Kirjoittaja Aihe: Sininen, S | Luna/Neville | Shuffle III  (Luettu 3237 kertaa)

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
Sininen, S | Luna/Neville | Shuffle III
« : 06.07.2012 13:37:47 »
Nimi: Sininen
Kirjoittaja: nnora
Ikäraja: S
Pituus: 216 sanaa, ficlet

Genre: fluff, het
Hahmot/paritus: Luna/Neville

Vastuunvapaus: Kaikki Pottermaailman tunnistettava kuuluu J.K. Rowlingille, tämän ficin juoni/teksti on minun enkä saa rahaa tästä. Biisit eivät ole minun.
Haasteet: Shuffle III, biiseillä Jedward - Celebrity, Muse - Invincible, Adam Lambert - Trespassing.

A/N: Osallistuin Shuffle-haasteeseen koska halusin kirjoittaa jotain söpöä Luna/Nevilleä, joka on yksi mun OTP vaikken juuri lue sitä. Tämä on kirjoitettu siis shufflella eri satunnaistoistolla satunnaisten biisien aikana ja mä olen ehkä saattanut leikkiä lauseenjärjestyksellä, sijoittanut pisteitä minne sattuu jne. eikä teksti välttämättä ole kaikista järkevimmän kuuloisinta teksteistäni, mutta mun mielestä se kaikki sopii lyhyeen Luna-fluffiin hyvin. Ensimmäinen pätkä kuuluu yhteen, mutta se on kirjoitettu kyllä kahden kappaleen aikana. Ne näytti tyhmiltä erotettuina. :/ Enkä nähnyt tarpeelliseksi kirjoittaa minkäänlaista summarya, joten koittakaa selvitä ilman sitä. :)

Katse kiiti salin läpi.

Vihertävän siniset silmät löysivät kohtaajansa - vaaleansinisen. Tummanvaaleat hiukset löysivät vaaleat.

Neville tuijotti herkeämättä Lunaa aamiaispöydässä, vaikkei tämä katsonutkaan takaisin. Hän katsoi lumoutuneena Lunaa, joka erottui selkeästi korpinkynsimassasta värikkyydellään ja erilaisuudellaan. Retiisikorvakorut roikkuivat jälleen Lunan korvissa. Luna oli kietonut laihan kätensä lämmittävän teekupin ympärille ja luki silmät harittaen lehteä.

Neville kaatoi kurpitsamehua lasin sijasta pöydälle. Lähellä istuvat rohkelikot nauroivat ja Neville punastui. Joku loitsi kuurausloitsun pöytään.

Lunan vieressä istuva tummahiuksinen siro korpinkynsityttö oli huomannut Nevillen tuijotuksen ja sanoi Lunalle jotakin. Luna kohotti katseensa lehdestä Nevilleen. Vaaleille kasvoille syttyi hymy. Kaunein hymy, minkä Neville oli koskaan nähnyt tai tulisi näkemään. Luna vilkutti hänelle vaaleansiniset silmät tuikkien. Neville kohotti kätensä ja heilautti sitä vähän, hymyillen typerästi. Luna oli kaunein ihminen, jonka Neville oli nähnyt. Maailman kaunein, varmasti. Sisältä sekä ulkoa, Lunalla oli kultainen sydän.

Lunaa hän rakasti, hän oli siitä varma. Luna oli hänen kaikkensa.

Hänen ei tarvinnut kysyä, millainen Luna oli tai miten hän puhui. Hänen ei tarvinnut kysyä, halusiko Luna sinisen vai punaisen pöytäliinan. Neville tiesi. Neville tiesi Lunan haluavan sinisen pöytäliinan. Taivaansinisen. Luna piti sinisestä. Hän piti myös kaikista muista väreistä, mutta sininen oli kaikista ihanin, paras, rakkain. Luna halusi siniset pöytäliinat heidän häihinsä. Ja siniset pöytäliinat siellä olikin.

Jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä, jotain lainattua. Sininen oli niitä kaikkia.

« Viimeksi muokattu: 17.08.2012 20:31:39 kirjoittanut nnora »
suurin aarre on ymmärrys rajaton

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
Vs: Sininen, S | Luna/Neville | Shuffle III
« Vastaus #1 : 07.07.2012 09:41:49 »
Aww, kiitos, onski! Mä leijun täällä nyt viistoista senttiä lattiasta. :D

Mulle jotenkin Luna-näkökulma on vähän vieras ja Luna vaikuttaa aika hankalalta hahmolta kirjoittaa IC:nä, joten se on varmaan sen takia tullut jätettyä väliin. Lunan olemus tulee vahvasti kirjoissa(ja leffoissa myös, Evanna Lynch on loistava Luna), mutta hänen ajatuksiinsa ei päästä ja koska se on niin outo ja erilainen, niin se on ehkä aika hankala kirjoittaa.

Kiitoksia, toi lainaamasi kohta on yksi munkin lemppareista!

Herkkuoone

• Vieras
« Vastaus #2 : 11.07.2012 03:08:21 »
Awww! Hih :3 Moi ja terveisiä kommenttikampanjasta! Mä luin tämän jo tuolloin kuudes päivä, kun tekstin julkaisit, mutta en sitten syystä x ehtinyt tätä silloin kommentoimaan ja sitten unohdin. Pongattuani tämän kommenttikampanjasta päätin napata tämän itselleni, jotta saan itseni myös kommentoimaan tätä, koska muistin pitäneeni tästä ihan hirmuisesti. <3

Luna/Neville on yksi ehdottomista suosikkiparituksistani Potterfandomissa, sillä he vain ovat söpöjä ja sopivat toisilleen. Tekstissäsi Luna ja Neville pysyvät IC-mäisinä - Neville varsinkin. Minusta on varsin söpöä, että rohkelikkopoika tuijottelee Lunaa ajatuksissaan, eikä keskity lainkaan siihen, mitä on tekemässä, vaan kaataa kurpitsamehunsa pöydälle. Samaisessa kohdassa tulee esille myös se yksi luonteenpiirre, joka minusta tekee Nevillestä Nevillen, tuo suloinen kömpelyys.

En löytänyt lainkaan virheitä (enkä niitä kyllä edes etsiä yrittänytkään) ja tekstissäsi olevat virkkeet ovat sopivan mittaisia, eivät liian pitkiä ja vaikeaselkoisia. Tässä on kiva idea sekä fluffyinen ja suloinen tunnelma välittyy hyvin. Teksti sopii hyvin pieneksi iltalukemiseksi ja se saa lukijan hyvälle mielelle. :) Ainoa juttu, mikä itselläni pistää aina silmään tämän mittaisessa (sekä pidemmässäkin tekstissä) ovat nimien toistaminen, jonka yltiömääräisyyttä kannattaa välttää, koska lukijalle ei ole miellyttävää lukea tekstiä, jossa kerrotaan "Hän teki sitä. Hän teki tuota. Sitten hän meni sinne ja sitten hän tuli takaisin." Tätä tekstiä oli kuitenkin miellyttävä lukea, koska olit välillä käyttänyt hän-sanaa, mutta nimiä voi korvata myös tyttö/poika/jne. ilmaisuilla. Nämä nimiä korvaavat sanat elävöittävät tekstiä, koska henkilön tekemisistä tai ajatuksista kertoessa voi myös samalla kertoa tämän ulkonäöstä. :3

Tunnelman lisäksi toinen juttu, mistä pidin erityisen paljon oli tuo väri: sininen. Oma suosikkivärini on sininen, joten siksi tykkäsin tosi paljon ajatuksesta, että Lunan lempiväri on sininen ja hän haluaa siniset pöytäliinat hänen ja Nevillen häihin. Kolmanneksi viimeinen lause on rakkaus, koska siihen on ihanasti piilotettu viittaus Nevillen ja Lunan häihin, vaikka canonissa tuo ei toteudukaan (mistä oon äärimmäisen pettynyt :<), mutta silti lempikohdakseni valikoitui ehdottomasti lopetus, koska siinä vain on sitä jotakin:
Lainaus
Jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä, jotain lainattua. Sininen oli niitä kaikkia.

Kiitoksia ihanasta lukukokemuksesta! Toivottavasti kirjoitat tulevaisuudessa lisää söpöä Luna/Nevilleä! (:
~Herkku.

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
« Vastaus #3 : 12.07.2012 17:58:06 »
Herkkuoone, kiitos runsaasta palautteeesta! Mun lempiväri on myös sininen, ja sen takia se ehkä vähän eksyi Lunallekin. Mulle on vähän vierasta käyttää muita kuin nimeä tai persoonapronomia, mutta täytyy yrittää noita substantiivejä saada sekaan! Siinä jotain parannettavaa mulle, kiitos. (- note to self: käytä substantiiveja nimen/persoonapronomin sijasta!) :)

Ja jatkan tätä levitaatiota täällä vielä! :D

Tyynis

• Supernainen
  • Ava Sonoalta
« Vastaus #4 : 02.08.2012 20:34:22 »
Voi vitsi tämä oli suloinen. Tykkäsin ihan hirveästi tuosta Nevillen kertojaäänestä.
Lainaus
Luna vilkutti hänelle vaaleansiniset silmät tuikkien. Neville kohotti kätensä ja heilautti sitä vähän, hymyillen typerästi.
Lainasin tämän, jotta se auttaisi edes vähän minua saamaan kiinni ajatuksistani. Tämä oli jotenkin viattoman oloinen. Tuo pöytiin vilkuilui, jotain aivan ihanaa. Sopi todella hyvin tähän pätkään.

Muutenkin tämä oli mukavan kevyt lukea, sellainen joka sai hymyilemään ja hymyilytti vielä loputtuaan. Vaikka tämä on aika lyhyt olet saanut kivasti mahtumaan kaikkea pientä tähän; Lunan korvikset, tyttöjen supinan (mikä on mainitsemisen arvoinen, koska se vaan on niin totta) ja pöydälle menneiden mehujen siivous jne.

Kiitos tästä söpöilystä :)
If you love someone, you tell them. Even if you're scared that it's not the right thing. Even if you're scared that it'll cause problems. Even if you're scared that it will burn your life to the ground, you say it, and you say it loud and you go from there.
      - Mark Sloan

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
« Vastaus #5 : 03.08.2012 14:08:50 »
Tyynis, kiitos kommentista. Ihanaa, että tämä hymyilytti. :)

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #6 : 18.08.2012 10:07:53 »
Awww, ihana. Nyt sitä taas miettii, miksi ei ole lukenut Neville/Lunaa pitkään aikaan. Eksyin sun listaukseen ja pakko oli tämä avata, koska Jedward ja ihana paritus. Celebrity on ainoa näistä biiseistä, jonka mäkin olen kuullut. Itselläni ei kyllä tuollaisia asioita kyseisestä biisistä olisi tullut mieleen. Nyt kun sitä tarkemmin ajattelee, taidan sittenkin tajuta, miksi sinulle on tullut nuo asiat mieleen.

Joo, noi kaksi ekaa sopi minunkin mielestäni hyvin yhteen ja kolmas oli kiva ekstra ja siitä tykkäsin myös eniten, varmaan sen takia, koska ekassa ja tokassa oli vasta tuollaista pientä ihastumista, mutta kolmannessa puhuttiin jo häiden lautasliinoista ja jotenkin minäkin liitän aina sinisen Lunaan. Kuvailukin oli jotenkin niin ihanaa, ettei sanat riitä sitä kehumaan. Hahmot olivat tosi IC. En nyt tässä valitettavasti oikein muuta osaa sanoa, että tämä oli tosi söpö ja ihana ja Neville ja Luna on tosi ihania, varsinkin Neville, kun on ihastunut Lunaan tolleen söpösti. Tuli muuten tosta kohdasta, kun Neville kaatoi nuo mehut, kun Liekehtivässä pikarissa (?) Harry kaatoi mehut katsoessaan Chota.

Kiitos vielä kerran tästä oikein ihanasta pätkästä ja awwwws-olosta!
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
« Vastaus #7 : 18.08.2012 12:29:26 »
Ooo, kiitos Jeeetu! (:

Mä leijun täällä viistoista senttiä ilmassa sun kommentin vuoksi.. :D Mä en tuollaista kohtausta muista, ja voi hyvinkin olla, että jotenkin alitajuntaisesti mä sen tuohon yhdistin ja halusin vähän Nevillen luonnetta - ts. pientä kömpelyyttä tässä tapauksessa - tuoda esille. Itse Lunafanoniani nimenomaan on tuo sininen ja näen hänen yllään vaaleita, pastellisia sävyjä enkä ollenkaan mitään kirkkaan oransseja ja vihreitä kuten kirjoissa, mutta koska rakastan sinistä, niin Lunallekin se päätyi, kuten jo jossain aiemmassa kommentissakin sanoin. ♥

(kiva, että joku lukee näitä ficcejäni mun listauksenikin kautta!)

onkonälkä

• Show me some skin, I might bite it
« Vastaus #8 : 03.09.2013 00:39:31 »
Ui, sun listauksesta löytyy tavattoman paljon ihanaa Luna/Nevilleä! Valehtelematta lempiparitukseni, ja on aina ilo lukea tästä kaksikosta, varsinkin näin suloista tekstiä! Pidin tuosta aamiaispöytätuijottelusta ja Nevillen ajatusten kuvailusta kovasti, ja loppu vain sai hymyilemään. Käytät kauniita kielikuvia ja teksteissäsi on hauskoja yksityiskohtia, kuten tässä tuo kuurausloitsu ja Lunan harittavat silmät.

Lainaus
Luna halusi siniset pöytäliinat heidän häihinsä. Ja siniset pöytäliinat siellä olikin.

Tämä kohta on ihana! Lempikohtani koko ficissä.

Suurkiitos tälläisestä ihanasta tekstistä, rakastuin kympillä!  :D
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

Daran

« Vastaus #9 : 05.10.2013 08:22:01 »
Heipä hei... Luna on yksi lempihahmoistani, joten siksi tämän lähinnä luin - ja pidin kyllä:) Tuo hiusten toisensa löytäminen ei mulle oikein auennut, lähinnä tuntui oudolta ajatukselta (ei kylläkään jos olisi tullut Lunan aivoista, mutta Nevillen..) muuten ei mitään valitettavaa ole. Ja kyllä, lopetus ("Jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä, jotain lainattua. Sininen oli niitä kaikkia") munkin lempparini, kiitos:)

//Siis mitä olin sanomassa, enkä näköjään sanonut (aamut!!!), oli että Luna ja Neville olivat molemmat harvinaisen aidon oloisia, ellei siis tuota hiusjuttua lasketa mukaan:))
« Viimeksi muokattu: 05.10.2013 12:34:13 kirjoittanut Daran »

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
« Vastaus #10 : 03.11.2013 18:12:28 »
onkonälkä, oi kiitos! Mun listauksesta tosiaan löytää laittoman paljon Luna/Nevilleä suhteessa siihen että en yleensä lue koko paritusta itse ollenkaan. :D

Daran, kiitoksia! Ehkä toi hiusten löytäminen tosiaan oli multa vähän liian lennokasta kirjoittamista, mutta kerrankos sitä eletään :D Oi, olivatko aitoja! Loistavaa :3