Gaploon, en viitsinyt pitkittää tuota lukua, siihen olisi mennyt ikä ja terveys. Tässä kuitenkin tapahtuu jo jotain, vaikka hidas tempo säilyy.
Justinee, herranjumala kenen tahansa aivot on vähän sekasin tuohon kellonaikaan, mutta kommentti oli järkevämpi kun useimmat minun päivällä kirjoittamista
Kiitokset <:
niiina, ihanan pitkä kommentti. Mitäköhän osaisin tuohon sanoa? En oikein mitään muuta järkevää, kuin että kiitos (:
Puhpallura, hiphei, uusi lukija :> Tuosta nimestä. Nythän vasta tajusin, että se ei olennaisesti liity ficciin mitenkään. Eh, joskus kyllä oikeasti suunnitelen jonkun ficin etukäteen osa osalta. Hyvä, että nuo keskustelut on mielestäsi pysyneet ei-väkinäisinä, tosin tässä uusimmassa osassa saattaa olla vähän väkinäisyyden tuntua, mutta tiedä häntä =>
A/N: Mitäköhän osaisin sanoa tästä? En varmaan muuta kuin tämä on omasta mielestäni huonompaa tasoa, kuin aikaisemmat. Jotenkin tuntuu siltä, kun kirjoitustaito [size=85](se vähäinen mikä minulla on ollut)[/size] on haihtunut jonnekin. Kirjotusvirheitä löytyy satavarmasti, yhdyssanavirheitä nyt ainakin. En päässyt toiselle koneelle, jossa on korjaava tekstinkäsittelyohjelma, joten niitä on tuplasti normaaliin verrattuna. Toivoisin kommentteja ainakin tuosta tökkivyydestä ja siitä, onko sama tunnelma pysynyt ja niin edespäin. Mutta enempää jaarittelematta osa seitsemän, olkaa hyvät.
-----------------------------------
Osa 7"Tiesin tämän. Olen ennalta-arvattava Granger", Malfoy sanoi huvittuneesti.
"Älä viisastele. Tämä on epätoivoinen teko", Hermione tokaisi ja käveli Malfoyn sängyn luokse taikoen tuolin. Hän istahti tuolille, laittoi sauvan taas kaapunsa taskuun ja hautasi kasvonsa käsiinsä. Hän todellakin oli menettämässä järkensä. Hän tuli vapaaehtoisesti Malfoyn luo ja hän halusi suudella miestä. Hermione kirosi taas harkitsemattomuuttaan ja sitä, että oli ylipäätään tuonut Malfoyn sinne.
"No siltä se vaikuttaakin", Malfoy kommentoi tylsän oloisesti.
"Oikeasti Malfoy."
"Tiedän. Miten muuten oi-niin-kuuliainen-Granger tulisi tänne?"
"Lopeta", Hermione tiuskaisi. Hän ei halunnut kuulla sitä samaa virttä, jota oli joutunut kuuntelemaan kuusi vuotta. Kuusi vuotta pelkkää piinaa.
"Selvä. Nostaisin käteni ilmaan, jos ne eivät olisi sidottuina", Malfoy sanoi viattoman kuuloisesti.
"Sidottuina ne pysyvätkin", Hermione tokaisi tajutessaan Malfoyn sanoissa piilevän kysymyksen.
"Sinä siis pidät sidontaleikeistä. Ne eivät ole ihan minun makuuni, mutta mikäs siinä -"
"Malfoy, lopeta!" Hermione parahti keskeyttäen Malfoyn selityksen.
"Miten neiti tahtoo", Malfoy sanoi imitoiden suhteellisen hyvin kotitonttua.
"Pidä nyt se turpasi ummessa tai minä suljen sen", Hermione sihisi hampaidensa välistä. Malfoyn käytös oli äärimmäisen ärsyttävää.
"Oi, nyt pelottaa. Miten meinasit sen sulkea?"
"Miten olisi nyrkki?"
"Oivoi, kerkesin jo toivoa jotain ihan muuta..."
"Malfoy", Hermione sanoi varoittavasti, mutta Malfoy ei tuntunut huomaavan sitä.
"Jos sinä sulkisit sen sillä toisella tavalla, se tuottaisi mielihyvää ja piristäisi samalla..."
"Lopeta jo", Hermione sanoi vaimeasti. Se näytti tehoavan, sillä Malfoy sulki suunsa ja katsoi Hermionea ensimmäisen kerran arvioiden.
Draco PoVEnsimmäistä kertaa Draco huomioi tummat silmäpussit Grangerin ruskeiden silmien alla. Ne vanhensivat naista ainakin viidellä vuodella. Muutenkin naisen olemus kieli huonosti nukutuista öistä ja rasituksesta, niin henkisestä kuin fyysisestäkin.
Luoja Herm-Granger näyttää riutuneelta, Draco ajatteli ja korjasi ajatuksiaan. Hän oli kerran erehtynyt kutsumaan Grangeria etunimellä, eikä nainen ainakaan heti ollut näyttänyt huomaavan sitä. Draco oli kuitenkin varma, että tämä oli tajunnut asian jossain vaiheessa.
"Miksi sinä silloin kerran kutsuit minua etunimellä?" Granger kysyi aivan kuin olisi lukenut Dracon ajatukset.
"Se oli vahinko."
"Ai", Granger vastasi hiljaisella äänellä. Se oli väsynyt ja ehkä aavistuksen pettynyt. Draco ei ollut varma, hän ei ollut mikään suuri äänensävyjen tulkitsija.
"Ehkä samankaltainen vahinko voi sattua toistekin", Draco sanoi puolihuolimattomasti. Hän ei tiennyt miksi sanoi sen, ei hänellä ollut oikeastaan aikomustakaan ruveta kutsumaan Grangeria Hermioneksi, ainahan Granger oli ollut Granger ja hän oli ollut muille Malfoy. Sukunimien käyttö oli luontaista, oli ollut aina ensimmäisestä Tylypahkan vuodesta alkaen.
"Oikeasti? Tai siis, alkaisitko sinä kutsua minua etunimeltä?" Granger kysyi ja Draco haukkui harkitsemattomuuttaan. Tosin, ei se syövyttäisi hänen kieltään, jos hän sattuisikin kutsumaan Grangeria Hermioneksi.
"Ehkä."
Hermione PoVHermione oli yllättänyt. Hän ei olisi koskaan voinut uskoa, että Draco Malfoy voisi tunnustaa kutsuneensa häntä etunimellä ja sanonut vielä päälle, että voisi tehdä sen uudestaankin. Se ei ollut hänen tuntemansa Malfoyn tapaista. Miten paljon Malfoy oli oikeastaan muuttunut? Hän ei voinut tietää sitä. Ties mitä tämä oli kokenut, nähnyt ja kuullut. Olihan hänkin muuttunut aika radikaalisti. Hän ei ollut enää se puhtoinen Hermione Granger, hän oli saanut myös vähän räväkämmän puolen, joka tosin pääsi esille harvemmin. Häntä hallitsi enemmänkin itkevä ja surkea puoli, kaikki muu oli piilossa, juossut häntä koipien välissä karkuun. Oliko se oikein? Halusiko hän olla vain uikuttava vesiputous? Eikö johtajan pitänyt olla juuri vahva persoona? Kyllä häneltäkin auktoriteettia löytyi, mutta hän ei osannut käyttää sitä oikein. Olisiko muutos paikallaan? Pitäisikö hänen kaivaa räväkämpi puolensa piilostaan ja antaa sen hallita?
"Grang-Hermione, oletko sinä vielä hereillä", Malfoy kysyi ja Hermione terästäytyi heti. Oliko mies todellakin kutsunut häntä etunimellä?
"Olen."
"Haluaisitko selittää miksi tulit tänne", Malfoy kysyi.
Pitäisikö minunkin kutsua Malfoyta etunimellä? Hermione mietti kuumeisesti.
Ehkä Malf - Draco ansaitsee sen, hän päätti.
"Minä... Lupaa ettet naura", Hermione vaati ja katsoi Dracoa silmiin.
"En naura. Et sinäkään nauranut kun minä itkin", Draco sanoi ja virnisti toispuoleisesti.
"Niin. Minä... Minusta on tuntunut jotenkin... tyhjältä. Tai siis, minusta on tuntunut, etten ole pystynyt tuntemaan mitään muuta kuin tuskaa, niin tyhmältä kuin se kuulostaakin -"
"Se ei kuullosta tyhmältä. Olemme samassa veneessä", Draco sanoi osittain huvittuneen kuuloisesti.
"Ai. No hyvä. Tai siis ei hyvä, vaan siis hyvä etten ole yksin, mutta huono, että sinullakin on sama olo tai en osaa selittää", Hermione takerteli ja jatkoi sitten, "kuitenkin, sinun lähelläsi minä jotenkin vain tunnen kunnolla. Tunnen raivoa ja muutakin, joskus iloa ja niin."
Hermione oli ollut lähellä sanoa ihastusta, mutta jätti sen sanomatta. Hän ei koskaan myöntäisi olevansa - vaikkakin ihan vähän vain - ihastunut Dracoon.
"Ettet olisi jättänyt jotain sanomatta?" Draco kysyi uteliaasti.
"En", Hermione valehteli ja kiitti huonoa valaistusta. Hänen poskiaan kuumotti, hän oli punastunut kunnolla.
"Selvä", Draco sanoi äänensävyllä, joka ilmoitti, ettei hän ollut uskonut. Hermione huokaisi väsyneesti. Hän ei jaksanut käydä uutta väittelyä Dracon kanssa.
Dracon. Hermione tunnusteli sanaa. Olisiko ihan kamalaa ruveta kutsumaan Malfoyta Dracoksi ihan yleisestikin. Tai no, Harry, Ginny, Ron, Fred ja George saisivat varmaan pahemman luokan kohtauksen, jos hän heidän seurassaan erehtyisi kutsumaan miestä etunimellä. Miksi kaiken piti olla niin vaikeaa? Mutta ainahan hän voisi ajatuksissaan kutsua tätä etunimellä ja aina hänen ollessaan siellä, Dracon huoneessa. Ei niin, että hän meinasi ajatella miestä enemmänkin, tai että hän viettäisi siellä paljonkin aikaa, vain niinä harvoina hetkinä.
"Aiotko tehdä sen, mitä tulit tänne tekemään?" Draco kysyi havahduttaen taas Hermionen mietteistään.
"Mitä minä tänne tulin edes tekemään?" Hermione kysyi huvittuneesti.
"No suutelemaan minua tietysti!" Draco puuskahti aivan kuin asia olisi ollut päivänselvä.
"Miten itsekeskeinen sinä oikeastaan olet?"
"Olen vain itsevarma."
"Liika itsevarmuus ei ole hyvästä."
"Kuulostat aivan joltain opettajalta."
"Kiitos vain."
"Enkö ollutkin oikeassa?"
"No... Ehkä jollain tasolla."
"Hah! Tiesin."
"Älä ole niin varma. Voin kävellä tuosta ovesta vaikka heti."
"Niinhän sinä voit, muttet halua."
"Ja miksi muka en?"
"Haluat suudella minua."
"Tiedätkös, koko maailma ei pyöri ympärilläsi."
"Auts, tuo sattui. Älä lyttää egoani."
"En minä lyttää sitä, minä puhkaisen sen, ennen kun leijut enempää."
"Sydänparkani. Tuo viilsi syvältä."
Hermione hymähti. Dracohan oli aivan mahdoton. Sarkastinen joka käänteessä. Jollain tapaa sarkastisuus oli kuitenkin valloittvaa, se oli toki ärsyttävää, mutta kuitenkin... Hermione laski hitaasti kymmeneen karkoittaakseen ajatukset mielestään. Hän ei halunnut ajatella niin Dracosta, hän ei halunnut pitää miehestä, mitä siitäkään tulisi? Ei mitään. Ei kerrassaan mitään. Draco oli kuolonsyöjä ja hän itse kiltalainen, eivät he voisi koskaan seurustella, eikä Draco luultavasti edes pitänyt hänestä. Dracolle hän oli vain viihdettä, huvia, piristystä tylsiin vankeuspäiviin. Lisäksi hän oli jästisyntyinen.
"Minulla ei ole koko päivää aikaa", Draco tokaisi.
"Ai. Onko sinulla kiireitä?" Hermione kysyi pisteliäästi.
"Ohhoh. Mistäs moinen asenteenmuutos?"
"Vaikka mistä", Hermione tokaisi. Häntä alkoi toden teolla ärsyttämään Dracon komentelu ja itserakkaus.
"Oletko kunnossa Hermione? Vaikutat... hieman oudolta", Draco kysyi nyt jo vähän tunnustelevasti.
"Olen kunnossa", Hermione sanoi ja laskeutui tuolilta lattialle.
Miksi ei? hän kysyi itseltään. Miksi hän ei voisi suudella Malfoyta, miksi hän ei voisi tuntea? Miksi hän ei saisi nauttia?
"Vihdoinkin", Draco mutisi.
"Voin edelleen lähteä", Hermione tokaisi.
"Älä lähde", Draco sanoi ja katsoi suoraan Hermionea silmiin. Katse oli aito, siinä ei ollut häivääkään ivasta.
"En lähdekään", Hermione sanoi aavistuksen käheällä äänellä. Hän ei tiennyt miten hänen äänensä oli yhtäkkiä käheäksi mennyt, mutta se ei haitannut. Hän halusi tuntea ja nauttia kaiken sen kurjuuden keskellä. Kuin hidastetussa elokuvassa Hermione istahti sängyn reunalle ja laski päätään suudellakseen Dracoa. Hermione antoi ensin huultensa vain hipaista Dracon huulia kevyesti, kun hän vetäytyi pois.
"Perkele nainen, älä pelleile minun kanssani", Draco sanoi ja Hermione virnisti tälle pilkallisesti. Pieni kiusoittelu ei koskaan ollut pahasta. Draconkin oli aika oppia, että kaikki ei käynyt tuosta noin vain sormia napsauttamalla.
"En minä leiki", Hermione sanoi liioitellun viattomalla äänellä.
Hetken hiljaisuuden jälkeen Draco tokaisi:
"Voitko irrottaa edes toisen käteni?"
"En."
"Sinä todellakin taidat pitää sidontaleikeistä", Draco sanoi ja nuolaisi alahuultaan kevyesti.
"En. Jos irrotan toisen kätesi, vapautat sen avulla sidotun käden ja karkaat", Hermione ilmoitti kyllästyneesti.
"Miksi minä karkaisin, kun saan suudella sinua?"
"Älä vitsaile."
"En vitsailekaan", Draco hymähti.
"Luuletko, että uskon?"
"En, mutta se ei tarkoita sitä, että se ei voisi olla totta."
Hermione ei jaksanut kuunnella enää mitättömiä sanoja. Hän kumartui suutelemaan Dracoa. Mies ei ensin tajunnut, mitä oli tapahtunut, mutta sitten hän vastasi suudelmaan virnistäen ensin Hermionen huulia vasten.
Hermionen sen hetkinen asento ei ollut mukava - hän istui sängyn laidalla kumartuneena kohta Dracoa. Hän ei keksinyt mitän muuta helpotusta, kuin toisen jalan heilauttaminen Dracon yli - toisin sanoen Dracon päälle hajareisin istuminen.
"Vau, sinustahan löytyy villikin puoli", Draco tokaisi huvittuneesti.
"En halunnut taittaa niskojani", Hermione puolusteli.
"Niinhän sinä väität. Myönnä pois vain, olen haluttava tapaus", Draco sanoi. Miehen äänensävystä ja silmistä kuitenkin huomasi, että se oli pelkkää puhdasta leikinlaskua, ei samanlaista ylimielisyyttä, kuin vain vähän aikaa sitten.
"Juuri niin. Oletko muuten koskaan harkinnut alusvaatemallin uraa, mielestäni se sopisi sinulle vallan mainiosti", Hermione vitsaili yhtä lailla.
"Alusvaatemalli? Vihjailetko sinä jotain?"
"En", Hermione sanoi ja aloitti toisen suutelumaratonin vain hiljentääkseen Dracon.
Kumpikaan ei tiennyt, miten kauan he olivat siellä, välillä suudellen, välillä keskustellen ja välillä vain ollen. Kaiken keskeytti alakerrasta kuuluvat poksahdussarjat. Hermione pomppasi salamana ylös.
"Mitä nyt?" Draco kysyi hämillään, hän ei ilmeisesti ollut kuullut muiden ilmiintymistä.
"Muut tulivat", Hermione sanoi.
"Pitääkö sinun mennä?"
"Pitää. Mutta tulen tuomaan sinulle iltapalan", hän sanoi ja virnisti kevyesti. Hänen ja Dracon tapaamiset olivat kuin kielletty hedelmä - hyvää vain, koska se oli kiellettyä. Hermione oli vasta päässyt alkuun, eikä hänellä ollut aikomustakaan lopettaa. Hänestä tuntui, että hän oli muuttunut jollain tapaa. Ehkä itsevarmemmaksi, Hermione ei ollut aivan varma. Siinä tilanteessa hän oikeastaan tajusi, miksi George ja Fred olivat keppostelleet kouluaikoina, sehän oli kiellettyä ja toi tietynlaisen vaarantunteen, tosin heidän tapauksessaan hieman erilaisen kuin Hermionella.
"Tarjotin on varmaan vieläkin käytävällä, minun on mentävä siivoamaan se, ennen kuin joku huomaa sen ja luulee jotain tapahtuneen", Hermione selitti nopeasti.
"Selvä. Nähdään myöhemmin", Draco sanoi ja iski silmää. Hermione naurahti.
"Nähdään."
Käytävällä ollessaan Hermione suki hiuksiaan ja yritti näyttää mahdollisimman normaalilta. Hän tiesi epäonnistuvansa täydellisesti. Hänen ilmeensä paljasti jotain tapahtuneen ja hän oli täysin varma Ginnyn saavan tiedon hänestä ulos jollain konstilla. Hän ei jaksanut välittää. Tullessaan tarjottimen kohdalle hän otti sauvansa taskustaan ja korjasi rikkoutunet astiat. Hän nosti tarjottimen sitten astioineen ja lähti kohti alakertaa valmistautuen valmiiksi mahdollisiin huonoihin uutisiin.
"Hermione!" kuului huuto jostain Hermionen vasemmalta puolelta. Hän kääntyi kohti ääntä ja huomasi Harryn tulevan juosten häntä kohti. Harryn kasvot hehkuivat onnesta.
"Se on tuhottu. Viimeinen hirnyrkki on tuhottu. Nyt pitää enää voittaa Voldemort. Hermione, minusta tuntuu, että me voitamme tämän sodan", Harry selitti innokkaasti.
"Sehän on loistavaa!" Hermione huudahti vilpittömästi.
"Miten täällä meni?" Harry kysyi.
"Normaalisti, ei kuolonsyöjiä tai mitään muutakaan. Dr-Malfoy suostui syömään", Hermione sanoi ja lehahti punaiseksi. Hän oli juuri tehnyt todella suuren virheen. Harry ei kuitenkaan näyttänyt huomaavan asiaa, niin innoissaan hän oli hirnyrkistä.
"Selvä", hän vastasi ja kiirehti takaisin huoneeseen, josta oli tullut jättäen hölmistyneen Hermionen seisomaan käytävään tarjotin kädessään.