Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 344400 kertaa)

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 10.10: luku 71!!!
« Vastaus #180 : 10.10.2007 20:13:24 »
Kerron kerron, jos muistan jotain, mä luultavasti hypin Kings Crossin 9 ja 10 laitureiden välissä ja kiroon; "MIKSEN MÄÄ PÄÄÄÄSEEEE!!!! TAHTOOOOO TYLYPAHKAAAAAN!!!!"

Synagooganuoli

  • ***
  • Viestejä: 88
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 10.10: luku 71!!!
« Vastaus #181 : 12.10.2007 20:12:32 »
Ookeii... :D Jatkoa tietysti odottelen edelleen *vinkvink* ;)
Kai jotkut synkät päivät oisin voinut vaihtaa pois,
vaan missä niitä kukaan valoisampiin vaihtaa vois?
Me saatiin nämä kortit ja ne kortit vähenee…

Lerosa

  • ***
  • Viestejä: 250
  • Ava by Rebecca Lupin
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 10.10: luku 71!!!
« Vastaus #182 : 13.10.2007 14:21:35 »
Aivan ihana luku ! Kivaa että Adara on välillä ärtyisä. Kirjota mahdollisimman pian jatkoa. Olis kiva tietää miks Kalkkaros ja Viola oli ystäviä mulla on omat epäilykseni...
Everybody left me behind...

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 10.10: luku 71!!!
« Vastaus #183 : 13.10.2007 17:22:42 »
Luku 70..
Kommenttia siitä näin aluksi.
Yksi sana: MAHTAVA!
Jotenkin se luku sai ajatukset pysähtymään ja jopa unohdin että olen lukemassa ficciä.
Onnistunut kerronta ja juoni!
Varsinkin se Kalkaroksen ja Adaran tunti juttu.
Ihme kun Adara kehu Kalkarosta..
Olin otettu.
Tämä luku oli paljon edellisempää parempi.
Jotenkin se Pimennon kysely Adaralta Kalkaroksesta sai syvyyttä tähän.
Mutta!
Jos oikein muistan siellä taisi pieniä kirjoitusvirheitä löytyä.
Mutta enpä muista että missä ne on (:
Hyvä minä!

Luku 71..
Tämäkin oli aivan ihana.
Kalkaros ei enää ollutkaan sellainen kylmä ja välinpitämätön.
Onko tästä kehkeytymässä jotain suurempaakin juttua?
Hmm.. sopii miettiä aivan rauhassa..
Mutta tämäkin.
Ihana.
Alku oli tässä luvussa paljon parempi kuin loppu.
Lopusta en niinkään välitä kommentoida (anteeksi!)
Mutta rakastuin alkuun.
Voit ehkä kuvitella sen.

Kyllä nämä kaksi viimeisintä lukua kannatti odottaa.
Kun luku 69 oli sellainen mistä en tykännyt.
Hyvää kannatti odottaa (:
Joten nyt ymmärränkin että miksi se luku (69) oli sellainen.
Saitko minkäänlaista rakentavaa tästä?
Jos et niin en tiedä että mihin ne rakentavat palautteet on sitten mennyt (:
Hih..

Cir*Katwi Kiittää ja Kumartaa ja Taputtaa iloisesti näistä kahdesta antoisesta luvusta
*Kiitos* ja *Halirutistus*
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Luku 72. Hagrid on palannut
« Vastaus #184 : 14.10.2007 18:04:36 »
Noniin, en mä voi lähtee Lontooseen ilman et mua odottaa lukemattomat kommentit!! Pistän luvun 71, ensimmäisen osan!! Woho! *Vilkuttaa valkoista nenäliinaa* näkemiin, näkemiin! Palaan sunnuntaina!

Luku 72. Hagrid on palannut








”Neiti Musta, jälki-istuntoa.”
”Mitä? Mistä hyvästä?” Adara kysyi hölmistyneenä.
”Siksi että neiti Frealyrin kädet ovat paiseilla kun sinä et varoittanut häntä että hänellä oli kädessään akonikumin lientä eikä lohikäärmeen verta”, Kalkaros vastasi tyypilliseen äänensävyynsä, joka kertoi jokaisella solullaan siitä vastenmielisyyden tunteesta jota hän tunsi Adaraa kohtaan.
”Onko Frealyrin hyvinvointi muka minun vastuulla?” Adara kysyi.
”Ei, ellei neiti Frealyr istuisi sinun vieressäsi. Viisi pistettä Rohkelikolta, jälki-istunto seitsemältä”, Kalkaros sanoi ja käski yhden luihuisista toimittamaan tupatoverinsa sairaalasiipeen. Adara tärisi raivosta ja kellojen soitua suorastaan juoksi luokasta.
Portaiden yläpään luona hän törmäsi Harryyn.

”Hei, Harry. Sinulle olikin juuri asiaa...” Adara mutisi raivon jälkivaiheissa.
”No?”
”En pääse meidän ensimmäiseen... öh.." Adara katsoi ympärilleen. "siihen kokoukseen, sain juuri Kalkarokselta jälki-istuntoa.”
”Ai, no ei se mitään. Voimme kertoa myöhemmin mitä siellä tapahtui. Etkä sinä paljoa pimeyden voimilta suojautumistunteja tarvitsisikaan”, Harry totesi ja virnisti hyväntuulisesti.
”Hah, vaikka osaankin suojeliuksen niin en minä silti ekspertti ole”, Adara sanoi ja huomasi kellon lähestyvän jo tasan kahta, jolloin muu hänen luokastaan menisi Pimennon tunnille.
”Eikö sinulla ole kiire tunnille?” Harry kysyi.
”Öh.. ei... en saa mennä enää Pimennon tunneille”, Adara sanoi hiukan nolostuneena.
”Miksi ihmeessä?” Harry hämmästyi.
”Poltin hihani hänen tunnillaan ja.. noh, aseistariisuin hänet ja uhkailin hiukan...” Adara myönsi, Harry taputti häntä kädellään olkapäälle.
”Hyvin toimittu!”

Hiukan piristyneempänä Adara suuntasi kirjastoon tekemään ennustuksen läksyjä. Punurmio ei tosin näyttänyt enää edes välittävän oppilaiden läksyistä. Hänen Pimennon kanssa käyty kuulustelu oli kuulemma mennyt kehnosti.
Tuntui siltä että Pimennon takia moni asia oli mennyt huonoon suuntaan, Punurmion tunnit kaiken lisäksi huonosta huonompaan. Adaraa kummastutti, miksei Dumbledore tee asialle mitään. Syy saattoi löytyä siitä että kukaan ei ole kertonut Pimennon jälki-istuntotavoista. Jos Dumbledore saisi tietää niistä, tapahtuisi luultavasti suuri muutos.

Suuri muutos Adaran jälki-istuntoihinkin tuli, sillä hänen yllätyksekseen liemien luokassa olikin professori Pimento.
”Professori Kalkaros hoitaa eräitä kaavakkeita jotka yli-inkvisiittorina hänelle annoin, joten minun täytyy pitää sinulle jälki-istunto tänään. Sulkakynäni on jo varmasti tuttu? Ala heti töihin”, Pimento sanoi hörppien rauhassa teetä. Adara katsoi pulpetilla uhkaavan näköisenä odottavaa sulkakynää, joka raastaisi jälleen sanoja hänen ihoonsa.
”En tiedä miksi ansaitsit tämän jälki-istunnon, joten voit jatkaa sitä samaa vanhaa lausetta”, Pimento vielä lisäsi. Adara istuutui ja alkoi heti kirjoittamisen.
Haavat aukesivat jälleen, sanat upposivat syvemmälle Adaran lihaan ja hän tunsi siitä hyvästä kirvelevää kipua, muttei valittanut. Kuten hän aiemminkin totesi, se kipu ei ollut mitään, yhtikäs mitään verrattuna siihen mitä hän oli ennen kokenut. Ihmissusi joka raateli hänet verille, Peter hautausmaalla, Cedricin kuolema...

Adarasta tuntui jo kuin haava vihloisi luussa asti, kun Kalkaros asteli luokkahuoneeseensa.
”Mitäs tämä on? Enkö pyytänyt teitä täyttämään niitä kaavakkeita?” Pimento kysyi hämmästyneenä.
”Käskitte, ja täytin ne jo”, Kalkaros vastasi kolkosti ja laski Pimennon eteen pinon papereita. Adarasta tuntui kuin Pimento olisi järjestänyt ne paperit Kalkarokselle vain siksi, että pääsisi kiduttamaan Adaraa. Ja Adara oli melko kiitollinen siitä että Kalkaros oli ollut niin nopea.
”Voin hoitaa jälki-istunnon siis loppuun tästä hetkestä lähtien”, Kalkaros totesi Pimennon katsoessa vielä hölmistyneenä täydellisesti täytettyjä papereita.
”Aivan, aivan. Anna se sulkakynä tyttöseni”, Pimento sanoi imelästi ja kävi Kalkaroksen paperit kainalossa hakemassa sulkakynän Adaralta ja poistui saman tien, heittäen vielä vastenmielisen hymynsä heihin.

Kalkaros tuijotti hetken Adaran kämmenselkää joka valutti vuolaasti verta papereille, joihin hän oli kirjoittanut sitä samaa lausetta, uudestaan ja uudestaan.
”Ulos”, Hän sanoi.
”Anteeksi?” Adara sanoi.
”Ulos, et sinä pysty tekemään liemiä jos oma veresi valuu kattilaan ainesten joukkoon”, Kalkaros oikaisi. Adara pakkasi tavaransa ja lähti luokan ovelle, painaen hihaansa vuotavaa kämmenselkäänsä vasten. Mutta ovelle päästyään hän muisti, hänen täytyisi kysyä Kalkarokselta. Hän kääntyi ovella katsomaan Kalkarosta joka oli selkä häneen päin, näyttäen siltä ettei hän tee mitään. Miksi hän vain seisoi siinä?

Adara aukoi ääneti suutaan. Mitä hän sanoisi? Mitä, mitä, mitä?!
”N-näytänkö minä sinusta... häneltä?” Adara sai sanottua. Kalkaros käännähti ja tuijotti Adaraa ja raotti hiukan huuliaan, aavistuksen hämmästyneenä. Adara nielaisi ja tuijotti takaisin hiljaa, tuskin hengittäen. Kalkaroksen ilme oli jotain ennen näkemätöntä, siinä ei ollut sitä vastenmielisyyttä ja inhoa kuin ennen, se oli kuin kuolonisku, loitsu joka olisi osunut häntä rintaan ja tehnyt hänet jähmettyneeksi ja ilmeettömäksi. Adara ei hengittänyt hetkeen.
Lopulta Kalkaros heilautti sauvaansa ja luokan ovi sulkeutui Adaran nenän eteen, jättäen Kalkaroksen yksin luokkaan. Adara veti ilmaa keuhkoihinsa huokaisten ja löi otsansa hitaasti oveen.
Oven toisella puolella, Kalkaros painoi hitaasti päänsä käsiään vasten, nojaten seinään kyynärpäillään.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2008 23:05:46 kirjoittanut Fubuki »

Synagooganuoli

  • ***
  • Viestejä: 88
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 14.10: luku 72 osa 1
« Vastaus #185 : 15.10.2007 15:08:44 »
Jees! :) Ihanaa, jatkoa jälleen... ;)

Pidin luvusta (tai luvun alusta) todella paljon. :) Toivottavasti palaat pian.
Kai jotkut synkät päivät oisin voinut vaihtaa pois,
vaan missä niitä kukaan valoisampiin vaihtaa vois?
Me saatiin nämä kortit ja ne kortit vähenee…

Hopbandop

  • ***
  • Viestejä: 20
  • Inspired - Insane
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 14.10: luku 72 osa 1
« Vastaus #186 : 16.10.2007 19:27:08 »
Höm, höm...
Kalkaros näyttää uusia puolia, hmmm...
Olin jo unohtanut, miten hyvin kirjoitat. Olen nimittäin viimeaikoina lueskellut lähinnä englanninkielisiä ficcejä, ja niistä ei oikein osaa sanoa onko ne taidokasta tekstiä vai ei, kun ei ole oma äidinkieli :D  Mutta haluat varmaankin kuulla palautetta omasta tekstistäsi jonkun muun tekstin sijaan? No en haluaisi toistaa itseäni, mutta hyvää työtä. Vaikka tämä luku olikin lyhyt, onnistuit saamaan siihen syvyyttä. Muuta rakentavaa ei nyt irtoa.

Pitää muuten sanoa, että en voisi olla kateellisempi siulle kun pääset Lontooseen... Sieltä on sitten parempi tulla uusien mahtavien ideoiden kanssa.
"You see, I loved a man once."

Chikyo

  • ***
  • Viestejä: 91
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 14.10: luku 72 osa 1
« Vastaus #187 : 18.10.2007 23:22:31 »
Ehkä olen outo, mutta mie nään omissa silmissäni joittenki ficcien tapahtumat. Ja nyt näin kuinka Pimento kidutti Adaraa jne, ja se teki pahaa. Mutta se että näin kuin Severus tollein reagoi siihen mitä Adara hänelle sanoi hämmästytti minua tosi paljon.
En ole ikinä nähnyt Severuksen käyttäytyvän tuolla lailla. Tämä on hieno fic.

Kirjoitusvirheitä en ole pahemmin bongaillut. Enkä muitakaan kielioppi virheitä. Tämä on näin lyhyesti kerrottuna niin hieno fic että sydän pakahtuu ku luen tätä. Välillä olen iloinen tätä lukiessani Georgesta ja Adarasta, tai Dracosta ja Adarasta. Mutta sitten kun esiin astuu Pimento korvistani tulee savua, ihan kuin olisin joku juna, joka käy kuumana. ^^

Rakastan tätä ficciä. <3 Jatkoa piakoin.
You will lose everything.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 14.10: luku 72 osa 1
« Vastaus #188 : 20.10.2007 22:09:16 »
Helloo!! Täällä taas, ajattelin et selviän koneelle vasta sunnuntaina mut jaksan mä jo nyt.. Jooh, jatkoa ei vielä ole mutta kyllä sitä kohta syntyy ^^ Hopbandop, huomioi että tämä on vasta luvun 1. osa!

Justinee

  • Vieras
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 14.10: luku 72 osa 1
« Vastaus #189 : 24.10.2007 01:22:29 »
Ääh! oon lukenu tätä ficciä jo jonkun aikaa. en vaan oo saanu kommenttia aikaseks ;P nojoo.
Sitä piti sanomani, että tämä on kyllä kieltämättä paras ficci mitä oon koskaan lukenu :) lisää lisää LISÄÄ!!! ooon ihan koukus tähä XD Adara/Georgea enemmän pliis?  ;)

muutamia kirjoitusvirheitä spottasin mutta WHO CARES!! ihana ihana ihanaaaaa<333

aijoo. JATKOA

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 14.10: luku 72 osa 1
« Vastaus #190 : 24.10.2007 10:21:51 »
Ihanaa ^^ Koitan tänään kirjotella lisää

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 14.10: luku 72 osa 1
« Vastaus #191 : 24.10.2007 11:27:23 »
Aaw..
Tämä luku sai hymyn huulille.
Oli jotenkin ihanaa saada Kalkaroksesta hieman erilaisempi puoli esiin.
Vaikka nyt voisin kyllä vähän viilata pilkkua:

Lainaus käyttäjältä: "Fubuki"
Pimento sanoi imelästi ja kävi Kalkaroksen paperit kainalossa hakemassa sulkakynän Adaralta ja poistui saman tien, heittäen vielä vastenmielisen hymynsä heihin.

Toisen ja-sanan voisi ottaa pois ja korvata pilkulla.
Pimento sanoi imelästi, kävi Kalkaroksen paperit kainalossa hakemassa sulkakynän Adaralta ja poistui saman tien...
Koska tuo on lievästi toistoa ja lauseesta ei saa kovin hyvin selvää.

Mutta kuitenkin...
Ihana luku!
Kuten edellä jo sanoin.
Tämä sai hymyn huulille (:
Kiitos!

Cir*Katwi Kiittää[/color]
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Chili_Jo

  • *
  • Viestejä: 1
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 14.10: luku 72 osa 1
« Vastaus #192 : 24.10.2007 14:23:54 »
Oon lukenu tän jo kahesti, mutta nyt vasta uskaltauduin kommentoimaan. (mitähän tästä tulee ?)
Netissä on vain kolme fikkiä jotka on koukuttanut mut: Memory, In too deep ja tämä. Olet saanut Adaran sotkettua tosi hyvin kirjojen tapahtumiin.

Adaraan olisi hyvä saada jotain.. epätäydellistä. On kauhean epäreilua muita fikin tyttöhahmoja kohtaan, että niiden joukosssa pyörii täydellisen kaunis, fiksu, mysteerinen tyttö. ;) eikö ?

G/A paritus on mahtava ! Ei mitään Dracoa sinne välejä sotkemaan, nuo kaksi on vain niin... Mahtavia !

anteeksi että tästä tuli nyt jotenki ei-rakentava-mutta-outo kommentti : DD

-Pippuri Jo-

Lerosa

  • ***
  • Viestejä: 250
  • Ava by Rebecca Lupin
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) 14.10: luku 72 osa 1
« Vastaus #193 : 24.10.2007 19:50:02 »
IHANA LUKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SÄ KIRJOTAT TOSI HYVIN!!! jatka vaan!
Everybody left me behind...

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Luku 72, osa 2:
« Vastaus #194 : 25.10.2007 00:29:19 »
A/N: Dodiih, sain luvulle lopun!

Luku 72, osa 2:






Seuraavan päivän, viikon, koko kuukauden ajan ei saanut Adara yhtäkään jälki-istuntoa, tuntien loputtua Kalkaros käveli pois luokasta ennen kuin oppilaat ehtivät edes kaikki poistua. Adara tiesi osuneensa nyt johonkin, henkilökohtaiseen, kipeään aiheeseen jota hänen ei ehkä olisi pitänyt useastakaan syystä kiskoa esille. Mutta hän halusi tietää, mitä yhteistä Kalkaroksella ja Adaran äidillä oli? Miksi Kalkaros pelkäsi puhua siitä? Vai pelkäsikö? Miksi edes Sirius ei tiennyt heistä, muuta kuin että he olivat olleet ystäviä kouluaikana?
Jos jotain Adara ei kestänyt, niin epätietoisuutta. Sen jälkeen kun hän oli saanut tietää olevansa adoptoitu, syttyi hänen päähänsä sellainen pakkomielle, liekki, joka ei tarvinnut mitään palaakseen, mutta se tuli sai hänet itsensä tarvitsemaan. Tarvitsemaan tietoa. Adaralta vain puuttui erittäin tärkeä asia, joka estäisi häntä hermostumasta; kärsivällisyys.
Minusta ei kyllä tule jästi-salapoliisi. Hän tuumi itsekseen, kävellessään kohti huispauskenttää, Rohkelikon ja Luihuisen välistä ottelua katsomaan.

Luonnollisesti Rohkelikko voitti, mutta tapahtumat sen jälkeen olivat tuhoisat. Pelin viimehetkellä Goyle läimäytti ryhmyn Harryn kättä päin, Harryn saadessa silti siepin kiinni. Sen jälkeen he laskeutuivat ja Draco Malfoy alkoi puhua Harrylle. Adara ei kuullut mitä, mutta paikalle saavuttuaan, hän näki Georgen ja Harryn käyvän Dracon päälle. Matami Huiski keskeytti taistelun ja lähetti Georgen ja Harryn saman tien McGarmiwan puheille. Draco nousi ylös, oikoi kaapunsa, heilautti platinanvalkean hiussuortuvan otsaltaan ja sanoi: ”Sen siitä saa kun kaveeraa kuraveristen kanssa, niiltä tarttuu kaikki –”
Kova läimäys kajahti huispaus-kentän nurmella, kun Adara oli astellut lähemmäs ja lyönyt Dracoa kasvoihin. Draco näytti tyrmistyneeltä, sanattomalta. Crabbe ja Goyle lähestyivät Adaraa uhmaavan näköisinä.
Älkää koskeko häneen...” Draco sanoi katse heissä, hyvin painottavalla äänellä, niin painottavalla, että Crabbe ja Goyle jäätyivät paikalleen kuin Dracon silmien kylmyyden voimasta. Adara hämmästyi hiukan tästä käskystä, mutta Dracoon kohdistuva kiukku ei laantunut. Draco katsoi häneen hetkisen, käänsi toisenkin posken hänelle. Adara hämmästyi entisestään, mutta kiukuissaan vain kutsui tätä idiootiksi ja tönäisi tämän selälleen nurmelle ja lähti ripein askelin linnaa kohti.

Höm höm”, kajahti Adaran korviin, tämän astellessa jo kohti rohkelikkotornia, hakien katseellaan samalla Georgea. Hän pysähtyi niille sijoilleen ja näki muiden oppilaiden ja opettajien seassa olevan vaaleanpunaiseen pukeutuneen opettajansa.
”Minusta olisi jälleen jälki-istunnon aika, neiti Musta. Ja varmasti herra Malfoyllekin sopii jos järjestäisin sinulle – hmm – miten sen nyt ilmaisisi, ah, aivan! Lähestymiskiellon”, Pimento sanoi painottaen viimeistä sanaa. Adara oli enemmän kuin mielissään tästä kiellosta, mutta samassa...
”Se ei todellakaan ole tarpeen.”
Adara kääntyi katsomaan taakseen ja näki Dracon seisomassa hänestä metrin päässä, huispaus-asu vielä päällään.
”Minusta se olisi kyllä tarpeen, kuka tietää mihin tämän neidin väkivaltaisuudet johtaa –”
”Mitkä väkivaltaisuudet?” Draco tiukkasi, nostaen leukaansa ehkä liiankin isänsä tavalla. Adara seurasi tapahtumia kuin tennisottelua, katse kääntyen välillä Dracoon, välillä Pimentoon.
”No hyvänen aika, löitkö poikaparka pääsi? Hänhän löi teitä ja –”
”Kun minä sanon, että en ole kokenut mitään väkivaltaa, niin silloin en ole kokenut väkivaltaa. Selvä?” Draco ei luovuttanut. Pimennon ohimossa suoni pullistui ja hänen kasvonsa punehtuivat.
”Kuten sanotte”, hän sanoi enemmän kuin vihaisena ja lähti vauhdilla pois.

Draco kääntyi lähteäkseen takaisin huispauskentälle. Adara lähti Dracon perään. Hän oli hämmentynyt, vihainen, ärsyyntynyt ja tunsi olonsa nöyryytetyksi.
”Pitääkö minun erikseen käskeä sinuakin pysymään poissa asioistani?” Adara sai sanottua. Draco jatkoi kävelyään.
”Kuuntele kun puhun sinulle! Idiootti!” Adara kimpaantui hämmästyttävän nopeasti.
”En minä puuttunut sinun asioihisi, pidin vain itseni pois ongelmista.”
”Mitä ongelmaa sinulle koituu jos minä joudun jälki-istuntoon?” Adara kysyi.
”Sitä että seuraavaksi Prinssi Urheasi tulee ja silpoo minut palasiksi”, Draco sanoi kylmän tyynesti. Adara keskeytti Dracon seuraamisensa siihen paikkaan. Hän tuhlasi taas aikaansa Malfoyhyn, sen tajuttuaan hän jatkoi Georgen etsimistä, piittaamatta vähääkään Dracon sanoista.

Georgen ilme oli erittäin hapan, Adaran nähdessä hänet.
”No? Mitä?” Adara kysyi, varautuen jo siihen että hän hoitaisi Georgen jälki-istunnon seurauksia – haavoja kämmenselässä.
Pelikielto.”
”Siis- mitä?!” Adara järkyttyi.
”Pelikielto, koskien minua, Frediä ja Harrya”, George sanoi synkkänä.
”Frediä? Eihän hän tehnyt mitään –”
”Koska kolme muuta piteli hänestä kiinni, hän olisi takuulla kyllä tehnyt saman kuin minä jos Alicia ei olisi tajunnut takertua häneen”, George totesi synkkänä. ”Se riitti Pimennolle syyksi kieltää häneltäkin pelaaminen...”
Adara huokaisi ja tuijotti pihamaalle. Valkeaa savua tuprutti riistanvartijan, Hagridin mökistä.. hetkonen... Hagridin mökistä?
Adara aukoi hetken suutaan, iloisesti ja hämmentyneenä.
”Mitä nyt?” George kysyi ihmetellen Adaran käytöstä.
”Hagrid on palannut”, Adara sai sanottua. Hän melkein kuuli naksahduksen Georgen niskasta kun tämä käänsi katseen ikkunaan.
”Loistavaa! Edes jotain hyvää tässäkin päivässä”, hän totesi, virnisti jälleen vanhaan tapaansa ja painoi suukon Adaran otsaan.
”Minusta tuntuu, että meidän olisi aika tehdä se kosto Pimennolle...” George kuiskasi.
Adara nyökkäsi ja virnisti.
”Samaa mieltä.”
« Viimeksi muokattu: 18.11.2010 22:31:04 kirjoittanut Fubuki »

Hopbandop

  • ***
  • Viestejä: 20
  • Inspired - Insane
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) Luku 72 osa 2, 25.10!!
« Vastaus #195 : 25.10.2007 13:19:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Fubuki"
”Minusta tuntuu, että meidän olisi aika tehdä se kosto Pimennolle...”
Adara nyökkäsi ja virnisti.
”Luulen kanssa.”

On pakko huomauttaa, etää tuo töksähti aika pahasti. Tiedän, ettet viitsi viilata pilkkuja, mutta tuon kaltaiset isommat virheet kannattaisi korjata. Muuten tekstisi oli totutun hyvää.

Hyvä, että otit Dracon taas mukaan kuvioon, se saa tähän lisää kiinnostavuutta. Taitaa tosin täytyä luopua toiveesta, että Dracon ja Adaran välille tulisi jotain :)
Olisi mukava tietää, miksi Kalkaros suhtautui noin Adaran kysymykseen, mutta se varmaankin selviää ajallaan.
Jatkahan, kun kerkeät, kiitos.
"You see, I loved a man once."

Synagooganuoli

  • ***
  • Viestejä: 88
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) Luku 72 osa 2, 25.10!!
« Vastaus #196 : 25.10.2007 15:06:18 »
Luvun loppuosakin oli mukavaa luettavaa... :) Mukavaa, että olet jaksanut kirjoittaa näin pitkästi... Ai niin, pitkitäthän aikaa ennen Siriuksen kuolemaa, pitkitäthän?  Kunpa se ei olisi kuollut *haaveellinen ilme*
Kai jotkut synkät päivät oisin voinut vaihtaa pois,
vaan missä niitä kukaan valoisampiin vaihtaa vois?
Me saatiin nämä kortit ja ne kortit vähenee…

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 738
  • Janne on mun sankari.
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) Luku 72 osa 2, 25.10!!
« Vastaus #197 : 25.10.2007 17:12:17 »
Joo hyvä idea Herm-oo-nini pitkitäthän sitä Siriuksen kuoleman tuloa, kiltti, en tahdo elää ilman Siriusta, teen jo nyt itsekin kuolemaa... :D
Luku oli taas tosi hyvä, jännä toi Dracon juttu, tuskimpa George sitä nyt ihan silpomaan tai vastaavaa ois menny, pikemminkin vaan läimäyttäny, tai sitte ei sitäkään, ois ollu vaan onnellinen, et se ei voi lähestyä adaraa, ne saa olla rauhassa yhdessä <3
Taaskaan en huomannu yhtään kirjotusvirhettä, koitin kyllä kattoa, voi silti johtua siitäkin et en oo aina niin tarkka ;D
Pimento on tosi raivostuttava!!
Mitähän siinä Kalkaroksessa on? *miettii päätään puhki*

laittelethan taas sitten jatkoa kun ehdit? :)

Mya Musta
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Re: Adara, Siriuksen tähti (K-13) Luku 72 osa 2, 25.10!!
« Vastaus #198 : 25.10.2007 18:02:51 »
Hobpandop, en ihan ymmärtänyt mitä meinasit, mutta onko nyt parempi?
Herm-oo-nini, et arvaakkaan kuinka vaikeeta tulee oleen kun kirjotan sen kuoleman >_<
ja Mya, George olisi kyllä silponut Dracon siitä hyvästä jos Adara olisi joutunut Pimennon ihanaan jälki-istuntoon. Lähestymiskiellosta George olis varmaan juhlinut :D

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 729
Luku 78. Adara ei luovuta
« Vastaus #199 : 27.10.2007 13:34:06 »
A/N: Noniin, hiukan tylsähkö luku, mutta päästäänpähän pian siitä eroon niin tulee sitten mielenkiintosempi luku sen jälkeen ;)

Luku 73. Adara ei luovuta







Lunta oli satanut lisää viimeyön aikana, sitä ulottui pieniä ensiluokkalaisia polviin asti, ja aiheutti heille ongelmia kun he pyrkivät ulkona johonkin. Hermione lähti myös rämpimään lumihankeen, käymään Hagridin mökillä: varoittamaan Pimennosta. Adaralla oli niin suuri läksypino, ettei hän harmikseen voinut lähteä tämän mukaan. Hän lähetti lämpimät terveisensä Hagridille ja palasi harjoittelemaan muodonmuutosloitsua. Harry ja Ron jäivät hänen seurakseen, sillä heilläkin oli tehtävä jos toinenkin rästissä.
Hetken päästä heidän opiskeluitaan häiritsivät mäiskähdykset oleskeluhuoneen ikkunaa vasten: joku loihti lumipalloja ikkunaa päin.
Lopulta Ron menetti hermonsa ja huusi ikkunasta: ”Hoi! Minä olen valvojaoppilas, ja jos yksikin lumipallo vielä osuu tähän ikkunaan – AIH!”
Ron sai lumipallosta naamalleen.
”Ne on Fred ja George...” hän mutisi ”Mäntit...”
Adara virnisti ja kuuli kun muotokuva-aukko kolahti kiinni ja Hermione asteli sisään. Hän kertoi epäonnistuneensa Hagridin taivuttelussa, tämä ei ollut lainkaan ottanut kuuleviin korviinsa Hermionen varoituksia. Adara huokaisi pettyneenä ja mietti mitä syntyisi hänen huomisella taikaolentojen hoidon tunnillaan.

Harryn vuosiluokalla oli tunti ennen häntä. Pimennon oli nähty myös kävelevän kohti tunnin pitämispaikkaa. Valitettavasti Adara ei ehtinyt vaihtaa sanaa Harryn ja muiden kanssa tapahtuneesta, sillä välitunti oli sietämättömän lyhyt ja hänellä itsellään oli sitten taikaolentojen hoitoa. He suuntasivat matkansa metsään, edellisen luokan jälkiä seuraten. Siellä oli jonkin eläimen ruho, ja sen jäännöksiä järsivät mustat, siivekkäät, nahkaiset ja luiset otukset, joita Adara oli nähnyt Tylypahkan vaunujakin vetämässä.
”No niin, ekaks, kuka näkee ne?” pääsi Hagridin ääni puiden lomasta kun tämä saapui oppilaidensa eteen. Hän näytti kamalalta: hänen kasvojaan peittelivät violetinsävyiset mustelmat, toinen silmäkulma oli turvonnut ja sen aiheuttamana silmä oli melkein kiinni. Kaikki tuntuivat vaienneen Hagridin kunnon nähdessään. Hagrid tunsi selvästikin olonsa kiusaantuneeksi.
”Kysyin; kuka näkee ne?” hän lopulta toisti. ”Niitä ei ihan jokanen näekkää... Nähkääs vain ne, jotka ovat nähneet kuoleman, eli jonkun kuolevan silmiensä edessä, voivat nähdä ne. Kuinka moni siis näkee?” Adara ja muutama muu nosti kätensä. Hagrid katsoi myötätuntoisesti hetken Adaraan. Muutama oppilas Adaran takana alkoi kuiskailla kiihkeästi.

Adaran onneksi, tunnilla kukaan ei menettänyt raajojaan. Pian Adara pääsi keskustelemaan Harryn kanssa, ja tämä kertoi kuinka hirveällä tavalla Pimento oli kohdellut Hagridia. Kohdellut tätä kuin vähä-älyistä, haastatellut pelkkiä luihuisia ja kirjoittaneensa lehtiöönsä negatiivista palautetta sulkakynä sauhuten.
”Se johtuu siitä että hän on ’puoliverinen,’ ihan varmasti sen takia!” Adara suutahti; hän vihasi Pimentoa vieläkin enemmän. Ja se oli jo melkoinen saavutus.
Harry huokaisi apeasti ja sanoi toivovansa ettei Hagrid saa potkuja.
Kellot soivat ja Adara riensi seuraavalle tunnille: liemiä.

Adara epäonnistui pahasti liemensä teossa, mutta taaskaan ei hän saanut jälki-istuntoa. Kalkaros vain häivytti juoman ja käski aloittaa alusta. Moni luihuinen katsoi tuvanjohtajaansa kuin tärähtänyttä. He olivat niin tottuneet, että saisivat nauraa Adaran virheille ja tavalle jolla Kalkaros häntä kohteli.
”Lähtekää nyt, viisi minuuttia aikaisemmin. Yli-inkvisiittorilla on minulle asiaa.”
Kaikki pakkasivat laukkunsa ja lähtivät. Adara empi ovelle tultuaan. Nyt olisi hänen tilaisuus. Kalkaros ei voisi lähteä luokasta kun Pimento oli aikeissa tulla paikalle. Adara mietti ja kokeili kädellä rintakehäänsä hämmästyneenä; hänen sydämensä hakkasi levottomasti.
Mitä minä näin hermoilen...? Tämä on aivan naurettavaa.. hän ajatteli ja katseli, kun Kalkaros heilautti sauvaansa pariinkin otteeseen järjestellen pulloja liemihyllyn luona, selkä ovelle päin. Adara oli vielä luokan sisäpuolella ja oli hyvin tietoinen siitä; nyt Kalkaros ei voisi sulkea ovea hänen nenänsä eteen. Adara asteli hiljaa lähemmäs, pulpettirivien keskitienoille ja laski laukkunsa lattialle. Hän tiesi mitä sanoa, kerrankin.

”Onko se niin tuskallista puhua hänestä?” hän kysyi ääni vavahdellen. Kalkaros kääntyi nopeasti häneen päin. Adara tuijotti häntä läpitunkevasti. Hän halusi vastauksen, hän halusi tietää...
Jostain syystä Adaran silmät kostuivat hiukan. Hän puri hampaitaan yhteen pidätellen kyyneliä valahtamasta poskilleen. Kalkaros oli yhä hiljaa kuin etsien pakoreittiä, sitten hän oikoi selkänsä takaisin tyypilliseen ryhtiinsä ja katsahti ovelle.
”No mutta? Taasko neiti Musta on teidän vaivananne?” kuului hunajamaisen imelä äänensävy ovelta, Pimento oli saapunut.
”Ilmeisesti...” Kalkaros sanoi, ääni erikoisen hiljaisena.
”No, häipykäähän nyt, neiti Musta, minulla on yli-inkvisiittorina ministeriön asiaa professorille”, Pimento sanoi, äänensävyyn joka sopisi hänelle jos hän yrittäisi hätyyttää epämiellyttävän näköistä hiirtä huoneestaan.

Adara painoi katseensa hetkeksi lattiaan nyökätessään, tunsi kyyneleen nyt valahtavan poskelleen, mutta pyyhkäisi sen heti häpeissään pois. Kalkaros ei ilmaissut mitään liikettä.
Adara käännähti, otti laukkunsa ja juoksi ulos luokasta. Hän oli turhautunut, vihainen...

Hei Nuuhku.


Hän kirjoitti pienille pergamenttiliuskalle, jonka hän oli repinyt ennustuksen esitelmä-pergamenttinsa kulmasta.

Anteeksi kun en ole kirjoitellut vähään aikaan. On ollut muuta ajateltavaa: Harry, Fred ja George saivat pelikiellon käydessään Malfoyn kimppuun, kun tämä härnäsi heitä, Pimento ärsyttää minua jatkuvasti, vaikken saa olla edes hänen tunneillaan – olet varmasti kuullut McGarmiwalta tai Dumbledorelta asiasta...

Adara joutui repäisemään toisen liuskan pergamentistaan.

Kaiken lisäksi minua on mietityttänyt äitini ja Kalkaroksen suhde, etkö sinä tiedä mitään? Minusta tuntuu jotenkin oudolta, että he ovat olleet ystäviä. Miksi minusta tuntuu että heitä yhdisti jokin salaisuus, tai side?
Toivottavasti voit hyvin, terveiset siivekkäälle ystävällemme.

Adara.


Hän taittoi liuskat, pisti pieneen kirjekuoreen ja antoi oleskeluhuoneen ikkunalla istuvalle Iigor-pöllölleen ne vietäväksi. Iigor oli lihonut viimeisen kuukauden ajan, sillä talvivarastonsa lisäksi, se ei ollut päässyt paljoakaan lentämään pitkille matkoille.
Naureskellessaan itsekseen Iigorin pienelle pömppömahalle, Fred ja George astelivat oleskeluhuoneeseen. He kantoivat isoa nahasta tehtyä laukkua, jonka Adara tunnisti heti heidän keppostavaroiden varastolaukuksi. He lämäyttivät sen Adaran eteen pöydälle, avasivat sen ja alkoivat penkoa.
”Kilokielimelliä? Rupinaamajauhetta? Nenänvuotonugaata?” George ja Fred hokivat ja jakoivat sitä mukaa kepposvälineitään kahteen osioon laukun pohjalle.
”Mitä te touhuatte? Testaatte noita minuun?” Adara kysyi.
”Ei, ei!! Kun Pimennolle!” Fred totesi kuin itsestäänselvyytenä.
”Ajateltiin tehdä veteen liukeneviakin tuotteita ja myrkytetään sen tee kun katse välttää”, George sanoi.
”Rupinaamajauhe taitaa liueta muutenkin, jos kokeillaan aluksi sitä?” Fred ehdotti.
”Hyvä idea, veliseni”, George totesi ja muotokuva-aukko aukeni.

McGarmiwa asteli sisälle. Kaksoset pamauttivat laukun kiinni salamannopeasti. McGarmiwa ei kiinnittänyt heihin kovastikaan huomiota.
”Neiti Musta, minun täytyisi pitää kanssasi ammatinvalintatapaaminen. Sinulla jäi se viimevuoden keväällä olosuhteiden takia tekemättä...” McGarmiwa sanoi äänessään jotakin myötätuntoisen ja pahoittelevan väliltä.
”Ai? Joo, selvä. Koska vain, en ole Pimennon jälki-istunnoissakaan toistaiseksi”, Adara vastasi. Fred ja George virnistivät käsiään vasten. McGarmiwa ei osannut nauraa vitsille, vaan ehdotti torstai-iltaa kello seitsemän.
”Sopii”, Adara sanoi ja varmisti että McGarmiwa poistui kokonaan muotokuva-aukon läpi. Sitten he jatkoivat Pimennon kiusaamisaineiden valitsemista, ilkikurinen virne kasvoillaan.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2008 23:06:12 kirjoittanut Fubuki »