Tässä kenties hieman uudenlainen oneshot, en tiedä onko ideaa käytetty aikaisemmin, mutta mä keksin
itse tämän omassa pienessä päässäni enkä kopioinut keneltäkään.
Kannattaa lukea kohta 'Paritukset/hahmot'
Ja lukemisen iloa.
Nimi: Jänis istui maassa
Kirjoittaja: littlewitch
Ikäraja: S
Paritukset/hahmot: Tässä onkin tän oneshotin erikoisuus. Mä olen lyönyt sulle pöytään tekstin, jossa henkilön ikää, sukupuolta tai muutakaan ei tule esille (kiitos Luojalle suomenkielen 'hän'-pronominista joka on sukupuolineutraali toisin kuin vaikka he ja she tai il ja elle.), ja sä saat päättää hahmot.
Eli, suosittelen lukemaan tekstin kerran läpi ja miettimään, kenet Potter-hahmoista siihen kuvitteli. Sitten voi leikkiä ajatuksella että jos se olisikin joku muu henkilö, esim. Ginny, Draco, Dumbledore....
Pyydän myös kommentoimaan tätä tekstiä+ideaa joka tuli littlewitchin omasta pääkopasta, ja kertomaan kenet kuvitteli tarinaan ja millaista se oli jne.Genre: draama, oneshot
Vastuunvapaus: kaikki hahmot ja paikat jotka kuvittelette on Rowlingin, enkä saa tästä mitään korvausta (paitsi kommenteista hyvän mielen).
-
jänis istui maassa Torkkuen torkkuen Mikä sul on jänönen kun et enää Hyppele hyppää pois hyppää Pois hyppää poisLaulu ei jättänyt häntä rauhaan. Se seurasi häntä pitkin maita ja mantuja, hiljaisia pitkiä käytäviä joita hän unissaan kulki. Hän ei koskaan päässyt sitä pakoon eikä nähnyt sitä: se kiiri hänen kintereillään kuin lounatuuli, huokuen hiljaista itsetyytyväisyyttä ja tuota kamalaa laulua.
jänis istui maassa Torkkuen torkkuen Mikä sul on jänönen kun et enää Hyppele hyppää pois hyppää Pois hyppää pois
Ja joka yö hän heräsi tasan kuutta yli kahden. Hän katseli verhoja ja sängynpäätyä, pientä valojuovaa joka lankesi kankaan välistä. Hän tunsi eri öinä eri tunteita: joskus hän vain vaivoin onnistui pidättelemään raivoa, joka tärisytti hänen vartaloaan ja hakkasi kallon sisäpinnalle. Joskus hänen poskiaan pitkin valuivat vuolaat kyyneleet. Joskus taas – hyvin harvoin kylläkin – kävi niin, että hän rakasti mailmaa joka solullaan muutaman millisekuntin ajan, kunnes jokin muu tunne tuli ja pyyhkäisi sen yli kuin tsunami.
jänis istui maassa Torkkuen torkkuen Mikä sul on jänönen kun et enää Hyppele hyppää pois hyppää Pois hyppää pois
Joka aamu hän tukahdutti aamulla sävelet sisällään vaikka kuulikin ne yhä heikosti. Ne häilähtelivät ihmismassan yllä kuin kuiskien
ota kiinni jos saat, juoksivat pakoon tuulen lailla ja jättivät hänet rauhaan.
Hetkeksi.
Kunnes saapui ilta joka kuin aukaisi soittorasian kannen, ja kauhea leikki alkoi taas.
jänis istui maassa Torkkuen torkkuen Mikä sul on jänönen kun et enää Hyppele hyppää pois hyppää Pois hyppää pois HYPPÄÄ POIS POIS POIS!-