Uu, kommentteja. ♥
Kaapo: Minkään sanominen ei missään nimessä ole turhaa, koska olen saattanut panostaa, mutta saatan olla epävarma, miten olen onnistunut. :) Kyllähän tähän meni mystisyyttämitäonkaan ihan isommalla lusikalla, ja olen mielettömän iloinen, jos siitä on tykätty. (Heh, pelkäsin myös vähän, että Jaakobi ja Pietari ovat tämän hämärin osuus.)
Kertojanäänen on kyllä tarkoitus olla Remus. En ole varma, pitäisikö minun olla huolestunut tekstini epäselvyydestä, jos siihen jäi tahatontakin tulkinnanvaraa, vai halusitko vain ilmaista asian varovaisesti, mutta ääh. Toisaalta olen sitä mieltä, että kaikki mitä ei ole eksplisiittisesti sanottu tai aukottomasti pääteltävissä, on tulkinnan varassa, joten, niin.
Ihanaa, että tykkäsit lopetuksesta. Kirjoitin aluksi iholla mut tajusin sitten, että tietysti sen pitää olla monikossa. Ihan vain koska!
Kiitos paljon kommentistasi!
Renneto: Eipä ole tullut mieleenkään, että jos ja kun kirjoitan 'R/S', niin se vaikuttaa lukijan oletuksiin. Tämä(kin) taitaa johtua siitä, että pitkään luin fikkejä vain englanniksi, ja siellä puolella tasa-arvo on pidemmällä 'R/S' on mielestäni usein ihan normaali käytäntö..
Mytologian käyttö tässä oli hämärää ja huoletonta, ja olisi ehkä pitänyt varoittaa, ettei sitä kannata kaivaa kovin syvältä. Ajattelin, ettei nemoraliasta tarvitsisi välttämättä tietää juurikaan, jos sitten tyytyy siihen, että otsikko on vain outo sana. Kun oikeasti tässä ei tapahdu muuta kuin että pojat ovat uimassa, Remus miettii sekavia, hra Potter soittelee ja rouva värjää kankaita! :D (edit: Siis tarkennan, että tämä oli alkuasetelma. En sanonut, että kaikki muu olisi ollut Remuksen päässä.) Roomalaisten ja raamatullisten viittausten vaihtelulla saattoi olla jotain hyvin lievää merkitystä, mutta totta puhuen Jaakobin ja Pietarin tarkoitus oli vihjaista lukijalle, ettei Dianakaan tainnut olla satunnainen naapurintyttö (tai mikä pahempaa, Siriuksen kesäheila).
Hahah, jäin heti kiinni lanteista, mutta luutussa minä en kyllä näe muuta vikaa kuin että se tarkoittaa samaa kuin rätti. Kävin mielessäni läpi aika listan soittimia, kitaraa en halunnut missään nimessä, mutta olisihan listalla ollut mm. kampiliira. Ensi kerralla sitten.
Punastelen täällä kehuillesi noitajuomistani ja kiitän kommentista! :)