Musavaiheet on musta ainakin kivoja, kiva, että oot
Abarat löytänyt sellasen!
Itselle mainitsemasi bändi ei ole tuttu, mutta mulla on joku ikuinen Machinae Supremacy-vaihe, joka nyt korostui kun inspiroiduin siitä NaNoWriMoon. Olisi kyllä kivaa löytää välillä jotain uuttakin, mutta olen vähän huono edes yrittämään etsiä. Vuodesta toiseen vähän eri painotuksilla Spotify Wrappedit samaa, erityisesti MaSua, Ramonesin parit lempparit, Tuomas Holopaisen Roope-Ankka albumia, Nightwishia ja ensivuonna julkaistavalla listalla (vai tän vuoden lopulla?) löytynee myös Sonata Arcticaa, kun sen löysin nyt pitkästä aikaa. Ja viime vuonna kertyi uudelleen löytöjä Dir En Greysta, mutta uutena hittinä An Cafe. Vai oliko se jo toissa vuonna. Nolottaa ihan, että arvostelin räkänokkana mm. erityisesti sitä An Cafea, ettei se ole "oikeaa rokkia" ja lällyä ja mussun mussun. Olin toki 14-15v kersa, jolla ei järki päätä pakottanut, mutta hävettää vähän silti. Parempi toki myöhään kuin ei milloinkaan, että hurahdin An Cafeen, sehän on super menevä ja ihana. Ja jos totta puhutaan, ei An Cafe ollut ainoa kritiikkini kohde, kun imin myös "hevarihommissa" jonkun sloganin siitä, että Iron Maiden on "kikkeliheviä". Mutta jos nyt miettii yhä olemattomalla tietotaidollani, kai se An Cafe "ei oo rokkia" tai Iron Maiden "heviä", kun vertasi tyyliin Death metalliin, joten ollaan ihan eri sarjoissa joka tapauksessa, mutta mussutin typeryyksissäni oikeista rockeista ja lällyheveistä.
Onneksi nykyään ja vuosienkin ajan olen ollut vähemmän mäntti ja antanut monelle musiikille mahdollisuuden ,tai vaikka kuuntelulistani on yhtä ja samaa bändiä, olen paljon avoimempi musiikille ym. ja en edes yritä päteä tai kuvittele, että joku on toista parempaa tmv. (Hyi, mikä nolo odo.
Mut onneksi aina voi kasvoo isoksi. Tai edes vähä viisaammaks, kun kaikki musa on kuuntelijalleen tärkeää ja kullakin omat makunsa ja älykkäimmät myös rohkenee testoo uutta.)
Tätä kirjoittaessa vähän inspiroisi kuunnellakin jotain, kun kuuntelen aika harvoin.
Odotan kyllä vähän Spotify Wrappedia, vaikka samat sieltä nousee.
Miten sieltä nyt muuta edes voisi nousta, kun kuuntelen tyyliin aina edellis- tai toissavuoden suosikkilistaa tai harvoin päivittyvää listaa tykätyistä kappaleista. Muutamat syrjähypyt toki vieneet välillä muuallakin, esim. hakusanalla steampunk music, löysin pari kivaa uutta biisiä listalle. Myös paluu Emilie Autumnin pariin on ollut <3, se iski silloin aikoinaan tosi lujaa, kun kipuilin ilman mitään hoitoa biponi kanssa ja nyt tasapainoisempanakin (ja aikuisempanan) se kyllä yhä iskee. Mutta kuten sanottua, kuuntelen harvoin musiikkia, vaikka tykkään toisinaan esim. Instagramiin tunkea stooryihin ja joskus postauksiinkin musiikkia.
Odottaako joku muu Spotify Wrappedia? Tai iskenyt hurahduksia, kuten Abaratille? Tai kenties, löytänyt jotain uutta kuunneltavaa seikkaillessa musamaailmoissa?