Daniel, räkäisin näytölle aika komeasti (kyllä, olen erittäin herttainen ja tyttömäinen), kun luin tuon harmaata, lisää harmaata, vielä vähän harmaata -kokoelmasi. XDDDDDDDDDD Voi härregyyd. Toivottavasti kaikki nyt ymmärtävät, että Harryn sisällä on todella harmaata? Ei mitään vaaleanpunaista, vaan _harmaata_? Kiitos kommentistasi. :'D
Merriadoc, hyvä jos syy oli hyvä, stressasin vähän sen kanssa, että miten onnistuin esittämään asiani. Ja ihan hyvä arvaus tuo Hagrid. -.^ Ja sivuprojekteista toinen on moniosainen Harry/Ron-ficci ja toinen huumori -one-shotti. Kiitos kommentista, piristät minua aivan valtavasti kun jaksat kommentoida joka osan jälkeen.
Kahvilarotta, oww, olen saanut jonkun melkein itkemään, vau. n_n (Kuulostipa tunteettomalta. :''D) Toivottavasti ei johtunut tekstin huonoudesta. Ja pakko myöntää, sorrun toisinaan tähän hauki on kala hauki on kala -tyyppiseen toisteluun, varsinkin tuon iki-ihanan harmaan kanssa. :--D Kiitos kommentista.
!YAY!, hyvä että kommenttien ruinaamisestani oli edes jotain hyötyä, taidankin siinä tapauksessa jatkaa sitä. :'D Harmaan toistelua yritän vähän vähentää, kiitos kommentista.
Jolandina, aww, hyvä jos tykkäät tästä siitä huolimatta, ettei se ollut H/D:tä. n_n Ja Harryn angstauksen voisi tietty nyt jättää vähemmälle, kun kaikki lukijat tuntuvat tajunneen että Harry nyt _todella on angst_. 8D Kiitän kommentista.
eniale, maailma toden totta tarvitsee lisää Harry/Ronia! Ja harmaasta on tainnut tulla minun (ja Harryn) tavaramerkki tässä ficissä, pitää varmaan kirjoittaa seuraava ficcini käyttämättä kertaakaan sanaa harmaa. :'D Ja minuakin ärsyttää se ikuisuushölmö Ron - tietysti Ron on vähän höpsö, mutta sitä ylikorostetaan ficeissä. Ja hyvä jos mielestäsi angsti ei mene yli, vaikka Harryn elämä onkin niin ylettömän HARMAA. Kiitos kommentistasi, piristi~ n_n
A/N: Ihan ensin suuri kiitos edelleenkin betalleni Artelle, jonka ansiosta ette joudu katselemaan hilpeitä typotyksiani ja outoja sanavalintojani.
Mutta siis joo, katsoin ensin että apua, missä ficissä oikein olen, kun näitä kommentteja on tullut näin tulvimalla. :'D Joten kiitos älyttömästi kaikille kommentoijille, teitte päivästäni vähän vähemmän harmaan (:----D)! Kommentteja ruinaan edelleen tämänkin osan jälkeen, joten olkaa kilttejä ja kommentoikaa. n__n (Tai en kirjota enää ikinä mitään!111oneoneeleven)
Onkohan tästä osasta jotain sanottavaa... Juu! Oikolukiessani tätä katsoin, ettei siellä ollut kauheasti sitä harmaataharmaata, enkä löytänyt yhtään, joten voitte huokaista helpotuksesta. :'D Olkaat hyvät, pikkuinen ylpeänä (...) esittää; kuudes osa!
// Kiitos Kahvilarotalle tuosta welhowitsit huomautuksesta, olen lukenut liikaa Pimean Feenixin ficcejä. >_< *ruoskii itseään* Ja vieläpä lempihahmojeni kauppa!
Osa 6
Lumi ulkona säihkyi ja kimmelsi, kun Harry avasi silmänsä taas uuteen aamuun. Hän tuijotti hetken utuista maisemaa ennen kuin kalasti silmälasinsa käsiinsä yöpöydältään. Hän oli saanut ne Hermionelta syntymäpäivälahjaksi joskus aikaa sitten - silloin kun hän vielä välitti syntymäpäivistä, lahjoista ja ystävistä. Nyt se tuntui kaukaiselta menneisyydeltä, joka oli karannut häneltä.
Bill ja Fleur olivat kylässä. Violette oli kasvanut taas, Harrysta tuntui, että tyttökin karkasi hänen käsistään. Tuntui melkein surulliselta, miten aika juoksi. Hetki sitten Violette oli ollut vain henkäys, ja nyt hän jo hymyili. Punaisiin untuvahiuksiin oli kiinnitetty rusetti, ja rouva Weasley nauroi ja jutteli lapsenlapselleen. Bill ja Fleur olivat onnellisia, ja Harry ei voinut olla miettimättä, miten täydellistä heidän elämänsä oli. Joskus hän oli uskonut, että jokainen ihminen oli yhtä täydellinen, omalla tavallaan, mutta hitaasti hänen uskonsa oli alkanut rapistua elämänhalun myötä.
"Koska aiotte hankkia lisää lapsia?" Ron kysyi - rouva Weasleyn mulkaisusta päätellen hyvinkin tahdittomasti - heilutellen pehmolelua Violetten kasvojen yllä, saaden tämän nauramaan. Bill virnuili huvittuneesti.
"En usko, että meillä on vielä kiire", Weasleyn vanhimmainen totesi ja vilkaisi vaimoaan, joka näytti rasittuneelta.
"Rakastan Violettea, mutta 'aluaisin silti nukkua edes joskus!" Fleur totesi kiivaasti ja haukotteli. Rouva Weasley tarjoutui heti ottamaan Violetten hoitoonsa. Ron nousi ylös veljentyttärensä viereltä ja viittoi Harryn luokseen.
"Minulla on sinulle viides syy", toinen totesi, ja Harry nyökkäsi. "En ole vielä valmistellut sitä, mutta uskon... olen varma siitä, että se toimii. Meidän pitää vain ajatella sitä."
Ron istui sohvalle, ja Harry istui hänen viereensä, vetäen jalkansa alleen.
"Näethän... Fleur on kaunis. Hän näyttää hirvittävän väsyneeltä, ja on silti... upea", toinen aloitti ja pysähtyi hetkeksi miettimään, ennen kuin jatkoi. "Ja minun äitini... No, äiti on vähän pyöreä, hänen hiuksensa hapsottavat, hän on vanha, mutta minun mielestäni hän on silti kaunis. Minä rakastan häntä, ja se tekee äidistä kauniin minun silmissäni. Tai... tämä kuulostaa hassulta, mutta ajattele Hagridia. Meidän mielestämme Hämäkäk on hirveä", Ron värähti, "mutta Hagridin silmissä se on varmasti suloinen."
Harry katsoi Ronin sinisiin silmiin ja näki, että tämä mietti yhä.
"Ja", hänen paras ystävänsä sanoi yhtäkkiä nopeasti, "minusta sinäkin olet kaunis. Koska minä pidän sinusta."
Harryn sydän jätti muutaman lyönnin välistä ja alkoi sitten hakata melkein yli-innokkaasti.
"Tai Hermione - hänkin on kaunis silmissäni, koska minä pidän hänestäkin. Ja minä tiedän, että äidin mielestä me kaikki olemme kauneinta maailmassa, koska hän rakastaa meitä jokaista niin paljon. Ja voivathan vaikka... vaikka kukat olla kauniita, mutta ne eivät ole sitä sellaisella tavalla, joka tuntuu vahvana sydämessä asti, tiedäthän."
Harry tiesi. Hän tiesi täsmälleen, mitä Ron tarkoitti - ymmärsi jokaisen sanan, sillä siinä hänen edessään istui jotain tavattoman kaunista, ja kaikkialla hänen ympärillään oli kauniita ihmisiä. Ihmisiä, joita hän rakasti.
"Kiitos", Harry henkäisi ja hänen parhaan ystävänsä kasvoille syttyi helpotus.
Weasleyt lähtivät kaikki saattamaan Billiä ja Fleuria kotiin, joten Harry jäi kaksin Hermionen kanssa. Toinen vaikutti edelleen hieman hermostuneelta hänen seurastaan, ja hän ymmärsi sen täysin - hän oli ollut töykeä ja vältellyt toista parhaista ystävistään, eikä hän vieläkään aivan tarkkaan ymmärtänyt, miksi. Hermione oli aina pysynyt hänen vierellään, kaikissa tilanteissa, eikä ollut aivan täysin luovuttanut nytkään.
"Harry, voitko sinä hyvin?" toinen kysyi varovasti eikä uskaltanut nostaa katsettaan tiskaamistaan astioista Harryyn. Harry puri huultaan ja päätti, ettei tällä kertaa pakenisi koko tilannetta. Hän ei voisi vältellä tätä kaikkea ikuisesti.
"Miten niin?" hän kysyi eikä voinut mitään hitusen hyökkäävälle äänensävylleen. Hermione hätkähti.
"No", toinen aloitti empien ja keräsi rohkeutta ääneensä. "Et ole ollut oma itsesi. Olet vältellyt minua, olet hakeutunut omiin oloihisi. Ainoa, jolle puhut kunnolla, on Ron, vaikka täällä on ympärilläsi niin paljon muitakin ihmisiä, jotka välittävät sinusta."
Harry katsoi Hermionea silmiin; hän ei aikaisemmin ollut nähnyt niiden tummanruskeissa syövereissä sitä rasittuneisuutta, jonka hän nyt huomasi. Toinen näytti surulliselta ja vähän epätoivoiselta.
"Anteeksi", Harry sanoi katse lattiassa eikä saattanut muistaa, milloin oli viimeksi pyytänyt anteeksi keneltäkään. Hän oli kamala ihminen. "Minä... selitän sinulle joskus. En ole vielä valmis puhumaan tästä kaikesta. Mutta pian... joskus... minä kyllä kerron."
Ainakin ennen kuolemaani, hän ajatteli ja laski katseensa pois Hermionen silmistä, joissa välkähti toivonkipinä.
"Muuten", Harry lisäsi äkkiä hetken mielijohteesta ennen kuin ehti estää itseään. "Sinä olet kaunis."
Hermionen kasvoille syttyvä hymy teki hänen päivästään vähän kirkkaamman.
Joulun lähestyessä Harry huomasi entisestään, kuinka väsynyt Hermione oli. Toinen puuhasi jouluvalmisteluita rouva Weasleyn kanssa pirteänä ja vaikutti onnelliselta, mutta jos katsoi oikein tarkasti, näki, ettei Hermionen silmissä ollut enää sitä samaa kiihkeää paloa, ja että toisen ryhti oli painunut vähän kumaraksi. Harry mietti, näyttikö hän ehkä samalta - hetken hän jopa ajatteli, suunnitteliko Hermionekin itsemurhaa, mutta tajusi sitten, että se oli hyvin kaukana hänen toisen parhaan ystävänsä luonteesta.
Lisäksi Harry huomasi pudottelevansa tavaroita aina Ronin astuessa huoneeseen. Hän saattoi olla aivan normaali toisen seurassa, kuten aina, mutta silti hänen sisällään paloi vahvana liekki, joka roihahti aina kun hän näki parhaan ystävänsä. Onneksi Ron ei huomannut mitään. Harry ei halunnut menettää ystävyyttä ennen kuolemaansa.
Kun jouluun oli enää muutama päivä, Harry lähti ostoksille Ronin, Hermionen ja Ginnyn kanssa. Viistokuja oli täynnä jouluostoksiaan tekeviä ihmisiä.
"Mitä jos hajaannutaan, niin saamme ostettua toisillemmekin lahjat?" Hermione ehdotti reippaasti ja työnsi rahapussinsa kaapunsa taskuun.
"Hyvä idea", Ginny vastasi hymyillen energisesti ja ilmoitti käyvänsä Weasleyn Welhowitseissä. Hermione lähti Säilään ja imupaperiin, mutta Ron seisoi paikoillaan tuijottaen Harrya huolestunut ilme kasvoillaan.
"Tämä kuulostaa typerältä", toinen naurahti lopulta, "mutta en uskalla päästää sinua minnekään yksin. Mitä jos kierrellään yhdessä?"
Harry kohautti olkapäitään ja tunsi itsensä pikkulapseksi toisen sanojen myötä - samalla hänen sisällään värähti kuitenkin pieni toivon kipinä - ehkä Ron halusi viettää aikaansa hänen kanssaan. Ehkä Ron halusi huolehtia hänestä.
"Käydään jäätelöllä Qaino Vahvaqolla ja mennään sitten ostamaan lahjoja", toinen ehdotti ja kiskoi Harryn perässään.
Kun he neljä palasivat Viistokujalta, Harrylla oli mukanaan viisi pussillista joululahjoja. Yhden hän oli joutunut kutistamaan väliaikaiseksi saadakseen sen mahtumaan pussiin ilman, että lahjan saaja näki sitä. Weasleyn äiti pudisteli päätään heidän ostosmäärälleen, päivitteli heidän punaisia poskiaan ja lopulta patisti heidät juomaan kuumaa kaakaota, jotta heidän kohmeiset sormensa lämpenisivät.
"Saitteko kaikki lahjat ostettua?" Ginny kysyi leveästi hymyillen ja puhalteli kaakaoonsa.
"Sain, löysin Hagridillekin kirjan, Kauheimmat taikaeläimet ja niiden puolustautumiskeinot", Hermione vastasi, hörpäten varovasti omasta kaakaostaan. Ron pyöräytti silmiään.
"Ostit taas kaikille kirjat, etkö vain?"
Hermione punehtui hieman ja veti sitten kasvoilleen ylhäisen ilmeen, jättäen vastaamatta.
"Ostin Hagridille vain toffeeta", Ron totesi hetken hiljaisuuden jälkeen ja rykäisi. "En löytänyt mitään muuta sopivan hintaista."
Yhtäkkiä Ginny purskahti nauruun.
"Arvatkaa, mitä minä löysin Lunalle? Hän tulee rakastamaan näitä!"
Weasleyn nuorimmainen kaivoi kassistaan lanttukorvakorut, jotka alkoivat samantien loilottaa kovaan ääneen joululauluja. Kotikolon keittiössä kaikui iloinen nauru.
He istuivat lämpimässä ja kotoisassa huoneessa vielä pitkään, ja Harryn maailma oli levollinen, kun hän lopulta meni nukkumaan.