Kirjoittaja Aihe: Tyttö, joka tietää tulevaisuuden (K-11, adventure, 19. luku 24.12.14)  (Luettu 39390 kertaa)

Vloom

• Vieras
Ihan mahtava uusi luku! :) Harry ja Emma on kyll söpöjä. Ei nyt vielä jotain Frediä siihen! DD: Sä teet tätä menoa Emmasta jonkun Mary Suen XD Mietityttää vain mistähän se Emman pyörtyminen johtui... hmmm. ;) En malta odottaa seuraavaa lukua (: Ihmettelin kun Viktor tuli hakemaan Emmaa, mutta mutta... eipä siinä mitään. Miltä Emma muuten näyttää? O.o

Mary Sun

• Vieras
Mary Sun kiitoksia! :) Kyllä Sevviestä täytyy jotain herrasmiesmaisia piirteitä löytyä, jos neito pyörtyy hänen ison koukkunenänsä edessä ;) (lähtee kohta sormet sauhuten kirjoittamaan jatkoa ettei törmäisi sarvikseen)

Kannattaa, sillä syöksen jo tulta >:D
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012 17:41:54 kirjoittanut Mary Sun »

Lily•

• Vieras
Tarkoitin Emmasta  ;) Ja oon varmaan niin vähä-älyinen, etten älyä, että älysit sen. Tai jotain  :D

Lily

Vanilje

• haywiress
  • Valvoja
  • © Ingrid
No niin ja sitten tulisin muistuttelemaan, että jos taas jätetään ne chattailytyyliset viestit vähän vähemmälle. Jos tekstistä on keskusteltavaa niin ne voi hoitaa vaikka yksityisviesteillä, mutta tänne topicciin ei enää sellaisia, ettei koko topa täyty niistä. Toki kommentoida saa, mutta se hoidetaan sitten mielellään siinä yhdessä kommentissa aina luvun jälkeen. Kiitos!

i lost my heart / my home is the ocean

Lily•

• Vieras
//Uusi käyttäjäni on White Rose

FakeLove

• Sisäinen velho
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Vloom, Emma on sellanen 'tavallinen', hoikka ja pitkä tyttö, jolla on siniharmaat silmät ja vaaleat, lainehtivat hiukset - niin ja otsatukka myös! :D Ja kiitoss! (:

A/N: Hooo, vihdoin sain tän kirjotetuksi! Pahoittelen piiitkää aikaa, mutta kun koulu + harrastukset saa ajan aika hyvin kulumaan... Mutta tässä nyt olisi, Remusta on btw luvassa! ;) Plus jotain, mitä jotkut onkin odottaneet... Ja jos haluat tietää kuvitelmani, niin Emman delfiini on tällainen (ilman sinisyyttä) ja juhlakampaus tällainen.
ps. En takaa virheistä... wordi on tämän vain betannut ja nyt yöllä en jaksa enää käydä läpi :D

12. LUKU

”Mitä sinä olet tehnyt kädellesi?” Hermione kauhisteli, kun aamulla ilmestyin venytellen sänkyni verhojen takaa.

Katsoin virnistellen kättäni, jonka olin heti herättyäni nipistellyt laikukkaaksi. Minun täytyi varmistaa olevani oikeasti hereillä, vaikka minut tuntien olisin voinut ihan hyvin tehdä niin unessakin. Kohautin olkapäitäni. ”En mitään kummempaa.”

Istahdin peilin eteen ja aloin hyräillen purkaa lettiä, jonka olin yöllä tehnyt ollessani ylienerginen ja täynnä intoa. Hiukseni olivat letin jäljiltä tavallista kiharammat. Siirsin hiukset siistissä nipussa valumaan vasemman olkapääni yli.

”Sinun hiuksesi ovat aivan ihanat”, Lavender huokasi vieressäni.

Punastuin moisesta kehusta. ”Ai… kiitos.”

Hermione rykäisi. ”Kestääkö sinulla vielä kauan?”

Vaihdoin nopeasti kouluvaatteet ylleni ja tapani mukaisesti vilkaisin vielä itseäni peilistä. Hymyilin pienesti ja nyökkäsin. ”Mennään.”

Liityimme portaita kulkevien oppilasmassojen matkaan. Kaikki rupattelivat iloisesti ja vaikuttivat pirteiltä, mikä saattoi johtua suurilta osin myös siitä että oli lauantai. Minä hymyilin ja nyökyttelin välillä päätäni pitääkseni Hermionen siinä uskossa, että kuuntelin häntä. Tosiasiassa ajatukseni harhailivat koko ajan eiliseen. Hymyni leveni entisestään, kun muistelin uudestaan ja uudestaan kohtausta pöllötornissa…

Havahduin ajatuksistani, kun joku huitoi kättään sumentuneessa näköpiirissäni. Virnistin Harrylle.

”– ajatella mitä seurauksia sillä olisi!”

”Niin, sanos muuta”, myöntelin täysi keskittymiseni mustatukkaisessa pojassa, jota vastapäätä istuuduin. Toivottavasti Hermione ei ollut kertonut mitään kovin tärkeää… ”Huomenta Harry – Ron.”

Järkyttävän suuri paino putosi sydämeltäni, kun Ron tervehti minua näyttämättä maansa myyneeltä. Loin kysyvän katseen Harryyn, ja hän nyökkäsi olemattomasti. Parvati taisi siis suostua Ronin pariksi.

”Miten on lauantai hurahtanut käyntiin?” kysyin viattomasti, toivoen saavani varmuuden epäilyksiini. Kauhoin tottuneesti puuroa lautaselleni ja otin korista yhden leivän.

Ron kohautti olkapäitään. Hän oli kasannut lautasensa kukkuralleen pekonia. Tunsin puistatuksen aallot – pekoni oli niitä harvoja ruokia, joita inhosin. ”Ihan mukavasti”, Harry vastasi hymyillen. ”Varmasti Ronillakin, sillä hän sai eilen tanssiparin.”

”No niin, hienoa! Nyt sinäkin pääset tanssimaan!” naurahdin rennosti. Ron vaihtoi väriä punaisempaan mutisten jotain epäselvää. Harry pukkasi häntä leikkisästi kylkeen ja virnisteli.

Sydämeni jätti lyönnin välistä, kun kuulin jonkun beauxbatonilaisen tytön sanat. ”Minun juhlakaapuni on ’yvin kaunis!”

Tuntui kuin olisin saanut vasarasta päähän. Ymmärrys levisi jääkylmän veden lailla ja sai suuni mutristumaan. Läimäisin kädet kasvojeni peitoksi.

”Emma?” Harry kysyi oitis. ”Mikä tuli?”

Vaikeroin hiljaisia kirouksia. ”Itku pitkästä ilosta”, huokaisin suomeksi kämmeniäni vasten.
”Ai mitä?” Ron kysyi.

Paljastin kasvoni ja aloin varovasti voidella uutta leipää. ”Suomalainen sanonta”, selitin vaisusti.

”Ahaa…” hän mumisi epävarmasti.

Laskin leivän lautaselle ja käännyin poikittain Hermioneen päin. Tunsin käsieni tärisevän heikosti. Tuijotin Hermionea anovasti. ”Minulla ei ole juhlakaapua.

”Mitä?” hän henkäisi oudon järkyttyneenä, hyvin epähermionemaisesti. ”Miksei? Miten se on mahdollista?”

”Mistä minä olisin voinut tietää eksyväni Rowlingin kirjamaailmaan”, mutisin hyvin hiljaa suomeksi. ”Voisitkohan sinä yrittää taikoa minulle juhlakaavun?”

Hermione näytti pöllämystyneeltä. Hän punastui. ”En minä nyt niin hyvä taikoja ole”, hän sanoi ujostellen.

Kiltti Hermione…”

”No, voinhan minä ainakin yrittää –”

Halasin häntä lujasti. ”Kiitos, kiitos, kiitos! Olet korvaamaton!”

”Hei, posti tulee!” Ron keskeytti pekonia mussuttaen.

Nostin katseeni ylös ja näin pöllöjen liitävän oppilaiden sekaan. En ollut vieläkään lakannut innostumasta niiden saapumisesta. Minusta se oli aina yhtä hauskaa ja upean näköistä – ne olivat kerrassaan mahtavia lentäessään suuren salin halki tuoden lehtiä, kirjeitä ja lahjoja mukanaan.

Säpsähdin, kun iso tornipöllö laskeutui eteeni. Se tapitti minua odottavasti ja ojensi koipeaan, jossa roikkui paketti. ”Öh… kenelle tuo pöllö on?” kysyin epävarmasti ja osoitin sitä.

”Sinulle?” Ron mutisi nyt vuorostaan suu täynnä leipää.

”Mutta ei se ole mahdollista. Ei minulla ole sukulaisia taikamaailmassa, eikä ketään kuka voisi lähettää postia…”

”Ota se”, Harry kehotti. ”Katso mitä sen sisällä on.”

Vastahakoisesti irrotin paketin pöllön jalasta ja raivasin sille enemmän tilaa pöydästä. Tuijotin paperikääröä epäillen, mutta Harryn uudesta kehotuksesta avasin sen varoen. Paketissa oli jotain hennon vaaleanpunaista kangasta ja sen päällä pieni lappu, jolle oli kirjoitettu siistillä käsialalla muutama lause. Tartuin lappuun ja luin sen nopeasti.

Suuni loksahti auki järkytyksestä. ”Keneltä se on?” Hermione kysyi kiihkeästi. Ojensin pergamenttipalasen Hermionelle. Hän luki sen ääneen:

Hei Emma,
kuulin, että osallistut joulutanssiaisiin. Ajattelin, että haluaisit ehkä saada juhlakaavunkin.
Toivottavasti pidät lahjastani,
Remus

”’Remus’?” Ron kuiskasi hämmentyneenä.

”Lähettikö Remus sinulle juhlakaavun?” Harry kysyi vähintään yhtä yllättyneenä.

Hermionen kädet toimivat minun käsiäni nopeammin: ne tarttuivat kankaaseen ja nostivat sen ilmaan. Juhlakaapu oli upea: väri oli tosiaan ihanan hennon vaaleanpunainen, ei mikään silmiinpistävä pinkki. Kaapu laskeutui mukavasti ja näytti ylelliseltä.

”Vau…” kuiskasin typertyneenä. ”Tuo – minulleko?” Hermione nyökkäsi ja ojensi kaapua. Pyyhin käsiäni nopeasti, sillä en halunnut tahrata pukua. Otin sen hellävaroen vastaan. Kangas oli silkkistä ja tuntui hyvältä ihoa vasten. Ihaileva huokaus livahti huuliltani.

”Tuo sopii sinulle”, Hermione sanoi. ”Eikä minun tarvitse alkaa taikomaan epätoivoisia yrityksiä.”

Taittelin kaavun varoen, ikään kuin se olisi särkyvää, ja käärin paperit suojaamaan sitä. Tuijotin pakettia hetken ja yritin saada tästä jotain tolkkua, mutta ajatukseni olivat umpisolmussa. Tarkastelin uudestaan mukana tullutta lappusta. Pudistelin pienesti päätäni. Kyllä, sen lopussa oli Remuksen allekirjoitus. Mutta miksi ihmeessä hän lähettäisi minulle juhlakaavun?

”Olisi varmaan parasta viedä tämä makuuhuoneeseen, ettei se likaannu täällä”, totesin ja nousin seisomaan pakettiin kääritty juhlakaapu käsivarsillani.
Hermione ponkaisi pystyyn. ”Minä voin tulla mukaan.”

Päästyämme portaisiin Hermione avasi suunsa selvästi malttamattomana. ”Onko sinulla aavistustakaan, miksi Remus lähetti sinulle juhlakaavun?”

Pudistin surkeana päätäni. ”Ei mitään tietoa.”

”Hmm… siihen täytyy olla jokin järkevä selitys –”

”Neiti Smith!”

Käännyin ympäri toisten portaiden puolivälissä. Professori McGarmiwa kiiruhti meidän jäljessämme. Aloin kuumeisesti kerrata aamun tapahtumia – enhän minä ollut tehnyt mitään kiellettyä? ”Rehtori Dumbledore haluaa tavata sinut kansliassaan.”

”Ööh – nyt vai?”

”Kyllä, nyt heti.”

Katsoin Hermionea ja ojensin pakettia hänelle. ”Voisitko sinä viedä tämän sängylleni?” Hän nyökkäsi ja jatkoi keskenjäänyttä matkaa. Lähdin seuraamaan yllättävän tutuksi käynyttä reittiä McGarmiwan perässä.

”Sisään vain, hän odottaa sinua”, McGarmiwa neuvoi, kun olimme päässeet kierreportaat ylös tammiselle ovelle.

Työnsin sen auki ja astuin avaraan kansliaan, jonka seinillä riippui useita muotokuvia. Entiset rehtorit tarkastelivat minua kiinnostuneina. ”Ah, hyvää huomenta Emma.” Katseeni hakeutui automaattisesti pöydän luo. Dumbledore istui hymyillen tuolilla ja seurasi liikkumistani puolikuulasiensa takaa. Mieleeni muistui jälleen ensimmäinen käyntini tässä huoneessa. Silloin olin saanut kuulla uutisia, jotka muuttivat elämäni – kuinka dramaattista, naurahdin mielessäni. ”Huomenta, professori Dumbledore.”

”Sinä sait tänään paketin”, Dumbledore aloitti, kun istuin hänen taikomalleen tuolille pöydän eteen.

”Niin sain, rehtori. Sen sisällä oli juhlakaapu.”

”Oikein kaunis juhlakaapu se olikin – minä huomasin”, hän kertoi. Vaivaannuin sinisten silmien tunkeutuessa lävitseni. Siihen en ollut aiempien vierailujeni aikana vielä tottunut. ”Aiotko sinä osallistua joulutanssiaisiin?”

”Öh – kyllä”, sanoin ja emmin sekunnin ennen kuin jatkoin. ”Ei kai se haittaa? Tai siis, saanhan osallistua?”

Dumbledore naurahti. ”Totta kai saat.” Hän tutkaili minua hetken, saaden minut vaivaantumaan yhä enemmän. Älä vain kysy, älä vain kysy... ”Onko sinulla jo pari?”

Hitto. ”Minä menen Harryn kanssa”, sanoin ja punastuin.

Dumbledoren silmät tuikkivat. Hän ei näyttänyt yhtään yllättyneeltä. ”Vai niin. Muistatko, kun sanoin ettet saa muuttaa tulevaisuutta?”

”Kyllä, rehtori.” Tunsin itseni hölmöksi. Tietysti tuollainen pienikin juttu voisi vaikuttaa suuresti. ”Haluatko sinä, että jätän tanssiaiset välistä, professori?”

”Olisi suorastaan julmaa kieltää Harrylta noin kaunis pari – ja samalla jättää hänet mahdollisesti parittomaksi”, Dumbledore myhäili vihjailevasti. ”Sitähän me emme halua, emmehän?”

”Emme tietenkään, rehtori.”

”Ja olisihan sekin julmaa, että Remuksen ostama kaunis kaapu menisi hukkaan.” Ennen kuin ehdin kiittää, hän jatkoi häivä vaativuutta äänessään. ”Mutta toivoisin, että vastaisuudessa yrität jättää vähemmälle nämä tulevaisuuden muokkaamiset – tahattomatkin sellaiset.”

”Tietysti – öh, rehtori?” kysyin varovasti. ”Juhlakaapu – se oli Remukselta, mutta minä en maininnut häntä. Mistä tiesit?” Dumbledore vaikutti mietteliäältä. Uusi kysymys, johon palavasti halusin vastauksen, kaiversi jo mieltäni, joten päätin jättää aiemman vähempään arvoon. ”Miksi Remus sellaisen halusi ostaa?”

Hän vaikutti harkitsevan sanojaan tarkkaan. ”Remus on aina ollut hyväkäytöksinen ja mukava velho, kohteliaskin.”

”Niin, mutta –”

”Kai sinä pidät siitä kaavusta?” Nyökkäsin. Sehän oli tavattoman kaunis! ”Sittenhän tämä on vain yksi mukava piristys elämääsi”, hän jatkoi salaperäisesti ja viittasi ovea päin.

Astelin loukkaantuneena, sanaakaan sanomatta ulos kansliasta, kierreportaat alas ja ohi kivihirviön. Kiihdytin askeleitani etsien lyhintä mahdollista reittiä Rohkelikkotorniin. Tunsin itseni erittäin närkästyneeksi. Miksei Dumbledore voinut koskaan selittää kunnolla, vaan aina piti olla niin hiton salaperäinen ja pitää asioita omana tietonaan?

”Perkele, katsoisit eteesi!” kiljaisin suomeksi ensiluokkalaiselle tytölle, jonka olkapää hipaisi minua. Tyttö kai säikähti niin pahasti, ettei osannut muuta kuin paeta paikalta.

Rauhoitu, käskin itseäni. Vedin syvään henkeä ja hillitsin askeleeni hitaammiksi. Sain vaivoin esitettyä salasanan Lihavalle leidille ja taulun heilahdettua sivuun astuin oleskeluhuoneeseen. Siellä oli useita oppilaita, joista suurin osa vain jutteli tai muuten vietti aikaa ystävien seurassa, mutta muutamat tytöt tekivät läksyjä. Hermionea ei näkynyt, joten hän oli varmaankin makuusalissa tai kirjastossa…

”Emma!” Harry hihkaisi ja taputti minua olkapäälle.

Käännyin ympäri ja hymyilin pojalle hermostuneesti. Tönin kiukkuani kauemmas ja yritin saada itseni kokoon. ”Hei.”

”Minä ajattelin, että voisimme mennä harjoittelemaan taikomista”, Harry ilmoitti reippaasti.

"Minä – se ei käy.”

Harryn ilme muuttui hämmentyneeksi. ”Miksei?” hän kysyi selvästi pettyneenä.

”No kun… minun piti mennä kirjastoon lukemaan.” Että minä olin huono valehtelemaan.

”Etkö sinä voi tehdä sitä myöhemmin? Sinullahan on monta päivää aikaa!”

”Se nyt on aivan pakollista”, intin sinnikkäästi. ”Nähdään myöhemmin!” tokaisin ennen kuin Harry ehti väittää vastaan ja lähdin harppomaan takaisin käytävälle, jolta olin juuri tullut.

Päivät kuluivat hitaasti. En nauttinut olostani juurikaan, sillä Dumbledoren sanat kummittelivat koko ajan mielessäni. Olin lähinnä pysytellyt hiljaa kirjastossa lukemassa erilaisia kirjoja sekä tehnyt joitakin läksyjä. Mietin koko ajan, kuinka paljon olin tulevaisuutta muuttanut. Samat kysymykset pyörivät päässäni uudestaan ja uudestaan. Entä jos minun liittymiseni Harryn, Ronin ja Hermionen seuraan oli muuttanut lopputuloksen täysin erilaiseksi? Mutta toisaalta, sitten Dumbledore ei olisi päästänyt minua tänne opiskelemaan… Mutta entä jos hän oli erehtynyt, tehnyt vakavan virheen? Tai jos hän oletti minun osaavan olla puuttumatta tapahtumiin? Ehei, minä hölmö olin harjoitellut yhdessä Harryn kanssa Tarvehuoneessa ja vielä suostunut hänen parikseen joulutanssiaisiin. Sen oli täytynyt vaikuttaa jotenkin tulevaisuuteen…

”Emma – mikä sinua oikein vaivaa?” Harry yritti varmaankin viidettäkymmenettä kertaa, kun istuimme jouluaattoillallisella.

”Ei mikään”, väitin tuttuun tapaan. Käytökseni heitä kohtaan oli aivoissani pyörivän sekasotkun myötä muuttunut hiukan etäämmäksi. Pelkäsin koko ajan muuttavani tapahtumien kulkua väärään suuntaan, enkä siksi ollut viime päivinä uskaltanut viettää yhtään ylimääräistä aikaa heidän seurassaan.

”Oletko sinä miettinyt yhtään millaisen kampauksen laitat huomisiin tanssiaisiin?” Hermione kysyi kohteliaasti. Hän oli useasti liittynyt seuraani kirjastossa, muttei sentään ollut pommittanut minua Harryn tavoin jatkuvilla kysymyksillä.

”Ovatko ne jo huomenna?” kysyin ymmälläni.

Hermione kurtisti kulmiaan. ”Kyllä. Miten sinulta on se voinut jäädä huomaamatta?”

”Niin, miten se on mahdollista?” Ron ryhtyi mukaan keskusteluun. ”Kaikki tytöthän täällä puhuvat jatkuvasti kampauksistaan ja kaavuistaan!”

”Aijaa…” Oho, minähän olin ollut pahasti omissa maailmoissani. Yritin keskittyä kuuntelemaan mitä ympärilläni puhuttiin. Kuulin tyttöjen kikattelevan, mutten saanut pahemmin selvää puheensorinasta. Ohi kulkevat puuskupuhilaiset taisivat parahiksi mainita mahtavista ja hyvin kalliista kaavuistaan.

Kohtasin Harryn katseen. Poika näytti hyvin huolestuneelta. Koetin hymyillä hänelle rohkaisevasti, mutta se taisi jäädä vain laimeaksi yritykseksi. Asettelin haarukan ja veitsen kello viiteen ja huokaisin. ”Voisin lähteä tästä vaikka miettimään kampaustani ja sitä rataa”, totesin ja nousin seisomaan.

”Emma – odota!” kuulin Harryn huutavan perääni. Kiristin tahtiani ja ehdin eteishalliin, kunnes tunsin käden tarttuvan minua olkapäästä. Kiepsahdin ympäri ja tuijotin vihreitä silmiä. ”Mitä?” kysyin turhan tylysti. ”Olisin tässä menossa Rohkelikkotorniin, jos vain sallit?”

Harry päästi nolona kätensä tipahtamaan. ”Saanhan kävellä kanssasi?” Huokaisin, mutta suostuin, sillä enhän minä voinut häntä estääkään. Kävelimme vierekkäin portaita neljänteen kerrokseen asti vaitonaisina, kunnes Harry avasi suunsa. ”Mikä mieltäsi painaa?”

”Minähän olen varmaan sata kertaa sanonut, ettei mikään.”

Harry vetäisi minut pysähdyksiin keskellä viidenteen kerrokseen vieviä portaita. ”Älä valehtele.”

Tuijotin hänen silmiään. Sydämeni taisi jättää lyönnin väliin, sillä tunsin oudon muljahduksen. ”En minä valehtele”, sanoin säälittävästi. Yritin ponnettomasti päästä irti hänen otteestaan. ”Voisitko irrottaa?”

Harry vastasi tuijotukseeni. Hän vaikutti päättäväiseltä ja odottavan vastausta ikuisuuden, mutta sitten hän pudistikin päätään ja vapautti minut. ”Kiitos”, tokaisin ja jatkoin matkaani Harryn seuratessa vanavedessäni. Hän pysyi hiljaa muotokuvalle asti, ja lausuttuani tunnussanan hän tarkasteli minua selvästi halukkaana sanomaan pari sanaa. Hän seurasi minua kuin varjo vielä tyttöjen makuusaleihin vieville portaille ja niiden edessä tarttui käteeni kiepsauttaen minut ympäri.

Aloin tosissani polttaa päreeni häneen, eikä se ollut mikään hyvä juttu tanssiaisia edeltävänä iltana. ”Mitä helv–

Hänen huulensa siirtyivät aivan vasemman korvani juureen. ”Minä olen huolissani sinusta”, Harry kuiskasi.

Henkeni salpautui. Kylmät väreet lävistivät kehoani uudestaan ja uudestaan. Tuijotin suu pyöreänä Harrya. ”Hyvää yötä”, hän sanoi ritarillisesti ja poistui toisiin portaisiin. Tuijotin hänen jälkeensä hämmentyneenä. Kun aivoni saivat käsiteltyä tapahtuman, ne käskyttivät jalkani lipumaan portaat ylös.

Harry taisi olla ihan tosissaan huolissaan minusta.

Heräsin makuusalini tyttöjen kikatuksiin ja kiitoksiin. Naksautin selkäni ennen kuin kapusin esiin sänkyäni ympäröivien verhojen takaa. ”Mitä täällä melutaan?” kysyin hivenen väsyneenä.

”Hyvää joulua!” Hermione hihkaisi ja veti minut tiukkaan halaukseen. Taputin häntä selkään ja toivotin hyvät joulut. Muutkin tytöt heittivät saman tervehdyksen ja minä kiittelin takaisin. Hermione katsoi minua kysyvänä. ”Etkö aio avata lahjojasi?”

”Tä? Lahjoja?” Hermione osoitti sänkyni jalkopäätä, jossa oli muutamia lahjapaketteja. Tuijotin niitä järkyttyneenä. ”Ovatko nuo minulle?” Sydämeni suli – minähän olin käyttäytynyt niin huonosti! Palasin parilla askeleella lahjojen luo ja avasin yhden, jonka päällä oli lappu, jossa luki ”Ronilta”. ”Bertie Bottin joka maun rakeita!” kiljaisin innostuneena.

Istahdin takaisin sängylle ja aloin availla paketteja: Hermionelta sain erilaisiin taikaeläimiin perehdyttävän kirjan (”Minä ajattelin, että tuo kiinnostaisi sinua”, hän selitti tyytyväisenä innokkaista kiitoksistani) ja Harryn paketista löytyi suklaalla maustettuja noidankattilakakkuja. Yllätyin siitä, että Hagridkin oli lähettänyt minulle lahjan (hänen omatekemiään leivonnaisia), mutta vielä enemmän yllätyin, kun huomasin saaneeni Mollylta jumpperin, johon oli kirjailtu iso E. Ron oli varmaankin maininnut minut jossain kirjeessään, mutta unohtanut kertoa siitä.

Sängyllä oli vielä yksi pieni paketti, ja nähdessäni sen lähettäjän menin täysin sanattomaksi. Avasin paketin varovasti ja nostin esiin kultaisen kaulakorun, jossa oli kauniisti kiiltelevä delfiini. Katsoin delfiiniä tarkemmin ja huomasin sen silmäksi ja pyrstöön upotetut hopeaiset timantit.

”Se on kaunis!” Hermione henkäisi ja ojensi kättään korua kohti. ”Kuka sen lähetti?”

”Remus”, sanoin hiljaa antaessani sen Hermionelle.

”Mitä? Oletko varma?” hän kysyi epäuskoisena.

Nyökkäsin, koska en saanut sanaa suustani. Koru oli upea, mutta ei se voinut olla Remukselta. Ei hän voinut minulle tuollaisia koruja lähetellä – siinä ei ollut mitään järkeä! Hänellä ei edes pitäisi olla varaa tuollaisiin ja kaiken lisäksi juurihan hän oli lähettänyt juhlakaavunkin!

”Saanko laittaa tämän sinulle?” Hermione kysyi ojentautuessaan lähemmäs minua. Hän nosti hiuksiani ja pujotti korun kaulani ympäri. Se tuntui höyhenenkevyeltä ihoa vasten. ”Sopii sinulle”, hän kuiskasi ihailevasti.

”Minä en ymmärrä”, sanoin ja pudistelin päätäni. ”Ensin juhlakaapu ja nyt vielä tämä.” Sivelin delfiinin ääriviivoja hämilläni. ”En tosiaankaan ymmärrä.”

”Oho! Meidän pitäisi varmaan mennä alas, Harry ja Ron taitavat jo odottaa meitä.”

Vaihdoimme vaatteet (puin päälleni Mollyn lähettämän jumpperin) ennen kuin lähdimme oleskeluhuoneeseen. Hermione oli arvannut oikein: Harry ja Ron seisoivat keskellä huonetta odottamassa meitä. ”Hyvää joulua!” he toivottivat yhteen ääneen. Ron nyrpisti vähän nenäänsä. ”Lähettikö äiti sinullekin jumpperin?”

Nyökkäsin iloisesti ja halasin molempia Hermionen jälkeen. ”Lähetti! Tämä on mukava!”

Ron pyöräytti silmiään. ”Miten vaan.”

”Piditkö meidän lahjoista?” Harry kysyi toiveikkaana.

”Joo! Olette molemmat ihania! Kiitos tosi paljon!” Hymyilin leveästi, kunnes hymyni hyytyi. Katsoin kaikkia vuorotellen ja punastuin rajusti. ”Voi ei! Olen kamala ihminen!” Kolmikon ilmeet muuttuivat hämmentyneiksi. Mutristin huuliani harmistuneena. ”Minulla ei ole teille lahjoja!”

”Äh, mitä pienistä –”

”Ei, Hermione! Te ostitte minulle lahjat, mutta minulla ei ole teille mitään! Tämä on kauheaa!”

”No, osta vaikka ensi Tylyahon reissulla”, Ron sanoi leppoisasti ja kohautti olkapäitään Hermionen tuimalle ilmeelle. ”Ei sillä niin väliä ole.”

Vatsani päästi järkyttävän mouruamisen. ”Jospa mentäisiin aamupalalle”, ehdotin irvistellen.

Matkalla suureen saliin Harry ja Ron kertoivat innostuneina mitä he olivat saaneet lahjaksi. Sirius oli antanut Harrylle linkkuveitsen ja Ron oli saanut kaksosilta kanariaviinereitä. Weasleyn äiti oli tehnyt tapansa mukaisesti jumpperit, Hermione oli ostanut molemmille huispauskirjat ja Hagridilta he olivat saaneet makeisrasiat.

”Minä sain Hagridilta leivonnaisia”, kerroin naurahtaen kun istahdin aamiaiselle. ”Ja tämän kaulakorun – Remukselta.” Käteni hakeutui silittämään delfiiniä.

Ron oli tukehtua leipäänsä. Hän toljotti minua suu auki. ”Tuo oli vitsi!”

”Ei muuten ole”, kerroin virnistellen. Minua tämä koko juttu oli enemmänkin alkanut naurattaa.

Ron pudisteli epäuskoisena päätään. Harryn kulmat olivat kurtistuneet hämmennyksestä. ”Saitko sinä tuon kaulakorun oikeasti Remukselta?” utelias ääni kysyi takaani.

”Öö – joo.” Katsahdin viereeni istuutuvaa Ginnyä, joka tarkasteli nyt lumoutuneena delfiiniä. ”Se on kyllä kaunis koru”, hän totesi ykskantaan. ”Vaikka ei vaikutakaan mitenkään erikoiselta…”

Kohotin toista kulmaani kysyvänä. ”Mistä sinä arvasit, että sain tämän Remukselta?” Annoin käteni valahtaa korun luota lusikalle.

”Kuulin oleskeluhuoneessa, kun jotkut puhuivat että sait lahjan Remukselta”, Ginny kertoi ja kohautti olkiaan. ”Jotkut teidän huoneesta olivat varmaankin alkaneet juoruilemaan.”

Irvistin. ”Ei kai tämä nyt niin jännä juttu ole.”

Hän kohautti olkapäitään uudestaan. ”No, jos totta puhutaan, niin yleensä oppilaat eivät ole saaneet entiseltä professorilta lahjoja – etenkään ensin juhlakaapua ja sitten vielä kaulakorua.”

Punastuin hennosti. ”Tietävätkö kaikki siitä juhlakaavustakin?”

”No… ainakin useat rohkelikot. Jutut kiertävät”, hän lisäsi huolettomasti ja alkoi kasata aamupalaa lautasellensa.

Kello viidestä eteenpäin makuusalissa kävi hirveä hälinä. Kaikki puhkuivat intoa ja stressasivat kampauksistaan ja kaavuistaan. Istuin hermostuneena sänkyni reunalla ja seurasin muiden taikoja. Kaikki taiteilivat joko hiuksiensa, meikkiensä tai kaapujensa parissa, mutta minä en osannut muuta kuin purra hammasta sängylle jähmettyneenä.

”Emma! Mitä sinä oikein teet?” Hermione kysyi taiottuaan hiuksensa tyylikkäälle nutturalle niskaan. Auoin suutani, mutta mitään ei tullut ulos. ”Tarvitsetko sinä apua?”

Nyökkäsin epävarmasti. ”No… minun pitäisi saada kampaus valmiiksi, mutta en ehkä onnistu taikomisessa.”

Hermione hymyili rauhoittelevasti. ”Tietysti minä autan! Millainen kampaus?”

”Voisitko kihartaa hiuksiani tästä alhaalta?” kysyin.

Hermione teki taikansa ja samassa hiukseni olivat kihartuneet kauniisti. ”Olisiko jotain muuta? Haluat nämä varmaan jotenkin kiinni?” hän kysyi lempeästi.

Nyökkäsin ja kävelin hermostuneesti peilin eteen Hermionen seuratessa perässäni. Vedin syvään henkeä ja kun tartuin hiuksiini, kaikki alkoi tuntua luonnolliselta. Kiersin hiukseni kevyesti sivuilta ja vedin ne viistosti ohimoilta alkaen niskaa kohti. ”Kiinnittäisitkö tästä...?” ohjeistin Hermionea, joka taikoi hiukseni nopeasti pyydetynlaisesti. Päästin muutamia hiussuortuvia valumaan kasvojeni myötäisesti.

”Odotas…” Hermione sanoi ja loitsi jotain. Hän hymyili tyytyväisesti taiottuaan tasaisen otsatukkani pois.

”M-mitä…?”

”Tuo on vain väliaikainen häivytysloitsu. Saat otsahiuksesi kyllä takaisin”, hän selitti. ”Tuo näyttää noin paremmalta… Haa!” Hermione henkäisi ja mutisi vielä yhden loitsun. ”Lisäsin parit kukat.”

Tarkastelin virnistelevää peilikuvaa, jonka hiukset olivat nyt laitettu kauniisti. ”Voi kiitos… Olisiko sinulla jotain näihin ripsiin?”

”Pidemmät ja tuuheammat?” Hermione veikkasi. Nyökättyäni hän loitsi taas: ripseni kasvoivat ja muuttuivat tuuheammiksi. ”Oletko useastikin käyttänyt?” kysyin leikkisästi. Vastaukseksi Hermione virnisti salaperäisesti. ”Minun pitäisi varmaan lähteä Viktorin luokse eteishalliin… Nähdään siellä!” hän totesi vielä ja lähti talvikinsinen kaapu hulmuten.

Minä etsin arkkuun siististi taitellun juhlakaapuni ja puin sen varovasti ylleni. Pidin siitä hennon vaaleanpunaisesta väristä yhä enemmän. Kaapu tuntui kevyeltä ja vielä mukavammalta miltä oli käsissä tuntunut. Huomasin muidenkin tyttöjen tekevän lähtöä makuusalista, joten pyörähdin kerran peilin edessä, loin sievän hymyn ja kiiruhdin muiden mukaan.

Astelin Parvatin jäljessä alas hyvin värikkääseen oleskeluhuoneeseen: kaapuja oli muun muassa sinisen, vihreän ja punaisen eri sävyissä. Huomasin Harryn pullonvihreässä ja Ronin kastanjanruskeassa, hiukan rispaantuneessa kaavussaan lähestyvän minua. Hymyilin molemmille ja tottuneesti huiskautin kättäni.

”Tepä olette komeina”, minä naurahdin. Ron mutisi jotain närkästyneenä ja vilkaisi Parvatia, joka oli pukeutunut säihkyvän pinkkiin kaapuun.

”Sinä näytät – kauniilta”, Harry sanoi hiljaa ja hymyili minulle ujosti. Kiitin häntä yhtä hiljaisesti poskieni kuumottaessa. ”Lähdetäänkö alas?” hän ehdotti ja tarjosi kättään, johon tartuin polttelevasta tunteesta huolimatta.

Eteishalli oli vähintään yhtä värikäs kuin oleskeluhuone ja kaiken lisäksi tupaten täynnä oppilaita. Jotkut seilasivat edestakaisin etsien pariaan tai seisoivat parinsa vierellä, ehkä rupattelivat toisille. Etsimme vähän väljempää tilaa ja jäimme Parvatin ja Ronin seurassa seisoskelemaan. Parvati loi arvioivia katseita Roniin ja olin varma, että näin hänen nenänsä nyrpistyvän aivan hitusen.

Päätin keskittyä tarkkailemaan ympäristöä: monet tytöt olivat laittautuneet näteiksi ja säteilivät iloisina. Huomasin Fredin ja Georgen naurattamassa seuralaisiaan (he olivat varmasti kertoneet jonkin hauskan vitsin). Malfoy laskeutui portaita pinkkiin pukeutunut Pansy käsikynkässään, parittomat Crabbe ja Goyle jäljessään. Pian saapuivat Durmstrangin oppilaat ja professori Irkoroff, Krum ja talvikinsiniseen pukeutunut tyttö etunenässä. Suupieleni nykivät, kun kuvittelin Ronin ja Harryn reaktiota.

”Saanko pyytää ottelijat tänne!” McGarmiwan ääni kaikui aulassa.

Huikkasimme ”nähdään kohta” nyrpeälle Ronille ja Parvatille. Poskieni kuumotus alkoi uudestaan, kun oppilaiden katseet porautuivat minuun. McGarmiwa käski meitä odottamaan, että muut oppilaat menisivät ensin. Fleur ja jokseenkin äimistyneen oloinen Roger olivat lähimpänä ovea, heidän jäljessään Cedric vieressään Cho, minä ja Harry heidän takanaan. Käännyin vähän sivuttain ja hymyilin leveästi Krumin vieressä seisovalle, hermostuneen oloiselle Hermionelle.

Pidätin nauruani, kun Harryn suu loksahti auki. Hän oli tainnut tajuta, kuka se kaunis tyttö oli. Hermione tervehti Harrya, samalla kun ohikulkevat oppilaat katsoivat yhtä yllättyneinä häntä. Ron oli ainut poikkeus, hän kiisi Parvati vierellään hurjaa vauhtia saliin.

”No niin, nyt olisi aika”, McGarmiwa julisti, kun kaikki muut olivat asettuneet suureen saliin.

”Nyt sitä mennään”, kuiskasin Harrylle, kun lähdimme kulkemaan järjestelmällisessä parijonossa. Oppilaat puhkesivat taputtamaan. Hymyilin vienosti Fredille ja Georgelle, jotka vinkkasivat silmää kannustavasti. Huomasin Ronin tuijottavan Hermione murhaavasti ja Parvatin vaikuttavan vähän tylsistyneeltä. Hänen siskonsa Padma istui hänen vieressään joku korpinkynsiläinen parinaan.

Huomasin Harryn ohjanneen meidät pöydän luo ja istuttaneen minut alas. Percy puhua palpatti jotain hänelle selvästi ylpeänä. Pudistelin sisäisesti päätäni ja kehotin keskittymään. Kuulin Percyn lopettelevan sanojaan johonkin iloitsemiseen.

Otin kultalautaselle asetellun ruokalistan käteeni ja tutkin sitä. Dumbledoren pyydettyä porsaankyljyksiä, alkoi muualtakin kuulua erinäisiä ruokatoiveita. Valitsin umpimähkään ruokaa ja keskityin kuuntelemaan Viktorin puhetta. Panin merkille, että hän loi välillä katseita minun suuntaani, vaikka selitti innokkaasti Hermionelle.

Olin jostain syystä hermostunut, sillä aika tuntui suorastaan juoksevan. Yhtäkkiä huomasin ruoan ja keskustelun kadonneen ja Kohtalottarien astelevan lavalle. Kun he tarttuivat soittimiin, minä, Harry ja muut ottelijat pareineen astelimme valaistulle tanssilattialle. Tunsin ihmisten silmät minussa, kun pöytien valot himmentyivät ja surumielinen sävelmä alkoi.

Harry laski toisen kätensä vyötäisilleni ja minun hänen olkapäälleen, kun vapaat kädet tarttuivat toisiinsa. Pyörähtelimme hiljaa ja katsoimme toisiamme silmiin. Harryn hymy alkoi levitä, kun muitakin oppilaita saapui tanssimaan. Sävelmä tuntui silti vain jatkuvan ja jatkuvan, kunnes lopulta kuului säkkipillin värähtävä sointu.

”Uudestaan?” ehdotin, vaikken pahemmin pitänyt tanssimisesta. Suosionosoitukset loppuivat ja uusi kappale alkoi jo soida. Seisoimme keskellä tanssilattiaa, mutta lähellä pyörivät oppilaat eivät kiinnittäneet meihin huomiota.

”Minä… tuota…” Harry empi. ”Mennäänkö käymään tuolla? Vähän sivummalla?” Hän nyökäytti päätään taakseen.

”Öö – joo, toki”, sanoin hiukan hämilläni.

Harry tarttui minua kädestä ja johdatti rauhalliselle seinän vierustalle. Paikka oli suojassa uteliailta katseilta – hän tahtoi siis puhua ilman häiriötekijöitä. Harry tuijotti smaragdinvihreillä silmillään minua. Hänen suunsa aukeni ja sulkeutui pari kertaa ja pieni puna alkoi levitä hänen kasvoilleen. ”Emma, minä… Minä pidän sinusta”, Harry kuiskasi hyvin hiljaa. ”Tosi paljon.”

Sydämeni tykytti tuhatta ja sataa. Harryko piti minusta? Hän tunsi samoin kuin minä… Yhtäkkiä pieni ääni heräsi päässäni. Toivoisin, että vastaisuudessa yrität jättää vähemmälle nämä tulevaisuuden muokkaamiset – tahattomatkin sellaiset. Mutta – ei! Hänen pitäisi olla ihastunut Chohon eikä minuun!

Harry oli jäänyt tuijottamaan minua odottavasti käydessäni ristiriitaista kamppailua pääni sisällä. ”Harry, minä –”

Ennen kuin ehdin lauseen loppuun, tunsin Harryn huulien painautuvan omiani vasten.

"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Nide

• Tittelinturska
  • hukankorentoja
Jatkoa!
Luku oli näin suoraansanottuna kiva. Ja mielenkiintoinen.
Minua alkoi oikeasti jo nolottaa Emman puolesta kun se väitti sitä korua Remukselta saamaksi. Keneltäköhän se siis on?  ;)
Nii ja se delfiini oli kaunis :)
Loppu oli hiano :D Harry suutelee Emmaa. Uuh, H/E:tä luvassa!
Ja kirjotusvirheitä en nähnyt.
Lainaus
Sydämeni tykytti tuhatta ja sataa. Harryko piti minusta? Hän tunsi samoin kuin minä… Yhtäkkiä pieni ääni heräsi päässäni. Toivoisin, että vastaisuudessa yrität jättää vähemmälle nämä tulevaisuuden muokkaamiset – tahattomatkin sellaiset. Mutta – ei! Hänen pitäisi olla ihastunut Chohon eikä minuun!

Harry oli jäänyt tuijottamaan minua odottavasti käydessäni ristiriitaista kamppailua pääni sisällä. ”Harry, minä –”

Ennen kuin ehdin lauseen loppuun, tunsin Harryn huulien painautuvan omiani vasten.
;D
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

Vloom

• Vieras
Aww, ihana loppu. :3 Saa nähdä miten sä oikeen muokkaat tän potter-maailman tulevaisuutta. ;) Remus tietysti on ihan pihkassa Emmaan, mutta ei uskalla sanoa mitään vaan lähettelee lahjoja. XD Söpöä. Toi pusu tossa lopussa oli kyll niin "aws". :'''3 Voi vitsi, ku tää alkaa jännäks. Jatkoa (;

Drakness

• Sanataikuri
  • "Madness is genius."
Ei tässä voi kuin lukea kateellisena...tuo taitaa olla jokaisen Potter-fanin unelma. Huokaus...´
Elikkä siis loistava tarina! ;D
" Weird is just a side effect of being awesome."

Mary Sun

• Vieras
Uik, ihana! Vihdoin se toivomani pusu! Suloista! Olen edelleenkin ihan varma siitä, että Remus tykkää Emmasta. Ja ne oli ihan varmasti Remukselta ne lahjat. Jatka ja äkkiä!

PS: Syöksen tulta ja minulla on siivet. Mikä olen?

FakeLove

• Sisäinen velho
Nidemus kiitän kommentista! :) Mäkin tykkään siitä delfiinistä (haha), ja se kyllä oli Remukselta (;
Vloom sinullekin suurimmat kiitokseni! Ja niinpä, saa nähdä... ;)
MasterSkald  kiitoksia! :) Mä väittäisin unelmakseni Severusta ja/tai Remusta ennemmin kuin Harrya, mutta eipä tartuta tälläisiin pikkujuttuihin (;
Mary Sun kiitos kommentoimisesta! Jatkoin, mutta unohdetaan äkiä... (ps. taidan arvata... älä pelottele!)

A/N: Tämä on edellistä lyhyempi, sellaset ~1700 merkkiä vaan, mutta lupaan (siis ihan oikeasti lupaan!!!) laittaa seuraavan luvun tän kuun puolella, koska nyt tuli inspis! Puolustelisin tätä hitautta kokeilla ja inspiksen puuttella... Mutta pitemmittä puheitta, 13. luku, olkaa hyvät rakkaat ihanaiseni! :-*

13. LUKU

Tunsin tipahtavani korkealta pilvien päältä liian nopeasti, sillä pian huulemme erkanivat Harryn nojauduttua taaksepäin. Hän katsoi minua odottavasti, vähän epävarman oloisena. Hän puri hermostuneena alahuultaan, jota tuijotin haikeana. Rypistin otsaani. Oloni oli hyvin… sumea. Tahdoin takaisin taivaaseen.

Sumeuden läpi näin Harryn kasvojen epävarmuuden vaihtuvan säikähtäneisyyteen, häivään häpeää. Kurtistin kulmiani – eikö hän ollut pitänyt siitä? ”Olen pahoillani, en olisi saa–”

Painauduin uudestaan Harryn huulia vasten ja lensin suoraa tietä takaisin taivaaseen. Hän maistui hyvältä. Hänen suuteleminen oli taivaallista. Olisin voinut jäädä sinne ikuisiksi ajoiksi, mutta aivojeni huutaessa happea irrottauduin parin sentin päähän. Samassa tipahdin jälleen karulle maanpinnalle. Suljin silmäni raastavan kaipuun takia ja painoin sormeni hänen huulilleen. ”Älä ikinä pahoittele tuota”, kuiskasin varoittavasti.

Harry huokaisi helpotuksesta. ”Sinä siis –?” Avasin silmäni ja nyökkäsin hymyillen. ”Minä jo ihan pelkäsin, että…” Harry keskeytti lauseensa irvistykseen ja pudisteli päätään. ”Mentäisiinkö takaisin tanssimaan, ennen kuin meitä aletaan etsiä?”

Tartuin Harrya kädestä ja suukotin nopeasti poskelle. Hymyilin typerästi. Tämähän oli kuin jostakin elokuvasta, naurahdin mielessäni. ”Mennään vaan.”

Tanssilattia näytti täydemmältä kuin lähtiessämme. Kukaan ei kiinnittänyt erityisempää huomiota meihin, kun astelimme muiden tanssivien parien joukkoon. En tiennyt harmittiko se minua, sillä hehkuin intoa kertoa äskeisestä tapahtumasta, vaikka se varmaan tulisi jäämään meidän kahden väliseksi – ainakin vielä vähäksi aikaa. Tartuin Harrya olkapäästä ja hän laski kätensä vyötäisilleni. Ihailin koko kappaleen ajan hänen vihreitä silmiään, jotka tuntuivat maailman kauneimmilta. Hymyni leveni entisestään.

Kappaleen loputtua muut alkoivat taputtaa, mutta me emme irrottaneet otettamme toisistamme. Tunsin vastustamatonta halua tuntea hänen huulensa uudestaan minun huuliani vasten, mutten tiennyt mitä Harry olisi sanonut yllättävästä hyökkäyksestä. Punastuin ajatuksilleni ja käänsin katseeni hänen ohitseen.

Huomasin Dumbledoren tuijottavan meitä selvästi mietteliäänä. Olin varma, että hänen kulmansa kohosi hivenen kysyvästi. Annoin kiireesti katseeni kiertää salia paetakseni Dumbledorea, mutta turhaan. Vähän matkan päässä seisova koukkunenäinen professori tuijotti minua jäätävästi. Poskiani kuumotti entistä rajummin.

”Siinähän te olette!” Säpsähdin rajusti korvani juuressa huudahdettuja sanoja. Mulkaisin vihaisesti Ronia, joka ei luonut katsettakaan minua päin, vaan tuijotti pettyneenä Harrya. Hän näytti selvästi kyllästyneeltä. ”Tulkaa nyt hetkeksi istumaan minun seuraani.”

Harryn käsi katosi vyötäisiltäni, joten minäkin irrotin (tosin vastahakoisesti) käteni hänen olkapäältään ja seurasin poikia vapaaseen pöytään. Ron avasi kermakaljapullon ja hörppäsin siitä vähäsen. ”Ottakaa tekin”, hän tarjosi ja työnsi kahta pulloa lähemmäs meitä. Harry tarttui toiseen, mutta minä nyrpistin automaattisesti nenääni. ”Ei kiitos.” Ron ei tainnut huomata äänessäni sävähtävää katkeruutta, koska hän vain kohautti olkapäitään välinpitämättömästi. Olisin mielelläni tanssinut Harryn kanssa vähän lisää, jos hän ei olisi tullut häiritsemään. ”Mihin Parvati katosi?” kysyin tajuttuani Ronin olevan vailla seuralaista.

”Hän lähti tanssimaan jonkun pojan kanssa”, Ron kertoi innottomasti. ”Mutta mihin te oikein katositte vähän aika sitten?”

Vilkaisin Harrya salamyhkäisesti ja hymyilin muistolle. ”Emme mihinkään”, vastasimme yhteen ääneen.

Ron kohotti kulmaansa ja tuhahti. ”Vai ette muka mihinkään… En löytänyt teitä mistään! Ja sitten yhtäkkiä ilmaannuitte –”

”Hermione on tuolla!” puutuin kiireesti ja huiskutin kättäni vähän matkan päässä seisovalle parille. Hermione hymyili minulle, osoitti sormellaan pöytäämme ja sanoi jotain Krumille. Hän nyökkäsi vakavana ja seurasi Hermione pöytämme luo. ”Hei! Onko ollut kivaa?”

”Joo”, vastasin iloisesti hymyillen. Punastuin hennosti, kun huomasin Krumin tuijottavan minua. ”Oli aika pelottavaa aloittaa tanssiminen, mutta onneksi Harry oli siinä hyvä”, selitin vihjailevasti ja vilkaisin pikaisesti Viktoria. Hänen ilmeensä ei värähtänytkään.

”Mina haen meille juotavaa”, hän totesi ja Hermionen nyökättyä lähti eleettömästi.

”Teillä on varmasti ollut tosi hauskaa”, Ron sanoi irvistäen. Sanat paistoivat silkkaa ivaa ja hänen silmänsä leiskuivat puhdasta vihaa.

Hermione katsoi häntä äimistyneenä. ”Mikä sinua vaivaa?”

Jähmetyin paikoilleni. Luvassa oli Hermionen ja Ronin riita, mikä varmasti saisi tunnelman latistumaan. ”Harry?” kuiskasin hiljaa. Poika katsoi minua kysyvästi. ”Mentäisiinkö käymään sivummalla?” Hän virnisti hetkellisesti ja nyökkäsi sitten naama peruslukemilla. Nousimme vaivihkaa pöydästä, Ronin selittäessä jotain Durmstrangista. Hermione ja Ron eivät kiihkeäksi käyvältä keskustelultaan ehtineet kiinnittää meihin huomiota.

”Minne me mennään?” Harry kuiskasi, kun olimme selvittäneet tiemme eteishalliin.

Vastaukseni keskeytti ivallinen ääni. ”Kas vain, Smith ja Potter yhdessä.”

Irrotin heti otteeni Harrysta. Suljin silmäni ja kirosin hiljaa, ennen kuin katsoin Harryn olan yli. Levitin suloisen sarkastisen hymyn huulilleni. ”Ah, Draco Malfoyhan se siinä – Pansyn kanssa”, lisäsin nenääni nyrpistäen.

Pansy hänen käsikynkässään tuhahti halveksivasti. Draco tuijotti meitä häijysti. ”Et kai sinä oikeasti tuollaisen saastaisen kanssa vietä aikaa, Potter? Eikö yhdessä verenpetturissa ja kuraverisessä ole jo tarpeeksi?”

”Älä vaivaudu”, mutisin Harrylle, kun tämän käsi puristui uhkaavasti nyrkkiin. ”Tuo paskiainen ei ole sen arvoinen. Mennään.” Yllätyksekseni Malfoy ei jatkanut pilkkausta, joten lähdin rauhassa johdattamaan meitä portaita ylös. Pöydästä poistuessamme minulla ei ollut ollut aavistustakaan päämäärästämme, mutta nyt päähäni oli pälkähtänyt paikka, missä emme olleet käyneet vähään aikaan.

Jo noustuamme muutaman kerroksen ylöspäin emme nähneet ihmisiä juuri lainkaan: kaikki olivat mitä todennäköisimmin juhlimassa joulutanssiaisissa. Jatkoimme portaita peräkanaa aina seitsemänteen kerrokseen asti. Harry virnisti nähtyään Bauka-Aivon kuvakudoksen. Marssin kolme kierrosta edestakaisin toivoen rauhallista paikkaa olla kahdestaan. Tunsin pienen helpotuksen tutun oven ilmestyttyä seinään, vaikka tiesin sen siihen varmasti ilmestyvän.

Silmäilimme huonetta vaitonaisina. Tunsin selkeänä poskilleni kohoavan punan. Huone tosiaan oli rauhaa kaipaavalle kaksikolle: oikeassa takanurkassa oli leveä parisänky (joka sai kasvojeni tykytyksen voimistumaan) sekä keskellä huonetta pehmeältä vaikuttava sohva.

”Oleskeluhuoneessa olisi varmaan ollut melkein yhtä rauhallista kuin täällä”, Harry sanoi suupielet nykien ja veti minut perässään istumaan sohvalle. ”Oliko sinulla jotain tärkeää puhuttavaa vai miksi halusit tulla tänne?”

Pidätin hengitystäni ja kurtistin kulmiani. ”En tiedä”, sanoin vetäessäni happea.

Harry naurahti. ”Et tiedä?”

Pudistin päätäni hieman nolona. ”Minä vain halusin… pois sieltä ihmispaljoudesta.”

Harry hymyili rauhoittavasti. Kehoni läpi kulki väristyksiä, kun hänen kätensä kietoutui ympärilleni ja veti minut lähemmäs häntä vasten. Puraisin poskeani, etten päästäisi tyytyväistä huokausta livahtamaan tai kurottaisi huultemme pientä välimatkaa umpeen. Uudet väristykset ravisuttivat kehoani, kun Harryn suu siirtyi korvani juureen. Hänen hengityksensä kutitti ihoani. ”Sinä olet niin… Minä pidän sinusta niin paljon…”

Suljin silmäni. Mielessäni vilahti kuva Dumbledoresta ja samassa hänen sanansa iskivät salaman lailla mieleeni. Harry sipaisi vapaalla kädellään poskeani. Tartuin hänen käteensä ja laskin sen alas. ”Ei”, kuiskasin hiljaa. ”Tämä on väärin.”

Tunsin hengityksen katoavan Harryn nojauduttua kauemmas. Hän tarkasteli minua hämillään. ”Miten niin väärin? Mitä oikein tarkoitat?” Hänen äänestään paistoi selvä huoli.

”Minäkin pidän sinusta – ja tosi paljon pidänkin – mutta… Ei me voida”, sanoin murheellisena ja pudistin päätäni. Tämä sattui enemmän kuin olisin ikinä voinut kuvitellakaan. ”Ei voida, vaikka kuinka haluttaisiin.”

”Miksei?” Harry kysyi vaativasti.

”Minä en saa muuttaa tulevaisuutta. Dumbledore on kieltänyt minua”, lisäsin huokaisten hänen aikoessaan inttää vastaan. ”Siksi hän minut pyysi kansliaankin ja muistutti, kuinka minun pitää välttää tulevaisuuden muuntelua.” Katsoin hänen harmistuneita smaragdisilmiään ja hymyilin surullisesti. ”Minusta tuntuu, että sinun kanssasi seurustelu siinä mielessä voisi olla aika haitallista…”

”Minä en välitä”, Harry väitti kiihkeästi. Hän nojautui lähemmäs yrittäen vakuuttaa minut suudelmalla, mutta estin häntä ja työnsin poispäin. ”Sinun olisi parasta mennä”, sanoin raskaasti. Mieleni olisi halunnut kietoutua hänen syleilyynsä ja vastata suudelmiin, mutta tiesin, etten saisi tehdä niin.

Harry tuijotti minua kuin odottaen kuulevansa äskeisen olevan pelkkää pilaa. Vasta huomattuaan silmiini kohonneet kyyneleet, hän lähti sanakaan sanomatta ja jätti minut yksin.

En ollut varma, kauanko olin viettänyt aikaa itkeskellen Tarvehuoneessa, kunnes lopulta nousin vapisevin jaloin ylös ja annoin huterien askelien kantaa minut pimeälle käytävälle. Ketään ei näkynyt eikä mistään kuulunut ääntä, joten päättelin juhlien jo loppuneen. Kuumeisesti muistelin kirjan tapahtumia ja päädyin tulokseen, että kello oli yli puolen yön.

Ehdittyäni kiittää hyvää tuuria, jähmetyin paikoilleni kuultuani lähestyvien askelten äänen. Paniikki alkoi kehrätä sisälläni. En ehtisi pakoon, eikä missään lähettyvillä ollut hyvää piilopaikkaa… Kirosin mielessäni ja painauduin seinää vasten. Valopilkku suureni lähestyessään uhkaavasti. Toivoin hartaasti, ettei lähestyvä henkilö olisi Voro tai professori Kalkaros, sillä siitä ei seuraisi mitään hyvää – menettäisin luultavasti kaikki rohkelikkojen keräämät pisteet ja saisin aivan varmasti jälki-istuntoa.

Pidätin hengitystäni, kun valo saapui kohdalleni. Jäin juuri ja juuri varjojen suojaan, vain pieni valo heijastui minuun. Huomasin yöllisen kulkijan resuisissa vaatteissa. ”Remus?” kysyin järkyttyneenä. Samassa kaduin, että avasin suuni. Mies kääntyi ympäri ja taikasauvan kärjen valo sokaisi minut totaalisesti.

”Emma?” Lupinin hämmentyneen yllättynyt ääni muuttui vihaiseksi. ”Mitä sinä teet täällä tähän aikaan?”

”Samaa voisi kysyä sinulta”, vastasin uhkarohkeasti.

Onnekseni sain hänet hetkeksi epäröimään. ”Minä olin tapaamassa Dumbledorea.”

Nyt vuorostaan minun ääneni kuulosti yllättyneeltä. ”Miksi ihmeessä?”

”Se on minun asiani”, Lupin selitti epämääräisesti. ”Jospa palattaisiin takaisin aiheeseen, miksi sinä s–” Lause katkesi äkisti, kun Lupin huomasi punaiset silmäni. ”Oletko sinä itkenyt?”

Painoin pääni häpeissäni. ”En”, sopersin uusien kyynelien kirveltäessä silmissäni.

Tunsin ilmavirran, kun Lupin asteli lähemmäs. Hänen sormensa nostivat leukani ylös, suoraan tuijotuksen alaiseksi. Hän tarkasteli kasvojani hivenen huolestuneena. ”Mitä on tapahtunut?”

Väistin hänen katsettaan ja nieleskelin itkua. ”Ei mitään.” Valehteluni oli suorastaan surkeaa, eikä Remus tainnut uskoa hetkeäkään.

”Kyllä sinä voit minulle kertoa...”

Käänsin katseeni häneen ja kurtistin kulmiani. Pudistelin päätäni pienesti. ”Enhän minä edes tunne sinua.” Sehän ei varsinaisesti pitänyt paikkaansa, tiesin hänestä kirjojen kautta vaikka kuinka paljon, mutta tässä todellisuudessa… ”Miksi siis kertoisin sinulle?” Nielaisin uudestaan ja yritin kaivaa puolustustilaa esiin. ”Miksi se sinua edes kiinnostaa?”

Remus säpsähti. Hän näytti jälleen epäröivän. ”Totta kai minua kiinnostaa, onko sinulla jokin hätä.”

”Mutta miksi? Et sinä sentään minun isäni ole”, tuhahdin hitusen närkästyneenä.

Huomasin Remuksen jännittyvän. ”En olekaan”, hän myönsi vaisusti. Tuntui kuin hän yrittäisi kierrellä jotain. ”Enkä minä aio pakottaa sinua puhumaan, jos et tahdo.”

”En tahdokaan.”

”Hyvä on”, hän sanoi huokaisten. ”Voisit kuitenkin siirtyä makuusaliisi, ennen kuin Voro tai joku muu löytää sinut ja joudut hankaluuksiin.”

Remus lähti saattamaan minut Lihavan leidin muotokuvalle. Hän seurasi minua kuin varjo, eikä sanonut sanaakaan. Lihava leidi oli nukkumassa ja vaikutti nyreältä, kun herätin hänet lausuakseni tunnussanan. ”Hyvää yötä”, toivotin tunteettomasti ja juuri kun olin kapuamassa muotokuva-aukosta sisään, Remus alkoi puhua hiljaa. ”Piditkö muuten lahjoistani?”

”Kyllä”, vastasin sen kummemmin ajattelematta. Käteni nousi sivelemään rintakehälläni lepäävää delfiiniä. ”Todella huomaavaista. Kiitos.”

Tunsin Remuksen hymyilevän. ”Hyvää yötä.”

Olisin halunnut kysyä syytä moisiin lahjoihin, mutta hetki ei tuntunut sopivalta, joten kapusin hämärään oleskeluhuoneeseen. Takassa rätisi hypnotisoiva tuli. Huokaisin, kun huomasin hahmon kyhjöttämässä yhdellä tuolilla tulen loimussa. ”Valvoitko koko tämän ajan?” kysyin väsyneenä. Harry nyökkäsi. ”Sinä olet ihan hölmö”, kuiskasin saaden hänet virnistämään.

Harry nousi ylös tuolilta ja harppoi luokseni. Hän tarttui käsiini, enkä minä jaksanut kieltää häntä. Sydämessäni alkoi taas tuntua sitä kiellettyä, hallitsematonta lepatusta. En minä pystyisi torjumaan häntä enää, yhdessä kerrassa oli tarpeeksi kärsimystä. ”Minä en aio luovuttaa”, hän ilmoitti päättäväisesti hymyillen.

Tahtomattani vastasin hymyyn. ”Miksi tuo ei yllätä minua?”

Harry naurahti hiljaa ja suuteli minua intohimoisesti. Olin liian väsynyt vastustamaan, tosin minä en edes halunnut tehdä sitä. Huokaisin syvään. ”Sen täytyy pysyä salassa. Dumbledore, tai kukaan muukaan, ei saa tietää.”

Harry virnisti. ”Jännää. Salasuhde.”

En voinut olla nauramatta. ”Hölmö mikä hölmö”, kuiskasin ja vahvistin sopimuksen yösuukolla.

Nide

• Tittelinturska
  • hukankorentoja
Ooh, jatkoa.
Tykkäsin luvusta (taas) ja se oli kiva.
Tykkäsin Emmasta kun se sano että ne ei voi Harryn kaa seurustella mutta tykkäsin myös Harrysta kun se ei luovuttanut.
Ja se koru ei olisi saanut olla Remukselta! Remus ei saa tykätä Emmasta! Se kuuluu Nymphadoralle Siriukselle aina ja ikusesti. Aamen.
Lainaus
Tahtomattani vastasin hymyyn. ”Miksi tuo ei yllätä minua?”

Harry naurahti hiljaa ja suuteli minua intohimoisesti. Olin liian väsynyt vastustamaan, tosin minä en edes halunnut tehdä sitä. Huokaisin syvään. ”Sen täytyy pysyä salassa. Dumbledore, tai kukaan muukaan, ei saa tietää.”

Harry virnisti. ”Jännää. Salasuhde.”

En voinut olla nauramatta. ”Hölmö mikä hölmö”, kuiskasin ja vahvistin sopimuksen yösuukolla.
Lopetus oli ihuna <3

Ps, Dumbledore on vanha haahka kun se ei antaisi H/E:n tapahtuvan. Olen lukenut liikaa kuolonsyöjistä. Heihei.

Hitto, just kun olin lähettämässä niin eikun uusi viesti... Kiitos White Rose...
sielo is kaikkee
Ava by Pyry

verilettu

EIIII!! Mä en kestä! Elättelin jo toivoa, että Emma tulisi järkiinsä ja dumppais Harryn kunnolla ja alkais seurusteleen Fredin kanssa mutta eih! Mä koen hirveet omatunnon tuskat lukiessani (eläydyn liikaa?) koska Emma pilaa kaiken tulevaisuudessa aaaaaa!

en oo muuten aiemmin tainnut lahjoittaa tähän kommenttia?
Muttasiisööh, mulla sydän hypähti kun näin uuden luvun tulleen, oon jotenkin täysin koukuttunut ja imeytynyt mukaan tähän ficciin! Virheitä en innostukseltani huomannut, mut eiköhän joku niitä etsi puolestani:D
Voitko pliis päivittää tätä useammin ja superpitkillä luvuilla <3
Ens kerralla lupaan panostaa kommenttiin ja antaa jotain oikeeta palautettakin, mutta oon vielä niin innoissani tästä luvusta, etten vaan kykene tätä parempaan!

yuuri

• Luihuinen
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
Mä en tiiä... Gaah, ajoittain tää ficci hymyilyttää ja nauratta ja ajoittain ottaa päähän...tosin tuo negatiivinen ilmaisu sen takia, koska tietää että, yksi hahmoista tietää tulevaisuuden eikä prkl kerro niistä tapahtumista kenellekkään... :(

Muutamia kirjoitusvirheitä olen bongaillut, mutta jokaisessa luvuissa niin vähäisiä, että en edes lähde hakemaan...

Emma on ihana persoona ja osittain ehkä samaistun häneen, mutta omat ofc-hahmoni ovat niin erilaisia kuin emma ja muistuttavat enemmän minua, joten emmasta tulee minulle sellainen "pikkusisko"-fiilis :) Do not worry  - pidän Emmasta ^^

H/E ja F/E - suotavia...tai no tässä taphatumien ja vuosien vieriessä ja hahmojen vanhetessa vois toi h/e jäädä ja F pongahtaa - koska F =<3

mutta niin...tyksin paljon ja luin kaikki luvut putkeen ja odotan jatkoa innokkaasti :)

~yuuri
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

sademestari

• sammakkotietäjä
  • good soup.
Mä en muista oonko kommentoinu aikasemmin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan vai mitä? ;)
Mä tykkän ihan sairaan paljon tästä. Sä kirjotat hyvin ja Emma ja Harry on vaan niin ihania. En tiiä oonko vaan ihan puhdas pervo vai romantiikan puutteessa, mutta kaikki pusuttelut, halittelut ja söpöstelyt saa mun mahan sekasin. Mut se on hyvä juttu, osaat siis selvästi kirjottaa mulle sopivaa tekstiä!

Jatkoa haluun ja äkkiä. Salasuhteet kunniaan!! :D

bannu: crys

But what if that moment's right now?

mellonami

löysin tämän fictin tänään ja luin kaikki luvut kerralla. JAtkoa? Kiltti :D
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Mary Sun

• Vieras
Awwwwww, tää on ihana ficci. Mä olen kade Emmalle, kun se saa kokea kaiken tuon. Itsekkin haluisin, mut Dracon, Scorpiuksen tai Albus Potterin kanssa. Jep, oudot visioni.
Tää viimeisin luku oli tosi ihana.Tykkäsin tuosta kohdasta kun Emma ja Harry meni tarvehuoneeseen. Mieleni ehti siinä välissä jo kehitellä muutamia "kivoja juttuja", joita siellä vois tapahtua, ja olen onnellinen, ettei mikään niistä toteutunut. Se ei olis sopinut tän ficin tyyliin sitten yhtään

Remus on edelleenkin ihan mysteeri ja se on ihastunut Emmaan ja sillä selvä. Älä väitä vastaan.

Minulla olisi myös Pyhä Toivomus Dramionesta (Se ei toteudu mut ihan sama), sillä olen innostunut ja vannoutunut Draco/Hermy-kannattaja.

»Seuraavaa lukua odotellessa ja en edes mainitse, miksi pian muutun >:D»

JATKOA JA PIAN

« Viimeksi muokattu: 29.09.2012 09:54:57 kirjoittanut Mary Sun »

FakeLove

• Sisäinen velho
A/N: Tällä kertaa kiitän teitä kaikki yhteisesti! KIITOS, olette ihania! :-* Ja aivan mahtavaa, kun on tullut uusia kommentoijiakin! Kiitän teitä kaikkia uudestaan, olette yber ihania! ♥ Ja tässä olisi nyt 14. luku, syyskyyn puolella ;)

// no voihan, finin kello on mun kelloa edellä D: eli tää tulikin 1.10, möhmöh.

14. LUKU

Kävelin reipasta tahtia suureen saliin aamiaiselle. Minusta tuntui mukavalta antaa lainehtivien hiusteni levätä vapaina selkääni vasten, ja tavallinen koulupuku tuntui erityisen kotoisalta. Olotilani oli yleisesti ottaen hyvin pirteä, enkä voinut lakata hymyilemästä leveästi.

”Vai ette muka poistuneet minnekään?” kuulin Ronin kysyvän. Harry punastui ja sopersi jotain pää painuksissa.

”Huomenta”, tervehdin iloisesti ja istuin tapani mukaisesti Hermionen viereen. ”Onko lehdessä mitään kivaa?”

Ron katsoi minua oudon happamasti. ”Katso itse”, hän kehotti ja ojensi Päivän Profeetan pöydän yli. Kurtistin kulmiani. Silmiini pisti oitis minun ja Harryn kuvat, joiden alla oli iso otsikko:

HARRYN SYDÄMENVALITTU SELVILLÄ?
   Harry Potterin sydämenvalittu taitaa olla selvillä. Harry Potter, 14-vuotias kolmivelho-ottelija, vietti joulutanssiaiset yhdessä Emma Smithin, Tylypahkan uuden oppilaan, kanssa. Heidät nähtiin tanssimassa hyvin läheisissä tunnelmissa, sekä poistuvan kesken juhlan jonnekin ja palaavan myöhemmin erityisen iloisen näköisinä.
   ”He myös poistuivat käsi kädessä ennen juhlien loppumista. Kukaan ei tiedä minne he katosivat niin läheisissä tunnelmissa”, kertoo Harryn ikätoveri Draco Malfoy.

Purskahdin äänekkääseen nauruun ja työnsin lehden takaisin Ronille päätäni pudistellen. Hän katsoi minua kummastuneena. ”Aika vaikuttavaa”, sanoin saatuani naurun loppumaan. ”Mistä asti Malfoyta on kiinnostanut Harryn menemiset?” Purskahdin uuteen nauruun ajatellessani heitä kahta parina.

”Hän vain halusi pilkata teitä”, Ron sanoi hampaitaan kiristellen. Häntä ei näyttänyt ajatus miellyttävän.

”Eikö se häiritse sinua?” Hermione kysyi epäilevänä. ”Viimeksi sait kunnon kohtauksen Luodikon kirjoituksista…”

Kohautin olkapäitäni. ”Antaa sen naikkosen kirjoittaa, jos siltä tuntuu.” Loin silmäyksen Harryyn ja virnistin. ”Minun puolestani hän saa tehdä omia päätelmiään. Ei minua tuollaiset paikkansapitämättömät kirjoitukset hetkauta.” Vilkaisin uudestaan Harrya, joka sörkki puuroaan suupielien nykiessä voimakkaasti. Hän tiesi totuuden yhtä hyvin kuin minä.

”No, nyt ei olisikaan aikaa jäädä nurisemaan Ritan jutuista. Meidän pitää tehdä aikamoinen pino läksyjäkin, uuden lukukauden alkuun kun ei ole enää kovin kauaa!” Hermione sanoi ja alkoi tohkeissaan kertoa meille läksysuunnitelmistaan.

Viikko kuluikin nopeasti läksyjen parissa, vaikka ehdimme me tehdä muutakin kuin homehtua oleskeluhuoneessa nenä kirjassa. Olin koko ajan iloisella päällä ja olisin halunnut useasti kiepsahtaa Harryn kaulaan ja suudella häntä, mutta salailu esti sen. Olin kuitenkin varma, että jatkuvat vaivihkaiset katseenvaihtomme eivät jääneet muilta oppilailta huomaamatta.

Minusta oli mukavaa aloittaa uusi lukukausi 4. tammikuuta, ja olin yhtä tohkeissani kuin ensimmäisenä päivänäni. Minua ei haitannut paksuna vaippana pihaa peittävä lumi eikä pieni kylmyys, sillä olin tottunut Suomessa paljon pahempaan.

”Miten sinä jaksat koko ajan olla näin iloinen?” Ron kysyi nyreänä, kun kävelimme taikaolentojen hoidon oppitunnille. Hän potkaisi lunta mielenosoituksellisesti, saaden sen lehahtamaan tuulen mukana takaisin hänen naamalleen.

Kohautin olkapäitäni ja nautin kuunnellessani lumen narskumista jalkojen alla. ”Mieluummin iloinen kuin surullinen, vai mitä?”

Ron tuhahti ja pudisteli päätään. ”Täällä on näin kylmäkin!”

”Suomessa on vielä kylmempää, oikeastaan aika paljonkin”, totesin leppoisasti vihellellen.

”No, ehkä sisuliskot räjäyttävät Hagridin mökin, niin saadaan itsemme lämp–” Ron pysähtyi äkisti. ”Kuka hän on?” Siirsin katseeni Ronin osoittamaan suuntaan. Ovella seisoi iäkäs noita, jolla oli lyhyet harmaat hiukset sekä hyvin vahva leuka. Kurtistin kulmiani ja yritin kuumeisesti muistaa hänen nimeään.

”Reippaasti nyt tänne!” hän ohjeisti ja viittoi meitä lähemmäs. ”Minä olen teidän taikaolentojen hoidon opettajanne sijainen, professori Matoisa-Lankku.”

”Missä Hagrid on?” Hermione kysyi heti.

”Hän voi huonosti”, professori tokaisi. Jotkut luihuiset, Malfoy etunenässä, alkoivat nauraa. ”Seuratkaa minua, olkaa hyvät.”

”Mikähän Hagridia vaivaa?” kysyin huolissani. Kolmikko kohautteli olkapäitään yhtä tietämättöminä kuin minä. Minua ahdisti, sillä en muistanut hänen loukkaantuneen kirjassa. ”Toivottavasti ei mitään vakavaa…”

”Oi, kuinka kaunis!” Lavendar huokaisi. Nostin päätäni ja huomasin vitivalkoisen yksisarvisen kuopivan kultakavioillaan maata. Kävelimme Hermionen kanssa lähemmäs ihastelemaan sitä, samalla kun professori käski poikia jäämään etäämmälle.

Muut tytöt päästivät ihailevia huokauksia ja kuiskuttivat keskenään, mutta minä vain tuijotin lumoutuneena. Astelimme hitaasti yhdessä rivissä poikien nuokkuessa aidan vieressä. Yksisarvinen alkoi rentoutua ja pääsimme isossa rykelmässä silittelemään sitä. Sen turkki oli ihanan pehmeä ja sen silmät tarkastelivat minua kiinnostuneena. Säpsähdin kun Matoisa-Lankku huusi poikia keskittymään. Räpyttelin silmiäni hetken ja keskityin sitten kuuntelemaan professorin luentoa yksisarvisten taikaominaisuuksista.

”Se oli todella hyvä – ei, vaan mahtava tunti!” Hermione sanoi tohkeissaan, kun suuntasimme lounaalle suureen saliin. Nyökkäsin leveästi hymyillen. Yksisarvinen oli kyllä todella nätti ja professori tiesi mitä teki. Mielessäni tosin kaihersi Hagridin tapaus. ”Totta puhut, mutta minua vaivaa yhä Hagrid…”

Harry ja Ron vaihtoivat synkän silmäyksen. ”Katsokaapa tätä”, Harry tokaisi ja ojensi meille rutistunutta Päivän Profeettaa. Suoristin sen ja tuijotin jättimäistä otsikkoa, joka kirkui Dumbledoren jättiläisvirhettä. Suljin silmäni ja päästin yhden suomalaisen kirosanan livahtamaan huuliltani. Miksen ollut muistanut tätä lehtijuttua?

”’Julman näköinen’? ’Me kaikki vihaamme Hagridia’? Ja mitä ihmettä ovat ’vaarat, joita seurustelu puolijättiläisen kanssa tuo tullessaan’?” toistelin tyrmistyneenä sitä mukaa kun artikkelia luin.

”Miten hän sai tietää?” olkapääni yli lukenut Hermione kysyi järkyttyneenä ojentaessani lehteä takaisin.

”Ehkä hän kuuli kun Hagrid puhui madame Maximen kanssa”, Ron ehdotti ja pudisti päätään. ”Miksi hän edes meni kuuluttamaan olevansa puolijättiläinen keskellä puutarhaa?”

Pysähdyin suuren salin oville. ”Mitä hän on puhunut?” Ron selitti nopeasti Hagridin ja madame Maximen keskustelun. ”Salakuuntelitko sinä häntä?” kysyin yrittäen peitellä hermostuneisuutta äänessäni. Ron puhisi vastaväitteitä, joita en enää kuullut. Kirjassahan Hagrid oli puhunut Maximen kanssa, mutta silloin Ronin lisäksi kuuntelemassa oli ollut Harry – mutta minä olin vienyt hänet mukanani Tarvehuoneeseen…

”Ron olisi varmasti nähnyt Luodikon, jos hän olisi ollut siellä. Eikös Dumbledore sitä paitsi ole kieltänyt häntä tulemasta koulun alueelle?” Hermione pohti.

Lähdin laahustamaan kolmikon takana alahuulta pureskellen. Pyörittelin delfiiniä etusormen ja peukalon välissä. Siitä oli tullut minulle tapa – sivelin korua aina kun mietin tai olin hermostunut. Istahdin pöydän ääreen, mutta ruokahaluni oli kadonnut. Hermionen painostuksesta kasasin paistia lautaselleni, mutta tyydyin sörkkimään sitä epämääräisesti haarukalla. Puolet heidän keskusteluistaan meni minulta ohi.

Ruokailun päätteeksi katsoin kaikkia vuorotellen. ”Mennään illalla tapaamaan Hagridia. Pyydetään häntä palaamaan.”

Ron pyöräytti silmiään. ”Jos olisit vähääkään kuunnellut, tietäisit, että puhuimme asiasta juuri äsken.”

Irvistin pahoittelevasti. ”Anteeksi, olin… ajatuksissani.”

Illalla menimme Hagridin mökille. Rukoilin, että hän avaisi oven, mutta turhaan – vain Tora ilmoitti olemassaolostaan haukkumalla kovaa. Hagrid tuntui kadonneen kuin tuhka tuuleen: professori Matoisa-Lankku jatkoi taikaolentojen hoidossa eikä riistanvartijaa näkynyt koskaan missään. Siitä luihuiset olivat selvästi riemuissaan ja jaksoivat pilkata minkä kerkesivät.

Aloin olla niin huolissani Hagridista, että keskittymiseni tunneilla alkoi herpaantua. Kalkaros sai siitä hyvästä rokotettua monesti pisteitä rohkelikoilta, mutta myös McGarmiwa jaksoi huomautella minulle.  Jatkuva huoli ja päässäni juoksevat teoriat siitä, miten olin mennyt aiheuttamaan Hagridille ongelmia, saivat uneni vähäisiksi. Vähäisten yöunien takia taas minulla oli jatkuva nukahtamisvaara, minkä takia tunneilla seuraaminen kävi entistä vaikeammaksi.

”Tulethan huomenna Tylyahoon?” Harry kysyi toiveikkaasti lauantai-iltana. ”Emma?” hän toisti, kun en vastannut kysymykseen.

”Hm?”

”Niin että tuletko meidän kanssa Tylyahoon huomenna?” Tuijotin Harrya ymmälläni. Kurtistin vähän kulmiani.

”Sinulla on kyllä aika pahat univelat”, Hermione totesi ja sulki sylissään lepäävän kirjan. Hän tarkasteli minua huolestuneena. ”Olet tunneillakin nuokkunut jatkuvasti. Mikä on hätänä?”

Kohautin olkapäitäni, haukottelin ja virnistin sitten väsyneesti. En kehdannut paljastaa hulluja päätelmiäni heille. ”Voisin varmaan jäädä huomenna nukkumaan.”

Harry näytti silmin nähden harmistuneelta. ”No… haluatko sieltä jotain?”

”Tuokaa vaikka jotain hyvää Hunajaherttuasta.” Haukottelin uudestaan, tällä kertaa isommin. ”Voisin varmaan mennä jo nukkumaan. Hyvää yötä.” Kolmikko toivotti minullekin hyvät yöt, hivenen kummastuneina.

Seuraavana aamuna heräsin vasta myöhään, minkä takia minulta jäi aamupala välistä. Makuusalissani ei ollut muita, joten jäin omassa rauhassa taiteilemaan hiusteni kanssa. Kokeilin erilaisia kampauksia jästityylillä: letitin hiukseni ainakin viidellä eri tavalla ja tein myös nutturoita. Lopulta päädyin yhteen löyhästi tehtyyn lettiin, jonka päästin valumaan oikean olkapääni yli.

Tylypahkaan oli jälleen jäänyt vain ne oppilaat, joilla ei ollut lupaa käydä Tylyahossa. Onnekseni kirjastossa ei viihtynyt kukaan kouluun jääneistä (paitsi tietysti matami Prilli), joten sain istua siellä yksinäni. En ollut ehtinyt Harryn kanssa harjoitella moneen viikkoon (emme olleet muutenkaan saaneet kahdenkeskistä aikaa), joten päätin lukea loitsukirjoja – ihan vain kaiken varalle. Minähän voisin pyytää häntä opettamaan, kunhan hän ensin tulisi Ronin ja Hermionen kanssa takaisin.

”Mita sina luet?”

Säikähdin takanani lausuttua kysymystä. Käännyin ympäri ja huomasin Krumin seisovan ryhdikkäästi, tavanomainen ilme kasvoillaan. ”Öh… loitsukirjaa.” Hän nyökkäsi ja istuutui viereiselle tuolille. Tunsin oloni kiusaantuneeksi, kun hän tuijotti minua häpeilemättä. Yritin taas keskittyä kirjaan, mutta se oli lähes mahdotonta.

”Etko sina halunnut lahtea Tylyahoon?”

Pudistelin päätäni. ”Minulla on ollut vähän univaikeuksia, joten ajattelin jäädä nukkumaan pidemmäksi aikaa.”

”Onko sinulla jokin hatana?” hän kysyi ja laski toisen kätensä minun käteni päälle. Nostin katseeni kirjasta ja huomasin hänen tuijottavan minua yhä. Vedin käteni pois ja käänsin uuden sivun saadakseni selityksen teolleni. Kohautin olkapäitäni. ”Ehkä vähän stressiä, ei sen kummempaa.” Poskiani alkoi kuumottaa. Käänsin taas uuden aukeaman ja olin keskittyvinäni siihen.

”Tahtoisitko puhua?”

Hänen kysymyksensä yllätti minut täysin. Katsoin häntä hetken tutkien ja mietin, mitä hän oikein tahtoi. Minähän en avautuisi hänelle asioistani, ei hänen tarvitsisi tietää. Pudistin päätäni pienesti ja käännyin taas kirjan puoleen. ”Olet ystävällinen, mutta ei kiitos.”

Syvä hiljaisuus laskeutui huoneeseen. Tunsin hänen katseensa polttelevan niskassani. ”Sina taidat pitaa todella paljon Harrysta”, hän sanoi oudon katkeralla äänellä.

”Kyllä.”

”Eika minulla ole mitaan mahdollisuuksia?”

Katsoin häntä ja pudistin päätäni lähes olemattomasti. ”Ei oikeastaan.” Tunsin palan kurkussani. Tämä tuntui ikävältä.

Krum nyökkäsi vaisusti. ”Minun taytyy siis vain hyvaksya se.”

”Niin.”

Oli taas hetken hiljaista. Hän näytti selvästi miettivän seuraavaa siirtoaan.

Sitten se tapahtui, aivan yllättäen. Krum nojautui minua vasten ja hänen huulensa koskettivat omiani. En ehtinyt tajuta tapahtunutta, ennen kuin hän vetäytyi pois, nousi eleettömästi ja lähti. Tuijotin hänen jälkeensä hämmentyneenä.

Kauhuissani tarkastelin huoneen. Matami Prilli tuijotti minua epäuskoisena hyllyjen välistä, kunnes älysi jatkaa keskenjäänyttä tehtäväänsä. Tunsin punastuvani rajusti, joten suljin kirjan ja lähdin harppomaan nopeasti ulos kirjastosta. Suuntasin reittini suoraan vapaaseen ulkoilmaan. Vedin useamman kerran syvään henkeä ja yritin rauhoitella itseäni, mutta ajatukseni harhailivat uudestaan ja uudestaan äskeiseen suudelmaan.

Mitä helvettiä Krumin päässä oikein oli liikkunut? Miksi hänen piti tehdä niin? Yrittikö hän vielä viimeisen kerran saada minut muuttamaan mieltäni? Miksei hänen päähänsä voinut upota, etten ollut kiinnostunut hänestä? Mitä Harry oikein ajattelisi, kun kertoisin? Ei, hänen ei tarvitsisi tietää – mutta entä jos hän kuulisikin siitä joltain muulta? Harry suuttuisi, se olisi varmaa. Hänen täytyisi ymmärtää, että minä en halunnut sitä ja että se oli pelkkä Krumin hölmö virhe.

Säpsähdin ajatuksistani, kun kuulin Ronin huudot. Huomasin kolmikon juoksevan minua kohti. Hermione pysähtyi puuskuttaen eteeni. Hänen silmänsä leimusivat vihaa. ”Minä sitten vihaan sitä Luodikon ämmää!” hän pamautti oikopäätä.

”Hä?” oli ainoa mitä sain sanottua. Harry ja Ron tulivat luoksemme hivenen hengästyneinä.

Hermione kiristeli hampaitaan ja näytti halkeavan vihasta. Ron astui askeleen lähemmäs ja selitti hänen puolestaan. ”Hermione kuuli, kun jotkut velhot puhuivat Hagridista vähän… ilkeään sävyyn. He olivat lukeneet Luodikon artikkelin.”

”Vieläkö siitä jaksetaan jauhaa?” kysyin happamana.

”Kyllä!” Hermione sanoi kiukkuisesti. ”Mennään Hagridin luokse ja puhutaan hänelle järkeä! Hän ei saa piileskellä enää!”

Sen todettuaan Hermione pinkaisi uudelleen juoksuun. Vilkaisin epäröiden poikia. Harry kohautti olkapäitään ja Ron huokaisi päätään pudistellen. Lähdimme kuitenkin juoksemaan Hermionen jäljessä pihamaan poikki Hagridin mökille.

”Ei hitto!” kuiskasin, kun mielessäni vilahti muisto. Kiihdytin vauhtini äärimmilleen. ”Hermione, ei, älä –”

”Hagrid!” Hermione huusi takoessaan kovemmin Hargridin mökin etuovea. ”Nyt riittää! Me tiedetään, että sinä olet siellä! Kukaan ei piittaa siitä, että äitisi oli jättiläinen!”

”Hermione, lopeta!” sihahdin vetäessäni hänen kättään. Hän riuhtaisi itsensä vapaaksi otteestani ja loi minuun varoittavan mulkaisun jatkaessaan mesoamistaan. ”Sinä et saa antaa sen pahan Luodikon ämmän tehdä tätä sinulle! Hagrid, tule ulos, sinä–”

Ovi avautui ja Hermione hiljentyi huomattuaan Dumbledoren seisovan oven suussa. ”Hyvää iltapäivää”, hän tervehti hymyillen.

”Me haluttaisiin tavata Hagrid”, sanoin Hermionen puolesta, joka tuntui menettäneen puhekykynsä. Hän tuijotti posket punoittaen ja suu auki rehtoria.

”Niin minä vähän arvelinkin”, Dumbledore totesi ja tarkasteli meitä kaikkia silmät tuikkien. Hän teki tilaa ja kutsui meidät peremmälle.

Astuttuamme sisään minun huomioni kiinnittyi oitis Hagridiin. Hän istui pöydän ääressä, edessään kaksi isoa teemukia. Hän näytti surkealta pään nuokkuessa mukien yllä, kasvot laikukkaina ja silmät turvonneina. Sääli tulvahti mieleeni isona ryöppynä.

”Hei Hagrid”, kuiskasin ensimmäisenä.

Hänen päänsä nousi ylös. Hän yritti hymyillä meille. ”Hei Emma – Harry, Ron, Hermione.” Hänen äänensä oli hyvin käheä.

”Satuitko sinä kuulemaan, mitä Hermione juuri äsken huusi?” Dumbledore kysyi päättäen lyhyen hiljaisuuden ja saaden samalla Hermionen punan syvenemään. Rehtori kävi istumaan, mutta me seisoimme tönkköinä paikoillamme. ”He haluavat yhä tuntea sinut, ainakin siitä päätellen miten yrittivät äsken murtaa oven”, hän jatkoi, kun Hagrid ei sanonut mitään.

”Tietysti me halutaan tuntea sinut”, Harry kertoi nopeasti. ”Et kai sinä kuvittele, että me välitetään siitä mitä se nainen sinusta kirjoittaa?”

”Meille on ihan sama onko äitisi ollut jättiläinen vai ei, samaten se, oletko sinä puolijättiläinen vai et”, minä lisäsin nyökytellen.

”Meillä on sinua ikävä”, Hermione jatkoi.

Pulleat kyyneleet vierähtivät Hagridin poskelle ja valuivat hitaasti takkuiseen partaan. Hän niiskaisi kerran.

”Elävät todisteet siitä, mitä olen sinulle yrittänyt hokea”, Dumbledore sanoi lempeästi. ”Ja muistathan vielä ne kaikki kirjeet vanhemmilta.”

”Ei kaikki haluu että jäisin…” Hagrid kähisi.

”Älä viitsi Hagrid. Yksimielistä suosiota et tule koskaan saamaan. Kun minusta tuli rehtori, sain viikoittain kirjeitä, joissa moitittiin minun tapaani johtaa koulua.”

”Tule takaisin opettamaan”, Hermione aneli hiljaa. ”Tule takaisin, ole kiltti.”

Hagrid katsoi meitä silmät kosteina. Hän nielaisi, muttei sanonut mitään.

”Minä en suostu hyväksymään eropyyntöäsi”, Dumbledore sanoi päättäväisesti. ”Oletan, että saavut maanantaina töihin ja tulet aamiaiselle suureen saliin – eikä mitään vastaväitteitä. Hyvää päivänjatkoa kaikille.” Hän rapsutti nopeasti Toraa ja poistui sitten mökistä.

”Hieno mies tuo Dumbledore…” Hagrid kuiskasi ja purskahti sitten äänekkääseen nyyhkytykseen. Hermione taputteli hänen jättimäistä käsivarttaan. ”Ootte ollu oikeessa, te kaikki… oon ollu typerä… mun isä ois hävenny tällästa touhuu…” Hagrid kuivasi kyyneleensä riuskasti ja katsoi meitä itsevarmempana. Hän käveli lipastolle, avasi laatikon ja tuli takaisin mukanaan valokuva. ”Tuossa on mun isä, hieno mies…”

Kuva sai minut hymyilemään. Siinä oli lyhyt velho, joka istui tyytyväisen näköisenä Hagridin olalla. Tunsin pienen ikävän piston sydämeni kohdalla. Mitäköhän minun perheelleni kuului? Oliko heille kaikki hyvin Suomessa? Entä ystäväni? Mitä enemmän heitä ajattelin, sitä kurjemmalta minusta alkoi tuntua.

”Tiedäkkö mitä, Harry? Sillon kun ekaks tapasin sut, tuli oma itteni mieleen. Äitee ja isä poissa, susta tuntu ettet sovi tänne, aattelit ettei susta oo tähän… Ja nyt oot koulun ottelija!” Hagrid kääntyi minun puoleeni. ”Ja sä sitte, Emma… Säkin tulit tänne erilaisena, sustaki tuli vähän oma itteni mieleen – erilainen muiden joukossa…” Hän katsoi uudestaan Harrya, tällä kertaa hyvin totisena. ”Tiedäkkö mitä, musta ois tosi hienoo, jos voittasit, Harry. Miten sen kultamunan kanssa sujuu?”

”Hyvin, oikein hyvin”, Harry sanoi.

Hagridin surkeat kasvot levenivät iloiseen hymyyn. ”Sä näytät niille, Harry, sä hakkaat koko poppoon.”

Hagrid ei sitä ollut huomannut, mutta minä olin: Harryn silmissä oli pilkahtanut vale.

Palasimme linnaan vasta, kun lähdimme päivälliselle. Tarkkailin koko ajan Harrya ja yritin lukea hänen kasvoiltaan, missä tilanteessa hän oli kultamunan kanssa. En kuitenkaan saanut mitään selville, joten aioin ottaa asian esille poistuessamme suuresta salista. Juuri kun olin avaamassa suuni, huomiomme kiinnitti keskelle eteishallia kokoontunut oppilasjoukko.

”Mitä tuolla tapahtuu?” kysyin. Tungimme joukon läpi. Henkäisin syvään: Ronin pöllö, Posityyhtynen makasi maassa siipirikkona. Sen jalassa oli koskematon pergamenttirulla.

”Mitä sille on tapahtunut?” Ron kysyi ja nappasi pikkuisen pöllön syliinsä. Hän irrotti kirjeen ja ojensi sen Harrylle. ”Tämän takia sillä on kestänyt niin kauan.”

Puraisin poskeani saaden veren kitkerän maun suuhuni. Olin täysin varma, että kirjassa Posityyhtynen ei ollut tullut myöhässä. Alkoiko olemassa oloni seuraukset nyt näkyä? Oliko jotain muutakin erilaista tapahtunut? Ehkä Harryn arvoituksen ratkaiseminen… Minun täytyisi saada tietää - nyt heti.

”Tule Harry”, kuiskasin ja lähdin johdattamaan häntä seitsemänteen kerrokseen. Lausuin tunnussanan Lihavalle leidille ja kapusimme sisään lähes tyhjään oleskeluhuoneeseen. Etsin meille rauhallisen paikan ja aloin oitis puhua. ”Oletko sinä selvittänyt kultamunan vihjettä vielä?”

Harry katsoi minua ymmällään. Ehkä hän ei ollut odottanut tällaista. ”En.”

”Oletko saanut mitään vihjeitä siihen liittyen?” kysyin epätoivoisena.

Harry pudisti päätään. ”En.”

Hautasin kasvoni kämmeniin. Tällä kertaa hän oli puhunut totta.

Nide

• Tittelinturska
  • hukankorentoja
No höh, oisin sittenkin kommanu sillon yöllä...
No luku oli kiva ja tyykäsin siitä :)
Kommentista tulee hieman jännä kun on kiire yms.
Harmi ettei Remus esiintynyt tässä, tosin en vieläkään kannata Remus/Emmaa, mutten tosin Harry/Emmaa enkä Harry/Ginnyä...
Oli hauska lukea yksisarvisista tyttöjen näkökulmalla :)
Ja kaikkein parasta on, että kaikki ei menekkään enää täysin kirjojen mukaan ;D

Noh, jatkoa odottaen ;)
sielo is kaikkee
Ava by Pyry

Mary Sun

• Vieras
Murh, olet jatkanut tätä ja minä en saanut tietää mitään.
Ihana luku taas. Minuun iski halu repiä Krumin kurkku auki. Sika! Ja nyt alkoi tulla jo vähän jännitystäkin... Emma vaikuttaa hyvää vauhtia tulevaisuuteen. Nyt vois Emma jo lempata Harryn ja alkaa seurustelemaan Dracon kanssa. Sori tuo vika kommentti, se oli "asiaton". Kuten olen varmaan monta kertaa jo toitottanut, tämä ficci on ihana. Jatkoa samaa vauhtia  ;D