten taas kyllä todella hyvä luku :>
(Paljastuisipa se nöyrin palvelija jo, haluan tietää arvasinko oikein)
Rakentavaa ei nyt tälläkään kertaa tule yhtään...
Wanna see how hard i can fall?

Mrs Black

  • Vieras
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 26.1 Luku 92!!!
« Vastaus #359 : 01.02.2008 19:48:36 »
Tää on ihana ficci!!! <3 Kirjoitat todella hyvin.  :D
Aluksi pidin Lupinin lyömis- juttua aika outona, mutta oikeastaan se sopi ihan hyvin tähän. Toivottavasti Adara ei anna sitä ihan heti anteeksi Lupinille. Tykkään siitä, että Adara on muuttunut tuollaiseksi sisäänpäin kääntyneeksi. Kuvailet häntä tosi hyvin.  

Toivottavasti kirjoitin tämän oikeeseen paikkaan, koska tein itselleni tunnuksen tänne noin kaks minuuttii sitten..   :P

Joka tapauksessa kirjoita jookos nopeesti jatkoa! <3