Kirjoittaja Aihe: Love kills slowly, S, S/L/J  (Luettu 4650 kertaa)

Myself

• Purkkanarkomaani ja kahviriippuvainen
Love kills slowly, S, S/L/J
« : 14.05.2012 21:11:07 »
Nimi: Love kills slowly
Kirjoittaja: Minä itse, Myself
Ikäraja: Veikkaisin ihan sallittua, voi ehkä hipoa S (Epona muokkasi otsikkoon korkeimman)
Genre: Pääasiassa angstiahan tämä on
Paritukset/Henkilöt: Lily/James, yksipuolinen Severus/Lily
Disclaimer: J.K.Rowling omistaa tämän ihanan maailman minä vain leikin hieman hänen hahmoilla
Summary: Yleensä siinä kohtaa herään. Kun tajuan, etten enää pysty saamaan sinua takaisin

A/N: Tämä on ensimmäinen julkaisemani ficci, joten olisi todella mukavaa saada palautetta. Ei ole sitten niin väliä onko se palaute hyvää vai huonoa, mutta jos jotain jaksasitte laittaa olisin kiitollinen!

Love kills slowly

Ulkona oli harmaata ja satoi. Sinänsä hassua. Kaikissa kirjoissa korostetaan, että sateen jälkeen tulee aina pouta. Minun elämäni tulisi olemaan pelkkää sadetta. Ei olisi niin kirkasta valoa, että se valaisisi minut, ei enää. Sinä olit minun valoni, mutta minä onnistuin karkottamaan sinut. Karkottamiseesi tarvittiin vain yksi sana. Sana, joka on kaikunut päässäni aina sen sanomisesta saakka. Näen unissani yhä uudelleen saman kohtauksen:

”Kuraverinen!” vain se yksi sana, vain yksi huudahdus. Sitten huomaan katsovani silmiisi, jotka täyttyvät tuskasta. Smaragdinväristen silmiesi tuike sammuu. Kasvoillesi nousee tunteeton naamio. Yrität salata pettymyksesi minuun. Mutta minä tunnen sinut, naamiosi ei hämää minua. Silloin sinä käännyt pois. Lähden perääsi, mutta en koskaan saa sinua kiinni.

Yleensä siinä kohtaa herään. Kun tajuan, etten enää pysty saamaan sinua takaisin.

Olen nähnyt pelottavampiakin unia. Mutta tässä on enemmän kipua kuin pelkoa. Joka ikinen
yö joudun loitsimaan sänkyni ympärille vaimennouksen. Vain siksi, että tiedän herääväni omaan huutooni, enkä jaksaisi selittää muille miksi. Jos kertoisin, minut lähetettäisiin hoitoon, tai yksinkertaisesti minua ei uskottaisi. Dumbledore on ainoa, joka todella tuntee minut. Hän on ainoa elävä, joka on koskaan saanut kuulla totuuden painajaisistani.

Myös toinenkin uni on yleinen. Jos sitä nyt voi uneksi kutsua. Se on vain yksi kuva, yksi ainoa kuva, jota tuijotan unissani monta tuntia. Siinä kuvassa olet sinä. Sinä naurat, ja istut sen Potterin sylissä. Päälläsi on valkea mekko, morsiuspuku. Joskus kuvassa suutelet allasi istuvaa miestä. Joskus vain naurat ja tunnut katsovan suoraan minuun. Katseessasi näkyy lämpöä, onnellisuutta ja rakkautta. Tuntuu kuin se poraisi reikää sydämeni läpi. Katseesi on lämmin, mutta se lämpö ei ole osoitettu minulle. Katseesi viestii kuinka onnellinen olet, mutta et minun tähteni.

”Jos rakastat häntä, annat hänen mennä.”

Totta kai minä sen tiesin. Rakastin sinua ja halusin sinun olevan onnellinen, mutta halusin sinun olevan onnellinen minun kanssani. Minun takiani. Kun näin sinut toisen kanssa en vain pystynyt siihen. En voinut iloita puolestasi, en sen Potterin puolesta. Joskus ehkä totuin ajatukseen, että valitsit hänet, etkä minut. Totuin siihen, mutta kipu ei silti laskenut, se lisääntyi. Kun sain kutsun häihisi, minä itkin. Silloin todella tajusin rakastavani sinua.

Minulla on edelleen se kutsu. Siksi, koska sinä olet kirjoittanut nimeni kuoreen käsin. Kun katson kuorta voin kuvitella sinut kirjoittamassa sitä. Näen kuinka keskittyneesti kuljetat kynää paperilla, muodostaen siihen sanoja. On hankala sanoa mitä tunnen katsoessani sitä lappua. Kipuako? En ole varma. Toisaalta sitä katsoessani tiedän, ettet koskaan unohtanut minua. Olin aina elämässäsi, vaikken ehkä näkyvästi.

Kun poikasi saapui kouluun tunnistin hänet heti. Hän näyttää aivan isältään. Muistan kuinka ensi kertaa Suureen Saliin astuessaan, hän katseli tuumivasti opettajien pöytää, silloin ensi kertaa näin hänen silmänsä, ei sinun silmäsi.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015 07:57:11 kirjoittanut Beyond »
Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

Tyttö jaksoi silti tulla takaisin ja kertoa muille näkemästään.

Määrittelemättömällä kirjoitustauolla...

Suklaamurukeksi95

• Murustaja
  • "Ganska hurja juttu"
Vs: Love kills slowly, S-K7, S/L/J
« Vastaus #1 : 21.05.2012 23:45:12 »
Jo otsikko kieli minulle, että perus Sev/Lilyä on luvassa ;) muutaman tällaisen fikin jälkeen alkaa aiheiden samankaltaisuus kyllästyttää, mutta käytät kieltä ja sanavalintoja todella hyvin, enkä silmilleni edes hyppiny kirjoitusvirheitä :P Harvinaisen inhimillinen Sevviekin vain loppujen lopuksi on... Hääkutsu oli ihana pieni yksityiskohta :3 Sen sijaan sanan "kuraverinen" käyttö Lilyn ja Severuksen välien rikkomisen syynä alkaa olla jo klisee :-X
Hyvä kirjoittaja kestää kritiikin kuin kritiikin: sekä positiivisen että negatiivisen. Ja kaipa tämä kommentti sisälsi kumpaakin ;D
"I don't understand that reference."

Myself

« Vastaus #2 : 22.05.2012 15:11:18 »
Suklaamurukeksi95: Oi, kiitos kommentistasi! Tämä oli ensimmäinen ficcini, joten olen todella iloinen, että edes joku tuli kommentoimaan! ;D Ja, kyllä se "kuraverinen"-kohta on jo todella klisee, mutta se nyt vain jotenkin tuli ihan omine lupineen tähän ficciin... ;)  Mukavaa, että pidit hääkutsukohdasta, itselläni on siihen kohtaan hieman ristiriitaiset tunteet.

Jokatapauksessa, kiitos kommentistasi todella paljon!
« Viimeksi muokattu: 22.05.2012 15:16:11 kirjoittanut Myself »
Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

HeadlightQueen

« Vastaus #3 : 21.06.2012 16:45:34 »
Severus oli tässä ficissä yllättävän ihana ja kuvailit hienosti Severuksen tuntemuksia Lilystä. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että tuo kuraverinen on aikamoinen klisee mutta tähän tarinaan se sopi hienosti. Ja tuo hääkutsu suorastaan UPEA kohtaus! <3 <3 <3 Tykkäsin tästä kovin paljon vaikka Severus/Lily ei kuulukaan lempiparituksiini saatoit ehkä jopa nostaa sitä hiukan parituslistallani. Joka tapauksessa kiitoksia tästä! :)
Mustat vaan viehättää <3

Myself

« Vastaus #4 : 21.06.2012 18:41:04 »
HeadlightQueen: Kiitos paljon kommentistasi! Mukavaa, kuulla, että pidit ficistäni. Ja tuo hääkutsu... En ole oikein itse perillä vieläkään pidänkö siitä, mutta todella mukavaa, että sinä pidät. Kiitos vielä tuhannesti kommentistasi!