Kirjoittaja Aihe: Varjon pimeämpi puoli [K11] angst  (Luettu 4985 kertaa)

sennamiila

• miss Lestrange
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Varjon pimeämpi puoli [K11] angst
« : 15.06.2012 00:18:49 »
Title: Varjon pimeämpi puoli

Author: sennamiila

Beta: ei ole

Genre: angst

Rating: K11 (ihan vain varmuuden vuoksi)

Starring: Bellatrix

Disclaimer: Rowlingin hahmo, josta minä vain kirjoitan

Quote: Minä myin itseni Pahalle. Minä olen Pahan oma.

A/N: Okei, mitähän tähän nyt oikein pitäisi sanoa? Luultavasti ainakin se, ettei Bella tässä ficissä vaikuta samanlaiselta kuin kirjoissa. Mutta tällaisena minä olen lähestulkoon aina nähnyt hänet sisältäpäin. Ulkoa vahva, sisältä rikki. Ja kenties vähän angstituttaa sekin, että vaikka hän kuinka palvoo Pimeän lordia niin mies ei vain ota häntä huomatakseen... Ficci menee FF50:een sanalla 027. Näkö.
Omistan tämän ficin rakkaalle karvakorvalleni, Beatricelle. Hyvää syntymäpäivää, ihanainen ♥

Varjon pimeämpi puoli

Maailma on täynnä varjoja; elämään kyllästyneitä ihmisraunioita, mustia hahmoja pilkkopimeillä syrjäkujilla, pimeydestä viehättyneitä, miehiä ja naisia – ja lapsia.

Jokaisella varjolla on kuitenkin myös valoisampi puolensa kuten jokaisella pilvelläkin on hopeareunuksensa. Minä en vain kykene löytämään sitä palaa itsestäni. Olen kadottanut kaiken, tässä maailmassa ei ole minulle enää mitään. Olen kamala, turha, paha. Ja tyhjä.

Sisältä ruma, ulkoa ruma. Kuka tällaisen tahtoisi? Oikein, ei kukaan. Minä en ole sellainen, josta kenenkään kannattaisi välittää. Eikä kukaan välitäkään. Yksikään sielu ei jäisi kaipaamaan, jos yhtäkkiä vain lakkaisin olemasta. Itse asiassa en edes ymmärrä, miksi olen olemassa, kun aivan yhtä hyvin voisin olla olematta.

Joskus olin vielä kaunis. Siitä on kuitenkin aikaa niin kauan, etten edes jaksa muistaa sinne asti. Se kaikki vain alkoi niin hiljaa ja salakavalasti, ettei minulla ollut aavistustakaan siitä, mitä tulisi vielä tapahtumaan. Minä myin itseni Pahalle. Minä olen Pahan oma.

Paha ottaa valtaansa, vaikkei tahtoisikaan. Se on ovela, eikä kaihda keinoja. Se osaa hurmata kenet tahansa lankeamaan syleilyynsä. Ainakin ne, jotka ovat liian heikkoja vastustaakseen. Kuten minä.

Minussa on paljon vikaa, tiedän sen. Minä en voi katsoa itseäni edes peilistä. En kestä nähdä kasvojani, en pysty katsomaan itseäni silmiin. Minä olen säälittävä. Pelkään sitä ihmistä, jonka näen peiliin katsoessani.

Pahan valta on suuri. Suurempi kuin kukaan voi koskaan uneksiakaan. Ja kuka edes uneksisi? Ei kukaan, jolla on pienikin järjen hiven jäljellä päässään. Silloin joskus minulla ei ollut. Nyt olisi. Minä en tahdo enää olla se ihminen, joka katselee minua peilistä.

Kuka minua sitten katsoo peilistä? Minä en tiedä. Tiedän vain, etten se ole ainakaan minä. Se on joku aivan muu. Joku minun näköiseni. Joku, jolla on samat kylmät silmät ja sama sotkuinen tukka kuin minullakin. Silmät tuijottavat minua aina halveksuvasti kuin sanoen, että olen ansainnut tämän kaiken, etten ole mitään.

Enkä minä olekaan. Tai olen. Olen maan rakoon tallattu kurja elukka, jolla ei ole maailmassa mitään muuta virkaa kuin saastuttaa ilmaa hengityksellään. Kaikkien kannalta olisi parempi, etten minä olisi koskaan syntynytkään. Ei minua kannata kenenkään katsella. Se ei olisi keneltäkään pois, jos katoaisin tästä maailmasta.

Jokin kuitenkin edelleen pitää minut aloillani, estää painumasta alimman helvetin ikuiseen tuleen. En osaa nimetä sitä, mutta se on jotakin kaunista. Jotakin, joka tuntuu siltä kuin olisin odottanut sitä koko surkean elämäni ajan. Se pitää minut pystyssä niinä hetkinä, kun tahdon kaatua ja lopettaa olemisen. Se kuiskaa minulle, että minustakin voi vielä jonakin päivänä tulla yhtä kaunis.

Mutta minä en usko sitä. Olen valinnut tieni. Paha ei voi muuttua hyväksi.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015 07:59:08 kirjoittanut Beyond »

Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

• miss Lestrange
  • Slytherin Pride
Vs: Varjon pimeämpi puoli [K13] angst
« Vastaus #1 : 19.06.2012 21:27:16 »
Hei Bea. Kyllä, olit ensimmäinen, olen ylpeä sinusta.

Bella ei todellakaan ole mikään tunteeton sadisti tai mitään muutakaan vastaavaa. Hän on rikki vahvan ulkokuorensa alla, eikä tahdo paljastaa heikkouttaan ihmisille, koska häpeää sitä. Sen vuoksi hän on ulkoapäin katsottuna sellainen kuin on. Mutta ei tunteeton, ei koskaan. Vain särkynyt.

Kiitos kommentistasi ja onnea vielä kerran

senna

Natural

• Ravenclaw
  • ... and yet i smile.
« Vastaus #2 : 23.06.2012 21:50:40 »
Heipsandaa! Tulempas minäkin nyt kommentoimaan, kun en ole aiemmin tajunnut..

Tämä oli hyvä, tykkäsin.
Jotenkin alkoi säälittämään (onko tuo edes sana) Bellan puolesta. Mutta minä uskon, että hänestä voisi joskus tulla hyvä, ihan varmasti.

Pidän sinun kirjoitustyylistäsi todella paljon. Se on.. Se on sellainen... Sinunlaisesa :D . Ja olet kehittynyt kirjoittamisessa, tai ainakin minä olen huomannut sen.

Tykkäsin tästä kuvailusta, toi hyvin Bellan tunteet esille.

En osaa sanoa enempää. Anteeksi  :(

Kiittäen ja kumartaen,
Natte

"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Belsissa

• Ikiunelmoija
    • Arcane Inspiration - blogini
« Vastaus #3 : 25.06.2012 23:42:00 »
Bellatrix oli tässä hyvin erilainen millaiseksi olen hänet itse kuvitellut. Tässä hän surkutteli kohtaloaan, haikaili menneeseen ynnä muuta vastaavaa. Mainitsit itsekin, ettei mene ihan yksiin kirjan kanssa. Ei se mitään, jokaisella saa olla oma näkemyksensä. Itse en vaan tykkää yhtään tällaisesta Bellasta, joka on, kuten sanoit, ulkoa vahva ja sisältä rikki. Minulle Bella on jokseenkin psykoottinen, julma, kylmä ja fanaattinen hahmo. Inhimillisyyttä hänessä on siinä määrin, että kykenee välittämään Lordistaan ja sisarestaan. Mutta tosiaan, kullakin on oma näkemyksensä.

Tekstisi oli sujuvaa ja kuvaus ihan hyvää. Vähän enemmän omaperäisyyttä olisin kaivannut ehkä mukaan. Ainekset olivat mielestäni kuitenkin ihan hyvät. Paikoin löytyi erinomaisestikin onnistunutta kuvausta.

Itse en ehkä ole tällaisten ajatuspuheiden ystävä, kun niitä on täällä niin paljon. Juonelliset on kivempia, mutta kyllä nämäkin menee.

Mutta kokonaisuudessaan teksti oli mukiinmenevä. Oli puolia, joista pidin ja toisia joista en.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

sennamiila

• miss Lestrange
  • Slytherin Pride
« Vastaus #4 : 27.06.2012 13:34:08 »
Natte: No hei vaan. Hah, olen nyt niin sekaisin töistä, etten osaa edes vastata sinulle muuten kuin sanomalla kiitos :)

Belsissa: En yleensä juurikaan kirjoita tällaisia tunnelmointipätkiä, sillä pidän enemmän juonellisista teksteistä. Tämä nyt vain sattui olemaan tällainen ja välistä teki mieli kirjoittaa jotain erilaista. Minulle Bella on melkein aina (paitsi silloin, kun ensimmäisiä kertoja hänestä luin) ollut sellainen hahmo, joka on ulkoa vahva, sisältä rikki. Mutta tietenkin - jokaisella omat näkemyksensä. Kiitoksia kommentistasi :)

Kiitokset vielä molemmille

senna